• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Biznes dialogu - dialog biznesu

2 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
W związku z natłokiem komunikatów marketingowych, zrodziła się potrzeba firm, by wyróżnić się spośród innych. Warto wiedzieć, jak dzięki temu wypłynąć na szerokie wody. W związku z natłokiem komunikatów marketingowych, zrodziła się potrzeba firm, by wyróżnić się spośród innych. Warto wiedzieć, jak dzięki temu wypłynąć na szerokie wody.

Wywodzą się z Trójmiasta, ale obsługują klientów w całej Polsce. Jako jedyna trójmiejska firma trafiły do rankingu agencji public relations magazynu PRESS. Beata Domagalska i Katarzyna Szulc - partnerki zarządzające agencją konsultingową "2MGROUP. KOMUNIKACJA BIZNESOWA" z Gdyni.



Kim są wasi klienci i co im oferujecie?

Beata Domagalska: Przez 20 lat pracowałyśmy dla dużych korporacji oraz małych i średnich przedsiębiorstw z krańcowo różnych branż - energetyki, IT, finansów, nieruchomości, usług komunalnych, transportu i innych. Realizujemy projekty dla organizacji pozarządowych i instytucji samorządowych. Nowi klienci często trafiają do nas z rekomendacji.

Katarzyna Szulc: Najczęściej działamy jako zewnętrzne biuro marketingu i public relations. Żadnej pracy z tym związanej się nie boimy. Raz organizujemy branżową konferencję, kiedy indziej projektujemy strategię komunikacji na czasy kryzysu ekonomicznego. Zawsze wnosimy do firmy klienta zewnętrzną perspektywę i świeże spojrzenie. O różnorodności naszych usług można poczytać na www.2mgroup.pl.

Czy ta wielobranżowość nie przeszkadza wam w pracy?

KS: Przeciwnie, ratuje nam głowy... Kiedy czujemy przesyt tematem "A", organizujemy wydarzenie dla klienta "B". To działa odświeżająco i sprawia, że się rozwijamy.

BD: Często okazuje się, że to, co sprawdza się w jednym sektorze, nigdy nie wystąpiło w innym - ale dlaczego nie? Potrafimy transponować niektóre zasady czy zjawiska z jednej dziedziny na inne.

Ranking agencji opublikowany przez Magazyn PRESS, a opracowany ze Związkiem Firm Public Relations potwierdza niezłą kondycję tego rynku, nawet po pandemii. Jak oceniacie jego potencjał?

KS: To dziś profesjonalny, rentowny biznes. Polskie firmy zrozumiały, że dla swoich praktycznych celów muszą umieć rozmawiać - na przykład z pracownikiem, którego chcą pozyskać. Poświęcają coraz więcej uwagi komunikacji - zarówno wewnątrz swojej organizacji, jak i na zewnątrz. I nie chodzi tu tylko o "produkowanie" postów czy kampanii na Facebooku. Dialog można prowadzić w różny sposób, bardziej wyrafinowany lub zupełnie prosty. Rzecz w tym, by wybrać i wdrożyć ten właściwy.

BD: Trzeba przy tym zauważyć, że employer branding to nie tylko pozyskanie i utrzymanie pracownika. Firmy coraz częściej troszczą się o to, by pracownicy rozumieli wpływ ich pracy na działalność firmy i życie jej klientów.


A jak firmy odnajdują się w komunikacji z klientami właśnie?

BD: Przede wszystkim zabiegają, by być w stałych relacjach. Niezależnie od tego, jaki produkt czy usługę oferują, chcą być bardziej partnerem niż sprzedawcą i mieć emocjonalną relację z klientem. Dają dowody na to, że są czujne, chętne do współpracy, że chcą usłyszeć głos klienta.

KS: W związku z natłokiem komunikatów marketingowych, z jakimi codziennie styka się każdy człowiek, zrodziła się potrzeba firm, by wyróżnić się spośród innych. Jest coraz więcej miejsca na opowieść nie tylko o produkcie, ale o tym, co dane przedsiębiorstwo jeszcze robi. Nawet małe i średnie firmy angażują się w akcje przybliżające je do lokalnej społeczności, choćby działania edukacyjne dla dzieci.

BD: Tak otwiera się obszar wymagający skomunikowania, opowiedzenia o tym, dlaczego firmy to robią i co z tego wynika. W efekcie rośnie grono zainteresowanych słuchaczy, których też trzeba zagospodarować i być z nimi w kontakcie. To dziś pole do popisu.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Miejsca

Opinie (7) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Najlepsze!

    Po prostu.

    • 3 0

  • Potwierdzam

    Polecam współpracę z Kasią! Konkret i studnia wiedzy!

    • 4 0

  • Komunikacja to podstawa

    W dobie wszechogarniającej cyfryzacji, komunikacja jest bardzo istotna. Ludziom coraz trudniej jest po prostu rozmawiać z drugim człowiekiem, zarówno w pracy jak i w życiu prywatnym.

    • 3 0

  • Z marketingiem jest jak z demokracja

    Licho i ekonomia społeczna pominięta

    • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    Konkretnie i na temat (1)

    Sensownie mówią i bez zadęcia. Szkoda, że nie podały więcej przykładów z życia. Artykuł móglby być dłuższy

    • 5 2

    • Racja!

      Pełna zgoda. Komunikacja to podstawa. W większości firm i organizacji niestety kuleje

      • 0 0

  • Bardzo fajne dziewczyny

    Znam i polecam.

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane