- 1 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (49 opinii)
- 2 150 mld zł na elektrownię jądrową (77 opinii)
- 3 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (38 opinii)
- 4 Terminal chemiczny obok Naftoportu (31 opinii)
- 5 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (224 opinie)
- 6 Śmiertelny wypadek w stoczni (128 opinii)
Alians 2M już w terminalu DCT
Pierwszy statek w ramach Aliansu 2M zawinął do gdańskiego terminalu DCT. Wraz z wejściem m/v "Majestic Maersk" terminal oficjalnie rozpoczął współpracę z aliansem, w którego skład wchodzą dwie największe linie kontenerowe świata: Maersk Line i Mediterranean Shipping Company.
Usługa 2M to wspólny serwis i dziesięcioletnie porozumienie pomiędzy armatorami. Ma ono gwarantować klientom obu firm dostępność 185 statków, o łącznej pojemności 2,1 mln TEU.
- Łączenie się linii żeglugowych w alianse jest naturalną konsekwencją trendów, jakie od dłuższego czasu obserwujemy na rynku przewozów kontenerowych - komentuje Jędrzej Mierzewski, wiceprezes ds. operacyjnych DCT Gdańsk. - Jako terminal jesteśmy w pełni przygotowani na obsłużenie aliansu ML i MSC - zarówno pod względem zasobów ludzkich, sprzętu, jak i systemu operacyjnego, w którym pracujemy.
Alians 2M oficjalnie ogłosił siatkę połączeń na początku grudnia 2014 roku. DCT Gdańsk został ujęty w linii połączeń między Europą i Azją, jako największy terminal na Morzu Bałtyckim.
Miejsca
Opinie (33) 1 zablokowana
-
2015-02-25 08:42
Gratulacje dla miasta i terminala. (6)
- 22 7
-
2015-02-25 10:04
(5)
A z czego tu się cieszyć jak umów nie przedłużają...?
albo chodzenie na rozmowy za nieodbieranie prywatnego telefonu w swoim wolnym czasie...albo zszedłeś z 2 albo 3 nocki masz tel o 9 rano...
ktoś chce na naszych plecach karierę zrobić...- 12 7
-
2015-02-25 10:53
moim zdaniem (3)
Ale zeby umowa zostala przedluzona, nie wystarczy, ze pracownik tego chce. Pracodawca rowniez musi tego chciec, a moze miec powody, zeby tej umowy nie przedluzac. Innymi slowy - na przedluzenie umowy trzeba zasluzyc.
- 6 11
-
2015-02-25 17:24
(2)
zasłużyć=być niewolnikiem za psi grosz?
- 8 5
-
2015-02-25 18:16
(1)
Zawsze mozesz pracowac w innej firmie, dla przykladu w Biedronce poszukuja na kase, tam przeciez będziesz mial lepiej
- 5 12
-
2015-02-25 19:28
Wile mniej nie dostanę niż pani na kasie a może i tyle samo.... bez świąt nocek bez stania w deszczu i na mrozie....bez strachu, że za byle co zostanę zwolniony...
- 9 4
-
2015-02-25 19:01
Mężczyzna powinien mieć honor
nie podoba się, to idzie do innej roboty
- 3 7
-
2015-02-25 10:27
(7)
Dodam, że głównie to terminale w Gdyni, przynoszą kasę dla budżetu państwa.
Gdańsk to transhipment i nie wiele towaru z DCT'e zostaje w PL.- 19 31
-
2015-02-25 10:44
skad taka opinia (5)
Z calym szacunkiem, ale chyba niewiele wiesz o ilosciach TS/importow przeladowywanych w DCT.
- 12 8
-
2015-02-25 12:45
(4)
Może nie wiele wiem, ale:
a) zgłoszenia celne:
1) Gdynia 196 761 szt.,
2) Gdańsk 102 374 szt.
b) zgłoszenia w procedurze tranzytu
1) Gdynia 67 155 szt.
2) Gdańsk 43 765 szt.
Źródło: Izba Celna- 11 8
-
2015-02-25 13:19
no wlasnie (1)
Bazujac na tych danych (nie wiem, czy sa prawdziwe) stwierdzenie "niewiele towaru z DCT'e zostaje w PL" brzmi co najmniej nie do konca zgodne z prawda :) Poza tym nie jestem pewien, czy Twoj statystyka dobrze odzwierciedla rzeczywistosc. Patrzac na nia, mozna wywnioskowac, ze w Gdyni przeladowuje sie wiecej kontenerow niz w Gdansku.
- 4 8
-
2015-02-25 14:58
Jeżeli masz wątpliwości i czas to udaj się do Izby Celnej. To takie statystyki otrzymasz, nie jest to tajemnicą.
No właśnie, przeładowuje się to w Gdańsku :)- 8 2
-
2015-02-26 09:11
Zgłoszenie celne to nie jeden kontener (1)
To nie są pełne dane. W Gdyni przeładowuje się dużo drobnicy z kontenerów, na DCT to jeszcze raczkuje - z jednego kontenera może być 20 zgłoszeń celnych. Oczywiście może to iść też w drugą stronę i kilka kontenerów może być na jednym zgłoszeniu. Na ilość zgłoszeń celnych wpływa również ilość składów celnych gdzie towar z jednego kontenera jest odbierany na "raty" - jedna rata = jedno zgłoszenie.
- 5 0
-
2015-02-26 09:35
Tak tez wlasnie myslalem
Twoj post potwierdza prawidlowosc mojego toku myslenia.
- 1 4
-
2015-02-26 14:19
nie narzekac
Polaka narzekanie ile zarobi panstwo.Popatrz ile pieniedzy dostaje miasto z tytulu podatkow ile firm przewozowych ma zlecenia kierowcy pracownicy dct ,budujace sie magazyny, to tez miejsca pracy jest tego bardzo duzo i to jest najwazniejsze ludzie zarabiaja pieniadze i zyja.A niewarzne jakies statystyki ile budrzet panstwa dostanie itd.
- 2 2
-
2015-02-25 10:44
Strasznie słaby tekst (2)
To jedna z ważniejszych wiadomości dla gdańskiego portu w ostatnich latach, a dostajemy zdawkową informację, z której niewiele wynika.
- 17 4
-
2015-02-25 11:00
gdyby to było o Gdyni, to miałbyś mega PRową laurkę na jedynce (1)
a skoro to o Gdańsku, to można zakopać gdzieś na dole strony, bo jeszcze okaże się, że to nie Gdynia jest mekką biznesu morskiego i każdego innego
- 12 5
-
2015-02-25 12:50
PR to akurat robie DCT'e, a tutaj nie ma się czym chwalić bo ilości które przypłynęły są nie wielkie. Hue hue hua
- 3 8
-
2015-02-25 11:54
Kwestia czasu kiedy MSC ucieknie z BCT... (9)
- 30 4
-
2015-02-25 12:27
moim zdaniem
Wydaje mi sie, ze to rzeczywiscie kwestia czasu, a konkretnie kwestia kiedy zostanie wybudowany T2 obok DCT (prawdopodobnie 2016 rok). Na szczescie jest kilku innych armatorow preznie dzialajacych, ktorzy chetnie skorzystaja z uslug innych (w tym BCT) terminali.
- 5 7
-
2015-02-25 13:23
Moim zdaniem MSC ucieknie z Gdyni już w tym roku (4)
Po wybudowaniu DCT II Gdańsk zacznie już całkowicie dominować w Polsce jeżeli chodzi o kontenery.
PS Obroty w gdyńskich terminalach ilościowo pewnie się zwiększą ale udziały w dynamicznie rosnącym rynku raczej bardzo mocno spadną- 9 2
-
2015-02-25 13:58
(3)
MSC zapewne przeniesie się do DCT.
Jak do tej pory, to gdyńskie portale kontenerowe obsługują rynek polski w większym stopniu, niż terminale w pozostałych polskich portach.
W gdańskim DCT dominują głównie tzw. transshipmenty. Wydaje się, że taka struktura przeładunków pozostanie w DCT w przyszłości.
Jednakże, niewątpliwie odejście z Gdyni MSC, spowodowane aliansem 2M, niekorzystnie wpłynie na wielkość przeładunków kontenerowych w gdyńskim porcie i to już w tym roku.- 3 3
-
2015-02-25 15:00
(1)
Jeszcze zapomnieliście o spedytorach :). To że MSC pewnie by chciało to nie znaczy, że się przeniesie :).
A moim zdaniem, się nie przeniesie, bo 2M to zupełnie inna "linia" niż Baltic Loop 4.- 6 8
-
2015-02-26 09:32
Liczy się kasa, a nie sentymenty
- 2 2
-
2015-02-25 16:12
Oczywiście "terminale", a nie "portale", jak napisałem na początku :).
- 0 0
-
2015-02-25 17:38
MSC nie przedłużył umowy z BCT. W ciągu roku stopniowo przestaje zawijać do portu w Gdyni (2)
- 11 2
-
2015-02-25 21:45
Skąd te informacje? (1)
- 2 0
-
2015-02-26 14:08
No wlasnie skad ?
- 2 0
-
2015-02-25 19:07
Burdel jak 150 (2)
Na DCT odkąd MSC się pojawiło. Czas trochę dopracować system.
- 3 5
-
2015-02-25 19:29
(1)
dlaczego?
- 1 1
-
2015-02-27 20:43
ponieważ
trochę żenada że MSC musi ręcznie awizować każde złożenie swojego kontenera
- 3 0
-
2015-02-26 18:51
W tym kraju będzie bieda. (1)
Póki wszystko będziemy importować zza granicy. Powinniśmy samemu produkować, co da miejsca pracy, pozwoli żyć godnie. Ale na dzień dzisiejszy, polski przedsiębiorca nie wygra konkurencji z chińskim, który ma pracowników za miskę ryżu.
Jeżdżę na zachód za pracą i powiem wam, że tam byle pipidówa, ma duże dzielnice przemysłowe, dające mnóstwo pracy. Poza tym, dominują tam sieci handlowe typu Lidl, Aldi, które ustalają ile chińszczyzny i rodzimych produktów będzie w obrocie. Dlatego m.in. polski rolnik nie pojedzie do Niemczech i nie sprzeda swoich produktów, bo nikt mu ich nie przyjmie.- 3 3
-
2015-02-27 06:08
klos
...nie bedzie a jest juz bieda. Tylko polaki umieja dobrze oszczedzac. Pracodawca oszczedza na ludziach a ludzie na sobie kupujac tanie produkty z konczacymi datami waznosci.... itp
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.