• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Armator wrócił po statek do Remontowa Shipbuilding

Wioletta Kakowska-Mehring
3 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stępka pod budowę statku pożarniczego
  • Jest to statek, który łączy cechy tzw. samowyładowczych kontenerowców i lodołamaczy.
  • Kontenerowiec arktyczny typ B203 (108 TEU). Tego typu jednostkę kupi Royal Arctic Line.
  • Kontenerowiec arktyczny typ B204 (606 TEU).
  • Kontenerowiec arktyczny typ B202 (36 TEU).

Royal Arctic Line podpisała umowę zakupu nowego kontenerowca do obsługi wschodniego wybrzeża - podała firma w komunikacie. Okazuje się, że armator wrócił po statek zamówiony i zbudowany kilka lat temu w Remontowa Shipbuilding, stoczni należącej do Remontowa Holding.



Zakupiony statek ma pojemność 108 TEU i ma zostać dostarczony w kwietniu 2020 r. Jednostka będzie obsługiwać połączenie między wschodnią Grenlandią a Islandią. Armator zdecydował się na zakup jednego z nieodebranych wcześniej statków.

Przypomnijmy: kontrakt na budowę w sumie pięciu statków Remontowa Shipbuilding podpisała z Royal Arctic Line w październiku 2013 roku. Według umowy największy z nich miał zabierać 606 kontenerów i miał być przystosowany do żeglugi atlantyckiej. Kolejne to dwa średnie, bliźniacze statki zabierające po 108 kontenerów, przeznaczone do obsługi rejonów północnej Grenlandii oraz dwie mniejsze jednostki przewożące po 36 kontenerów i też przystosowane do całorocznej żeglugi na wodach grenlandzkich. Jednostki miały być gotowe do połowy 2015 roku. Pierwszy ze statków zwodowano w listopadzie 2014 roku.

Gospodarka morska Trójmiasta



Niestety został przekazany armatorowi dopiero w marcu 2016 roku. W lutym 2017 roku poinformowano, że armator "zredukował" zamówienie. Stocznia została z dwoma statkami, które przez lata usiłowała sprzedać. Oficjalnie mówiło się, że na zmianę planów armatora wpłynęło spowolnienie na rynku. Nieoficjalnie, że wpływ miały opóźnienia w budowie. Tak czy inaczej po latach armator powrócił do gdańskiej stoczni i zdecydował się kupić jeden z kontenerowców.

To kolejna dobra wiadomość z Remontowa Holding. W październiku 2019 r. ogłoszono, że podpisano umowę ws. sprzedaży dwóch statków PSV, które od kilku lat stały w stoczni, po tym, jak zamawiający wycofał się z umowy. Jednostki kupuje Viking Supply Ships AB. Zamówiła je w 2017 r. firma Siem Offshore Contractors.

Kupiony statek ma 74,20 m długości i 15,2 szerokości. Jest to jednostka zaopatrzeniowa o wysokiej klasie lodowej. Wzmocniona konstrukcja kadłuba umożliwi pracę w ekstremalnie trudnych warunkach żeglugi arktycznej w rejonach pokrytych grubą krą lodową przy temperaturach sięgających do minus 35 stopni Celsjusza. Jednorazowo statek będzie mógł przewozić 108 kontenerów. Prace załadowcze usprawniać będą dwa dźwigi umieszczone na pokładzie statku umożliwiające samodzielne ładowanie kontenerów bez konieczności użycia sprzętu portowego. Jest to statek, który łączy cechy tzw. samowyładowczych kontenerowców i lodołamaczy.

Remontowa Shipbuilding nie po raz pierwszy realizuje zlecenie dla Royal Arctic Line. W 2005 roku przekazała armatorowi kontenerowiec "Mary Arctica", który został wyróżniony przez brytyjskie stowarzyszenie Royal Naval Architects prestiżowym tytułem "Significant Ship of 2004".

Wodowanie jednego ze statków dla RAL.

Opinie (103) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • 600TEU (3)

    Pozdrawiam marynarzy ktorzy beda plywac na takich "kapciach" na polnocnym atlantyku!!!

    • 33 20

    • Dziękuję za pozdrowienia .

      Pływałem i pływam nadal na znacznie mniejszych . Trzydziestoparometrowe guardy i statki ratownicze na północ od Szetlandów , na Morzach Norweskim i Barentsa to standard . A Północny Atlantyk jest nazwą własną , więc z szacunkiem proszę ; Z Wielkiej litery .

      • 0 0

    • Hahaha, ekspert od mórz i oceanów hahahaha

      • 4 4

    • Pływanie to nie lada wyzwanie na Atlantyku ,załadunek takich kapci to udręka i gimnastyka dla portu klapy w pionie obok dźwigi

      • 8 4

  • Opinia wyróżniona

    Armator ma tupet (3)

    najpierw wykołowali stocznię na 2 statki a teraz łaskawie wracają po 1? powinni zapłacić podwójnie za każdy z nich i wziąć oba. Nie wiem kto konstruował te umowę, że armator mógł się ot tak nagle wycofać z zamówienia gdy statek był już prawie gotowy.

    • 15 2

    • (2)

      W kontrakcie wpisuje się nieprzekraczalny termin odbioru statku. Po jego przekroczeniu armator ma prawo zerwać kontrakt. Stocznia miała opoznienie, gospodarka siadła i armator wykorzystał to dla siebie.

      • 4 0

      • Rezerwa ws ww obietnic wskazana

        Jeszcze w pierwszej połowie 2019 roku chodziły słuchy-deklaracje, że MW Argentyny kupi oba statki. Słuch po tej "plotce" zaginął.

        • 1 0

      • Opóźnienie można sprowokować

        To właśnie jest "sztuka kontraktowania".
        Numer znany od bardzo wielu lat...

        • 4 0

  • Jak tam postępuje budowa promu w Stoczni Szczecińskiej? (32)

    Ktoś, coś wie?

    • 159 12

    • (14)

      Tak jak sadzenie miliona drzew.
      Budowa miliona samochodów elektrycznych.
      Budowa 100 mostów.
      i tak dalej i tak dalej...
      No nie mów, że uwierzyłeś w propagandę TVPiS?!

      • 70 19

      • Najniższe bezrobocie po 1989 roku i rekordowo wysokie PKB (9)

        Nie to co za Tuska

        • 22 44

        • I rekordowa inflacja

          • 0 0

        • najnizsze bezrobocie... (6)

          sugeruje sprawdzić od kiedy to bezrobocie spada... bo nie spadło w magiczny sposob od roku 2015... tylko spadało przez dluuugi czas... a co do wysokiego PKB - zobaczymy jak ono będzie wysokie kiedy na świecie będzie recesja. Nie jest wielką sztuką utrzymać wysokie PKB w czasach gdy wszędzie jest dobrze...

          • 29 10

          • (4)

            Bezrobocie zaczęło spadać z wejściem programu 500+ i żadne brednie tego nie zmienią.

            • 12 20

            • (3)

              chyba cię pogięło, niektórzy dostali po 1000, 1500 nic nie robiąc i od razu do pracy pognali? Z główką wszystko w porządku?

              • 22 10

              • (1)

                czyli bardzo dobrze. 500+ okazuje się nie programem prorodzinnym ale antybezrobociowym. Gra gitara.

                • 8 4

              • to co piszesz to absurd, bo 500+ powoduje że ludzie przestają pracować

                (zwłaszcza kobiety), a potem będzie płacz bo przecież nie pracując nie odprowadzają składek. Jak dzieci będą dorosłe to nagle 500+ przestaną dostawać, a bez wypracowanych lat pracy nic nie będą miały

                • 0 0

              • No własnie olali pracę za psie pieniądze i stąd większość bezrobotnych zajęła ich miejsce, chyba Tobie cos z główką nie tak.

                • 6 7

          • Zaczeło spadać gdy tylko peło odeszło od władzy.

            • 17 14

        • tylko te słupki ni jak maja sie do sytuacji w portfelu

          • 28 14

      • I tak dalej i tak bliżej. (3)

        Okazuje się że ekologia w tych elektrykach to wielka ściema,drzewko możesz posadzić sam oglądaczu TVŁenu (ja posadziłem kilkanaście dębów) na reszte przyjdzie czas,ale najpierw trzeba wyłączyć TVŁen.

        • 26 54

        • (1)

          Po co sadzić drzewa jak zaraz jakiś szyszkodnik każe je ściąć.

          • 32 14

          • szyszkodnik robi za nawóz dla drzewek, i po co mu było tyle kasiory skoro kasiora jest niczym dla Boga ?

            • 22 4

        • idź najedz się obietnicami o obiedzie pisowy zgredzie

          • 21 10

    • Narazie wystaje kilwater zza krzakow , oblepiony odchodami kaczkowymi.

      • 0 0

    • (2)

      Przecież od dawna pływa. Nazywa się Mateusz Krzywousty.

      • 30 6

      • (1)

        pływa po przekopie juz dawno oddanym czy jak zwykle to tylko kolejna bajka morawieckiego ? jak ta o braku podwyżek prądu

        • 20 4

        • Pływa między stoczniami w Radomiu i Szczecinie, przez przekop Mierzei, z międzylądowaniem u Horały na CPK.

          • 0 0

    • Muszą zacząć od zbudowania Stoczni Szczecińskiej (1)

      od nowa

      • 27 3

      • Masz rację zniszczyli wszystkie stocznie w latach 2005-2007 i teraz odkupują.

        • 1 1

    • Już przygotowują plany (1)

      pod kolejny może będą gotowe na 2040

      • 19 3

      • a w 2080 średnia emerytura będzie 20 tys. złociszy

        a siła nabywcza tej emerytury będzie równa dzisiejszym 200 złotym, he he he

        • 1 1

    • Bardzo dobrze , matka chrzestna Jarosława Kaczyńska juz ma termin zabukowany ....

      • 3 0

    • W gębie p. Gróbarczyka...

      • 5 0

    • myślę, że i tak lepiej, niż skandynawskie kontrakty

      do których się dokłada.
      Bo nie sztuka się narobić, sztuja jest zarobić...

      • 7 1

    • Tak jak wszystko za rzadow Pis. Wazne aby wyborcy uslyszeli, ze bedzie

      • 13 5

    • (1)

      Dobrze prawie koniec jeszcze 37 lat i bedzie gotowy

      • 14 0

      • W Podkarpackiem, mówią że; trzeci jest już na pochylni, drugi na wyposażeniówce , a pierwszy zarabia na linii.

        • 17 0

    • ````w sierpniu kawałek tego żelastwa,które tak klepali młoteczkiem leżał sobie zarośnięty chwastami i krzaczorami i czekał..............

      • 15 4

    • jak tam sprzedaż PKP cargo, Lasów Państwowych i Lotu ?

      ktoś wie ? - a wybacz, okazało się że wszystkie te firmy są zawsze in-plus gdy się nie kradnie.....coś takiego ? niewyobrażalne dla kogoś kto głosuje na gości, którzy w każdym wywiadzie pi***ą co innego, mają problemy aby przeczytać tekst z promptera a jedyną strategią wyborczą jest antypis. Nawet na własne propozycje realizowane teraz przez kaczora byli na nie w głosowaniach......idź zagłosuj na rudego wg którego cytując po wyborach "teraz to k... paliwo może i po 7 zł być......dla jego kliki to może i po 30 być....)

      • 24 26

    • jest OK

      Trwa spajanie sekcji kadłuba taśmą malarską w rolkach po 50m. Taśma produkcji polskiej na licencji USA

      • 34 5

  • RSB (7)

    To praktycznie bankrut. Podwykonawca dostaje kasę jak zgrozo wnioskiem o upadłość. Kormorany, które finansują to truchło też już mają budżet na wyczerpaniu. Kolejni świetni prezesi rozłożyli tą stocznie po kilku niezłych latach. No ale jak co roku się ich zmienia bo związkowiec mówi że kradną to co się dziwić ......

    • 21 3

    • Co? (6)

      Ilu prezesów miała RSB i po czym wnioskujesz o kondycji finansowej spółki? Bo jeśli po tym że RSB nie płaci podwykonawcom, to Cie rozczaruje- nie płacą bo podwykonawcy nie wywiązują się z umów. Dopiero gdy prace są wykonane zgodnie z umową (w każdym detalu) dopiero wtedy stocznia płaci. Prezes takiej firemki który chciał przyoszczędzić mówi potem swoim pracownikom "hurr.. Bo wiecie, wypłat nie będzie bo stocznia nam nie zapłaciła.. Bo ten yyy.. Bo bankrutuje o! Także ja jade na karaiby teraz, a wy no tam, powodzonka życze xD". I stąd się biorą jakieś głupie plotki.

      • 3 10

      • Ilu prezesów ? (4)

        Od 2010 do 2016 jeden prezes a od 2016 do dzisiaj trzech prezesów !

        • 3 0

        • Ten jeden (2)

          Ten jeden narobił tyle bałaganu (kreatywnie), że już 3ci to sprząta a właściciel zasypuje straty...RALe i SIEmY to ostatnie pozostałości po latach 2010-2016, co nie znaczy, że nie ma kolejnych problemów, ale to już nie taka skala i nie nadużycia...

          • 2 1

          • (1)

            A co Piotr S zabrał w tym czasie ? Kupę pieniędzy jakiej wcześniej nie widział nikt w tej firmie i to głównie po statkach dla ezra, eco i GM
            Największe zyski tej stoczni to lata 2013 i 14 rok.
            Potem prezesem był między innymi kolejny Piotrek który to właśnie tych rali i siemów nie zrobił jak był prezesem od produkcji.

            • 0 2

            • naciągasz fakty - daty się nie zgadzają...brak kontroli nad kosztami i dokumentacją na wszystkich projektach począwszy od 2013 oraz rolowanie to główne przyczyny obecnego kryzysu + 2 lata przerwy w kontraktacji od 2015 - podobnie teraz coś kontraktacja słabo więc za 2 lata znowu kłopoty - stoczniowe realia takie już chyba są

              • 0 0

        • ostatni tyle naobiecywał p. Soyce

          że jakby połowę z tego zrealizował to RSB byłaby najlepszą stocznią w całej galaktyce ;)

          • 4 0

      • A dlaczego nie płacą pozostałym firmom Holdingu?

        Panie Jaśnie Oświecony nie od głupich plotek? To nie sztuka żerować na innych firmach, w tym Remontówce, która teraz, po kosztach albo i przy stracie, musi za was kończyć PSV.

        Trzymam kciuki za RSB bo zależy mi na tym, by polskie firmy produkowały gotowe wyroby a ta Stocznia to potrafi. Ale pewne rzeczy nie są takie jakie powinny i nie wszystko można zrzucić na innych (częściowo oczywiście tak - wszyscy wiemy, że firmy są różne - jak się im oferuje małe stawki do dostaje się odpowiadający im jakościowo produkt i nic więcej)

        • 7 3

  • Mam wrażenie

    że Prezes gra w inną grę.
    RSB ogłosi kondycję firmy.. ( a ta raczej jest fatalna )..to skłoni Prezesa do kolejnego kroku .
    Zapewne zaczekamy do końca roku..I..
    Tak przypuszczałem ..i prawdopodobnie tak rozegra..

    • 0 0

  • A kiedy

    holowniki będą zdane ????
    Nic się prezesiki nie uczą na starych błędach

    • 0 0

  • (3)

    Biurokracja zabija stocznię .....

    • 31 3

    • (2)

      Jaka biurokracja? Pis zlikwidował biurokrację Tuska z 800 tyś do 1 miliona

      • 3 2

      • pis zlikwidował?! (1)

        w prywatnej stoczni?!
        ;)

        • 0 0

        • Nie wiem co z biurokracją zrobił w tej stoczni PiS ale z pewnością ma tu swoje dog Adasia. Pomagajà prywaciarzowi dając kontrakty które powinny być z urzędu w państwowych stoczniach.

          • 0 0

  • A zaczęli płacić podwykonawcą ?? (14)

    Jak nie to kto to zbuduje

    • 27 27

    • Stocznia ma zasadę że płaci gdy robota będzie zrobiona i odebrana (1)

      Jeśli są nieprawidłowości to podwykonawca musi je poprawić bo inaczej pieniędzy nie będzie. Ja wiem że większość firemek ma prezesów żyjących jeszcze poprzednim ustrojem gdzie "czy sie stoi czy sie leży.." ale to już nie te czasy i nie ten model biznesowy więc jeśli prace są wykonane nieprawidłowo i niezgodnie z umową to pieniędzy nie ma i nie będzie póki prace nie zostaną odebrane. Jeśli firma czuje się skrzywdzona to niech pozwie stocznie. Och, nie pozywa? Widocznie wie że przegra. Były już dziesiątki firemek które myślały że przycwaniakują, ukradną elementy z innego pokładu i zamontują jako "swoje", lub po prostu wykonały prace na odwal. Takie firmy powinny skończyć tam gdzie ich miejsce, więc pieniędzy nie zobaczą. Sam musiałem słuchać przeklinających prezesków- januszków gdy dowiadywali się że za pozoranctwo nie będzie wypłaty, a najlepsze były ich miny przez pierwsze 10s, a potem ta wściekłość xD

      • 27 5

      • Raczej ma zasadę że płaci dwa razy jak ma i jak chce to płaci

        • 2 0

    • (5)

      nasza firma ejszcze nie dostała aksy po roku od skończenia prac także pozdrower ! Ciągle są ściągane nowe firmy albo starym sie obiecuje gruszki na wierzbie, dziwne jak oni budują te państwowe stateczki

      • 9 7

      • "Panstwowe stateczki"?! (3)

        Chyba pomyliłeś firmę kolego bo Remontowa Holding z państwówką nie ma nic wspólnego. Raczej po prostu gadasz dla gadania i robisz zament, chyba że sam nie wiesz dla kogo pracowałeś..

        • 14 6

        • Holowniki dla MW, niszczyciele min dla MW, dwa statki dla UM, dwa lodołamacze dla ZDW. To są państwowe kontrakty bez wątpienia raczej.

          • 0 0

        • 3 okręty typu Kormoran + 6 holowników

          I kto tu gada dla gadania i robi zamęt (pisze się zamęt a nie zament)

          • 2 2

        • Może nie stateczki ale okręty

          6 holowników i 2 niszczyciele

          • 6 0

      • jak żeście rozkręcali odebrane rurociągi i kradli śrubki to nic dziwnego...a tak apropo - oddawać kubek z kawą !

        • 11 3

    • Moźna za cos zaplacic podwykonawcą? A niewolnikiem tez? (1)

      • 9 0

      • Jak nie wiesz to chociaż nie trolluj ;)

        • 0 4

    • podwykonawcą nie płacą, ale...

      podwykonawcą nie płacą, ale podwykonawcom - tak.

      • 17 0

    • Podwykonawcą?!

      A co to za pytanie? Bez sensu. Chyba podwykonawcom?

      • 20 0

    • nie ale rozdają słowniki podwykonawcom

      • 22 0

    • on jest juz zbudowany

      wiec nikt nie bedzie musial budowac

      • 8 1

  • Akcje (3)

    Przepracowałem 15 lat akcje podzielili po cichu prywatę zrobili

    • 46 7

    • r.p.1 (1)

      nie łżyj.. Prywatyzację przeprowadzono zgodnie z Prawem. ( uchwalonym w zgodzie z Solidarnością. tj. ilością akcji dla pracowników.
      Każdy pracownik zatrudniony w czasie prywatyzacji otrzymał akcje zgodnie z okresem pracy.
      maksymalna ilość akcji wynosiła 21 sztuk.

      • 5 5

      • A potem

        Zmuszano pracowników do sprzedaży tych akcji w hurtowy sposób na Sali Tradycji gdzie stawiano ich przed notariuszem i na rzecz jedynego słusznego akcjonariusza.

        • 7 1

    • Ten właściciel zjadł by z pod siebie więc nic dziwnego.
      Dyrektorzyna z postkomuny....

      • 12 4

  • To dobra..nawet bardzo dobra wiadomość

    Ale nie wiem , czy to jest równoznaczne z tym ze RSB ozyska potencjał sprawczy.
    To może zapewnić "góra "..ale czy ta..??.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i...

Najczęściej czytane