• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Aluminiowy prom statkiem roku?

erka
20 maja 2014 (artykuł sprzed 8 lat) 
Opinie (38)
Prom 'Zerocat" posiada zestaw akumulatorów, które ładowane są na lądzie, a statek całą podróż odbywa  napędzany wyłącznie silnikami elektrycznym

Prom 'Zerocat" posiada zestaw akumulatorów, które ładowane są na lądzie, a statek całą podróż odbywa  napędzany wyłącznie silnikami elektrycznym

Aluminiowy prom, którego kadłub wybudowano w Gdańsku dostał się do finału konkursu "Ship of the year 2014". Kadłub YN 1696 "Zerocat" został zbudowany przez gdański Aluship Technology na zlecenie norweskiej Stoczni Fjellstrand AS. Jego dokumentację projektową przygotowało biuro projektowo - konstrukcyjne Nelton z Pruszcza Gdańskiego.



Zwycięzca "Ship of the Year 2014" zostanie zaprezentowany podczas wrześniowych targów SMM w Hamburgu. Sama nagroda zostanie przekazana przez norweskiego Ministra Handlu w pawilonie organizacji Norwegian Maritime Exporters. Jak zwykle w jury zasiądą redaktor naczelny Skipsrevyen - Asle Strønen , były dyrektor zarządzający Norweskiego Stowarzyszenia Armatorów - Rolf Sæther, oraz dyrektor zarządzający organizacją sprzedaży i marketingu norweskich stoczni - Birger Skår.

"Zerocat" to katamaran o długości 80 m i szerokości 20,8 m. Prom jest przeznaczony do przewozu 360 pasażerów oraz 120 samochodów. Pływać będzie na krótkich trasach w Norwegii i rozwijać prędkość 10 węzłów.

"Zerocat" został doceniony przede wszystkim za innowacyjny napęd elektryczny. O główną nagrodę powalczy z: YN 361 M/V "Juanita" - Kleven Verft (innowacyjny system napędowy oraz cargo tank) i YN 15 - Fiskerstrand Verft (zasilany LNG, innowacyjny system załadunku i rozładunku).

Przygotowanie do wodowania alustatku.

Wodowanie aluminiowego promu.

erka

Miejsca

Opinie (38) 3 zablokowane

  • W czasie 2 wojny swiatowej juz robili (3)

    Aluminiowe korpusy,wiec z czego sie cieszycie? Chyba z wlasnego zacofania.

    • 15 27

    • (2)

      Po pierwsze nie piszę się korpus tylko kadłub. A po drugie nie chodzi o aluminiowy kadłub, który żadną nowością nie jest tylko o innowacyjny napęd.

      • 3 1

      • (1)

        w drugiej wojnie światowej też używali silników elektrycznych

        • 5 3

        • Dokładnie !!!
          można powiedziec, więcej - w przypadku u-bootów były nawet "jakby" pierwsze hybrydy :- )

          • 1 0

  • Ecobzdura

    Jaką chcą nam znowu wcisnąć oszolomy , po nieudanych samochodowych eco hybrydach .

    • 15 22

  • " aluminiowy " prom

    Przede wszystkim żaden aluminiowy ? lecz ze stopu aluminium nazywanym potocznie hydronalium . Nie jest to żadna nowinka - ci którzy mieli okazję być uczniami pana inż. Witolda Wakuły, czy pana R. Stefka , asystenta prof. T.Hubera wiedzą ,że ten materiał dawno już jest stosowany w budownictwie okrętowym. W Polsce z bardziej znanych konstrukcji to wodolot Zryw zaprojektowany przez pana prof. Lecha Kobylińskiego ( 1966r). A co promu :zerocat" to byłoby dobrze gdyby ta konstrukcja wygrała bo to jest po prostu dobra reklama no i z pewnością sukces Aluship jak i konstruktorów. Czyli widać , że można w Polsce budować statki i robić to dobrze jak to dawniej mawiano ku zadowoleniu armatora. Szkoda tylko, że dziś są różne agendy , które próbują wypowiadać się na tematy o których nie mają pojęcia - przykład to sposób zarządzania marsjańskimi stoczniami, tak złego zarzadzania nawet za głebokiej komuny nie było.

    • 65 1

  • Jak oni to pomalowali? (1)

    PS fajnie, że na biało zielono :)

    • 23 0

    • Farbą do amelinium

      No jak to jak pomalowali?
      Farbą do amelinium!

      • 2 1

  • Czy to na pewno był sukces?

    • 7 9

  • (3)

    Jaka jest przewaga takiego kadłuba nad stalowym? To nie samolot, gdzie kazdy kilogram ma znaczenie a koszt budowy przecież horrendalnie wyzszy...

    • 7 10

    • Wszystko dla kasy (1)

      Przy tym samym kształcie kadłuba, masa jest mniejsza = mniejsze zanurzenie = mniejszy opór = mniejsze spalanie albo takie samo spalanie ale więcej można zabrać na pokład lub szybsza prędkość(więcej kursów) = większy zysk, wiadomo pieniądze. Różnica w kosztach budowy nie jest aż tak duża, poza tym statek użytkuje się dziesięciolecia.

      • 8 0

      • przede wszystkim większa odporność na korozję

        • 7 0

    • rdza kolego, rdza

      • 4 1

  • To je amelinium! tego nie pomalujesz!

    to musisz miec specjalna farbe ;-)

    • 8 13

  • Kto wrzucil do fotki samolot?na takiej wysokosci slad??? (1)

    hahah

    • 4 3

    • Propaganda

      To tak dla kontrastu - paliwożerny samolot i jego spaliny kontra elektryczny prom.

      • 0 0

  • Sejner b690 (4)

    Sejner nauty statek roku , statek 10-lecia wejścia do ue, statek z matplanety, nadstatek,

    • 45 2

    • historia budowy sejnera 690 to przykład nieudolności, braku wiedzy i nieumiejętności organizacji pracy. marsjanie zaplanowali zniszczenie spółki Konrem Nauta i do tego celu wybrali doborowy skład : Stach F. - znany z udziału w upadku elbląskiej filiii stoczni Gdynia , tu dał się poznać jako wybitny specjalista od działań niszczycielskich,
      Krzysztof G. - zwany też Dalton próbował zatrudnić całą rodzinę i jeszcze kilku znajomych tyle, że ich wiedza stoczniowa to ......., Wojciech S. - opowiadał , że zna się na peryskopach ( kto go tam wie ) zwany TW. Ludzie ci narazili stocznię Nauta na olbrzymie straty, dzisiaj trudno jeszcze ocenić jak wysokie ale z pewnością idące w miliony złotych - Stach F. liczy na to, że ujdzie mu wszystko na sucho tak jak to było w Elblągu.Oczywiście zachodzi pytanie gdzie była rada nadzorcza Nauty przecież związki zawodowe informowały wiele razy o sytuacji w spółce Konrem Nauta , która to budowała kadłub sejnera.Sejner 690 przejdzie do historii Nauty jako najbardziej nieudana budowa . Szkoda tylko, że nikt za to nie odpowie bo w państwowej stoczni straty pokryje Skarb Państwa.

      • 39 0

    • a miano super budowniczych należy się panom Stachowi F., Krzysztofowi G, i Wojciechowi S. toż to ludzie wybitnie, niespotykanego umysłu i wiedzy, pracowitości.tylko oni umieli stracić w ciągu 12 miesięcy blisko 30 mln zł a i zrobić idiotów z norwegów i pokazać im figę a przy okazji wziąć kilkasettysiecy euro i wystawić wikingów do wiatru. Galę specjalnie dla nich trza zorganizować. Nie wolno zapomnieć o Piotrze S. , Pawle MD każdemu dać co się mu należy.

      • 34 0

    • z innych łamów - to Gryfii .... (1)

      Marsjanie dostali miliard złotych żeby zdobywać świat, armatorów z "wyższej półki", platformy, off shore, ale do tego trzeba wiedzy doświadczenia, marki firmy i mieć to coś. W przeciwieństwie do polityki na której się znają, w biznesie idiotom nie idzie najlepiej. Tam nazwiska ich protegowanych czyli naszych osób publicznych jak np. szef agencji rozpierdoooleni a przemysłu stolec znaczą, no chyba że przy nocnych interesach cmentarzowych w Bolandii. Ale brak podstawowej wiedzy hoojków z PO jak się poruszać, jak rozmawiać w tym świecie już nie mówiąc o choć trochę pokrewnym wykształceniu, spowodował że GOOwno z tego wyszło. Za miliard złotych profesjonalni Prezesi jakich pozwalniali wpychając swoje d*pska mogliby niesamowicie rozwinąć swoje firmy, a tak wszystkie marsjańskie stocznie to zadłużone od kilkudziesięciu do kilkuset milionów złotych ruiny. "Sukcesy" przy budowach lodołamaczy, jednostek w Naucie wybitnie stwierdzają że żadnej z tych stoczni MON absolutnie nie może umiejscowić żadnego swojego zlecenia. MINISTER KTÓRY TO ZROBI MUSI STANĄĆ PRZED TRYBUNAŁEM STANU. Będzie to bowiem tylko podstawa do wyłudzania miliardowej państwowej kasy DLA KOLESI, kosztem bezpieczeństwa państwa !!!! To co ten przygłup mówi, że będzie remontował i budował statki wojskowe, to znaczy że on w ogóle nie wie co piepszy. Te niebieskie tabletki są za słabe chyba dla niego.
      Do tego trzeba mieć infrastrukturę i ludzi. Pierwsza została na Gryfii przez nich DOSŁOWNIE ZRÓWNANA Z ZIEMIĄ Z CZEGO SIĘ CIESZĄ W GŁUPKOWATYCH CIECIŃSKICH MEDIACH, a z ludzi zostali tylko przekupni i obłudni związkowce i ich kumple. Co można robić na 5 ha z jedną halą :-)))) ??? Najgorsze jest to że za przepuszczenie w komin miliarda żeby zrobić we wszystkich stoczniach pół miliarda długu Wojtek D. dostał w zarządzanie ups do zabawy całą zbrojeniówkę.

      • 7 0

      • z innych łamów to o Gryfii - uzupełnienie

        tekst pochodzi z portalu morskiego komentarze internautów woj. zach. pomorskie

        • 1 0

  • Brawo Remontowana, kolejny sukces.

    • 3 13

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki...