• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa terminalu DCT2 oficjalnie rozpoczęta

Robert Kiewlicz
16 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
  • Janusz Piechociński, wicepremier i minister gospodarki, oficjalnie zainaugurował rozpoczęcie budowy nowego terminalu. Ukończenie finansowanej w kwocie 200 milionów euro inwestycji zaplanowane jest na trzeci kwartał 2016 roku.

Oficjalnie rozpoczęto budowę drugiego terminalu kontenerowego DCT w Gdańsku. Ukończenie, finansowanej w kwocie 200 mln euro, inwestycji zaplanowane jest na trzeci kwartał 2016 roku. Na placu budowy zakopano też specjalnie zaprojektowaną kapsułę czasu, zawierającą przesłanie na temat znaczenia inwestycji oraz wpływu, jaki DCT Gdańsk ma na rozwój regionu. Jej lokalizacja zostanie upamiętniona tablicą umieszczoną na terenie terminalu.


Inwestorem nowego, głębokowodnego nabrzeża kontenerowego jest DCT, spółka zarejestrowana w Polsce, która w większości należy do Global Infrastructure Fund II, funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii.

- Gdańsk powrócił na pozycję miasta odgrywającego znaczącą rolę w międzynarodowym transporcie morskim. DCT z dwoma głębokowodnymi nabrzeżami dającymi łączną zdolność przeładunkową na poziomie 3 mln kontenerów 20-stopowych rocznie, jest dźwignią rozwoju międzynarodowej wymiany handlowej nie tylko w Polsce, ale także w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Wynikiem tej sytuacji jest rosnące znaczenie polskich importerów i eksporterów, których konkurencyjność wzrosła wraz z możliwością korzystania z bezpośrednich zawinięć z Dalekiego Wschodu na Bałtyk - powiedział podczas uroczystej inauguracji inwestycji wicepremier Janusz Piechociński.

  • Nowe nabrzeże w DCT Gdańsk będzie miało długość 650 m.


DCT 2 będzie usytuowany pomiędzy pirsem rudowym a istniejącym już terminalem zobacz na mapie Gdańska. Port Gdański wydzierżawił na ten cel ok. 27 hektarów. Dodatkowo inwestor zalądowił część akwenów portowych aby utworzyć dodatkowe 5-6 hektarów lądu, które zajmą place składowe.

Nowe nabrzeże w DCT Gdańsk będzie miało długość 650 m. Zostanie wyposażone w pięć suwnic STS, na które przetarg wygrał Liebherr Container Cranes Ltd., a także 16 suwnic typu RTG i dodatkowy sprzęt do obsługi operacji na placu składowym. Plany zakładają, że zanurzenie przy długim na ponad 600 m nabrzeżu będzie wynosiło 16,5 m.

- Gdańsk nie stałby się tak istotnym centrum handlowym, gdyby nie jego dobre skomunikowanie z resztą kraju oraz z krajami sąsiadującymi z Polską. Polska infrastruktura drogowa i kolejowa w ciągu ostatnich 10 lat znacząco się poprawiła. Takie inwestycje, jak budowa drugiego głębokowodnego nabrzeża w DCT Gdańsk sprawiają, że nasze korytarze transportowe są wciąż unowocześniane i rozwijane - twierdzi Maciek Kwiatkowski, prezes zarządu DCT Gdańsk.

Zobacz w akcji potężne suwnice. Materiał z 2014 r.

Miejsca

Opinie (56) 2 zablokowane

  • Sobie POczytajcie (5)

    kto finansuje ten terminal, i kto będzie czerpał zyski. Dokąd one zostaną wytransferowane, możemy się tylko domyślać Napewno nie zostaną w Polsce.

    • 10 17

    • Będzie bal jak w końcu dorwiecie się do władzy.Nic nowego nie powstanie.Sami kapitału nie mamy a innym zarabiać nie pozwolimy bo przecież mogą na tym zarobić.Będzie bal.Ciekawe jak zapewnicie ludziom pracę jak wstrzymacie wszelkie inwestycje.

      • 1 0

    • To co nie budować?

      • 1 0

    • I bardzo dobrze, bo w POlsce by sie tylko zmarnowały i POlitycy by je przejedli !

      • 1 1

    • podatki i pensje płacą w Polsce. Od zysków czyli wynagrodzenia inwestora WARA CI.

      • 2 3

    • Myślenie typowe dla pislamisty

      Masz tyle gotówki aby zainwestować? A może da ci prezes z tego co zachachmęcił za skoków? Poza tym myślisz, że nawet gdyby to była całkowicie polska inwestycja to przypłynie tu chociaż jeden kontener? Otóż jesteś w ogromnej niewiedzy, zresztą czemu ja się dziwię?

      • 9 4

  • Plaż (4)

    Znowu zabiorą kawał najpiękniejszej plaży w Gdańsku.

    • 11 25

    • Tak bardzo mi szkoda tej plaży - tam było extra! (2)

      i jak na Bałtyk i zatokę gdańską bardzo przejżysta woda i duża widoczność pod wodą!

      • 0 3

      • No i Tygrys nie zarobi.

        • 0 0

      • PrzejRZysta. Pamiętam jak szedłem z dzieckiem wzdłuż brzegu a wokół walało się truchło padłych węgorzy.Taka to była przejŻystość.Od tej pory nie zanurzyłem nogi w na tej plaży.

        • 0 0

    • I co byś na tej plaży robił .13 stopni i na lepsze się nie zanosi.

      • 0 0

  • a kiedy porzadek przy wjezdzie!!!!!! (5)

    Rozpoczeli budowę,a to co się dzieje przy bramach wjazdowych to kpina!.Czemu nikt z dyrekcji portu nie zajmie się tym co dzieje się w porcie?.Chore pomysły jakiegoś kierowniczka,doprowadzaja do wymiotow na sama myśl ze ma się tam podjąć kontener!Moze ktoś z panow prezesow do jakiej patologii przy bramach wiazdowych doprowadzily pomysły jak dla mnie chorego psychicznie człowieka.Zapraszam reportera Kiewlicza pod terminal w ciągu tygodnia najlepiej okolo18 i niech zobaczy co musza znosic kierowcy którzy przyjezdzaja do dct podjąć kontenery.gdy spedzi tam pare godzin i zobaczy to raczej niebedzie miał powodow do radości .Zapraszam pana pod pre-gate i poobserwuje sobie i porozmawia z kierowcami

    • 22 7

    • czy mozna bezkarnie zrobic z plaży port ?? (1)

      Zniszczyli wydmy wykarczowali kawał lasu zaorali plażę!Czy tak mozna ?Gdzie zieloni i inne grinpissy?!

      • 1 2

      • No tak ! Zapomniałeś o żabkach napisać. W jakim kraju ja żyję .Wiem, to dom wariatów pełen chorych wiecznie niezadowolonych pacjentów.

        • 1 0

    • Zawsze możesz zmienić zawód.

      • 0 0

    • Prezesi nie maja czasu nawet z klientami się spotkać tylko z ML bo to jest najważniejsze ! Jak najdalej od tęgo miejsca

      • 0 0

    • ale o co konkretnie chodzi?

      • 0 0

  • ??? (2)

    Mam wątpliwości co do tego, czy członek rządu powinien ostentacyjnie występować na otwarciu prywatnej inwestycji. Polityczna i moralna wymowa tego jest niejednoznaczna, a zdarza się to później odbijać takiemu czkawką, jak, na przykład, temu Adamowiczowi, który tu też wystąpił w podobnej roli, a wcześniej skompromitował się na fotce upadłej firmy lotniczej o szemranym pochodzeniu, co mu wypominano. Zresztą, ten ostatni jest w ogóle dosyć bezwstydny, w czym zapewne utwierdza go jego "nieśmiertelna" wybieralność.

    • 47 15

    • A Ty wiedziałeś od początku ze te linie lotnicze to był przekręt?

      • 0 0

    • Jeżeli polski nierząd nie będzie przeszkadzał przy budowie dtc 2 to będzie już wielki wkład ze strony państwa w jego budowę :] Ciekawi mnie tylko dlaczego Komorowski ostatecznie nie uczestniczył w rozpoczęciu budowy nowego terminalu bo wiem że były takie naciski ze strony PO.

      • 4 10

  • Bhp

    Bardzo zaniepokoiło mnie zdjęcie nr 5. Pan Minister oraz Prezes są na terminalu bez kasków!!! Podobno przykład idzie z góry!

    • 9 1

  • Do kierowcy tirmena (2)

    Ale beka u chińczyka to stoicie gnijecie w kabinie po kilka godzin i czekacie jak psy na kontener aż łaskawie ktoś z rtg-a was obsluzy a u nas max 40 min .

    • 2 5

    • (1)

      Tak 40 minut masz racje tylko ze tam czlowiek stoji a nie jak do dct 2h na uruchomionym silniku i posuwa sie pare metrow co pare minut .bynajmiejtam spokojnie mozna zjesc i wypic kawe a nie siedziec za kierownica i pilnowac kolejki nedzny operatorku peacujacy za miske ryzu

      • 1 2

      • Pocisnoles kolego nie w ta stronę co trzeba. Operatorzyna twoje stanie w kolejce nie maja żadnego wpływu. Zresztą jak ci tak zle.,nikt cie nie zmusza abyś stal w tej kolejce, przecież zawsze możesz pić kawę jak u chińczyka. Kończąc wypowiedź dobra rada. Pewnie więcej ciężarówek było by wpuszczanych na terminal gdybyscie jeden drugiego nie blokowali. IDE robić ciężarówki za miskę ryzu.

        • 2 1

  • (12)

    Pisowatych już boli, że jednak można i kraj dynamicznie się rozwija.

    • 46 74

    • gawno wiesz o rozwoju DCT

      DCT to kapitał zagraniczny, ogromny kredyt w banku, pracownicy z agencji pracy z odpowiedzialnoscią materialną.

      operatorzy sprzętu szczuci na siebie aby kazdy koeljny zrobił o jeden kontener wiecej niz poprzednik, istna dzungla, wyscig szczurów ale na spotkaniach kwartalnych wsyzstko cacy. teraz dyrektor sie zmienił- wyrazy współczucia ;D

      mechanicy tez wesolo nie mają, oficjalnie u nich jest nieźle- tak mają wbijane do glowy na spotkaniach kwartalnych z prezesem i dyrektorem działu. przestoje sprzętu powodowane braku wiedzy (patrz zdjęcie z trzema suwnicami RTG w tle- za za krótkie liny) czy absurdalnych procedur wymyslanych co chwile z nudów przez "tych z góry". i najwieksza obłuda: ocena podwładnego- kierownik z McDonalda ma oceniac prace mechanika- absurd. tworzenie sztucznuch stanowisk po koleżeńsku- czy idealny przykład nepotyzmu kilku rodzin ;)

      kariera w dct tylko przez wylizanie komuś czterech liter a poźniej obrobienie tych samych u jego przełożonego. polskie piekło w wersji 24h/365dni (dzien w dzien, piątek, świątek czy niedziela- bo tak pracuje terminal) pracujesz dla obcego kapitału- rusz głową, to nie boli

      • 7 0

    • dct1

      Poza tym dct1 powstało za czasów PiS. I to nie jest zasługa ani jednych ani drugich. Z tą różnicą że ta władza pokazuje się wszędzie gdzie się da żeby sprzedać propagandę.

      • 2 0

    • prawda

      Przecież to ba...rania łąko prywatna inwestycja fundowana z kasy Australijskich emerytów tak aby im to w przyszłości zaprocentowało. Tak działają OFE w Australii. Ich kase się inwestuje aby Polaczek mógł pracować na ich emerytury. Kumasz coś troszeczkę? A twoje PO zlikwidowało OFE i okradło mnie i innych z mojej kasy. Mnie martwi co innego. Firmy które inwestują w polsce płacą podatki gdzie indziej. Pytanie dlaczego firma z innego kontynentu płacąca podatki w innym kraju dostaje dofinansowanie z unii czyt z moich podatków skora sama ich nie płaci tutaj.

      • 9 1

    • (8)

      Dynamicznie?! Dynamicznie to ludzie emigrują!

      • 38 22

      • jak są nieudacznikami (5)

        to tak jest!

        • 18 34

        • (3)

          nieudacznikami?Jesteś śmieszny.

          • 25 3

          • Nie, on posłuchał komroka (2)

            Jak ci źle i nie dostaniesz kredytu, to zmień pracę i wtedy dostaniesz kredyt - tyle roboty naokoło. Zapomniał tylko głąb dodać, że dobrze płatnej pracy jest w bród tylko dla krewnych i znajomych królika (PO) albo na śmieciówki.

            • 20 3

            • brednie

              • 1 4

            • nie wiem, gdzie na swiecie jest tak, ze kazdego stac na mieszkanie bez kredytu

              Podpowiedz: W Niemczech, Anglii czy Japonii jak ktos pracuje w mcDonaldzie to tez nie ma kokosow.

              Nie mow, ze skonczyles studia. Mow, co potrafisz. Jakie masz kwalifikacje. Jesli wysokie i za granica zarobisz wiecej i wolisz tam zyc - dobra Twoja. Jesli niskie, to zadaj sobie pytanie, dlaczego tego nie zmienisz.

              Jestes panem wlasnego losu. Niestety - to Ty musisz odpowiadac za to, czy Tobie w zyciu sie powodzi czy nie. Zaden polityk. Ani Miller, ani Balcerowicz, ani Lepper, Komorowski czy Kaczynski. Ty. Zrozum i pogodz sie z tym. A teraz wez sie w garsc i zrob cos pozytywnego. Jak nie masz pomyslu - zacznij od pomalowania plotu przed domem.

              Bogactwo narodu bierze sie z pracy kazdego czlowieka. Nie z doplat od panstwa czy Unii.

              • 11 7

        • Jak zarabiaja 1260 na reke,lub 4000 w 280h miesiecznie.

          • 32 3

      • Ale, ale (1)

        Jak by to PiS przecinal wstege to wszystko bylo by OK!

        • 6 10

        • Nie było by.Najlepiej ani jednych ,ani drugich.Wystarczą władze DCT,inwestor,wykonawca.I ok.

          • 23 0

  • Wszystko ładnie wygląda tylko w tv (4)

    Uwierzcie Panowie kierowcy, że nas nie traktują lepiej w tej firmie. Wszystko tylko ładnie wygląda z boku i w mediach. Jak otwarcie budowy było to i zmienników więcej i jakoś tak inaczej bo kamery patrzą i Trzeba się pokazać.... Żal i kpina. W oczy mówią ze kasy nie ma dla nas, ucinaja nadgodziny a sobie pensje i odprawy podnoszą..... Tak dla porównania kierowca ciężarówki w biedronce zarabia tyle ile u nas starszy operator suwnicy

    • 16 4

    • Ważne że budują DCT 2.

      To wszystko prawda. Pensja operatorów jak na włożoną pracę bardzo niska ok z 2800zł netto mc (5 letni staż na suwnicy). Ubrania pracowników działu operacyjnego nie były wymieniane od ponad 5 lat. Wstyd mi że muszę w starych przetartych spodniach chodzić! Ale dla mediów wszystko na pokaz.

      • 6 1

    • Przykład idzie z góry - i organizacja jest najgorsza ze wszystkich portów w Polsce !

      • 4 0

    • wina tuska

      • 1 1

    • Przykro to stwierdzic ale to prawda

      • 5 0

  • Będzie robota

    Ludziska, budują, będzie robota za dychę na godzinę-ale brutto.

    • 1 3

  • A kto buduje? (1)

    • 10 6

    • Napewno nie POlska

      Belgowie

      • 2 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kinga Stawicka

Dyrektor Sprzedaży Krajowej w firmie Marcopol Sp. z o.o. Producent Śrub - wiodącego producenta i...

Najczęściej czytane