• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Australijczycy wybudują Pomorskie Centrum Logistyczne warte 180 mln euro

Robert Kiewlicz
13 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Nowoczesne centrum logistyczne zlokalizowane będzie w sąsiedztwie Portu Północnego i terminala kontenerowego DCT Gdańsk. Nowoczesne centrum logistyczne zlokalizowane będzie w sąsiedztwie Portu Północnego i terminala kontenerowego DCT Gdańsk.

Australijska grupa Goodman wybuduje Pomorskie Centrum Logistyczne w Gdańsku. Na terenie o powierzchni 186 ha powstanie kompleks obiektów magazynowych, powiązanych z nimi placów składowych, hal produkcyjnych, obiektów. Inwestycja jest warta ok. 180 mln euro.



Zagospodarowanie Pomorskiego Centrum Logistycznego. Zagospodarowanie Pomorskiego Centrum Logistycznego.
W piątek w siedzibie Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych w Warszawie podpisana zostanie umowa na budowę największej inwestycji logistycznej w północnej Polsce - Centrum Logistycznego, które powstanie na przedpolu terminalu kontenerowego DCT w Gdańsku. W uroczystości uczestniczyć będą wykonawcy inwestycji, Gdańska Agencja Rozwoju Gospodarczego, prezydent miasta Gdańsk i prezes PAIiIZ.

O prawo udziału w inwestycji walczyły dwie firmy: brytyjski Helios w konsorcjum z DCT Logistics Hub w Gdańsku oraz grupa Goodman. Wygrała ta druga firma.

- Nie chcemy ujawniać żadnych szczegółów na temat inwestycji przed podpisaniem umowy - zastrzega Błażej Ciesielczak, dyrektor generalny Goodman Polska. - Wszelkie informacje i dokładne plany zagospodarowania terenu przedstawimy w piątek.

Inwestor nie zostanie jednak właścicielem gruntu. Będzie on nadal należał do Gdańskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego. W oparciu o długoletnie umowy dzierżawy Goodman sfinansuje budowę i wybuduje Pomorskie Centrum Logistyczne. Wstępna koncepcja zagospodarowania przewiduje, że może tu powstać nawet do 700 tys. m. kw. powierzchni magazynowych oraz do 40 tys. m. kw. powierzchni biurowych.

Zaletą centrum będzie bezpośrednie połączenie z nowoczesnym głębokowodnym terminalem kontenerowym DCT Gdańsk, oraz możliwość objęcia części centrum statusem Specjalnej Strefy Ekonomicznej i przyłączenia do Wolnego Obszaru Celnego.

Rozwój centrum logistycznego wspierać mają planowane projekty rozbudowy okolicznej infrastruktury komunikacyjnej, w szczególności Trasy Sucharskiego, tunelu pod Martwą Wisłą i Południowej Obwodnicy Gdańska.

Goodman International Limited to notowana na australijskiej giełdzie grupa zajmująca się nieruchomościami logistycznymi. Grupa prowadzi działalność na terenie od Australii i Nowej Zelandii, przez Azję do Europy. Wartość rynkowa grupy wynosi obecnie ok. 8 mld euro. W Polsce Goodman rozpoczął działalność w 2005 roku.

Miejsca

Opinie (122) ponad 10 zablokowanych

  • Prędzej wybudują centrum... (14)

    niż wspomniane w tekście drogi. I będzie klasyka: obiekt bez dróg dojazdowych.

    • 127 43

    • przestan marudzic... (8)

      • 49 13

      • ale to naga prawda (5)

        a nie marudzenie prosz pana :)

        • 18 41

        • I co? Teraz powiesz o moście wantowym "donikąd" na Przeróbce... (4)

          ... i poco on był budowany. Klasyczny przykład krótkowzrocznego myślenia!

          • 7 1

          • wszystko zależy kiedy i za ile coś się robi (3)

            to tyle

            • 1 1

            • Tak właśnie. Dziękli temu, że ten most tam jest port się rozwija... (2)

              ...od 2001 roku. Dzięki temu można było przystąpić do budowy DCT, który został oddany w 2007 roku. Most Siennicki już się rozpada i TIRy nie miały by jak dojechać do protu.

              • 2 1

              • tak, powoli, już dziesiąty rok się rozwija poprzez rdzewienie i pękanie (1)

                kup sobie iPada i postaw na półce na 10 lat.
                Tak na wszelkik, żeby był, może się kiedyś przyda.
                A te pieniądze co na niego wydasz to po co inwestować
                w coś co jest potrzebne teraz.
                No po co?

                • 0 1

              • Widzisz potrzymał bym go 30 lat...

                ...po czym sprzedał jako ful nojkę nieśmiganą za grube tysiące. Mostu siennickiego budowanego za komuny jakoś jeszcze nikt się nie kwapił remontować od 1988r, a tym właśnie mostem trzeba by było jeździć do portu... czyli wszystko dwupasmowym mostem + tramwaj. Masz teraz remonty kilku arterii naraz i tkwisz w korku... to kiedy budować?! 10 lata dla mostu skrzyniowego wantowego w nowej technologii to pryszcz, remont powierzchowny + przegląd pewnie za 40 lat...

                • 1 0

      • najlepsze działki, powinni tam miasto budować a nie centrum logistyli (1)

        to można zrobić za miastem a nei w centrum rudera po stoczni stoi

        • 4 18

        • Chyba coś ci się w głowie poprzewracało...

          ... Stocznia jest 500m od historycznego centrum, z DTC to 500m do Nowego Portu lub Siarkopolu czy innych Fosforów...

          • 6 0

    • (1)

      Obwodnica Południowa będzie - chyba, że robota zostanie zostawiona w połowie. Słowackiego raczej tak - postawiono już plac budowy.
      Tunel pod Wisłą może nie koniecznie, nie wbito nawet pół łopaty.

      Nie jest tak źle!

      • 21 2

      • Po co te bezsensowne wydatki ...

        jesteśmy miastem historycznym i powinniśmy na tym się skupić. Głównie historia. Pokazać gdzie stała Solidarność a gdzie ZOMO niech wszyscy pamiętają po wsze czasy kto gdzie stał. Po co mieszać ludziom w głowach jakimiś planami przyszłości. Gdańsk ma przeszłość i to mu wystarcza.

        Most donikąd stoi a trasy sucharskiego nadal niema. To powinno być budowane wszystko od razu w ramach jednego scentralizowanego projektu włącznie z tramwajem na Chełm, Morenę i Westerplatte. Po obcięciu bezsensownych i niepotrzebnych inwestycji jak ERGO ARENA i STADION pieniędzy nA pEwno by starczyło.

        Centrum logistyczne tylko spowoduje więcej TIRów na naszych trójmiejskich drogach i większe korki. Gdzie tu drogi mają powstać? W Gdańsku miejsca nie ma na rozbudowę dróg. Powinny powstawać muzea i teatry np. ECS, II W.Św.

        Jadąc co rano do Stoczni Gdańskiej kolebki pomorskiej kultury i Solidarności stoję bezsensu w korku na karczemkach. Bezsensowna budowa! Dlaczego nie mogli tego wybudować w innym miejscu np. w Gdyni. Ja niechcę tych TIRów po co one komu tylko utrudniają nam życie i nic pożytecznego niewnoszą. Gdynia ma port a Gdańsk historię i tak ma zostać!

        NIE dla budowania!!!!!

        • 0 4

    • dokładnie z ust wyjęte
      budują, a potem... eeeee korki bo my nie pomyśleli, bo nie było czym

      • 3 3

    • przecież budują trasę sucharskiego

      Orientuj się trochę. Takie inwestycje są potrzebne. Właśnie dla takich nieuków jak ty.

      • 5 0

    • Niech powstanie tam...

      ... fabryka celulozy zamiast w Kokoszkach - i inwestor będzie zadowolony, i mieszkańcy...

      • 1 3

  • no to bedzie ssanie (4)

    na magazynierow i operatorow wozkow ;)

    • 116 4

    • tak, absolwenci studiów wyższych ruszą do PUP

      na kursy przekwalifikujące z pedagoga na operatora wózków widłowych...

      • 24 7

    • a jakim wózkiem przewozi się kontener ze statku na platformę kolejową? (2)

      widłowym? Bo w Amsterdamie robią to samojezdne transportery sterowane konputerowo, więc raczej będą poszukiwać informatyków. I entelygentów po samochodówce do wymiany łożysk i klocków.

      • 16 2

      • a co to jest Amsterdam? 1,2 mln TEU..krasnal...

        • 2 1

      • u nas robi sie to RS-M... czyli i tak daleko za amsterdamem

        • 1 0

  • Wizualizacje do wyborów parlamentarnych czas zacząć. (2)

    Ilu samorządowców w przyszłym roku pokusi się o stołek na Wiejskiej? Czas juz na parlamentarne wizualizacje.

    • 33 43

    • czy musisz chrzcić każdą wizualizację? KAŻDĄ???

      Co jedno ma do drugiego? Do lekarza.

      • 10 5

    • czy w szkole kazali ci 10 razy pisac do kazdego teksu podobne bzdury!

      zacznij uzywac brudnopisow bo nie kazdy ma ochote czytac tych wypocin

      • 4 3

  • bankiet za darmoche

    to sie liczy a samo centrum to kolejne mrzonki nieudacznikow

    • 13 33

  • "Nie chcemy ujawniać żadnych szczegółów" (2)

    I wszystko jasne - rączka rączkę myje - zamydlenie oczu jak to będzie kiedyś tam cudownie i efektownie.

    Ogólnikowo - hasłowo - propagandowo.

    • 35 39

    • Czytaj, czytaj... (1)

      "Nie chcemy ujawniać żadnych szczegółów na temat inwestycji przed podpisaniem umowy" - nie ma to jak urwać zdanie w połowie i odczytywać swój sens tej części :D

      • 0 0

      • Jak się robi duży biznes to sie nie mówi nic

        ta połówka zdania jest bez sensu bo to jest mruganie okiem i niczym więcej. Ja powyżej też to zauważyłem choć przepisałem całą wypowiedź. Nie trzeba być tytanem intelektu by dostrzec miałkość i ogólnikowość tej wypowiedzi.

        • 0 1

  • A co oni niby tam beda produkowac, składowac i przeładowywac?? (6)

    • 30 41

    • Składować szmaty z Chin i produkować palety na kartony.

      • 23 4

    • a co Cię to?? chyba czas iść do szkoły skoro takie pytania zadajesz. ale jak już bardzo potrzebujesz: wszystko - takie jest założenie centrów logistycznych.

      • 6 11

    • nowe mózgi

      dla takich niedorozwojów jak Pani...

      • 8 7

    • dobre odpowiedzi

      tej pani mózgu heheh

      • 0 2

    • tipsy

      ;)

      • 2 0

    • Pewnie uran

      he he

      • 0 0

  • (1)

    No i dobrze, a bezrobocie rośnie...

    • 24 13

    • A co ma bezrobocie do tego?

      • 4 2

  • Stogi to niedługo (6)

    będzie dzielnica oddzielona od miasta przemysłem w 100 %

    Ile plaży zabrał port...

    • 34 24

    • (4)

      no i co że stogi odetną?
      To i tak zaraz będzie wymarła dzielnica
      Wielka płyta zacznie się sypać za 10-15 lat i na stogach zostanie sam element jak w nowym porcie

      • 5 14

      • dzisiaj "element" najliczniej występuje na wielkich blokowiskach (1)

        Nie pisz bzdur o starych dzielnicach jak np Nowy Port kiedy nie masz pojęcia o tym jak naprawdę on wygląda i kto tam mieszka.

        Dzisiaj to jest najzwyklejsza "sypialnia" w której w większości mieszkają zwykli ludzie nie gorsi w niczym od mieszkańców innych dzielnic.

        Co do Stogów to też nie jest tam aż tak źle jak się niektórym wydaje. Sama dzielnica jest przy tym dość atrakcyjnie położona. Gdyby nie krzywdząca opinia to było by tam pewnie wiele nowych inwestycji mieszkaniowych. Prędzej czy później deweloperzy zaczną tam budować nowe osiedla.

        • 14 3

        • Stogi tak wyglądają, bo są zaniedbane, wszyscy mają gdzieś tą dzielnicę.

          A teren pod budowę w atrakcyjnym terenie jest (działki od mostu wantowego, aż po same stogi). Z jednej strony las, z drugiej strony wisła, a do plaży stogi czy westerplatte bardzo blisko.

          Dojazd też ok (zaraz obok elbląska, za chwilę POG), ale deweloperzy wolą budować osiedla typu olimp, na wsi połozonej obok miasta, czy w okolicach szadółek, gdzie się skarżą o smród z wysypiska. JAK SIĘ MIESZKA 500m OD WYSYPISKA TO WIADOMO ŻE BĘDZIE SMRÓD. Ktoś tanio zbudował, ktoś kupił, a teraz narzeka na trojmiasto.pl albo na dojazd (korki), albo na smród (tak, zamknąć wysypisko, bo wielmożny pan osiadł na pobliskich terenach w swoim M2)

          Czy to ma sens ?

          • 9 1

      • (1)

        Sam mieszkam na Stogach i dziwią mnie takie opinie...
        Element, taki sam jaki i mieszka na Oruni, Wrzeszczu, dolnym mieście nawet Siedlcach...
        Stogi to zapomniana dzielnica, która w latach swojej świetności była obiektem rekreacyjnym...
        Za 10-15 lat zacznie się sypać wielka płyta na Stogach? To co się stanie z Przymorzem Żabianką i wg połową Gdańska? Gdzie większość blokowisk stanowią bloki z wielkiej płyty...
        Wiele opini o Stogach to bajki i fikcja powielana przez osoby które Stogi znają jedynie z opowieści a nie byli tu bo nie mieli po co... I racja, po za plażą w sezonie, Stogi mogą zaoferować sobą niewiele.

        • 8 1

        • Ale tak samo jest z Orunią

          • 0 0

    • "Stogi odetną".... od czego??? Plażą do miasta chodziłeś???

      • 2 0

  • (1)

    Mały błąd na mapce: w planach trasa słowackiego (jeśli kiedykolwiek powstanie) będzie się łączyć z trasą sucharskiego (jeśli ta kiedykolwiek powstanie) w miejscu gdzie dzisiaj jest ulica uczniowska, a nie z marynarki polskiej.

    • 16 8

    • no nie do końca

      bo jak tam będzie mieszkał wiceprezydent lub jego rodzina, to się ją puści większą pętelką, byle była cisza i spokój.

      • 0 5

  • już widze te ogłoszenia: zatrudnimy praktykantów lub na staż z urzędu pracy (8)

    po zakończeniu możliwość zatrudnienia na atrakcyjnej umowie cywilnoprawnej (7zł/h)

    • 46 8

    • (6)

      Załóż własną firmę i płać ludziom tyle ile sam chciałbyś zarabiać.

      • 14 9

      • (2)

        niestety niemiałem szczęścia urodzic się w ubeckiej rodzinie i tatus aż tak dobrze się nie ustawił żebym mógł zacząć kręcić prawdziwe lodzy

        • 17 15

        • ja też nie maiłem ojca UBeka (1)

          mój ojciec wielbi pis i pape rydza, a ja mam firme małą ale własną, spłacam kredyty żyję tak żeby nie krzywdzić innych. z twojej wypowiedzi wynika ze od razu chciałbys krecic prawdziwe lody (czyli jezdzic Q7 i wyrywać panienki) ja wolę miec swojego fordzika, spłacac kredyty a jesli nawet kiedys firma padnie to mam 100 pomysłów na nastepną... mysl pozytywnie koleś lepiej zarobic uczciwie 5000 niz kraść 100000

          • 18 6

          • 100 pomysłów na następną firmę??

            To ja nie mam nawet jednego dobrego, a myślę już od roku! Z obliczeń wychodzi, że każdy interes nie pokryje ZUSu lub nie przetrwa dłużej niż pół roku

            • 12 10

      • (2)

        ci z banków typu bph czy melior to też przedsiębiorcy wiążący koniec z koncem prawda??

        • 5 2

        • chcesz miec swój bank (1)

          wystarczy 50 tys pożyczki, oczywiscie zaraz usłysze a skąd wziąśc taka pozyczke? Wystarczy napisac dobry biznesplan a banki ją dadzą tylko ze prawdziwe lemingi (wyborcy pisu) wola narzekac niz cos robic

          • 5 7

          • wziąć!

            • 4 0

    • oraz...

      status studenta, wiek 25 lat i 30 lat doświadczenia zawodowego

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki...

Najczęściej czytane