"Bursztynowa Kaczka" dla gdyńskiego portu

Krajowa Izba Gospodarki Morskiej przyznała nagrody już po raz dwunasty.
Krajowa Izba Gospodarki Morskiej przyznała nagrody już po raz dwunasty. fot.M.Warowny/Trojmiasto.pl

"Bursztynową Kaczkę 2012", czyli nagrodę honorową Krajowej Izby Gospodarki Morskiej za najbardziej spektakularne osiągnięcie w polskiej gospodarce morskiej w roku 2011 otrzymał Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA. Uroczysta gala, na której bawiło się ok. 2 tys. osób odbyła się wczoraj w Hali Sportowo-Widowiskowej "Gdynia".


"Bursztynowa Kaczka"
"Bursztynowa Kaczka" fot.M.Warowny/Trojmiasto.pl

Krajowa Izba Gospodarki Morskiej w Gdyni już po raz dwunasty rozpatrywała kandydatury spośród zgłoszonych firm i instytucji z branży morskiej. Tym razem zdecydowano, że na nagrodę zasłużył Zarząd Morskiego Portu Gdynia za osiągnięcie w roku 2011 najwyższego w 90-letniej historii portu zysku netto w kwocie 95 mln zł, o 119 proc. wyższego niż w roku 2010 i drugiego co do wielkości w historii tej spółki wyniku przeładunków - 15,9 mln ton. Nagroda choć za osiągnięcia uzyskane w ubiegłym roku ma szczególne znaczenie dla portu właśnie teraz. Jej wręczenie zbiegło się z obchodami 90-lecia gdyńskiego portu.

Oprócz nagrody głównej wręczono jeszcze wyróżnienia. Tradycyjnie były to "Bursztynowe Jajka", a otrzymały je Maersk Polska Sp z o.o., Morski Instytut Rybacki - Państwowy Instytut Badawczy oraz PCC International SA.

Maersk Polska Sp. z o.o. został wyróżniony za wprowadzenie w maju 2011 w ramach bezpośredniego połączenia kontenerowego - serwis AE10, łączącego terminale kontenerowe w Szanghaju i Gdańsku (DCT), największych na świecie kontenerowców typu "Emma Maersk" o pojemności 15 tys. TEU.

Morski Instytut Rybacki - Państwowy Instytut Badawczy otrzymał "Bursztynowe Jajo" za badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinach stwarzających naukowe podstawy zarządzania rybołówstwem morskim, a także za bardzo ważną role wyjaśniającą i mediacyjną pomiędzy środowiskiem polskich rybaków i przetwórców, a administracją państwową i Unii Europejskiej w zakresie Wspólnej Polityki Rybackiej.

PCC Intermodal SA przyznano nagrodę za przekazanie do eksploatacji w roku 2011 kolejowego terminalu intermodalnego w Kutnie, będącego obecnie centralnym elementem konsekwentnie rozwijanej sieci kolejowych przewozów intermodalnych do polskich portów morskich.

Doroczne spotkanie "Wspólna Kaczka" odbywa się tradycyjnie w drugi piątek października. Spotkanie organizowane jest od roku 2000. Obecni są na nim przedstawiciele biznesu morskiego z całej Polski i z zagranicy, głównie Europy zachodniej, firm z nimi współpracujących oraz najwyższych władz państwowych i regionalnych.

Opinie (38)

  • Port Gdynia?PCC? (9)

    Nagroda dla portu Gdynia za osiągnięcia? chyba za coroczne odstawanie od Portu w Gdańsku, PCC za budowę terminalu? kilka innych firm też otworzyło identyczne terminale w kraju, czym ten w Kutnie różni się od tych w Poznaniu, Radomsku, czy Gądkach?
    Jedynym kryterium przyznawania były chyba tylko medialność owych przedsięwzięć, nagrody mają taką wartość jak kryteria wg. których były przyznawane........

    • 31 9

    • Pieprzysz głupoty (3)

      Zysk netto portu w Gdańsku w 2011 to 43mln złotych.
      I co łyso ci?

      • 7 6

      • Nie tłumacz mu, to gdański nacjonalista i wszystko co gdyńskie mu będzie wadziło...

        • 4 9

      • Jak się wyprzedaje majątek portowy to się ma zysk

        ciekawe co port będzie sprzedawał za parę lat ? Może bilety do teatru....

        • 9 0

      • A przychód?

        Gdańsk wydaje sporo na niemałe inwestycje, i leci to w koszta zapewne.

        • 0 0

    • Nie denerwuj się.

      Idź na piwo

      • 2 0

    • Gdański port kontenerowy się tak rozwija

      a tu nagrodę otrzymał inny. W kontenerach Gdynia nie ma nawet co startować. W ciągu kilkunastu miesięcy od budowy DCT Gdańsk przegonił Gdynię i ponownie zajął należyte miejsce na mapie jako morskie okno Polski na świat

      • 11 5

    • (1)

      Czemu betony mówicie tylko o kontenerowcach?? A już nic nie wspomniecie np o statkach pasażerskich lub okrętach wojennych które dosyć często zjawiają się w Gdyni. Lepiej pochwalcie się swoją super firmą o nazwie Amber Gold i powiedzcie ile ona dostała nagród,,,,,

      • 3 8

      • port to nie tylko jeden terminal

        drobnica, masówka sucha, paliwa, pasażerowie itp itd

        ps na pasażerach akurat port nie zarabia tylko cel podróży a więc Gdańsk i Malbork

        • 6 0

    • pcc jako pierwsze w Polsce uruchomiło pociągi intermodalne wg. stałego rozkładu jazdy

      coś co było nie do pomyślenia wcześniej

      • 1 0

  • żenua... (1)

    zysk wzrósł gdyż te wspaniałe 'gepardy biznesu" sprzedały-mimo protestów załogi i nie tylko-dochodową spółkę WUŻ
    zresztą "startegia" tego zarządu (rządu zresztą też) polega na sprzedaży wszystkiego co się da,a potem nasze zostaną dziurawe ulice i krzywe chodniki..

    • 24 6

    • w Gdyni są dziurawe ulice i krzywe chodniki???

      niemożliwe

      • 4 0

  • Nagroda za nocne hałasy w tym są poza konkurencją , może kilka odnotowanych kar by otworzyło oczy komisji .

    • 9 2

  • Pewnie mają się czym pochwalić - chyba wyzyskiem.

    No niech się pochwalą ile płacą robotnikom ???

    • 9 2

  • jaki zysk oni żyją ze spółek portowych

    • 9 1

  • Szkoda,że nie napisali,że z tych 95 milionów przychodu 65 milonów to przychody ze sprzedaży budynków i prywatyzacji:)

    • 12 2

  • Port w Gdyni może nawet uzyskać miano największego portu galaktyki

    tylko co z tego?

    • 10 1

  • Kwiatkowski by się cieszył, ale (2)

    czemu kaczka ? Czy to ptak morski ? Zapewne nie , więc co ma kaczka do gospodarki morskiej ?

    • 10 1

    • pływa

      Jak statek

      • 2 0

    • KACZKA to proste ...

      "nagroda" to bzdura i tak sie zwie ... nastepna to "sniety sledz lub fladra" ... to odzwierciedla skale absurdu w dzisiejszej GM ...

      • 1 0

  • a za co Maersk??? (1)

    chyba za drenaz rynku...

    • 6 4

    • tak drenuje głównego laureata :)

      • 1 0

  • Pewnie powinien być kaczor... (1)

    bo potrafi niszczyć, a towarzystwo wzajemnej adoracji z gdyńskiego portu zniszczyło to co było chlubą tego portu, dobre nabrzeża, poukładane magazyny i statki tam gdzie było ich miejsce na rozładunek. Krótko mówiąc w miarę nowoczesny port. A teraz przejedźcie się Polską, hałdy węgla zalegają gdzie się da, hałdy węgla i złomu przy Dworcu Morskim ( podobno reprezentacyjne miejsce polskiej emigracji ) a na najbliższych nabrzeżach miasta totalny smród od przeładowywanych pasz i eteru. Swoją drogą zamiast wątpliwych nagród ( też od kolesi ) powinna być porządna kara za wizerunek i ochronę środowiska.

    • 7 7

    • Kiepsko znasz się na porcie. Umiejętność liczenia kontenerów nie wystarczy do oceny jego działalności. Zajrzyj chociaż najpierw na stronę internetową tego portu i coś sobie poczytaj, zanim zaczniesz się produkować ze swoimi mądrościami.

      • 1 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Ryszard Krauze

Gdyński biznesmen. Karierę w biznesie zaczynał w latach osiemdziesiątych. Jego spółka Prokom...