Australijczycy sprzedają udziały w DCT

Aktualnie DCT Gdańsk dysponuje głębokowodną linią nabrzeżową o długości 1,3 km, posiada 11 suwnic nabrzeżowych STS i rocznie obsługuje ponad 460 statków, w tym 100 największych na świecie kontenerowych statków oceanicznych.
Aktualnie DCT Gdańsk dysponuje głębokowodną linią nabrzeżową o długości 1,3 km, posiada 11 suwnic nabrzeżowych STS i rocznie obsługuje ponad 460 statków, w tym 100 największych na świecie kontenerowych statków oceanicznych. mat.prasowe

Australijski fundusz Macquarie poprzez Global Infrastructure Fund planuje sprzedaż udziałów w terminalu kontenerowym DCT. Fundusz wynajął już dwóch doradców - Goldman Sachs i Clifford Chance - mających pomóc mu w znalezieniu nabywcy na udziały w gdańskim terminalu. O planowanej transakcji poinformowała agencja Inframation. Przygotowania do sprzedaży mają się rozpocząć we wrześniu, a sama transakcja może być zawarta już w grudniu 2018 roku.


Sprzedaż DCT to:

tylko zmiana właścicielska. Nic się nie zmieni 27%
niewiadoma. Wszystko zależy od tego, kto kupi udziały 46%
niekorzystna wiadomość dla regionu i pracowników 27%
zakończona Łącznie głosów: 995

- Dwa źródła branżowe wyceniły DCT na 14-15-krotność EBITDA (zysk operacyjny przedsiębiorstwa przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych zobowiązań). Jednak Macquarie oczekuje, że ze sprzedaży otrzyma 20-krotność EBITDA - informuje Inframation.
EBITDA DCT Gdańsk w 2017 roku wyniosła około 60 mln euro. Z tego wynika, ze fundusz oczekuje kwoty 1,2 mld euro za ok. 64 proc. udziałów w DCT. Jak twierdzą eksperci, na których powołuje się agencja informacyjna, cena sprzedaży mogła być wyższa. DCT działa na podstawie trzydziestoletniej koncesji, która wygasa w 2034 roku.

Jak twierdzi Inframation, sprzedane mają zostać także pozostałe akcje DCT należące do australijskich funduszy emerytalnych: MTAA Superannuation Fund (18 proc.), Statewide Superannuation Fund (9 proc.), and Westscheme Fund (9 proc.).

Fundusz Macquarie sprzedaje DCT



O powody wyjścia z inwestycji i poszukiwania ewentualnego nabywcy DCT zapytaliśmy Macquarie. Do chwili publikacji nie otrzymaliśmy jednak stanowiska Australijczyków. Zamieścimy je niezwłocznie po jego otrzymaniu.

Macquarie Group jest firmą inwestycyjną obecną w 28 krajach i zarządza aktywami wartymi ok. 495 mld dolarów. Jest największym na świecie zarządcą infrastruktury transportowej. Jest też obecny m.in. w sektorze energetyki, energii odnawialnej, utylizacji odpadów, infrastruktury miejskiej, inwestuje też w nieruchomości i ziemię rolną.

DCT potentatem na Bałtyku



Idea powstania w Gdańsku głębokowodnego terminalu kontenerowego została zainicjowana pod koniec lat 90. XX wieku. Pierwsza jednostka została przyjęta przez DCT Gdańsk 1 czerwca 2007 roku. Ceremonia otwarcia miała miejsce 3 października 2007 roku. W pierwszych latach eksploatacji terminal specjalizował się w obsłudze feederów, przez co zdobył ważne doświadczenie operacyjne.

Od stycznia 2010 roku DCT Gdańsk przyjmuje co tydzień jednostki kontenerowe o pojemności 8 tys. TEU z Dalekiego Wschodu, przywożące importowane towary do Polski, odbierające towary eksportowe z Polski oraz przewożące towary w tranzycie morskim dla kluczowych portów na Bałtyku. Możliwość bezpośredniego połączenia z Azją przyczyniła się do rozwoju DCT Gdańsk, który stał się bałtyckim hubem, osiągając 180 proc. wzrostu w 2010 roku, oraz stał się jednym z najszybciej rozwijających się terminali na świecie.

Największy kontenerowiec świata zawinął do Gdańska w 2017 r.



W maju 2011 roku zaczęła się nowa era dla DCT, kiedy terminal zaczął obsługiwać kontenerowce klasy E o pojemności 15,5 tys. TEU należące do Maersk Line, ówcześnie największe statki na świecie. W czerwcu 2017 roku do Gdańska zawinął pierwszy z serii największych obecnie kontenerowców na świecie - "OOCL Hong Kong". Natomiast w październiku 2017 roku do gdańskiego terminalu DCT zawinął jego siostrzany kontenerowiec "OOCL Germany" mogący pomieścić 21 413 kontenerów dwudziestostopowych.

Dobre wyniki i perspektywy sprzyjają rozwojowi DCT. Dziś tworzą go dwa głębokowodne terminale. Dzięki uruchomionemu pod koniec 2016 roku terminalowi T2 podwojono potencjał przeładunkowy do 3 mln TEU rocznie.

Przeładunek 9-milionowego kontenera w DCT Gdańsk.

Opinie (167) 10 zablokowanych

  • (18)

    No to się skończy strajkowanie i dyktowanie warunków pracy przez pacholkow operacyjnych.

    • 25 83

    • Hahahaha

      Komus chyba tu d*pa ściska

      • 13 4

    • Bzdury panie piszesz... (2)

      Operacyjni w DCT zarabiają bardzo mało. Za taką pracę, kursy, doświadczenie trzeba płacić godnie. Pensje są porównywalne do płac w dyskotekach spożywczych. Na terminalach w Rosji nawet zarabiają więcej i to dużo. Ale cóż mieszkamy w Polsce i wielkie firmy, korporacje, ustawiają zarobki pod rynek płac naszego kraju, choć mają środki i mogli by płacić wiecej. Taki DCT ma stawki za przeładunki jak inne porty Europejskie.

      • 43 4

      • (1)

        Czesiek wez odłóz ten telefon i ładuj imv bo premia spada,podkabluje cie do pudziana i darka

        • 10 1

        • Chciałbym ciebie spotkać twarzą w twarz. Jak jesteś odważny to powiedz to na głos wszystkim operacyjnym, że jesteś konfidentem.

          • 5 3

    • .. (1)

      Twoja indolencja intelektualna osiągnęła właśnie Himalaje kretynizmu.

      • 13 3

      • Nie trać przerwy na 12 godzinnej zmianie operatorku

        • 1 10

    • My Chinczyki zarabiamy dużo więcej niż Wy więc nie ma obawy, nie wyprzemy Was, jesteśmy za drodzy ;-(

      • 9 1

    • (1)

      Pacholkiem moze Ty jestes jak sie dajesz dymac u siebie w pracy za psie grosze bo my na pewno nie

      • 12 2

      • Idź zjedz lepiej placki z gulaszem...

        • 0 5

    • (8)

      Widać że to jakaś p**a z kadr pisze która nie ma zielonego pojęcia jak funkcjonują fundusze inwestycyjne. Rzeczywiście że dla akcjonariuszy ma znaczenie podwyżka rzędu 400zl przy zyskach rocznych 60mln euro. Psioczysz na te związki a jeszcze sama do nich przy biegniesz w podskokach gdy nowa miotła będzie chciała urządzić funkcjonowanie firmy po swojemu zaczynając od 1-pietra.

      • 18 4

      • Będą roszady (2)

        Ale beka już u góry trzęsą gaciami

        • 10 1

        • (1)

          Jesteś pierwszy w kolejce

          • 2 6

          • Chybaaaa Tyyyy

            • 6 1

      • (1)

        P**da z kadr? Na rekrutacji też byłeś taki wygadany? Zapewne wielki pan operator, który ma biegłe pojęcie o funduszach inwestycyjnych. Czy może już zwolniłeś się z tego strasznego łagru, w którym zmuszają ludzi do pracy za szklankę wody i kawałek chleba i teraz lubujesz się w tego typu komentarzach? Zakładam jednak, że poziom twojej inteligencji równa się elokwencji twojego komentarza i gdybyś usiadł do stołu, do rozmowy z jakaś "piczką z kadr" to nastąpiła by szybka weryfikacja jaką jesteś miękka fają i jakie masz pojęcie. Na koniec dodam, że jeśli nowy właściciel zacznie robić czystki - to takie życie. Wtedy zmienia się pracę, a nie biegnie z płaczem do mamusi, a przepraszam - związków.

        • 16 10

        • "Zakładam jednak, że poziom twojej inteligencji równa się elokwencji twojego komentarza i gdybyś usiadł do stołu, do rozmowy z jakaś "piczką z kadr" to nastąpiła by szybka weryfikacja jaką jesteś miękka fają i jakie masz pojęcie." Oho widać tu kogoś ponosi wyższość nad pracownikami z placu. Weryfikacja.
          Wiesz co? Co mc weryfikują was tzw kwitki wypłat, które w przeciagu dnia pojawiają się i znikają natomiast przy cięższym pytaniu odnośnie składowych tychże kwitkow nigdy nie uzyskasz konkretnej odpowiedzi bo jest yyyyyy muszę sprawdzić. Uwielbiam taką tandetna zaczepke ale tu chyba nie o to chodzi. I proszę to nie ja zaczepiam a kto inny zaczął sugerować i straszyć że nowy właściciel związek uciszy. Żeby tylko waszej wiedzy nie zweryfikował i was nie uciszal i tego sobie wzajemnie życzymy. Mamusia czyli związek. Dobre sobie:) Pozdrawiam.

          • 2 3

      • żeś wymyślił...

        co masz do tych lasek? są całkiem spoko, zawsze pomagają. te nowe to troche gwiazdorza może ale nie jest zle, co chcesz.to.masz...
        jeszcze.zobaczycie ze ta.cala sprzedaż to.tylko.takie.gadanie marketingowe, żeby wzbudzić zainteresowanie .

        .a.jak.noe to pierwszy poleci zarząd i tyle. my ma.dole. nie mamy czegoś.sie obawiać
        i pozdrawiam laski z.Hrow:)

        • 3 1

      • Nie ma to jak sfrustrowany wariat, (1)

        który za wszelkie niepowodzenia obarcza wszystkich dookoła tylko nie siebie. Człowieku, a raczej prostaku - ogarnij się.

        • 1 2

        • A jakie niepowodzenia masz na myśli? Bo to nie ja okreslam swoich kolegow/kolezanki z działu operacyjnego mianem pachołków i śmiem domniemywać że zapewne nie jest to nikt z działu operacyjnego bo tym samym sam siebie również by w ten sposób określił. Jak przypomnę sobie to przedszkole z tel komórkowymi w oknach to na myśl nasunął mi się tylko jeden dział i sądząc po prowokacji odnośnie pi... y widać się nie myliłem tylko że ja do tego poziomu się nie ponize aby kogoś nazywać pachołkiem. Więcej kultury moi drodzy. PS nie obawiam się otwartej dyskusji przy stole. Możemy nawet podyskutować o funduszach inwestycyjnych;)

          • 1 0

  • Odpowiedź na plany budowy portu zewnętrznego w Gdańsku (6)

    Sądzę, że inwestorzy chcą wyjść w najbardziej dogodnym dla siebie momencie, gdy jeszcze nie ma wiedzy czy powstanie ten port i w jakim zakresie. Budowa portu zewnętrznego dla wszystkich statków może zmienić pozycję DTC i odebrać jej część rynku, ale oczywiście nie musi.

    Obecnie DCT jest na bardzo dobrym i rozwojowym trendzie i obecnie mogą szybko znaleźć inwestorów. Później gdy wbita zostanie łopata pod port zewnętrzny może być o to trudniej.

    • 64 10

    • Początek nowego trendu w naszej gospodarce. (1)

      Wypchnięcie zagranicznych inwestycji i transformacja Polski w stronę turecko rosyjską. Krajem będzie rządzić grupa oligarchów z politycznego nadania chronionych przez zreformowane sądy.

      • 26 19

      • a czy kiedykolwiek było inaczej?

        Prześledź życiorysy "wielkich" naszej "gospodarki".
        Zawsze jest to grupa "pod kryszoj".

        • 16 3

    • spoko z tym portem zewnętrznym może być tak jak (2)

      ze słynną stępką pod nie mniej słynny statek w Szczecinie

      • 25 4

      • Możesz mieć rację (1)

        Ale tu to akurat ma robić Port Gdańsk, który w miarę dobrze prosperuje i często takie inwestycje robi kapitałem obcym sprzedając działkę i może się okazać, że to zrobi po prostu jakiś fundusz i tyle.
        Jak wchodził DTC, to wszyscy się pukali w głowę, że po co skoro Maersk wpływa do Gdyni i nic tu większego już nie wpłynie, więc przegra z Portem Gdynia. A było jak było Maersk przeszedł do DTC i wszedł DCT jko port liniowy.

        • 5 1

        • to jeden z największych błędów gospodarczych Gdyni

          I przykład myślenia emerytalnych gerontów na zarządczych stołkach. Dla nich wystarczy i przewoźnicy mają też do nich się dostosować.
          Australiczycy byli najpierw w Gdyni ale przyjęcie było conajmniej zimne, bo już wtedy marzono o "szklanych domach" i Monaco.
          To poszli do Gdańska...

          • 5 0

    • Kolejna oznaka wycofywania sie kapitału z EM.

      Jak w tytule.

      • 5 0

  • (24)

    Miejmy nadzieję, że Mateuszek za naszą kasę nie kupi i nie zrobi "narodowego DCT" bo będzie to koniec tego miejsca.

    • 108 62

    • (16)

      A ja mam nadzieję, że rząd wykupi udziały. Tego typu firmy mają znaczenie strategiczne i powinny być zarządzane przez Państwo.

      • 26 41

      • Wykupi za 2 mld

        Sprzeda za 1mld jak przyjdzie kryzys.
        Tak sie robi biznes nad Wisła

        • 32 7

      • (13)

        Państwo? Wiesz jak działają te spółki "państwowe"? 45 dyrekcji, 125 prezesów i zarządów, a nikt się na niczym nie zna i za nic nie odpowiada. Większość kasy idzie na ludków przy biurkach.

        • 46 4

        • .. (10)

          Wystarczy że zatrudnia specjalistów. Zarabialo jak czytasz 60mln euro na australijskich emerytów rocznie to czemu nie może zarabiać na Polskich emerytów? Tak niegdyś powinno działać nasze OFE.

          • 20 16

          • (8)

            Specjalistow? Rzad? Hahaha tam sie tylko kumpli na stolki wsadza. Zobacz jakich maja specjalistow w spolkach skarbu panstwa. Same przydu*asy jaroslawa

            • 31 8

            • . (6)

              Dziwnym trafem jakoś te spółki przynoszą zyski podczas gdy jeszcze nie tak dawno wszystkie były na minusie i chciano je sprzedawać. Przykład Lotos czy lot.

              • 20 22

              • jak są monopolistami to łatwo mieć zysk (1)

                do tego jest koniunktura na świecie
                jak było z państwowymi spółkami to widzieliśmy w latach 80-tych
                Państwo nie jest od prowadzenia firm i robienia interesów - państwo jest od pobierania podatków i działania na rzecz społeczeństwa - administracja, drogi, bezpieczeństwo, służba zdrowia, szkolnictwo, ochrona środowiska...

                • 17 5

              • zmień podręcznik

                ten już jest "de mode".
                Zobacz co robią Niemcy, Francuzi i inne nacje...

                • 6 8

              • Bardzo kiepskie przykłady (2)

                LOT wyszedł na prostą w 2015 roku dzięki PO, ale jego przyszłość ciągle stoi pod znakiem zapytania.

                LOTOS zakończył miliardowe inwestycje i zaczął na nich zarabiać a przede wszystkim przestał dalej inwestycji tylko przestawił się na odcinanie kuponów.

                • 13 6

              • A

                Przecież Tusku chciał sprzedać LOT mówiąc, że nie ma sensu dopłacać. Całe szczęście nie zdążył.

                • 12 11

              • heeehhhee

                • 0 1

              • Taa wiecej sluchaj Mateuszka i jego opowiesci o wzroscie i zyskach

                • 8 2

            • A na koniec i tak kto tylko może, sprowadza towar przez Niemcy.

              • 6 3

          • Tak działało po nasze ofe

            • 2 0

        • (1)

          Nie masz pojęcia o działaniach spółek państwowych. Dziwnym trafem jak nie rządzi PO zaczęły w krótkim czasie przynosić zyski

          • 5 8

          • sprawdź wartość akcji spółki energa;)

            sprawdź wartość akcji spółki energa;)

            • 5 0

      • Panstwo nie potrafi zarzadzac nawet flota swoich szesciu pancernych limuzyn.

        • 23 4

    • jaki koniec to dopiero bedzie poczatek tego miejsca

      • 9 5

    • Pewnie, lepiej niech ruscy wykupią.

      • 4 7

    • Tylko nie to bo powstanie kolejna zabawka dla pisomatołków
      za nasze pieniadze.
      plus stado pisiewiczów-pasożytów

      • 22 7

    • Kupi.

      I przeniesie do Skarzyska Kamiennej

      • 3 1

    • A Donuś

      Jeszcze nie sprzedał???Zapomniał widocznie

      • 2 5

    • Dcy

      Związaki zawodowe dostały podwyszki bo zarząd się ugina przed morawieckim jak był - jest brana opcja aby zmpg lub ministerstwo z jednego z funduszy przejęło Dct

      • 0 1

    • Właśnie kupił - 19 marca 2019

      • 0 0

  • Dyktat (3)

    Otóż dyktat jest wówczas, gdy nie dopuszcza się do głosu nikogo . Dlatego związki powinny powstawać firmach i po partnersku rozmawiać. Dla mnie osoba która nie uznaje związków z zasady sama jest dyktatorem. Pozdrawiam

    • 49 35

    • dyktat

      A jakie związki mamy ...?solidaruche-rozpierduchę.z jednego nie wywiązali,a tablica sierpniowa wisi..do bani z takimi klakierami i przydu*asami.

      • 15 5

    • Związki to największy rak jaki powstał na wolnym rynku. Wycierają są mordy dobrem pracowników nabijając własne kieszenie.

      • 15 11

    • zwiazki to zakale i fekalia

      • 1 7

  • (4)

    Jak rząd wykupi akcje DCT to już nie ma strajku czy podwyżki płac, tracicie wszystko stopniowo aż do upadłości.
    Jestem tylko ciekaw co zostanie po wygaśnięciu umowy,
    Dobry ruch Australijczyków chcą odzyskać to co włożyli przy minimalnym jeszcze zysku.

    • 41 14

    • Minimalnym? Właśnie pokazujesz jak mało wiesz. Ale taki jest zwyczaj w PL. Nie znam się ale nawijam.

      • 7 3

    • jak wezmą to wistują

      to zarobią 2-3 razy więcej niż włożyli. To tylko jeden z interesariuszy z większościowym udziałem. I możliwe, że my zostaniemy ze spłatą unijnych dotacji... ;)
      Kupią Rosjanie i... ;)

      • 6 1

    • nie martw się, nie wykupi

      zbyt biedni są

      • 1 0

    • gdyby przy władzy było PO to na pewno w nie długim czasie nic by tam nie było, przecież w Niemczech są większe bazy kontenerowe.

      • 1 4

  • pamiętam jak australijczycy najpierw chcieli zainwestować w Gdyni. wybrali sie do urzedu miasta ale tam okazało się, że nie ma (5)

    wtedy Adamowicz przyjął ich z otwartymi rękoma.

    • 39 12

    • no i teraz jednak wychodzą (4)

      • 6 12

      • bo to sprawa rządu, a nie budynia

        kto im zagwarantuje że za miesiąc nie przyjdzie Kaczorowi na myśl znacjonalizować wszystkie fabryki ? Sejm zrobi ustawę w 3 dni, Adrian podpisze w nocy a do sądu nie będzie po co chodzić jak prokuratorzy od Ziobry nałożą togi sędziowskie

        • 19 22

      • jak sie zarobi, to się wychodzi (1)

        pieniądz nie może leżeć i nie może być hazardzistą, takie zasady.
        Widocznie lepsze deale mają na oku. Od tego są.

        • 26 0

        • Takim sposobem właśnie te wszystkie nasze stocznie upadły

          • 8 6

      • rozwineli i teraz sprzedadzą z zyskiem. moze rząd polski niech kupi.

        • 15 1

  • no prosze, emeryci australijscy wybieraja sie na emerytury i kasy brakuje (1)

    • 36 5

    • i pewnie dostaną 500+

      a nasi obejdą się smakiem

      • 3 0

  • taka jest cena zmian w sądownictwie (13)

    jeśli poróżnią się w rządem do do jakiego sądu pójdą ? - zależnego od Ziobry i wyrok jest z góry wiadomy,
    za komuny też żaden przedsiębiorca nie miał szans w sądzie z urzędem skarbowym lub ministerstwem
    Niestety inwestorzy będą teraz uciekać z naszego kraju, bo nie ma widoków na sprawiedliwe rozstrzyganie sporów z tą władzą, a użerać się i mieć w perspektywie stratę kasy, nikt nie ma ochoty

    • 52 69

    • taka prawda

      • 11 11

    • sugerujesz ze nie placa podatku w Polsce lub robia przekrety?

      skoro tak to jasne ze uciekaja, u siebie tez nie moga sobie pogrywac.

      • 9 5

    • Majster (3)

      Nie rozumiesz i nie masz pojęcia czemu musi byc przeprowadzona reforma sadownictwa. Jak sie nie znasz to nie pisz głupot

      • 12 13

      • wiem, wiem (2)

        żeby wstawić swoich i w razie potrzeby mieć zagwarantowany wyrok
        "sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie"
        a dlaczego za komuny nie było wpisanego trójpodziału władzy ?
        właśnie dlatego że jak była potrzeba, to odpowiedni sędziowie byli pod ręką i tak manipulowali żeby ważne sprawy trafiały do nich, cała reszta była dla ciemnego ludu
        teraz PiSowi uwiera trójpodział władzy, a to jeden z filarów demokracji
        życzę ci żebyś nigdy nie musiał sądzić się z urzędem skarbowym albo kacykiem partyjnym, bo wyrok zapadnie nie na sali sądowej tylko w gabinetach partyjnych

        • 10 7

        • a czy dotychczas było inaczej?

          bo nie zauważyłem różnicy pomiędzy twoim wieszczeniem a teraźniejszością.

          • 4 6

        • kabaret

          proponuje romana boskiego "kabaret"

          jeżeli nikt nie zauważył to dct jest wybudowane w technologii z lat 60 LUB 70TYCH

          chyba nie trzeba tłumaczyc że sprzedanie bubla z zyskiem jest naprawdę dobrym biznesem ,
          a to, że kupuje psa tłumaczy tylko jak jesteśmy nadal postrzegani w europie
          brama rezerwowa a nie główna

          chwalenie sie 90000mln kontenerem kiedy w hamburgu trzeba ich 0,5MLN/ miesiąc żeby utrzymać cały bałagan więc prawdopodobnie chodziliby pijani non stop świętując swój 9000000mln kontener

          cóż dct zostało stworzone dla zaspokojenia rezerw rynku
          który pod wpływem skórczonej przepustowości dróg i lini kolejowych musiał powstać.
          więc kupujesz wszystko najtaniej nie patrząc na problemy ludzi którzy będą fizycznie w tej inwestycji działać,
          reklamujesz i opychasz .

          nie wspomnę że od funduszy najlepsza droga do upadków bo skoro zagrozi za bardzo portom zachodnim to przykładów takich chyba w polsce było już sporo za dużo.

          nie wspomne o drogach dojazdowych do terminala i totalnym braku przygotowania wszystkich do takiej ilości puszek i ładunków

          czy ktoś od armatorów zwiedził kiedyś depoty w gdańsku
          w jakich warunkach składuje się puszki, w jakich warunkach koczują tam kierowcy ipracownicy.
          zabierzcie kalosze.

          • 0 0

    • ceta,ttip,tafta

      i inne "super-umowy"już gwarantują "parasol ochronny" równiejszym,więc przestań pi***yć bzdury

      • 7 4

    • no i dobrze, niech uciekają (3)

      zagranicznych inwestycji mamy już pod dostatkiem. czas w końcu na coś co polskie i żeby pieniądze zostawały w Polsce. jeszcze powinni zbudować polską sieć marketów zaraz obok lidlów netto czy innych carrefourów.

      • 5 13

      • zamknij się w domu i czekaj na listonosza z zasiłkiem

        chcesz być drugą Koreą płn. lub Kubą ?
        wiesz co się stało w Wenezueli pomimo ogromnych złóż ropy ?
        byłeś chociaż raz za granicą ( nie mówię o granicy województwa pomorskiego) ?

        • 11 3

      • Zostanmy krolami europalet. (1)

        Cesarzem jabłek.
        Ksiazetami wieprzowiny.

        • 6 0

        • Króla żelatyny już mieliśmy...

          • 2 0

    • Czlowieku za rządów PO tez zaden przedsiebiorca nie miał szans ;)

      • 4 4

    • to są efekty niszczenia sądów przez pis..

      Niestety takich inwestorów uciekających przed tymi szaleńcami będzie więcej.A wbrew ich kłamliwej propagandzie na te wolne miejsca wcale nie przyjdzie lepszy kapitał a tylko spekulacyjny krótkoterminowy

      • 4 4

  • Powiem tak (5)

    Obóz pracy za 2300 brutto a miało być tyle hajsu że wszyscy mieli być druga Irlandia

    • 59 20

    • Mi mi

      Przyjelłes się tam do sprzatania ???

      • 9 4

    • (3)

      Ty chyba w kadrach pracowałeś xD

      • 15 0

      • W Kadrach... (2)

        ...ludzie zarabiaja wiecej... podpytaj Ukraincow ktorzy tam chodzą. Nie jeden ma prawie 5000 na łapkę.

        • 1 1

        • (1)

          Bahah. 5000 zł? Chyba przy 500h jak. 80% z nich ma 10.5zl/h chyba faktycznie sprzatasz jak masz 2300 brutto bo ja ponizej 5.5 brutto nie schodze....

          • 1 1

          • Kłamstwo

            5700

            • 0 0

  • .. (6)

    Oczywiście, że rząd powinien zainwestować w tak strategiczną firmę, która przynosi do budżetu rocznie z tytułu ceł i innych 8mld zł zysku nie wspominając już o zysku operacyjnym. Nie ważne kto rządzi czy PiS czy PO tak strategiczne miejsca powinny być w rękach państwa, ponieważ nasz port jest drzazgą w oku zbyt wielu zachodnich podmiotów czy nawet Rosyjskich, ponieważ niejako odebrano im część zysków właśnie kosztem dtc. hipotetycznie zawsze może to ktoś zakupić tylko po to aby doprowadzić do upadłosci aby te zyski wróciły tak skąd przybyły. Jak czytam te idiotyczne komentarze typu limuzyny, pisiewicze i inne to ręce opadają. Nie ważne kto rządzi, chodzi o dobro gospodarki Polskiej i strategicznych miejsc.

    • 44 32

    • cła to nie zysk, tylko kasa ściągnięta z obywateli jako koszt wprowadzenia towaru na "chroniony" obszar. (1)

      Bo co z tym kosztem zrobi importer?
      Zyskiem jest kwota otrzymana za świadczoną usługę i to jedynie od podmiotu zewnętrznego, który nie "topi/sprzedaje" u nas swoich kosztów.

      Co do reszty, tak, nalezy obawiać sie wrogiego przejęcia. Można mieć nadzieję w operatorach transportowych, że nie będzie się im to opłacało... Nacjonalizacja? Trzeba zapłacić zamiast otrzymywać czynsz a zarządzanie naszymi portami pozostawia wiele do życzenia.
      Więc zyski wątpliwe.

      • 13 0

      • Jeżeli właścicielem jest skarb państwa to cło jest jak najbardziej zyskiem z pkt widzenia skarbu państwa. Jeżeli dojdzie do tzw wrogiego przejęcia to ten zysk topnieje z pkt widzenia skarbu państwa. O to mi chodziło.

        • 4 9

    • (2)

      Boże uchowaj. Wróci PO i wszystko rozwalą.

      • 4 4

      • Budowniczy z PiSu się odezwał.... piSowi najlepiej wychodzi budowanie nieistniejących stoczni, statków i wycofywanie się z

        • 3 3

      • noo nie ma jak zbudować według pisbolszewickich miernot

        stadnina koni w janowie to chyba najlepszy przykład

        • 2 1

    • Tak to sobie mogłeś pisać, dopóki PiS nie zmarnował miliardów na głupie projekty tupu stocznie, kopalnie itp.

      W teorii słuszne, ale nie wtedy, gdy istnieje taka paranoja co się PiS nazywa...

      • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Informacje

Reklama

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Janusz Jarosiński

Były prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Związany z tym przedsiębiorstwem na różnych...