• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Alians 2M już w terminalu DCT

erka
25 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Alians 2M to współpraca Maersk Line i Mediterranean Shipping Company. Alians 2M to współpraca Maersk Line i Mediterranean Shipping Company.

Pierwszy statek w ramach Aliansu 2M zawinął do gdańskiego terminalu DCT. Wraz z wejściem m/v "Majestic Maersk" terminal oficjalnie rozpoczął współpracę z aliansem, w którego skład wchodzą dwie największe linie kontenerowe świata: Maersk Line i Mediterranean Shipping Company.



Usługa 2M to wspólny serwis i dziesięcioletnie porozumienie pomiędzy armatorami. Ma ono gwarantować klientom obu firm dostępność 185 statków, o łącznej pojemności 2,1 mln TEU.

- Łączenie się linii żeglugowych w alianse jest naturalną konsekwencją trendów, jakie od dłuższego czasu obserwujemy na rynku przewozów kontenerowych -
komentuje Jędrzej Mierzewski, wiceprezes ds. operacyjnych DCT Gdańsk. - Jako terminal jesteśmy w pełni przygotowani na obsłużenie aliansu ML i MSC - zarówno pod względem zasobów ludzkich, sprzętu, jak i systemu operacyjnego, w którym pracujemy.

Alians 2M oficjalnie ogłosił siatkę połączeń na początku grudnia 2014 roku. DCT Gdańsk został ujęty w linii połączeń między Europą i Azją, jako największy terminal na Morzu Bałtyckim.
erka

Miejsca

Opinie (33) 1 zablokowana

  • Gratulacje dla miasta i terminala. (6)

    • 22 7

    • (5)

      A z czego tu się cieszyć jak umów nie przedłużają...?
      albo chodzenie na rozmowy za nieodbieranie prywatnego telefonu w swoim wolnym czasie...albo zszedłeś z 2 albo 3 nocki masz tel o 9 rano...
      ktoś chce na naszych plecach karierę zrobić...

      • 12 7

      • moim zdaniem (3)

        Ale zeby umowa zostala przedluzona, nie wystarczy, ze pracownik tego chce. Pracodawca rowniez musi tego chciec, a moze miec powody, zeby tej umowy nie przedluzac. Innymi slowy - na przedluzenie umowy trzeba zasluzyc.

        • 6 11

        • (2)

          zasłużyć=być niewolnikiem za psi grosz?

          • 8 5

          • (1)

            Zawsze mozesz pracowac w innej firmie, dla przykladu w Biedronce poszukuja na kase, tam przeciez będziesz mial lepiej

            • 5 12

            • Wile mniej nie dostanę niż pani na kasie a może i tyle samo.... bez świąt nocek bez stania w deszczu i na mrozie....bez strachu, że za byle co zostanę zwolniony...

              • 9 4

      • Mężczyzna powinien mieć honor

        nie podoba się, to idzie do innej roboty

        • 3 7

  • (7)

    Dodam, że głównie to terminale w Gdyni, przynoszą kasę dla budżetu państwa.
    Gdańsk to transhipment i nie wiele towaru z DCT'e zostaje w PL.

    • 19 31

    • skad taka opinia (5)

      Z calym szacunkiem, ale chyba niewiele wiesz o ilosciach TS/importow przeladowywanych w DCT.

      • 12 8

      • (4)

        Może nie wiele wiem, ale:
        a) zgłoszenia celne:
        1) Gdynia 196 761 szt.,
        2) Gdańsk 102 374 szt.
        b) zgłoszenia w procedurze tranzytu
        1) Gdynia 67 155 szt.
        2) Gdańsk 43 765 szt.

        Źródło: Izba Celna

        • 11 8

        • no wlasnie (1)

          Bazujac na tych danych (nie wiem, czy sa prawdziwe) stwierdzenie "niewiele towaru z DCT'e zostaje w PL" brzmi co najmniej nie do konca zgodne z prawda :) Poza tym nie jestem pewien, czy Twoj statystyka dobrze odzwierciedla rzeczywistosc. Patrzac na nia, mozna wywnioskowac, ze w Gdyni przeladowuje sie wiecej kontenerow niz w Gdansku.

          • 4 8

          • Jeżeli masz wątpliwości i czas to udaj się do Izby Celnej. To takie statystyki otrzymasz, nie jest to tajemnicą.
            No właśnie, przeładowuje się to w Gdańsku :)

            • 8 2

        • Zgłoszenie celne to nie jeden kontener (1)

          To nie są pełne dane. W Gdyni przeładowuje się dużo drobnicy z kontenerów, na DCT to jeszcze raczkuje - z jednego kontenera może być 20 zgłoszeń celnych. Oczywiście może to iść też w drugą stronę i kilka kontenerów może być na jednym zgłoszeniu. Na ilość zgłoszeń celnych wpływa również ilość składów celnych gdzie towar z jednego kontenera jest odbierany na "raty" - jedna rata = jedno zgłoszenie.

          • 5 0

          • Tak tez wlasnie myslalem

            Twoj post potwierdza prawidlowosc mojego toku myslenia.

            • 1 4

    • nie narzekac

      Polaka narzekanie ile zarobi panstwo.Popatrz ile pieniedzy dostaje miasto z tytulu podatkow ile firm przewozowych ma zlecenia kierowcy pracownicy dct ,budujace sie magazyny, to tez miejsca pracy jest tego bardzo duzo i to jest najwazniejsze ludzie zarabiaja pieniadze i zyja.A niewarzne jakies statystyki ile budrzet panstwa dostanie itd.

      • 2 2

  • Strasznie słaby tekst (2)

    To jedna z ważniejszych wiadomości dla gdańskiego portu w ostatnich latach, a dostajemy zdawkową informację, z której niewiele wynika.

    • 17 4

    • gdyby to było o Gdyni, to miałbyś mega PRową laurkę na jedynce (1)

      a skoro to o Gdańsku, to można zakopać gdzieś na dole strony, bo jeszcze okaże się, że to nie Gdynia jest mekką biznesu morskiego i każdego innego

      • 12 5

      • PR to akurat robie DCT'e, a tutaj nie ma się czym chwalić bo ilości które przypłynęły są nie wielkie. Hue hue hua

        • 3 8

  • Kwestia czasu kiedy MSC ucieknie z BCT... (9)

    • 30 4

    • moim zdaniem

      Wydaje mi sie, ze to rzeczywiscie kwestia czasu, a konkretnie kwestia kiedy zostanie wybudowany T2 obok DCT (prawdopodobnie 2016 rok). Na szczescie jest kilku innych armatorow preznie dzialajacych, ktorzy chetnie skorzystaja z uslug innych (w tym BCT) terminali.

      • 5 7

    • Moim zdaniem MSC ucieknie z Gdyni już w tym roku (4)

      Po wybudowaniu DCT II Gdańsk zacznie już całkowicie dominować w Polsce jeżeli chodzi o kontenery.

      PS Obroty w gdyńskich terminalach ilościowo pewnie się zwiększą ale udziały w dynamicznie rosnącym rynku raczej bardzo mocno spadną

      • 9 2

      • (3)

        MSC zapewne przeniesie się do DCT.
        Jak do tej pory, to gdyńskie portale kontenerowe obsługują rynek polski w większym stopniu, niż terminale w pozostałych polskich portach.
        W gdańskim DCT dominują głównie tzw. transshipmenty. Wydaje się, że taka struktura przeładunków pozostanie w DCT w przyszłości.
        Jednakże, niewątpliwie odejście z Gdyni MSC, spowodowane aliansem 2M, niekorzystnie wpłynie na wielkość przeładunków kontenerowych w gdyńskim porcie i to już w tym roku.

        • 3 3

        • (1)

          Jeszcze zapomnieliście o spedytorach :). To że MSC pewnie by chciało to nie znaczy, że się przeniesie :).
          A moim zdaniem, się nie przeniesie, bo 2M to zupełnie inna "linia" niż Baltic Loop 4.

          • 6 8

          • Liczy się kasa, a nie sentymenty

            • 2 2

        • Oczywiście "terminale", a nie "portale", jak napisałem na początku :).

          • 0 0

    • MSC nie przedłużył umowy z BCT. W ciągu roku stopniowo przestaje zawijać do portu w Gdyni (2)

      • 11 2

      • Skąd te informacje? (1)

        • 2 0

        • No wlasnie skad ?

          • 2 0

  • Burdel jak 150 (2)

    Na DCT odkąd MSC się pojawiło. Czas trochę dopracować system.

    • 3 5

    • (1)

      dlaczego?

      • 1 1

      • ponieważ

        trochę żenada że MSC musi ręcznie awizować każde złożenie swojego kontenera

        • 3 0

  • W tym kraju będzie bieda. (1)

    Póki wszystko będziemy importować zza granicy. Powinniśmy samemu produkować, co da miejsca pracy, pozwoli żyć godnie. Ale na dzień dzisiejszy, polski przedsiębiorca nie wygra konkurencji z chińskim, który ma pracowników za miskę ryżu.

    Jeżdżę na zachód za pracą i powiem wam, że tam byle pipidówa, ma duże dzielnice przemysłowe, dające mnóstwo pracy. Poza tym, dominują tam sieci handlowe typu Lidl, Aldi, które ustalają ile chińszczyzny i rodzimych produktów będzie w obrocie. Dlatego m.in. polski rolnik nie pojedzie do Niemczech i nie sprzeda swoich produktów, bo nikt mu ich nie przyjmie.

    • 3 3

    • klos

      ...nie bedzie a jest juz bieda. Tylko polaki umieja dobrze oszczedzac. Pracodawca oszczedza na ludziach a ludzie na sobie kupujac tanie produkty z konczacymi datami waznosci.... itp

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ryszard Gretkowski

Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Technologiczno- Przyrodniczego im.J.J....

Najczęściej czytane