• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Bursztynowa Kaczka" dla gdyńskiego portu

VIK
13 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Krajowa Izba Gospodarki Morskiej przyznała nagrody już po raz dwunasty. Krajowa Izba Gospodarki Morskiej przyznała nagrody już po raz dwunasty.

"Bursztynową Kaczkę 2012", czyli nagrodę honorową Krajowej Izby Gospodarki Morskiej za najbardziej spektakularne osiągnięcie w polskiej gospodarce morskiej w roku 2011 otrzymał Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA. Uroczysta gala, na której bawiło się ok. 2 tys. osób odbyła się wczoraj w Hali Sportowo-Widowiskowej "Gdynia".


"Bursztynowa Kaczka" "Bursztynowa Kaczka"

Krajowa Izba Gospodarki Morskiej w Gdyni już po raz dwunasty rozpatrywała kandydatury spośród zgłoszonych firm i instytucji z branży morskiej. Tym razem zdecydowano, że na nagrodę zasłużył Zarząd Morskiego Portu Gdynia za osiągnięcie w roku 2011 najwyższego w 90-letniej historii portu zysku netto w kwocie 95 mln zł, o 119 proc. wyższego niż w roku 2010 i drugiego co do wielkości w historii tej spółki wyniku przeładunków - 15,9 mln ton. Nagroda choć za osiągnięcia uzyskane w ubiegłym roku ma szczególne znaczenie dla portu właśnie teraz. Jej wręczenie zbiegło się z obchodami 90-lecia gdyńskiego portu.

Oprócz nagrody głównej wręczono jeszcze wyróżnienia. Tradycyjnie były to "Bursztynowe Jajka", a otrzymały je Maersk Polska Sp z o.o., Morski Instytut Rybacki - Państwowy Instytut Badawczy oraz PCC International SA.

Maersk Polska Sp. z o.o. został wyróżniony za wprowadzenie w maju 2011 w ramach bezpośredniego połączenia kontenerowego - serwis AE10, łączącego terminale kontenerowe w Szanghaju i Gdańsku (DCT), największych na świecie kontenerowców typu "Emma Maersk" o pojemności 15 tys. TEU.

Morski Instytut Rybacki - Państwowy Instytut Badawczy otrzymał "Bursztynowe Jajo" za badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinach stwarzających naukowe podstawy zarządzania rybołówstwem morskim, a także za bardzo ważną role wyjaśniającą i mediacyjną pomiędzy środowiskiem polskich rybaków i przetwórców, a administracją państwową i Unii Europejskiej w zakresie Wspólnej Polityki Rybackiej.

PCC Intermodal SA przyznano nagrodę za przekazanie do eksploatacji w roku 2011 kolejowego terminalu intermodalnego w Kutnie, będącego obecnie centralnym elementem konsekwentnie rozwijanej sieci kolejowych przewozów intermodalnych do polskich portów morskich.

Doroczne spotkanie "Wspólna Kaczka" odbywa się tradycyjnie w drugi piątek października. Spotkanie organizowane jest od roku 2000. Obecni są na nim przedstawiciele biznesu morskiego z całej Polski i z zagranicy, głównie Europy zachodniej, firm z nimi współpracujących oraz najwyższych władz państwowych i regionalnych.
VIK

Miejsca

Opinie (38)

  • Port Gdynia?PCC? (9)

    Nagroda dla portu Gdynia za osiągnięcia? chyba za coroczne odstawanie od Portu w Gdańsku, PCC za budowę terminalu? kilka innych firm też otworzyło identyczne terminale w kraju, czym ten w Kutnie różni się od tych w Poznaniu, Radomsku, czy Gądkach?
    Jedynym kryterium przyznawania były chyba tylko medialność owych przedsięwzięć, nagrody mają taką wartość jak kryteria wg. których były przyznawane........

    • 31 9

    • Pieprzysz głupoty (3)

      Zysk netto portu w Gdańsku w 2011 to 43mln złotych.
      I co łyso ci?

      • 7 6

      • Nie tłumacz mu, to gdański nacjonalista i wszystko co gdyńskie mu będzie wadziło...

        • 4 9

      • Jak się wyprzedaje majątek portowy to się ma zysk

        ciekawe co port będzie sprzedawał za parę lat ? Może bilety do teatru....

        • 9 0

      • A przychód?

        Gdańsk wydaje sporo na niemałe inwestycje, i leci to w koszta zapewne.

        • 0 0

    • Nie denerwuj się.

      Idź na piwo

      • 2 0

    • Gdański port kontenerowy się tak rozwija

      a tu nagrodę otrzymał inny. W kontenerach Gdynia nie ma nawet co startować. W ciągu kilkunastu miesięcy od budowy DCT Gdańsk przegonił Gdynię i ponownie zajął należyte miejsce na mapie jako morskie okno Polski na świat

      • 11 5

    • (1)

      Czemu betony mówicie tylko o kontenerowcach?? A już nic nie wspomniecie np o statkach pasażerskich lub okrętach wojennych które dosyć często zjawiają się w Gdyni. Lepiej pochwalcie się swoją super firmą o nazwie Amber Gold i powiedzcie ile ona dostała nagród,,,,,

      • 3 8

      • port to nie tylko jeden terminal

        drobnica, masówka sucha, paliwa, pasażerowie itp itd

        ps na pasażerach akurat port nie zarabia tylko cel podróży a więc Gdańsk i Malbork

        • 6 0

    • pcc jako pierwsze w Polsce uruchomiło pociągi intermodalne wg. stałego rozkładu jazdy

      coś co było nie do pomyślenia wcześniej

      • 1 0

  • żenua... (1)

    zysk wzrósł gdyż te wspaniałe 'gepardy biznesu" sprzedały-mimo protestów załogi i nie tylko-dochodową spółkę WUŻ
    zresztą "startegia" tego zarządu (rządu zresztą też) polega na sprzedaży wszystkiego co się da,a potem nasze zostaną dziurawe ulice i krzywe chodniki..

    • 24 6

    • w Gdyni są dziurawe ulice i krzywe chodniki???

      niemożliwe

      • 4 0

  • Nagroda za nocne hałasy w tym są poza konkurencją , może kilka odnotowanych kar by otworzyło oczy komisji .

    • 9 2

  • Pewnie mają się czym pochwalić - chyba wyzyskiem.

    No niech się pochwalą ile płacą robotnikom ???

    • 9 2

  • jaki zysk oni żyją ze spółek portowych

    • 9 1

  • Szkoda,że nie napisali,że z tych 95 milionów przychodu 65 milonów to przychody ze sprzedaży budynków i prywatyzacji:)

    • 12 2

  • Port w Gdyni może nawet uzyskać miano największego portu galaktyki

    tylko co z tego?

    • 10 1

  • Kwiatkowski by się cieszył, ale (2)

    czemu kaczka ? Czy to ptak morski ? Zapewne nie , więc co ma kaczka do gospodarki morskiej ?

    • 10 1

    • pływa

      Jak statek

      • 2 0

    • KACZKA to proste ...

      "nagroda" to bzdura i tak sie zwie ... nastepna to "sniety sledz lub fladra" ... to odzwierciedla skale absurdu w dzisiejszej GM ...

      • 1 0

  • a za co Maersk??? (1)

    chyba za drenaz rynku...

    • 6 4

    • tak drenuje głównego laureata :)

      • 1 0

  • Pewnie powinien być kaczor... (1)

    bo potrafi niszczyć, a towarzystwo wzajemnej adoracji z gdyńskiego portu zniszczyło to co było chlubą tego portu, dobre nabrzeża, poukładane magazyny i statki tam gdzie było ich miejsce na rozładunek. Krótko mówiąc w miarę nowoczesny port. A teraz przejedźcie się Polską, hałdy węgla zalegają gdzie się da, hałdy węgla i złomu przy Dworcu Morskim ( podobno reprezentacyjne miejsce polskiej emigracji ) a na najbliższych nabrzeżach miasta totalny smród od przeładowywanych pasz i eteru. Swoją drogą zamiast wątpliwych nagród ( też od kolesi ) powinna być porządna kara za wizerunek i ochronę środowiska.

    • 7 7

    • Kiepsko znasz się na porcie. Umiejętność liczenia kontenerów nie wystarczy do oceny jego działalności. Zajrzyj chociaż najpierw na stronę internetową tego portu i coś sobie poczytaj, zanim zaczniesz się produkować ze swoimi mądrościami.

      • 1 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane