• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Armator zredukował zamówienie. Remontowa Shipbuilding odczuła spowolnienie

Wioletta Kakowska-Mehring
7 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Armator zamówił cztery jednostki, ale odebrał dwie. Armator zamówił cztery jednostki, ale odebrał dwie.

Spowolnienie na rynku offshore odbija się na trójmiejskiej branży stoczniowej. Firma Siem Offshore Contractors, która trzy lata temu zamówiła w Remontowa Shipbuilding cztery statki PSV, ograniczyła zakres umowy. Na razie odebrała dwa.



Siem Offshore Contractors jest jednym z czołowych operatorów floty offshore na Morzu Północnym. Zamówione w 2014 roku statki były pierwotnie przeznaczone do eksploatacji na obszarze Norweskiego Szelfu Kontynentalnego przy obsłudze morskich pól naftowych. Na co dzień statki mają zaopatrywać morskie instalacje poszukiwawczo-wydobywcze w niezbędne części zamienne, narzędzia, oprzyrządowanie, paliwo, chemikalia i żywność. W razie konieczności mogą służyć do transportu członków załogi obsługiwanych instalacji. Zamówiono cztery, ale odebrano tylko dwa.

- Armator, który zamówił w stoczni serię czterech statków typu PSV, odebrał dwie pierwsze jednostki - Siem Pride i Siem Thiima. Nie odebrał dwóch pozostałych statków z serii. Dotychczas obowiązujący kontrakt na 4 statki został anulowany - powiedziała Aleksandra Tesmer, manager ds. promocji i reklamy Remontowa Shipbuilding.
Czytaj też: Stocznia Marynarki Wojennej, a może i Stocznia Gdańsk. Państwowa grupa jeszcze większa

Powodem jest bardzo trudna sytuacja na rynku offshore oraz aktualny brak zatrudnienia dla pozostałych dwóch jednostek. Niestety, od kilku lat niskie ceny ropy naftowej na świecie przekładają się na ograniczenie działalności morskich firm wydobywczych, zarówno w zakresie eksploatacji już działających złóż, jak i uruchamiania nowych platform wiertniczych i wydobywczych. A to wpływa na zmianę planów względem rozbudowy floty do obsługi. Nieoficjalnie mówi się jednak, że stocznia dała pretekst do zmiany umów, bo były opóźnienia w realizacji statków.

- Przekazane wcześniej dwie pierwsze jednostki spotkały się z bardzo wysoką oceną armatora. Pierwsza z nich z powodzeniem jest eksploatowana na Morzu Północnym, a druga na wodach wokół Australii. W związku z tym armator, licząc na przewidywaną poprawę koniunktury w segmencie offshore, jest nadal zainteresowany odbiorem tych statków w 2018 roku - dodała Aleksandra Tesmer. - Zakładając, że budowa statków kontynuowana będzie właśnie dla tego armatora, nie będzie to miało wpływu na sytuację stoczni. Jedyną zmianą będzie przesunięcie rozliczenia za te jednostki na 2018 rok.
Jednak nie tylko z armatorem Siem Offshore Contractors gdańska stocznia ma problem. Wcześniej kontrakt... "zmodyfikował" duński armator Royal Arctic Line, który zamówił w sumie pięć kontenerowców arktycznych. Wciąż nie odebrano dwóch, na które teraz stocznia szuka chętnych. W tej sytuacji Remontowa Shipbuilding została z czterema statkami.
 
Stocznia realizuje budowę i dostawy pozostałych 12 jednostek z dotychczasowego portfela produkcyjnego. W tym tygodniu ma nastąpić przekazanie drugiego promu LNG dla kanadyjskiego armatora BC Ferries, a wkrótce także m.in. drugiego promu dla Portu Tallinn (Piret). Ponadto stocznia prowadzi aktywną akwizycję nowych zamówień.

- W najbliższej perspektywie, oprócz m.in. rozpoczęcia budowy dwóch promów o napędzie elektrycznym dla armatora Transport for London, oczekujemy na finalizację kolejnych zamówień - w tym między innymi na dwa kolejne okręty typu Kormoran II oraz sześć holowników dla Marynarki Wojennej RP - dodaje Aleksandra Tesmer.

Miejsca

Opinie (93) 3 zablokowane

  • Pod prąd... (3)

    A państwowy holding Polska Grupa Zbrojeniowa na potęgę kupuje: tereny po stoczni Szczecińskiej, niby-stocznię Marynarki Wojennej oraz zamyśla kupić to, co nazywa się Stocznią Gdańską...Róbcie tak dalej, panowie z "dobrej zmiany", a suweren rozliczy was - za pomocą siekiery i wideł!

    • 23 12

    • Do pisojad (1)

      Biedny koderasto potrafisz tylko pluć czy coś jeszcze potrafisz?
      A umiesz Budynia w d całować.

      • 7 14

      • Jasne że umie!...

        ...żeby tylko to! On już jest na innym poziomie jeśli chodzi o te sprawy...stawia kroki niczym John Wayne!

        • 1 3

    • suweren dostanie 500+ zagrychę i będzie zadowolony

      • 5 4

  • Spowolnienie (2)

    To oficjalna wersja dla mediów,nikt nie powie jak jest naprawdę(tajemnica handlowa ) :). Czas pokaże jak było naprawdę,szkoda tylko zwykłych szaraczków bo to się na nich zapewne odbije :(.

    • 15 0

    • (1)

      Ja Ci moge powiedziec jak jest na prawde

      • 0 1

      • Jestem bardzo ciekawy jak wiesz to powiedz

        • 0 0

  • Kolejny armator razem ze swoją agencją zatrudnienia idzie w upadłość. (4)

    Skończyło się eldorado dla szlachty ofszorkowej. Oszczędności skończą się po roku i trzeba będzie starą do roboty wysłać za 2tys. na rękę, albo swoje ałdi na taksówkę przerobić.
    Cała branża budowlana z wykończeniówką nabierze pokory jak się skończy łatwa kaska od ofszorkowców.

    • 11 8

    • Zazdroscisz ofszorowcom co? (2)

      Polak typowy-pracownik stoczniowy albo marynarz na masowie ktory to chcial.na ofszory ale sie nie dalo z podstawowka skonczona i brakiem angielskiego

      • 4 7

      • Nie wiem co tu zazdrościć. Wypłaty 50$ dziennie "on board only", albo te porządane przez wszystkich 25$ "on-off"? (1)

        A za odnowienie certyfikatów z własnej kieszeni trzeba wciąż płacić jak by się zarabiało 500$.
        Na szczęście są certyfikaty, które można odnowić tylko praktyką i żadne pieniądze nie pomogą. Po kilku latach na oszczędnościach wykosi się z rynku pracy większość tej szlachty i trzeba będzie posprzedawać za półdarmo te swoje rezydencje i wrócić do swojego mieszkania, które teraz jest wynajmowane.

        • 2 1

        • Takie stawki to chyba w ukrainskich firmach...

          Zapewniam ze oficer na offshorach mimo kryzysu zarabia troche inne stawki

          • 2 1

    • dla tych co miało to się skonczyło na przełomie 2015/2016..l

      a jak ktoś nie stracił pracy do dzisiaj to już nie straci ze względu na ceny ropy..natomiast wspolczuje ludziom na cargo bo tam coraz wiecej statkow stoi i kompanie bankrutuja...tylko gazy sie dobrze trzymaja i nie zwalniają..

      • 2 0

  • Twój szef mówił coś o kryzysie? (3)

    Kłamał. Teraz dopiero będzie w branży stoczniowej kryzys jakiego jeszcze nie było.
    Wszystkie firmy mają tak zaciśnięte lancuchy płatności że już tylko jęki słychać i to tych z góry! Na rynku zostanie tylko garstka firm tych najgrubszych i ledwo prosperujacych.
    Moja szklana kula pokazuje mi wnioski o upadłość Energomontażu, Vistalu,a w przyszłym roku nieudaną restrukturyzacje GSR, potem będzie to samo Nauta robiła
    I nie wiedzieć czemu ale niewidzę Cristu, o nią tego wyjdą w miarę cało

    • 6 6

    • (2)

      A niby czemu Crist skoro zadłużony jest po uszy i tylko roluje długi.

      • 1 3

      • (1)

        bo crist to już właściwie spółka państwowa - w której dobra zmiana zatrudnia na śmieciówkach...

        • 3 1

        • LoL, to oznacza że kulka działa i nie trzeba jej wysyłać do serwisu :)

          • 0 0

  • Akcje

    Niech się udlawią akcje moje ukradli

    • 6 3

  • Uczmy się liczyć razem z RSB

    Pozostałych 12 jednostek!? Jakich? Zobaczcie stronę RSB - tam mają 10 jednostek w budowie w tym te dwa PSV skasowana, 2 RAL-e, których armator nie odebrał i nie odbierze (choćby ropa była po 200$) i 3 RAL co ma prawie 2 lata opóznienia ...

    • 21 4

  • upadlosc mozesz pomarzyc

    • 3 2

  • Finalizacja kolejnych kormoranów już to widzę na ha

    • 9 0

  • Ewidentnie trójmiasto.pl dostaje profity od stoczni ponieważ nie ma żadnej zmianki na temat zaległych płatności firma kooperujacym. Tak wyglądają w Polsce ''wolne''media. Artykuł to czysta ''promocja''stoczni(czyt. mydlenie ludziom oczy). Totalny brak profesjonalizmu.

    • 23 1

  • względem firm kooperujących

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Tomasz Basiński

W latach 1987 – 1990 kształcił się w sopockim Policealnym Studium Zawodowym w specjalności...

Najczęściej czytane