• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Balticon zainwestuje ok. 20 mln zł w Gdańsku

erka
23 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Balticon działa na rynku od ponad 20 lat. Oferuje obsługę ruchu kontenerowego na potrzeby armatorów morskich i spedytorów. Balticon działa na rynku od ponad 20 lat. Oferuje obsługę ruchu kontenerowego na potrzeby armatorów morskich i spedytorów.

Depot, terminal kolejowy i warsztat modyfikowania kontenerów powstanie na terenie o powierzchni ponad 10,5 hektara, zlokalizowanym nieopodal Deepwater Container Terminal. Inwestorem jest Balticon, który zawarł z Gdańską Agencją Rozwoju Gospodarczego dwie długoletnie umowy dzierżawy na nieruchomości przy ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska. Już w najbliższych tygodniach rozpoczną się prace budowlane.



- Na naszej inwestycji skorzystają kontrahenci, związani z branżą morską, głównie spedytorzy i armatorzy kontenerowi. Na wydzierżawionym terenie połączymy różne funkcje, wspierające pracę portu kontenerowego - mówi Michał Magdziarz, wiceprezes zarządu Balticonu. - Druga grupa klientów, do której adresujemy nową inwestycję, jest znacznie szersza. Z kontenerów morskich buduje się obiekty handlowe, domki letniskowe czy nawet akademiki. Można je szybko zbudować i zdemontować właściwie bez śladu, bez pozostawienia gruzu i innych odpadów. Balticon już dziś pod marką "EcoContainers" modyfikuje w Gdyni kontenery na obiekty usługowe czy mieszkalne.
Balticon inwestuje w Gdańsku już od kilku lat. W 2015 roku spółka wydzierżawiła 30 tys. m kw. gruntu w Pomorskim Centrum Logistycznym w Gdańsku. Na działce powstały place składowe. Spółka uruchomiła też specjalistyczny warsztat naprawczy na terenie depotu w Gdańsku. Jednocześnie Balticon stale rozwija działalność sprzedaży i wynajmu kontenerów za pośrednictwem oddziałów w innych polskich miastach, dla przykładu w Gdyni, Krakowie, Poznaniu i Szczecinie, ponadto za granicą, poprzez nowo otwarte biuro w Walencji w Hiszpanii.

Balticon działa na rynku od ponad 20 lat. Oferuje obsługę ruchu kontenerowego na potrzeby armatorów morskich i spedytorów. Na depotach serwisowych puste kontenery są przygotowywane do załadunku towarów. Dział logistyczny Balticonu transportuje kontenery drogami i koleją pomiędzy portami morskimi a nadawcami odbiorcami towarów. Balticon sprzedaje i wynajmuje kontenery na potrzeby wielu branż. Specjalnością firmy są nowoczesne kontenery chłodnicze.
erka

Miejsca

Opinie (35) 2 zablokowane

  • kolejna firma która bierze nogi za pas z Gdyni!!! (20)

    Dziękujemy najlepszy prezydencie!
    Po pierwsze gospodarka a dopiero później igrzyska!

    • 50 7

    • Warto by było nieco się dowiedzieć, zanim się skomentuje (17)

      Rozwój depotu przy DCT to konieczność, wynikająca z faktu, że w tej chwili większość ładunków wychodzi przez ten terminal właśnie.

      No i ptaszki ćwierkają, że siedziba Balticonu wraca w tym roku z powrotem z Gdańska do Gdyni, także ten tego ten ;)

      • 6 19

      • dlaczego wszyscy armatorzy uciekli to Gdańska? (14)

        Staje się oczywiste, że nikt nie będzie wozić pustych kontenerów na trasie depot Gdynia -dct. Z tego co wiem to tylko początek inwestycji w Gdańsku. ..

        • 20 2

        • A jest jakiś racjonalny pomysł na uzyskanie parametrów portu w Gdyni (11)

          aby mógł przyjmować porównywalne statki jak w Gdańsku?

          Wiele można zarzucić władzom miasta czy portu, ale fakt, że Gdynia ma takie a nie inne uwarunkowania geograficzne, to nie jest od nich zależne.

          • 9 10

          • były w ostatnich latach inwestycje czy tylko gadanie o nich? (3)

            Kto naslal itd na kierowców? Kto remontuje estakada 8 miesięcy w roku? Jak wygląda połączenie kolejowe? Pogłębienie portu? Obrotnica na która już dawno można było wyciągnąć kasę z ue itd...

            • 14 1

            • Powiększona ibrotnica wewnętrzna nic nie zmieni w kwestii poprawienia konkurencyjności Gdyni! (2)

              Gdynia nie ma szansy obsługiwać statków tak dużych, jak Gdańsk.

              O tym, że terminale nasyłają ITD na kierowców to nie słyszałem. Ale ciekawy jest wątek o remontach estakady. Armatorzy, terminale, i wszyscy inni nie dbają o to, czy kierowcy stoją w korkach. Popatrz chociażby na aktualną sytuację w DCT - kierowcy czekają godzinami. W poniedziałek terminal wprowadził e-Bramę i jest jeszcze większy bajzel. Idąc twoim tokiem rozumowania, teraz armatorzy powinni uciec do Gdyni, bo kierowcy stoją w korku?

              • 5 8

              • ...

                To nie kwestia przewoźników i kierowców, to są podwykonawcy, mają robić tam gdzie im się wskaże. To kwestia armatorów i dużych firm importujących i eksportujących towary. I jeśli ktoś z wyżej wymienionych wizytuje porty i terminale w Gdyni a przy powrocie słyszy, że musi wyjechać minimum 2h wcześniej by była szansa dostać się na lotnisko, to ma w głowie, że jednak Gdynia i przeprawa przez estakadę to jednak trzeci świat.

                • 9 2

              • szczur nawet zasponsorowal stanowisko do ważenia zamiast zainwestować w drogę

                Piszesz o parkigu a ja o drogach dojazdowych które Gdańsk ma perfekcyjne.

                • 7 2

          • w Gdańsku stary port też miał podobne warunki jak w gdyni (4)

            ale odważyli się i wyszli z półwyspem w morze - strzał w 10! Dało się? chciało się? Tak. bez bajania o morskiej potędze i mekkce biznesu

            • 32 1

            • W przypadku Gdańska, to nie była kwestia heroicznej odwagi, bo dobrze funkcjonował już (3)

              Port Północny. Port Wewnętrzny nie miał nic do tego. Gdynia nie ma takich warunków geograficznych.

              Problem leży gdzie indziej - w funkcjonowaniu dwóch oddzielnych i niezależnych zarządów portu. Powinien być jeden ośrodek decyzyjny, który traktowałby porty w Gdańsku i Gdyni jako całość.

              • 5 13

              • rąbnij się dobrze w swój szczurowaty łeb ! (1)

                • 7 4

              • może ad meritum?

                • 1 3

              • Dwa Zarządy ale jeden właściciel...
                Więc problem w nadzorze właścicielskim i decyzyjnością w "centraly". Czyli "dzieci gorszego boga" i "krótka kołdra", "buldogi pod dywanem"... Gdyby był jeden zarząd, to Gdyni już dawno by nie było.
                DTC to Australijczycy a nie Gdańsk i raczej nie należy tu używać tożsamości. Port Gdańsk działa podobnie jak port Gdynia... Czyli tak sobie. Co widać po otoczeniu DCT.
                A australijski emeryt ma na wypłatę...

                • 7 1

          • było nie spać... (1)

            Zasypać basen po Naucie i Dalmorze, zburzyć zewnętrzny falochron i ciągnąć nabrzeże w zatokę.
            Obrotnica da niewiele, bo wciąganie takiego mastodonta w "kichę" kanału na pewno będzie trwało. Jak pokazał Maersk, czas to pieniądz i nie ma sentymentów. To miejsce dla firm konstrukcyjnych a przeładunki obecnie realizuje się na zewnątrz. Czasy i technologie się zmieniły...
            Australijczycy w Gdańsku to pokazali. Z "kronikarskiego obowiązku" należy zaznaczyć, że najpierw rozmawiali z Gdynią...

            Efekt? Australijski emeryt ma dochody.

            A my mamy wizualizacje "szklanych domów", które nawet jak powstaną, to też se na nie będziemy mogli popatrzeć...

            • 5 1

            • Australijski emeryt nie dostał ani jednego dolara .Nie jesteś w temacie to pisz bzdur

              • 0 1

        • (1)

          pisząc wszyscy armatorzy dobrze by było znać się choć trochę na rzeczy zanim się takie bzdury napisze....kliku armatorów w Gdyni nadal jest obecnych w tym 2 największy MSC

          • 2 1

          • małe Msc w Gdyni duże statki w sojuszu w Gdańsku! !

            • 3 0

      • Nie ptaszki tylko szczury tak ćwierkają. (1)

        Tylko naiwni gdynianie w to wierzą i dalej marzą...

        Po co jakakolwiek dobrze prosperująca firma miałaby przenosić się do zapyziałej Gdyni.
        Gdańsk to prestiż.

        • 5 5

        • to dlaczego w tej "zapyziałej" Gdyni siedziby mają wszyscy spedytorzy i nawet armatorzy??? a jakoś nikt nie ma w Gdańsku

          • 5 2

    • z tego co wiem to część firmy, która generuje największy obrót wraca właśnie do Gdyni więc jaka ucieczka do Gdańska?????

      • 1 1

    • I dobrze

      Te janki biznesu niech sobie robią kołchoz w Gdańsku, krzyż na drogę. Niech się cieszą że PiPu nie mają na głowie...jeszcze

      • 0 0

  • A, co pis na to? (2)

    Wykończyć ich, przecież to nie narodowe.....

    • 11 23

    • PO zamiatane by było gdyby nie PIS

      • 6 7

    • a co do tego ma PIS?

      TVN wypralo Ci mozg??

      • 14 4

  • Świetna informacja!

    Brawo Gdańsk!! Więcej kasy w mieście zawsze cieszy :)

    • 36 3

  • Tam się pracuje bez badań lekarskich

    • 12 21

  • Po co te przepychanki typu Gdańsk kontra Gdynia ? (4)

    Przecież widać jak na dłoni, że i pan Szczurek i zarządy gdyńskich terminali kontenerowych - głównie starego, dobrego BCT - (oraz rzecz jasna gdyńskiego portu), dali ciała po całości !
    No chyba że takie właśnie było ciche założenie, żeby przeładunek kontenerów w Gdyni zakończyć raz na zawsze (a BCT przerobić np. na fabrykę konserw rybnych lub frytek).

    • 17 2

    • raczej sprzedać teren dla deweloperów

      • 4 0

    • (2)

      Gdańsk to pojedyncze procenty Hamburga. Nie jest to przecież jedyny niemiecki port. Gdańsk (DCT) swój obecny wzrost opiera obecnie głównie na kanibalizacji Gdyni. Gdyby ktoś myślał o realnym współzawodnictwie, to oba porty mają co robic.

      Ale 30lat snu ma swoją cenę

      • 2 7

      • Z kanibalizmem to bzdura. (1)

        Gdański port (DCT) powiększył się o dużo dużo więcej niż to o ile gdyński zmniejszył.

        • 8 2

        • Po prostu Maersk może więcej w ten sposób przewieźć.
          Z Gdynią nawet nie próbował.
          Nie przypisuję tu jakichś podtektów czy knowań. To normalne zjawisko w takiej sytuacji. Rolą właściciela/właściceli portów jest jego zmoderowanie.
          Jeśli chcą...

          • 3 0

  • No to teraz podwykonawcy będą czekać na kasę .rok bo już teraz dochodzi czasami do 6 miesiecy.

    • 14 7

  • Balticon

    A już nic nie napisali że jest 30 kierowników na 20 remontowcow

    • 26 9

  • Brawo

    Brawo Balticon!!
    Oby każda firma rozwijała się tak prężnie jak ta!

    • 6 2

  • Balticon....

    1

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy...

Najczęściej czytane