• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Alians 2M rusza w styczniu 2015. Kolejne statki w DCT?

2M, wspólny serwis oferowany przez Maersk Line i firmę MSC, ma gwarantować klientom obu firm dostępność 185 statków, o łącznej pojemności 2,1 mln TEU.
2M, wspólny serwis oferowany przez Maersk Line i firmę MSC, ma gwarantować klientom obu firm dostępność 185 statków, o łącznej pojemności 2,1 mln TEU. fot. Mateusz Ochocki / KFP

W styczniu 2015 ruszy nowy alians oferowany przez Maersk Line i firmę MSC. Usługa 2M to wspólny serwis i dziesięcioletnie porozumienie pomiędzy armatorami. Ma ono gwarantować klientom obu firm dostępność 185 statków, o łącznej pojemności 2,1 mln TEU. Gdański terminal DCT już przygotowuje się do obsługi nowego klienta.


Zobacz, jak pracują potężne suwnice STS w DCT Gdańsk.


W sobotę orzeczenie w sprawie działalności nowego aliansu wydała Federalna Komisja Morska USA badając uprzednio, czy nie zakłóci on warunków konkurencji na rynku oceanicznych przewozów kontenerowych. Orzeczenie było pozytywne dla armatorów, sojusz rozpocznie działalność na początku 2015 roku.

Alians 2M ma obsługiwać przewozy na linii Azja - Europa, Transatlantyk, Transpacyfik. - Szczegóły aliansu nie są jeszcze znane, ale istnieje duże prawdopodobieństwo, że statki MSC będą zawijać do Gdańska. - Najprawdopodobniej zawijać będzie do nas statek oceaniczny, na którym będą po prostu kontenery należące do Maerska i MSC. Nie da się jednak wykluczyć, że będą też osobne zawinięcia statków MSC - twierdzi Dominik Landa, dyrektor handlowy DCT.

Jak jednak sojusz Maersk i MSC może wpłynąć na sytuację polskich importerów i eksporterów oraz polskich firm spedycyjnych? - Wydawać by się mogło, że alianse armatorów będą prowadziły do ograniczenia konkurencji i ułatwią armatorom forsowanie podwyżek cen - mówi Michał Kierśnikiewicz, dyrektor ds. sprzedaży w firmie ATC Cargo SA. - Obecnie sytuacja nie jest tak oczywista ponieważ od pewnego czasu obserwujemy odwrócenie trendu wzrostowego, a od początku września notujemy bardzo wysokie spadki cen frachtów do poziomów już dawno nienotowanych. To z kolei jest konsekwencją wprowadzania przez armatorów coraz większych jednostek i nadpodaży miejsca, a także pogarszającej się koniunktury na rynkach światowych.

Celem tworzenia aliansów jest racjonalizacja połączeń kontenerowych i redukcja kosztów operacyjnych. - Powstanie silnego gracza, którego wolumen stanowi 30 proc. globalnego rynku przewozów kontenerowych, a takim będzie sojusz Maersk i MSC, będzie najpewniej oznaczało ograniczenie liczby zawinięć do portów, liczby połączeń, a w konsekwencji obniżenie jakości serwisu i wzrost cen - dodaje Kierśnikiewicz. - Alians 2M poprawi swoją pozycję negocjacyjną względem terminali, co pozwoli kreować nowe opłaty lokalne prowadząc do wzrostu cen. Manipulowanie podażą miejsca na statkach poprzez ograniczenie liczby podróży statków może powodować wzrost cen frachtu.

Po powstaniu serwisu G6 (alinas APL, HL, HMM, MOL, NYK, OOCL) klienci w Polsce szybko odczuli negatywne skutki połączenia wynikające z anulowania kilku połączeń, m.in. w relacji Europa - USA. Skutkowało to koniecznością poszukiwania alternatywnych rozwiązań, które wiązały się z poniesieniem wyższych kosztów transportu. - Reorganizacja serwisów doprowadziła do ograniczenia alokacji na statkach, co w praktyce wiązało się z odmową bukingów na wielu relacjach, otwierając drogę do wzrostu cen frachtów przez pozostałych armatorów - mówi Kierśnikiewicz.

Opinie (27) 5 zablokowanych

  • Powodzenia.

    • 23 2

  • (1)

    Czyli zamiast być lepiej będzie gorzej....

    • 16 9

    • ciekawe co wożą
      przecież taki kryzys, że bania mała
      a kontenerowce coraz większe i coraz więcej wożą hehe

      • 6 5

  • Chciałbym aplikować do DCT. (13)

    Witam.Chciałbym aplikować do DCT na operatora suwnicy.Czy ktoś obeznany mógłby napisać jak tam jest i jakie są zarobki?

    • 12 5

    • niskie (6)

      co Ty chcesz na niewolnika do cudzoziemca? Szanuj się Polaku! Tylko polskie firmy. Niestety u nas takich nie ma. Wszystko rozkradli od balcerowicza.

      • 18 18

      • (5)

        Chyba wole być niewolnikiem niż zarabiać 1600zł.

        • 17 3

        • (1)

          A myślisz, ze tu więcej zarabiamy.... za soboty niedziele święta? praca po 12h deszcz nie deszcz mrozy po -20 stopni... a słyszymy, że to i tak za dużo...
          i nie wolno nam chorować w tych warunkach bo później nie ma premii podwyżek angaży i awansów...

          • 11 4

          • Lecz mając doświadczenie i uprawnienia

            Suwnicowy nie zarabia w takiej firmie 1600 zł
            Nie wiem ile zarabia, pamietam tylko ile większa w stoczni G miał wypłatę dźwigowy od mojej a wtedy nie było tak tragicznie.
            A ze to obcy kapitał to mam w d*pie chce pic palić i jeść bo życie mam jedno !

            • 5 1

        • (2)

          Ja tam odszedłem z DCT do 100% polskiej firmy i nie żałuję. Zarabiam lepiej, praca jest ciekawsza, a podejście do pracownika o niebo lepsze...

          • 11 4

          • (1)

            jeśli możesz to napisz o jakiej firmie piszesz?

            • 3 2

            • ,,Wólczanka''

              • 1 2

    • brak szans

      Na suwnice z rekrutacji nie wejdziesz.... Na stanowiska wyżej przechodzi się wewnątrz w firmie a nie z rekrutacji spoza firmy tak wiec możesz zgłosić się na lukowego co najwyżej i jeszcze trzeba się dostać 3 tys cv na kilka stanowisk....

      • 12 1

    • DCT (3)

      Nie masz szans. W DCT trzeba zaczynać od zera,czyli od lukowego. Awansujesz tylko wtedy jak będziesz dobry na każdym szczebelku drabinki. Tak jest teraz i na dzień dzisiejszy się to nie zmieni. Pozdro...

      • 7 1

      • bzdura... (2)

        .... jak dobrze wchodzisz w 4litery to po 1,5 roku masz STSa albo szybciej.... w wolne dni wpadasz na kawkę do akwarium to jesteś ustawiony...

        • 7 2

        • (1)

          Dokładnie,
          A najlepszym przykładem jest największy lewar DCT, który został brygadzistą (każdy wie o kogo chodzi...)

          • 5 0

          • C. ciekawe czy w sądzie będzie opowiadać że jego podwładny z grupy siedział tylko za kierownicą a nie jeździł i powinien otrzymywać za to pieniadze...upomniał się to go zwolnili taka firma. A gruby lewar na potęge teraz udaje brygadziste

            • 8 1

    • murzynownia

      Jeżeli jesteś p************zem lubisz być poniżanym przez PANA przy okazji wchodzenia mu w tylek. To zapraszamy firma oferuje rozwój ma wieloletnie doświadczenie w wyciskaniu cytryny na maksa nie dając nic w zamian, będziesz miał możliwość przejścia przez ciekawa sciezke kariery o ile się nie wyłamiesz to od lukowego do stsa masz szansę od 3 do 7 lat zakładając oczywiście ze nie chorujes.

      • 5 0

  • Powstaje kolejny monopol, który będzie niszczył lokalne gospodarki.
    Ku chwale USA.

    • 10 8

  • Nie tędy droga

    Zamiast budować PR przez sponsorowane artykuły zacznijcie lepiej pochodzić do pracowników z chociaż odrobiną szacunku. Nie polecam pracy w tym molochu.

    • 20 7

  • Potwierdzone czy nie ?

    Dlaczego redakcja nie kontaktowała się z armatorami, w celu uzyskania stanowiska w tej sprawie ? Przypuszczenia pana Landa brzmią jak niepewna autopromocja terminala DCT. Samo wydanie pozytywnej decyzji nie otwiera automatycznie serwisu.

    • 6 10

  • odp (1)

    Bo to DCT sie tym chwali , dobry PR przed budowa nowego terminala jest potrzebny -a wszyscy wiedza spedytorzy jak ten terminal funkcjonuje - dramat

    • 7 3

    • Delikatnie mówiąc dramat, masowa na maxa, potwierdzam

      • 2 1

  • Brawo DCT. Jeszcze troche i gdyńskie terminale już całkiem zostaną z tyłu (1)

    • 2 18

    • Jakiś kibic sportowy? : )

      • 4 0

  • fajna firma (1)

    to naprawde fajna firma pracuja w niej fajni ludzie , tylko przytłaczaja ich ci glupki co ciagla nazekaja i wywieraja zly wplyw na reszte. kilka zmian i naprawde zarąbiscie by sie pracowalo

    • 8 7

    • Ty za którym biurkiem siedzisz

      • 1 1

  • ATC

    2x20 itp bo ITD ich nie tyka niestety a Gdynia to się sama zaora przez super estakadę która jest ekskluzywnym produktem niestety finansowanym przezemie ........

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku...

Najczęściej czytane