• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Armator zredukował zamówienie. Remontowa Shipbuilding odczuła spowolnienie

Wioletta Kakowska-Mehring
7 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Armator zamówił cztery jednostki, ale odebrał dwie. Armator zamówił cztery jednostki, ale odebrał dwie.

Spowolnienie na rynku offshore odbija się na trójmiejskiej branży stoczniowej. Firma Siem Offshore Contractors, która trzy lata temu zamówiła w Remontowa Shipbuilding cztery statki PSV, ograniczyła zakres umowy. Na razie odebrała dwa.



Siem Offshore Contractors jest jednym z czołowych operatorów floty offshore na Morzu Północnym. Zamówione w 2014 roku statki były pierwotnie przeznaczone do eksploatacji na obszarze Norweskiego Szelfu Kontynentalnego przy obsłudze morskich pól naftowych. Na co dzień statki mają zaopatrywać morskie instalacje poszukiwawczo-wydobywcze w niezbędne części zamienne, narzędzia, oprzyrządowanie, paliwo, chemikalia i żywność. W razie konieczności mogą służyć do transportu członków załogi obsługiwanych instalacji. Zamówiono cztery, ale odebrano tylko dwa.

- Armator, który zamówił w stoczni serię czterech statków typu PSV, odebrał dwie pierwsze jednostki - Siem Pride i Siem Thiima. Nie odebrał dwóch pozostałych statków z serii. Dotychczas obowiązujący kontrakt na 4 statki został anulowany - powiedziała Aleksandra Tesmer, manager ds. promocji i reklamy Remontowa Shipbuilding.
Czytaj też: Stocznia Marynarki Wojennej, a może i Stocznia Gdańsk. Państwowa grupa jeszcze większa

Powodem jest bardzo trudna sytuacja na rynku offshore oraz aktualny brak zatrudnienia dla pozostałych dwóch jednostek. Niestety, od kilku lat niskie ceny ropy naftowej na świecie przekładają się na ograniczenie działalności morskich firm wydobywczych, zarówno w zakresie eksploatacji już działających złóż, jak i uruchamiania nowych platform wiertniczych i wydobywczych. A to wpływa na zmianę planów względem rozbudowy floty do obsługi. Nieoficjalnie mówi się jednak, że stocznia dała pretekst do zmiany umów, bo były opóźnienia w realizacji statków.

- Przekazane wcześniej dwie pierwsze jednostki spotkały się z bardzo wysoką oceną armatora. Pierwsza z nich z powodzeniem jest eksploatowana na Morzu Północnym, a druga na wodach wokół Australii. W związku z tym armator, licząc na przewidywaną poprawę koniunktury w segmencie offshore, jest nadal zainteresowany odbiorem tych statków w 2018 roku - dodała Aleksandra Tesmer. - Zakładając, że budowa statków kontynuowana będzie właśnie dla tego armatora, nie będzie to miało wpływu na sytuację stoczni. Jedyną zmianą będzie przesunięcie rozliczenia za te jednostki na 2018 rok.
Jednak nie tylko z armatorem Siem Offshore Contractors gdańska stocznia ma problem. Wcześniej kontrakt... "zmodyfikował" duński armator Royal Arctic Line, który zamówił w sumie pięć kontenerowców arktycznych. Wciąż nie odebrano dwóch, na które teraz stocznia szuka chętnych. W tej sytuacji Remontowa Shipbuilding została z czterema statkami.
 
Stocznia realizuje budowę i dostawy pozostałych 12 jednostek z dotychczasowego portfela produkcyjnego. W tym tygodniu ma nastąpić przekazanie drugiego promu LNG dla kanadyjskiego armatora BC Ferries, a wkrótce także m.in. drugiego promu dla Portu Tallinn (Piret). Ponadto stocznia prowadzi aktywną akwizycję nowych zamówień.

- W najbliższej perspektywie, oprócz m.in. rozpoczęcia budowy dwóch promów o napędzie elektrycznym dla armatora Transport for London, oczekujemy na finalizację kolejnych zamówień - w tym między innymi na dwa kolejne okręty typu Kormoran II oraz sześć holowników dla Marynarki Wojennej RP - dodaje Aleksandra Tesmer.

Miejsca

Opinie (93) 3 zablokowane

  • I co ....a mowiliscie ze juz koniec Remontowej (3)

    • 16 20

    • Czytajac wypowiedz rzecznika nic dobrego sie nie dzieje

      • 12 2

    • koniec może nie

      ale i nie czasy prosperity

      • 12 0

    • To daje jakieś 100 mln EUR w plecy.

      Jak zrestrukturyzują zadłużenie do banków na te sto baniek to dadzą radę - jak zwykle.

      • 6 0

  • Dłużej nie dało się już ukryć:) (24)

    Oby się udało. Ważne, że teraz ojciec sukcesu, Pan były prezes poszedł rozkładać inną stocznię

    • 42 5

    • (13)

      A gdzie dokladnie?

      • 1 0

      • (10)

        Do Nauty bo wzieli. Dyr.ds. marketingu

        • 9 0

        • (9)

          Dyrektor Nowych Budów

          masz nieaktualne dane

          • 9 0

          • Śmieszne ... (4)

            zawsze twiedził, że to Bangladesz :), a teraz prezydentem Bangladeszu został. Smiesze też, że kupa ludzi uciekła z RSB do Nauty, żeby z nim nie pracować, i dalej pracują :). Zamienił stryjek ... :)

            • 14 0

            • (3)

              Tak sie składa, że za nim kolejni do Nauty odchodzą.

              • 7 0

              • A kto ?
                Bo wiem tylko o jednej osobie.

                • 1 2

              • a ja słyszałem o takich co wracają (1)

                • 3 6

              • a ja slyszalem ze ci co slyszeli to nie slyszeli tego co slyszeli tylko ze im sie wydaje bo poniewaz jakoby natenczas. W kazdym razie uszy trza myc. :P

                • 0 0

          • przecież on się na tym nie zna (3)

            tyle razy to mówił :)

            • 7 0

            • (2)

              Niewiele jest rzeczy na których się zna. W jego przypadku wystarczy być bucem i terrorystą, to mu wychodzi. Mam nadzieję że długo tam miejsca nie zagrzeje.

              • 9 1

              • Swoja Droga to dziwne (1)

                Zatwardzialy platformers, a pis go przytulil

                • 10 0

              • Nie tacy platformersi sie z PISem skumali. Na czele z PS, który Tuskowi i Komorowskiemu wiadomo co a teraz to samo robi ministrom z PISu i Panu Prezydentowi tudzież.

                • 3 1

      • zyski z poprzednich lat (1)

        Zyski za to generował i akcjonariusze wypompowali setki mliionów za tamtego prezesa ze stoczni północnej. O to zapytajcie gdzie ta kasa. teraz nie było by problemu w ciężkich czasach dla całej branży.

        • 5 3

        • Gdzie?

          Zezarta przez ostatnie poltora roku. Przesledz zmiany w krsach spolek gdzie polnocna miala udzialy. Gsg. Remontowa offshore. Prestidge furniture. Wszystkie poprzednie zyski skapitalizowane I skonsumowane.

          • 8 0

    • a co on winny, że ropa taka tania ? (2)

      • 2 3

      • tania ropa to dobry powód (1)

        ale tania ropa nie umożliwia Armatorowi zerwania kontraktu ... natomiast astronomiczne przewalenie terminów już tak.

        • 16 0

        • Źle podpisane kontrakty wszystko zawala :l

          • 6 1

    • (5)

      Kolego nie zgrywaj eksperta,
      zauważ, że dopóki Pan były prezes tam urzędował nie było mowy o anulowaniu żadnego statku.
      Problemy posypały się dopiero po jego odejściu.
      Może armatorzy nie mieli tam z kim rozmawiać....
      Zastanawiające...

      • 8 14

      • oj była mowa, była

        udawało się jedynie na chwilę syfa zapudrowac obietnicami bez pokrycia

        • 13 0

      • (1)

        Dokładnie tak może potrafił przeciągać temat armatorami aby zyskać na casie i rozwiązać problemy. Obecni szefowie jak widać nie potrafią negocjować.

        • 3 2

        • On nie byl od rozwiazywania problemow. Nawet sluchac o nich nie chcial

          • 8 0

      • (1)

        nie zmienia to faktu że za darmo nie wyrzucili. Pan były prezes to gigantyczny przerost formy nad treścią

        • 8 0

        • Raczej ewakuowali z tonącego okrętu. Przewodniczący rady nadzorczej następnie sam sie ewakuował i zostawił stocznie kolegom niejakiego AA co stocznie trójmiejskie rozkłada. tak się zrymowało - przypadek ?

          • 6 2

    • Tyle że

      poprzedniego prezesa nie ma tam od lipca bo spanikowany właściciel pozbył się jego i wielu dobrych współpracowników a w to miejsce zatrudnił znanych na wybrzeżu zamykaczy stoczni Gdynia i Gdańsk.
      Tak mu widać kazał najbliższy związkowy doradca i powiernik.
      PS zabiega więc o względy ministrów z PIS o pomoc w postaci państwowych zamówień na okręty, Batorego i takie tam.

      • 12 0

  • Statki z reguły wolno się poruszają

    • 3 2

  • Upadlosc

    • 9 14

  • Skorupy pół roku w krzakach stoją a wy to teraz piszecie?

    • 38 3

  • (2)

    Tak samo armator zrezygnowal z jednostek royal arctic tego tez nie napiszecie
    Jonathan arctica i malik bodajże

    • 35 1

    • Z malika nie zrezygnował.

      • 0 0

    • Teraz stoją dwa n Północnej

      • 1 0

  • Nieszczęście (1)

    Najważniejsze ze nieszczęście poszlo

    • 0 2

    • Nieszczescie

      Lubie takie wpisy o co chodzi z tym nieszczesciem???

      • 1 0

  • (4)

    napiszcie o gigantycznym opóźnieniu przy przebudowie FSO Hanne Knutsen. Parodia.

    • 19 9

    • Taaaa... (3)

      W sierpniu 2016 bylo wiadomo, ze praktycznie kompletna przebudowa Hanne Knutsen zakonczy sie po roku... Wiec o jakim opoznieniu piszesz? Termin jeszcze nie minal.

      • 3 5

      • (1)

        statek wpłynął we wrześniu 2015 na około roczną przebudowę. Stoi do dziś i będzie tak do jesieni albo dłużej. Manadżera Projektu nie wymienia się dla zabawy, tyloo z poważnych przyczyn... dziękuję.

        • 5 2

        • I po co pisać na forum publicznym takie rzeczy?

          Zastanówcie się pajace skąd macie na chleb.

          • 5 8

      • New job

        Witam
        Statek opuszcza Remontowa na dokończenie prac w Norwegi oj popłynie Remontowa na tej przebudowie ...

        • 4 2

  • Nie płacą kooperantom (4)

    Wielomiesieczne opóźnienia w platnosciach!!!!

    • 37 2

    • (2)

      Tak ci twój szef powiedział że mu nie płacą że czeka za kasą przez to ci w ratach płaci a sam na krawędzi ciągnie

      • 0 3

      • Pracownicy PR Stoczni RSB nie śpią...ciekawe kiedy go zwolnia?! Nie płacą i nie zapłacą...przeżyją kosztem dostawców i kooperantow!

        • 5 0

      • Hmmmm...dział marketingu iPR nie śpią...szybko reagują na negatywne opinie:)
        Fakty są takie ze wiele miesięcy nie płacą i nie zapłacą! Żyją na koszt dostawców i kooperantow!

        • 8 1

    • podwykon.

      Wielomiesięczne? Jedną z firm wykręcili pół roku temu wraz ze swoim "kooperantom" i nie zamierzają zapłacić. Przez ich kryzys cierpią podwykonawcy!!!

      • 8 0

  • Remontowa największym Armatorem w Gdańsku

    już 4 statki mają.
    Szkoda tylko, że takie niechodliwe ... arktyczne kontenerowce (nikt poza RAL takich nie potrzebuje) i PSVy (norweskie porty są pełne takich stojących na sznurkach).

    • 35 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto...

Najczęściej czytane