• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa terminalu DCT2 oficjalnie rozpoczęta

Robert Kiewlicz
16 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
  • Janusz Piechociński, wicepremier i minister gospodarki, oficjalnie zainaugurował rozpoczęcie budowy nowego terminalu. Ukończenie finansowanej w kwocie 200 milionów euro inwestycji zaplanowane jest na trzeci kwartał 2016 roku.

Oficjalnie rozpoczęto budowę drugiego terminalu kontenerowego DCT w Gdańsku. Ukończenie, finansowanej w kwocie 200 mln euro, inwestycji zaplanowane jest na trzeci kwartał 2016 roku. Na placu budowy zakopano też specjalnie zaprojektowaną kapsułę czasu, zawierającą przesłanie na temat znaczenia inwestycji oraz wpływu, jaki DCT Gdańsk ma na rozwój regionu. Jej lokalizacja zostanie upamiętniona tablicą umieszczoną na terenie terminalu.


Inwestorem nowego, głębokowodnego nabrzeża kontenerowego jest DCT, spółka zarejestrowana w Polsce, która w większości należy do Global Infrastructure Fund II, funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii.

- Gdańsk powrócił na pozycję miasta odgrywającego znaczącą rolę w międzynarodowym transporcie morskim. DCT z dwoma głębokowodnymi nabrzeżami dającymi łączną zdolność przeładunkową na poziomie 3 mln kontenerów 20-stopowych rocznie, jest dźwignią rozwoju międzynarodowej wymiany handlowej nie tylko w Polsce, ale także w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Wynikiem tej sytuacji jest rosnące znaczenie polskich importerów i eksporterów, których konkurencyjność wzrosła wraz z możliwością korzystania z bezpośrednich zawinięć z Dalekiego Wschodu na Bałtyk - powiedział podczas uroczystej inauguracji inwestycji wicepremier Janusz Piechociński.

  • Nowe nabrzeże w DCT Gdańsk będzie miało długość 650 m.


DCT 2 będzie usytuowany pomiędzy pirsem rudowym a istniejącym już terminalem zobacz na mapie Gdańska. Port Gdański wydzierżawił na ten cel ok. 27 hektarów. Dodatkowo inwestor zalądowił część akwenów portowych aby utworzyć dodatkowe 5-6 hektarów lądu, które zajmą place składowe.

Nowe nabrzeże w DCT Gdańsk będzie miało długość 650 m. Zostanie wyposażone w pięć suwnic STS, na które przetarg wygrał Liebherr Container Cranes Ltd., a także 16 suwnic typu RTG i dodatkowy sprzęt do obsługi operacji na placu składowym. Plany zakładają, że zanurzenie przy długim na ponad 600 m nabrzeżu będzie wynosiło 16,5 m.

- Gdańsk nie stałby się tak istotnym centrum handlowym, gdyby nie jego dobre skomunikowanie z resztą kraju oraz z krajami sąsiadującymi z Polską. Polska infrastruktura drogowa i kolejowa w ciągu ostatnich 10 lat znacząco się poprawiła. Takie inwestycje, jak budowa drugiego głębokowodnego nabrzeża w DCT Gdańsk sprawiają, że nasze korytarze transportowe są wciąż unowocześniane i rozwijane - twierdzi Maciek Kwiatkowski, prezes zarządu DCT Gdańsk.

Zobacz w akcji potężne suwnice. Materiał z 2014 r.

Miejsca

Opinie (56) 2 zablokowane

  • Sobie POczytajcie (5)

    kto finansuje ten terminal, i kto będzie czerpał zyski. Dokąd one zostaną wytransferowane, możemy się tylko domyślać Napewno nie zostaną w Polsce.

    • 10 17

    • Myślenie typowe dla pislamisty

      Masz tyle gotówki aby zainwestować? A może da ci prezes z tego co zachachmęcił za skoków? Poza tym myślisz, że nawet gdyby to była całkowicie polska inwestycja to przypłynie tu chociaż jeden kontener? Otóż jesteś w ogromnej niewiedzy, zresztą czemu ja się dziwię?

      • 9 4

    • podatki i pensje płacą w Polsce. Od zysków czyli wynagrodzenia inwestora WARA CI.

      • 2 3

    • I bardzo dobrze, bo w POlsce by sie tylko zmarnowały i POlitycy by je przejedli !

      • 1 1

    • To co nie budować?

      • 1 0

    • Będzie bal jak w końcu dorwiecie się do władzy.Nic nowego nie powstanie.Sami kapitału nie mamy a innym zarabiać nie pozwolimy bo przecież mogą na tym zarobić.Będzie bal.Ciekawe jak zapewnicie ludziom pracę jak wstrzymacie wszelkie inwestycje.

      • 1 0

  • Problemy na dct

    Masz racje tam jest dramat ! Tylko fajnie to wyglada z senatorze w środku kpina !!!!

    • 10 1

  • Wszystko ładnie wygląda tylko w tv (4)

    Uwierzcie Panowie kierowcy, że nas nie traktują lepiej w tej firmie. Wszystko tylko ładnie wygląda z boku i w mediach. Jak otwarcie budowy było to i zmienników więcej i jakoś tak inaczej bo kamery patrzą i Trzeba się pokazać.... Żal i kpina. W oczy mówią ze kasy nie ma dla nas, ucinaja nadgodziny a sobie pensje i odprawy podnoszą..... Tak dla porównania kierowca ciężarówki w biedronce zarabia tyle ile u nas starszy operator suwnicy

    • 16 4

    • Przykro to stwierdzic ale to prawda

      • 5 0

    • wina tuska

      • 1 1

    • Przykład idzie z góry - i organizacja jest najgorsza ze wszystkich portów w Polsce !

      • 4 0

    • Ważne że budują DCT 2.

      To wszystko prawda. Pensja operatorów jak na włożoną pracę bardzo niska ok z 2800zł netto mc (5 letni staż na suwnicy). Ubrania pracowników działu operacyjnego nie były wymieniane od ponad 5 lat. Wstyd mi że muszę w starych przetartych spodniach chodzić! Ale dla mediów wszystko na pokaz.

      • 6 1

  • dct

    DCT buduje sopockie NDI

    • 2 0

  • Będzie robota

    Ludziska, budują, będzie robota za dychę na godzinę-ale brutto.

    • 1 3

  • Do kierowcy tirmena (2)

    Ale beka u chińczyka to stoicie gnijecie w kabinie po kilka godzin i czekacie jak psy na kontener aż łaskawie ktoś z rtg-a was obsluzy a u nas max 40 min .

    • 2 5

    • (1)

      Tak 40 minut masz racje tylko ze tam czlowiek stoji a nie jak do dct 2h na uruchomionym silniku i posuwa sie pare metrow co pare minut .bynajmiejtam spokojnie mozna zjesc i wypic kawe a nie siedziec za kierownica i pilnowac kolejki nedzny operatorku peacujacy za miske ryzu

      • 1 2

      • Pocisnoles kolego nie w ta stronę co trzeba. Operatorzyna twoje stanie w kolejce nie maja żadnego wpływu. Zresztą jak ci tak zle.,nikt cie nie zmusza abyś stal w tej kolejce, przecież zawsze możesz pić kawę jak u chińczyka. Kończąc wypowiedź dobra rada. Pewnie więcej ciężarówek było by wpuszczanych na terminal gdybyscie jeden drugiego nie blokowali. IDE robić ciężarówki za miskę ryzu.

        • 2 1

  • Bhp

    Bardzo zaniepokoiło mnie zdjęcie nr 5. Pan Minister oraz Prezes są na terminalu bez kasków!!! Podobno przykład idzie z góry!

    • 9 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kinga Stawicka

Dyrektor Sprzedaży Krajowej w firmie Marcopol Sp. z o.o. Producent Śrub - wiodącego producenta i...

Najczęściej czytane