• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Arciszewska-Mielewczyk została prezesem Polskich Linii Oceanicznych

Robert Kiewlicz
21 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Dorota Arciszewska-Mielwczyk nowym prezesem Polskich Linii Oceanicznych. Dorota Arciszewska-Mielwczyk nowym prezesem Polskich Linii Oceanicznych.

Była poseł i senator z ramienia Prawa i Sprawiedliwości, Dorota Arciszewska-Mielewczyk została powołana na stanowisko prezesa Polskich Linii Oceanicznych. Zastąpi ona Krzysztofa Adamczyka, członka Rady Nadzorczej delegowanego do czasowego wykonywania czynności prezesa zarządu PLO. W ostatni piątek zakończono postępowanie konkursowe na stanowisko szefa PLO. Arciszewska obowiązki obejmie już od poniedziałku 23 grudnia 2019 roku.


Czy jest szansa na odbudowanie silnej polskiej floty handlowej?


- Powierzono mi wyjątkowo ważne zadanie - kierowanie Polskimi Liniami Oceanicznymi. Najbliższe miesiące będą wymagały ogromnego zaangażowania. Podczas spotkania z załogą omówimy najważniejsze kwestie dotyczące funkcjonowania spółki i myślę, że wspólnie zaczniemy wyznaczać konkretne cele - poinformowała Dorota Arciszewska-Mielewczyk.

Polityk PiS prezesem PLO



Dorota Arciszewska-Mielewczyk to była posłanka i senator Prawa i Sprawiedliwości. W wyborach w 2019 bezskutecznie kandydowała do Senatu. Ukończyła studia na Wydziale Ekonomiki Transportu Uniwersytetu Gdańskiego i na Wydziale Administracyjnym Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni. W latach 1995-1996 pracowałam w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni.

Jej przodkiem był Krzysztof Arciszewski, generał artylerii koronnej, admirał sił morskich holenderskich w Brazylii. Jej ojciec, Eugeniusz Arciszewski, był kapitanem żeglugi wielkiej, zginął 8 lutego 1997 w katastrofie morskiej statku "Leros Strength" w pobliżu wód terytorialnych Norwegii.

Mąż - Krzysztof Mielewczyk - był jednym z najbogatszych przedsiębiorców w województwie pomorskim. Prowadził firmę Polskie Pierze i Puch. W 2013 roku zginął w katastrofie śmigłowca.

Historia Polskich Linii Oceanicznych



Polskie Linie Oceaniczne jako przedsiębiorstwo żeglugowe powstało 2 stycznia 1951 r. PLO w momencie powołania posiadały 43 statki o nośności ponad 200 tys. DWT i eksploatowały 13 linii żeglugowych. W zasięgu armatora znajdowały się porty: na Bałtyku, m. Śródziemnym, Bliskim i Dalekim Wschodzie, a także na wschodnim wybrzeżu Ameryki Płd. Zatrudnienie w firmie wynosiło 3 tys. osób (w tym 70 proc. marynarzy).

Pod koniec lat 80. XX w. flota PLO składała się z 97 statków o nośności 914 tys. DWT i choć flota w tym czasie wyraźnie się skurczyła, do roku 1991, od którego rozpoczął się okres restrukturyzacji, PLO były znane w świecie jako armator prowadzący żeglugę liniową w skali światowej. Jednak brak konkretnych decyzji oprowadziło i do skurczenia się floty PLO i znacznego ograniczenia rejonów żeglugi. Od marca 1996 roku po utworzeniu sześciu spółek armatorskich działalność PLO jako armatora została praktycznie zakończona. 29 czerwca 1999 roku przedsiębiorstwo państwowe PLO zostało przekształcone w spółkę akcyjną.

PLO na rynku przewozów morskich



Największym akcjonariuszem PLO jest Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych Spółek ARP, którego pełnomocnikiem jest IDA Management (44,85 proc.). Drugim co do wielkości akcjonariuszem jest Agencja Rozwoju Przemysłu posiadająca 38,53 proc. Pozostali akcjonariusze instytucjonalni to TUiR Warta (12,22 proc.) oraz Stocznia Gdynia (w upadłości) posiadająca tylko 1,88 proc. akcji. Akcjonariuszami Polskich Linii Oceanicznych są również pracownicy i ich spadkobiercy (3779 osób), którzy posiadają łącznie 2,52 proc. akcji spółki.

Obecnie PLO prowadzą działalność żeglugowo-operacyjną, działalność shipchandlerską POL-Supply oraz świadczą usługi przewozowe z własnym konosamentem z portów Chin i Dalekiego Wschodu przy współpracy z innymi armatorami w ramach serwisu NVOCC. PLO prowadzą również działalność crewingową oraz poprzez spółkę zależną POL-Levant działalność hotelowo-gastronomiczną w Hotelu Dom Marynarza.

Miejsca

  • PLO S.A. Gdynia, al. marsz. Józefa Piłsudskiego 1

Opinie (498) ponad 50 zablokowanych

  • psy ujadaja (4)

    a kraj odchodzi od polityki "niedasie"

    • 8 27

    • Pissy!

      • 9 1

    • Pisy ujadaja? (2)

      • 7 2

      • nie. tutejsi forumowi malkontenciarze co im demonstracja nie wyszla pod sądem (1)

        sto osób a miały byc tysiące, miliony.

        • 1 11

        • kto to malkontenciarz?

          to samo co proletariutariusz, albo niedouk?
          za to da się prowadzić politykę: ciemny lud łyknie każdą propagandę, więc się nie ograniczamy w destrukcji tego ciemnogrodu"

          • 10 0

  • Warto trzymać do końca z partią (3)

    Zawsze znajdzie się zajęcie dla ludzi z Pisu których społeczeństwo nie chciało i nie wybrało do Sejmu... Ludzie nie wybrali to partia pomoże...

    • 53 5

    • rozumiem, ze mowisz to z wlasnego doswiadczenia i pomogla ci partia?

      • 0 8

    • Zgadzam się w 100%. Bądź wierny a zostaniesz prezesem... dramat! (1)

      • 7 1

      • albo nawet prezydentem gdanska. jak jedna panna ;)

        tylko wtedy trzeba realizowac testament ..

        • 0 9

  • Na Cypr z nią, tam gdzie kasę pochwała przed wierzycielami :D

    • 43 4

  • Cypryjska Dziewica

    Jarka Irasiada

    • 52 3

  • (2)

    O Jezu i na tym sie zna?apropo my jeszcze mamy jeszcze jakies statki?

    • 41 4

    • tak malkontencie. (1)

      o ruchu bezwizowym z usa tez nic nie wiesz?

      • 0 9

      • Głąbie, co mają statki do wiz USA

        • 7 0

  • Z puchu i pierza na okręty (2)

    szyderstwo gospodarcze.

    • 72 4

    • ale boli cie frustracja, co? (1)

      • 0 14

      • Nie żywaj słów których nie znasz i nie rozumiesz

        • 8 0

  • Mozemy dzieki PIS rozwijac flote oceaniczną. do usa duda zalatwil ruch bezwizowy. (5)

    Czego nie zrobili inni to pis realizuje. Do dziela pani Mielwewczyk. JEstes w dobrej drużynie. Ludzi operatywnych, ktorym sie chce. Nie sa malkontentami jak ci tu w komentarzasz frustraci.

    • 7 63

    • Proszę 2 szt. Wież dla naczalnika i Martusi

      powierzyć , wzrosną ,tak szybko ,jak Nycz Tower

      • 7 1

    • Lekarza.....pilnie..... (1)

      • 11 1

      • dla ciebie to i psychiatre.. do marszalka zglos sie.

        • 0 10

    • ta flota kajaków tym nowym kanalikiem do elbląga będzie waliła chyba

      wyprzedzając kutry. ile wybudowaliście stępek w szczecinie? już drugą? Duda załatwił. buhahahaha, zart tygodnia. wystarczyło mieć mniej niż bodajze 3 % nieuwzględnionych wniosków wizowych, co wynikało z amerykanskich regulacji i to osiągnęliśmy. ale w tvp powiedzieli ludowi, że duda załatwił, więc tłuszcza klaszcze. ludzie operatywni. drugi zart tygodnia. troglodyci ekonomiczni +

      • 10 1

    • Przestań bo mi zajady pękają.

      • 5 1

  • a gdzie ta Pani juz nie była, no no no (1)

    zajezdnię juz zajeżdziła, spalona sobie stoi nie do ruszenia, teraz będzie dowodzić w PLO , co prawda to az jeden zarejestrowany statek ale kompetencje to Pani Poseł co by nie powiedzieć ma że ho ho,ja ttam jej gratuluję no no,

    • 50 5

    • Bo cos robi a nie jak ty. siedzisz tylko przed kompem i piszesz bzdury.

      • 0 10

  • weźmie Rumcajsa z sobą?

    • 21 2

  • Brawo, Pani Senator! (2)

    Dzięki posadce przybędzie dalszych centymetrów tu i tam.

    • 35 5

    • martw sie o swoje chamie bez szkoły.

      jedna pania to nagrodzili na lotnisku ze malo chodzi, a wiecej lata.

      • 0 11

    • tylko lekarz od głowy pomoże...

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane