- 1 Artur Dziambor typowany na rządową posadę (145 opinii)
- 2 Bon energetyczny nawet 1,2 tys. zł dopłaty (251 opinii)
- 3 Wstydliwy ranking. Pomorze drugie od końca (61 opinii)
- 4 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (251 opinii)
- 5 Sprawdź, czy zarabiasz przeciętną krajową (180 opinii)
- 6 Po 30 latach idzie na "żyletki". Zbożowy czeka na zmiany (49 opinii)
Acta Centaurus ze stoczni Crist
Gdyńska Stocznia Crist zakończyła budowę nowoczesnej, częściowo wyposażonej jednostki do obsługi morskich farm wiatrowych. Jednostka o nazwie Acta Centaurus powstaje na zamówienie holenderskiego armatora Acta Marine.
Statek ma 93 m długości, 18 m szerokości, 3 200 t nośności i 6 metrów zanurzenia. Powierzchnia jego pokładu to 500 m kw. Jednostka typu SOV (service operation vessel) będzie pracowała przy budowie, montażu i konserwacji morskich farm wiatrowych. Statek zostanie wyposażony w hybrydowy pakiet akumulatorów, lądowisko dla śmigłowców oraz w teleskopowy system kompensacji ruchu zamontowany na zintegrowanej wieży z regulacją wysokości i podnośnikiem ładunku lub załogi.
Dodatkowo rozwiązania X-BOW i X-STERN oraz specjalny dźwig 3D (6 t udźwigu), trap SMST i windy zapewnią jednostce utrzymanie odpowiedniej pozycji podczas wchodzenia w falę oraz mniejsze zużycie energii. Acta Centaurus będzie wydajny i bezpieczny nawet przy 3-metrowych falach. Statek rozwinie prędkość 13 w., a na jego pokładzie będzie mogło pracować 120 osób.
Jednostkę zamówił holenderski armator Acta Marine. Powstaje ona według projektu SX195, opracowanego przez biuro projektowe Ulstein Design & Solutions AS. Teraz prace dokończy norweska stocznia Ulstein Verft AS.
Miejsca
Opinie (47) 1 zablokowana
-
2018-12-05 22:22
Jaka stocznia taki kolos
- 5 0
-
2018-12-05 23:03
Jeszcze kilka ton takiego żelastwa i zabraknie plaży na parawany
- 0 0
-
2018-12-05 23:50
A propos kolosów, (1)
aby młodzież zauważyła różnicę i doceniła pracę gdyńskich stoczniowców. Pod koniec lat 70-tych ub. wieku w Stoczni im. Komuny Paryskiej w Gdyni wybudowano m. innymi : cztery masowce typu B 524 o nośności 105 tys. ton , trzy masowce OBO typ B 527 o nośności 116 tys. ton oraz masowiec OBO typ B 525 o nośności 117 tys. ton . Tyle w temacie.
- 5 1
-
2018-12-06 22:38
mlodziez nie ma pojecia o niczym
wiec nie zauwazy niczego czego im internet nie pokaze....
- 0 0
-
2018-12-06 22:41
Najrudniejsza robota i najciezsza w Polsce , a wykonczeniowka w Norway
Polacy... to takie tanie zlotowkowe robole do wszystkiego.....Pytal Kwach czy chcecie byc europejczykami? taaaaaaaa ale nie zapytal czy najbiedniejszymi
Oczywiscie malo kto pamieta jak dawniej Norwegia byla biedna i marynarze mogli sprzedac tam wszystko lacznie z uzywanymi butami.
Tepe i pijane norwgii kupowaly wszystko. Potem nagle odkryli rope w piwnicy...well na swoim szelfie...i od tej chwili stali sie...marzeniem wielu- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.