• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowy Atlantic Star w Remontowej

Wioletta Kakowska-Mehring
27 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa
  • Długość całkowita statku Atlantic Star to 296 m, a szerokość - 37,60 m.
  • Atlantic Star wpłynął na standardowy remont dokowo-konserwacyjny.

Jest najdłuższym i najcięższym statkiem podniesionym dotąd w największym doku pływającym Gdańskiej Stoczni Remontowej. Atlantic Star, bo o nim mowa, jest jednym z największych statków typu con-ro na świecie. W Gdańsku przechodzi właśnie remont dokowo-konserwacyjny.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Do Gdańskiej Stoczni Remontowa zawinął Atlantic Star - jeden z największych statków typu con-ro na świecie. To "skrzyżowanie" kontenerowca ze statkiem ro-ro. Może on przewozić w osobnych przestrzeniach ładunkowych kontenery oraz ładunki toczne (samochody osobowe, ciężarówki, naczepy). Po kilku dniach od wpłynięcia morski olbrzym trafił do doku nr 6 - największego w stoczni.

- Atlantic Star jest najdłuższym i najcięższym statkiem podniesionym dotąd w największym doku pływającym Remontowej - nr 6. Długość całkowita statku to 296 m, a szerokość - 37,60 m. Jego wysokość boczna, wynosząca 22,95 m, jest zaledwie o 9 m mniejsza niż wysokość falowca na Przymorzu. Dla porównania poprzedni "rekordzista" dokowany w tej stoczni w 2017 roku - ogromny kontenerowiec Seago Bremerhaven należący do Maerska - miał 293,18 m długości i 32,18 m szerokości - mówi Grzegorz Landowski, dyrektor ds. komunikacji grupy Remontowa Holding.

W stoczni tej remontowano już wcześniej nawet 300-metrowe jednostki, tyle że przy nabrzeżu, czyli bez dokowania.

Atlantic Star wpłynął na standardowy remont dokowo-konserwacyjny, obejmujący m.in. prace na układzie sterowym, wymianę odcinków rurociągów zaburtowych, prace konserwacyjno-malarskie, przeglądy armatury denno-burtowej, a także zakres prac stalowych.

Statek jest jednym z pięciu przedstawicieli serii G4, zbudowanej w Chinach w latach 2015-2017, reprezentującej największe jednostki con-ro operujące w żegludze oceanicznej. Armatorem (właścicielem) jest włoska Grupa Grimaldi z Neapolu, a operatorem ACL. Statki klasy G4, podobnie jak ich poprzednicy z serii G3, zatrudnione są na linii północno-atlantyckiej, łączącej północną Europę z Ameryką Północną.

- To nie pierwsza wizyta statku tego armatora w "Remontowej". Na przestrzeni dwóch ostatnich lat wyremontowała ona i wyposażyła w systemy odsiarczania spalin (tzw. scrubbery) aż 11 należących do niego tzw. kontenerowców kombinowanych (container/ro-ro carrier) Grande Lagos i Grande Marocco. Ostatni z nich, Grande Guinea, wypłynął z Gdańska pod koniec ubiegłego tygodnia - dodaje Grzegorz Landowski.

Miejsca

Opinie (70) 1 zablokowana

  • I Polacy za grosze zrobią remont , a za zaoszczędzone miliony Włosi kupią sobie coś ładnego

    • 12 9

  • A cóż tak żółto na wodzie obok niego? (1)

    Jak zawsze ekologia w GSR.Nawet nie ma co badać,cała tablica Mendelejewa.Takie morskie Szadólki.

    • 10 17

    • To jest rzęsa wodna ekologu jeden

      • 13 2

  • Potwór

    Wielka łajba niektóre blachy na burtach mają 6 cm grubości, malowalem go na fleki z trapu

    • 2 0

  • Statek wybudowany w Chinach (1)

    Żółte cwaniaki zabrali nam cały biznes budowybststkow bo mało kto wie że Polska przed układem służby Wałęsa była jednym z największych producentów statków na świecie...I tak Chiny kradną każdemu biznes A Wy dalej kupujecie na Aliexpress czy Alibaba

    • 7 4

    • Nie ukradli, tylko im oddano

      Oddano tam zlecenia bo bylo taniej i na czas.
      U nas tez bylo tanio ale nigdy na czas a i ze specyfikacja na bakier.
      Poza tym, jak przekonasz klienta aby przyszedl do Ciebie kupowac, jak nikt tych statkow tu nie chcial robic...
      Klient mial prosic?!
      Konkurowac trzeba umiec, to jest walka a tu nikt nie mial i nie ma na to ochoty. Skoro mozna wyszarpac kase z "czystszych", szybszych i latwiejszych dzialan?

      • 2 0

  • Klinkier na placu przy ul.Wielopole (1)

    W górnej części pierwszego zdjęcia widać składowisko klinkieru, które strasznie pyli, szczególnie w suche dni i podczas załadunku na samochody. Kto pozwolił na takie niszczenie płuc mieszkańców Gdańska?

    • 3 3

    • Nastepny...

      A kto zmusza do mieszkania w strefie przemyslowej?!
      Nie wiesz, ze Trojmiasto od lat jest w czolowce zachorowan na nowotwory?

      • 1 0

  • (2)

    Remont złomu. Chinczyki idą na złom 10 lat wcześniej niż statki wybudowane w Europie. Przykład statek jaki remontowałem w Swinoujsciu w kwietniu miał 24 lata i miał pływać kolejne 5. Potem byłem na masowcu z Chin który miał 23 lata i za rok miał iść na żyletki.

    • 1 0

    • Musi sie krecic

      Interes...
      Zrobic raz a dobrze?
      Kto by z tego wyzyl?

      • 0 0

    • Jak samochody. Trzeba kupowac nowe aby producenci zarabiali

      • 0 0

  • Żeby tylko wraz z dokiem nie zatonął...

    Troche duży statek jak na ten dok. Jak pamietacie, nasi stoczniowcy sa dobrzy w topieniu statkiw wraz z dokiem. Tylko sami nie potrafia potem postawić do pionu...

    • 0 5

  • A panstwowe stocznie nic nie potrafia

    • 2 0

  • Kiedyś pracowalem przy projektach w stoczni....

    Ciekawe kto go robi z kierowników. Czy ktoś ze starej gwardii?

    • 1 0

  • Jak to dobrze, że Remontowa nie wstawała z kolan!...Piaskowali by teraz wiatraki...

    Te, co to Stocznia Gdańska zbuduje!

    • 2 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane