- 1 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (66 opinii)
- 2 Nowi wiceprezesi w Enerdze, prezesa brak (25 opinii)
- 3 150 mld zł na elektrownię jądrową (157 opinii)
- 4 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (85 opinii)
- 5 Terminal chemiczny obok Naftoportu (33 opinie)
- 6 Badanie dna Zatoki Gdańskiej (12 opinii)
Rekordowy Atlantic Star w Remontowej
Jest najdłuższym i najcięższym statkiem podniesionym dotąd w największym doku pływającym Gdańskiej Stoczni Remontowej. Atlantic Star, bo o nim mowa, jest jednym z największych statków typu con-ro na świecie. W Gdańsku przechodzi właśnie remont dokowo-konserwacyjny.
Do Gdańskiej Stoczni Remontowa zawinął Atlantic Star - jeden z największych statków typu con-ro na świecie. To "skrzyżowanie" kontenerowca ze statkiem ro-ro. Może on przewozić w osobnych przestrzeniach ładunkowych kontenery oraz ładunki toczne (samochody osobowe, ciężarówki, naczepy). Po kilku dniach od wpłynięcia morski olbrzym trafił do doku nr 6 - największego w stoczni.
- Atlantic Star jest najdłuższym i najcięższym statkiem podniesionym dotąd w największym doku pływającym Remontowej - nr 6. Długość całkowita statku to 296 m, a szerokość - 37,60 m. Jego wysokość boczna, wynosząca 22,95 m, jest zaledwie o 9 m mniejsza niż wysokość falowca na Przymorzu. Dla porównania poprzedni "rekordzista" dokowany w tej stoczni w 2017 roku - ogromny kontenerowiec Seago Bremerhaven należący do Maerska - miał 293,18 m długości i 32,18 m szerokości - mówi Grzegorz Landowski, dyrektor ds. komunikacji grupy Remontowa Holding.
W stoczni tej remontowano już wcześniej nawet 300-metrowe jednostki, tyle że przy nabrzeżu, czyli bez dokowania.
Atlantic Star wpłynął na standardowy remont dokowo-konserwacyjny, obejmujący m.in. prace na układzie sterowym, wymianę odcinków rurociągów zaburtowych, prace konserwacyjno-malarskie, przeglądy armatury denno-burtowej, a także zakres prac stalowych.
Statek jest jednym z pięciu przedstawicieli serii G4, zbudowanej w Chinach w latach 2015-2017, reprezentującej największe jednostki con-ro operujące w żegludze oceanicznej. Armatorem (właścicielem) jest włoska Grupa Grimaldi z Neapolu, a operatorem ACL. Statki klasy G4, podobnie jak ich poprzednicy z serii G3, zatrudnione są na linii północno-atlantyckiej, łączącej północną Europę z Ameryką Północną.
- To nie pierwsza wizyta statku tego armatora w "Remontowej". Na przestrzeni dwóch ostatnich lat wyremontowała ona i wyposażyła w systemy odsiarczania spalin (tzw. scrubbery) aż 11 należących do niego tzw. kontenerowców kombinowanych (container/ro-ro carrier) Grande Lagos i Grande Marocco. Ostatni z nich, Grande Guinea, wypłynął z Gdańska pod koniec ubiegłego tygodnia - dodaje Grzegorz Landowski.
Miejsca
Opinie (70) 1 zablokowana
-
2020-08-30 18:15
Jak to dobrze, że Remontowa nie wstawała z kolan!...Piaskowali by teraz wiatraki...
Te, co to Stocznia Gdańska zbuduje!
- 2 0
-
2020-08-27 12:24
Tylko dzięki wladzy (9)
Bardzo się cieszę, że przemysł stoczniowy się rozwija. I to tylko i wyłącznie dzięki aktualnej władzy. Oni wiedzą jak zagospodarować pieniądze. Widać, że dbają o ludzi i o pracę. Mój syn dostaje na moją kochana wnuczkę 500 zł i żyje mu się lepiej. Tak samo Pan Jarosław dba o to, by gospodarka szła do przodu!
- 30 115
-
2020-08-30 18:11
Jaja sobie robisz, czy naprawdę jesteś tak durny?! Mniej TVPiS bo to niszczy mózg, kolego
- 1 0
-
2020-08-27 12:38
Prawo do życia (1)
Pan Jarosław jeszcze lepiej dba o tzw.,,swoich,, proszę zobaczyć/dowiedzieć się ile jest/było nominacji np. do rad nadzorczych w spółkach skarbu państwa,ilu prezesów wymieniło się np w Energa w Gdańsku itp..itd.
To się nazywa dbanie o swoich- 24 2
-
2020-08-28 05:45
Rodzina na swoim !
- 4 0
-
2020-08-27 18:52
P.Krysiu czy pani aby dobrze się czuje.
- 4 0
-
2020-08-27 15:29
Tak, tak, to dzięki tej władzy
niebo jest niebieskie i trawa zielona i woda mokra i tylko dzięki tej władzy ptaki śpiewają, a poeci piszą poematy
- 7 0
-
2020-08-27 12:45
Ale że się dajecie trollowi wypuszczać... ;-)
- 16 0
-
2020-08-27 12:40
Całe szczęście, że Gdańska Stocznia Remontowa oraz 20-kilka innych stoczniowych spółek z holdingu Remontowa to prywatny podmiot (w 100-procentach z polskim kapitałem) i żaden polityk nie trzyma tutaj swoich brudnych łap!
- 23 4
-
2020-08-27 12:39
Jest odwrotnie niz nyslisz
Przemysl stoczniowy istnieje pomimo usilnych staran p.Jaroslawa & Co
- 22 4
-
2020-08-27 12:38
Tylko
Oj Kryśka Ty jak coś napiszesz to aż mi klawiatura omdlewa....
- 17 3
-
2020-08-30 17:55
Kiedyś pracowalem przy projektach w stoczni....
Ciekawe kto go robi z kierowników. Czy ktoś ze starej gwardii?
- 1 0
-
2020-08-29 19:07
(2)
Remont złomu. Chinczyki idą na złom 10 lat wcześniej niż statki wybudowane w Europie. Przykład statek jaki remontowałem w Swinoujsciu w kwietniu miał 24 lata i miał pływać kolejne 5. Potem byłem na masowcu z Chin który miał 23 lata i za rok miał iść na żyletki.
- 1 0
-
2020-08-30 11:29
Jak samochody. Trzeba kupowac nowe aby producenci zarabiali
- 0 0
-
2020-08-29 20:37
Musi sie krecic
Interes...
Zrobic raz a dobrze?
Kto by z tego wyzyl?- 0 0
-
2020-08-30 11:24
A panstwowe stocznie nic nie potrafia
- 2 0
-
2020-08-29 23:13
Żeby tylko wraz z dokiem nie zatonął...
Troche duży statek jak na ten dok. Jak pamietacie, nasi stoczniowcy sa dobrzy w topieniu statkiw wraz z dokiem. Tylko sami nie potrafia potem postawić do pionu...
- 0 5
-
2020-08-28 08:43
Statek wybudowany w Chinach (1)
Żółte cwaniaki zabrali nam cały biznes budowybststkow bo mało kto wie że Polska przed układem służby Wałęsa była jednym z największych producentów statków na świecie...I tak Chiny kradną każdemu biznes A Wy dalej kupujecie na Aliexpress czy Alibaba
- 7 4
-
2020-08-29 20:48
Nie ukradli, tylko im oddano
Oddano tam zlecenia bo bylo taniej i na czas.
U nas tez bylo tanio ale nigdy na czas a i ze specyfikacja na bakier.
Poza tym, jak przekonasz klienta aby przyszedl do Ciebie kupowac, jak nikt tych statkow tu nie chcial robic...
Klient mial prosic?!
Konkurowac trzeba umiec, to jest walka a tu nikt nie mial i nie ma na to ochoty. Skoro mozna wyszarpac kase z "czystszych", szybszych i latwiejszych dzialan?- 2 0
-
2020-08-29 15:35
Klinkier na placu przy ul.Wielopole (1)
W górnej części pierwszego zdjęcia widać składowisko klinkieru, które strasznie pyli, szczególnie w suche dni i podczas załadunku na samochody. Kto pozwolił na takie niszczenie płuc mieszkańców Gdańska?
- 3 3
-
2020-08-29 20:43
Nastepny...
A kto zmusza do mieszkania w strefie przemyslowej?!
Nie wiesz, ze Trojmiasto od lat jest w czolowce zachorowan na nowotwory?- 1 0
-
2020-08-27 13:02
Nie ma to jak w upal (5)
wspinac sie na dok w drelichach i z torba pelna narzedzi na wysokosc 7-8 pietra ...
- 25 0
-
2020-08-27 14:32
a jeszcze lepiej... (4)
siedzieć w jego zbiorniku balastowym i młotkiem tłuc rdzę...
- 16 1
-
2020-08-29 12:16
Otóż to... (3)
Jakieś 20 lat temu, w trakcie wakacji, pracowałem w Technoserwisie, w doku obok. Moja praca polegała na czołganiu się w zbiornikach balastowych przy dnie statku, z latarką na czole i sprzątaniu elektrod i innych pozostałości po naprawach... trudno znaleźć gorszą fuchę. No chyba że praca spawacza w tym samym miejscu. W każdym razie po takim doświadczeniu od razu poprawia się motywacja do nauki ;)
- 5 0
-
2020-08-29 19:04
(1)
Żałosne, takich fachowców mamy co nie potrafią po sobie nawet posprzątać. W Holandii jak coś wiercą to od razu drugi przykłada odkurzacz żeby zostawić porządek.
- 0 3
-
2020-08-29 20:39
Bo tam sie pracuje w zespolach...
A tutaj robote trzeba samemu ogarnac. Placa za metry a nie za porzadek. Taka organizacja a nie umiejetnosci.
A raczej umiejetnosci organizatorow.- 1 0
-
2020-08-29 14:05
dokładnie takie same doświadczenia z tego miejsca
z tym że ja nie sprzątałem a odbijałem młotkiem rdzę w zbiornikach doku.
Pneumatycznym młotkiem, dla jasności... ;)
Pieniądze były rewelacyjne ale kariery nie kontynuowałem. Podobnie jak Tobie, motywacje wzrosły... ;) Również świadomość i szacunek dla ludzi, którzy robią to całe życie. Na szczęście, mogłem sobie na pozwolić na zmianę zajęcia.- 3 0
-
2020-08-27 11:56
A marudy i tak powiedzą (16)
Że przemysł stoczniowy w Polsce już nie istnieje bo nie ma stoczni gdańskiej..
- 113 9
-
2020-08-27 12:20
(9)
Stoczni nie ma, bo Rakowski tak chciał. On pierwszy to zapowiedział. Tusk natomiast, w ramach niemieckich zobowiązań, dokończył dzieła zniszczenia, przy pomocy fikcyjnego inwestora z Kataru. W nagrodę za to otrzymał tron króla Europy i do końca życia nie musi już pracować, bo dostał jewropejską emeryturę. Nagroda za wkład w likwidację polskiego przemysłu.
- 25 45
-
2020-08-27 12:28
Nie Tusk, tylko Jaworski (8)
Stocznię Gdańską sprzedał Ukraińcom rząd PiS w dwóch aktach - w 2006 roku i w 2007 r. Wszystko jest jawne, można sprawdzić.
- 37 8
-
2020-08-27 13:19
(6)
Stocznia zostala sprzedana Ukraincą przez rzady PO,niedawno PiS odkupil stocznie gdańką od ukraincow i ta znowu jest nasza.Rzad PiS wskrzesił też stocznie w Szczecinie do tej ppory przemysl stoczniowy wstaje z kolan po nieudolnych rządach po-psl wiec nie pisz bajek,w wiekszosci Polacy pamietają o tych złodziejach dlatego ciągle przegrywacie.
- 11 42
-
2020-08-27 15:18
Patrzę i podziwiam ten przepiękny i przecudowny prom (1)
zbudowany w Stoczni Szczecińskiej, podobnie jak ten milion samochodów elektrycznych
- 12 1
-
2020-08-28 09:48
nie zapominaj o tysiacach dronow, blackhawkach dla armii, autobusach PKS do kazdej gminy, pociagach w kazdej gminie... lepiej jest ;)
- 2 0
-
2020-08-28 05:53
Dlaczego kłamiesz ? Stocznię Gdańską sprzedał rząd Jarosława Kaczyńskiego ukraińskiemu Donbasowi, prezesem stoczni był wtedy PiSowski namiestnik Andrzej Jaworski
- 12 0
-
2020-08-27 13:31
(1)
Zadaj sobie pytanie kto rządził przed 2005. Odpowiedz: SLD i AWS (w skrócie PO i PiS). Co do stoczni szczecińskiej to zapytaj tamtejszych stoczniowców jak jest, to cie zabiją śmiechem! Stocznia Gdańska? To trup. Dopóki prezesem będzie polityk to będzie martwa jak Gomółka i Gierek! I na koniec: przemysł stoczniowy w Gdańsku nigdy nie był na kolanach, nawet po 1989. Tutaj działa z powodzeniem kilkanaście stoczni (nie liczę SG)
- 11 1
-
2020-08-27 20:59
"dziala z powodzeniem kilkanascie stoczni"
Porownanie, mniej wiecej, jak samochodowej "dziupli" na Meksyku z kampusem Volvo w Gottenburgu...
- 1 9
-
2020-08-27 13:23
Po 5 latach rządzenia
Nawet jednej łódki nie zbudowali w tych państwowych stoczniach. Nawet projektu nie ma żadnego, prywatne jakoś dają rade
- 30 2
-
2020-08-27 14:30
przynajmniej udało się ją sprzedać,
zgodnie z doktryną Lewandowskiego, "temu, kto chce płacić i za tyle, ile chce zapłacić - chociażby złotówkę".
A Tuskowi nawet to się nie udało...
W tym samych czasie Niemcy "sprzedawali" wschodnie stocznie Rosjanom i Ukraińcom. Potem wypowiedzieli umowy, "odkupili" i teraz dogadali sie z Chińczykami.
Można "sprzedawać" ale to też !!!trzeba umieć!!! robić...- 3 7
-
2020-08-27 14:39
"przemysł stoczniowy w Polsce już nie istnieje" (1)
dlatego, że nie potrafimy go zorganizować i nim zarządzać.
Jak równiez skonstruować czegokolwiek, co miałoby wzięcie i czego oczekuje rynek.- 2 2
-
2020-08-28 05:44
Budujemy przecież prom w Szczecinie, stępkę kiedyś widziałem...
- 2 0
-
2020-08-27 12:29
(2)
Remontowa to stocznia prywatna
- 12 4
-
2020-08-27 12:32
A co to ma do rzeczy? (1)
Ciągle jest to polska firma i polski przemysł.
- 12 2
-
2020-08-27 15:22
A to ma do rzeczy,
że jedyne co się w firmach państwowych udaje to karuzela stanowisk i sute odprawy, a firmy prywatne muszą się zadowolić produkcją.
- 13 0
-
2020-08-27 15:20
Stoczni Gdańskiej?
Stocznia Remontowa nie jest Stocznią Gdańską tylko z nią graniczy. Gdańska Stocznia Remontowa im. Józefa Piłsudskiego.
Stocznia Gdańska poprzez działania władz samorządowych jeszcze pod wodzą Adamowicza utraciła olbrzymie tereny pod budowę apartamentowców i tak to trwa do dziś. Nawet nie wiadomo czy są w niej budowane statki.- 5 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.