- 1 Sprawdź, czy zarabiasz przeciętną krajową (124 opinie)
- 2 Bon energetyczny nawet 1,2 tys. zł dopłaty (39 opinii)
- 3 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (236 opinii)
- 4 Luksusowy statek na Westerplatte (10 opinii)
- 5 Po 30 latach idzie na "żyletki". Zbożowy czeka na zmiany (47 opinii)
- 6 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (234 opinie)
Burzą dawną bazę Polferries w Porcie Gdańsk
Wyburzanie dawnej Bazy Promowej PŻB.
Kiedyś wypływały stąd promy do Nynäshamn w Szwecji, a w czasach świetności nawet do Helsinek i Rygi. Nieczynny od kilku lat szklany budynek terminalu promowego przy ulicy Przemysłowej 1, kiedyś wizytówka Portu Gdańsk, znika z portowego krajobrazu.
- Teren jest własnością ZMPG. Na tym terenie są jeszcze prowadzone prace. Po ich zakończeniu zostanie on udostępniony dzierżawcy terenu, z którym mamy aktywną umowę. Wstępny termin wydania terenu to początek 2022 roku. Już teraz wyniki przeładunków w Porcie Wewnętrznym znacznie wzrosły. W 2020 był to wzrost w stosunku do roku ubiegłego o prawie 15 proc., a przez ostatnie 4 lata (2017-2020) Port Wewnętrzny wzrósł o prawie 56 proc. Liczymy, że zrealizowana inwestycja w nabrzeże i plac składowy przyczyni się do zwiększenia przeładunków w naszym porcie - poinformowała nas Anna Drozd, rzecznik Portu Gdańsk.
Tym dzierżawcą jest spółka Avil Logistics z Gdańska. Jest to operator, który działa na terenie portu i od 4 lat ma tytuł prawny do terenu po byłej bazie PŻB o powierzchni ok. 1,5 ha.
Terminal promowy przy ulicy Przemysłowej 1 rozpoczął działalność w 1973 roku. W 1977 władze portu w Gdańsku przekazały go Polskiej Żegludze Bałtyckiej, która jest właścicielem marki Polferries. Przez lata właśnie z tego miejsca odpływały promy z Gdańska do Szwecji. Szczytowy okres rozwoju połączeń promowych prowadzonych przez PŻB przypadł na 1989 rok, kiedy to firma operowała na siedmiu liniach, w tym aż trzech z Gdańska (Gdańsk - Nynäshamn, Gdańsk - Helsinki, Świnoujście - Travemunde - Gdańsk - Ryga).
Czytaj też:
Gdynia "odpala" terminal promowy, Gdańsk "gasi światło"?
Baza działała do 9 maja 2015 roku. Jej funkcję przejął Terminal Promowy Westerplatte. Przy nabrzeżu Obrońców Westerplatte mogą być obsługiwane jednostki do 225 metrów długości. Dla porównania: baza w Nowym Porcie na nabrzeżu Ziółkowskiego pozwalała cumować statkom o długości tylko do 175 m.
Miejsca
Opinie (83) 5 zablokowanych
-
2021-10-06 12:47
Gdzie jest Pan Strzok? (3)
Przecież to modernistyczny zabytek
- 34 11
-
2021-10-06 13:03
Nie modernistyczny tylko pobudowany w latach 70 tych. Wtedy był mega nowoczesny.
- 17 3
-
2021-10-06 13:08
Rocznik prawie ten sam co budynek lotu w Gdańsku. (1)
Szkieletowy szajs.
- 20 5
-
2021-10-06 13:31
"Perełka" zwana lotem jest kilka lat starsza,
- 7 3
-
2021-10-06 12:47
(1)
Oj wyplywalo się to były dobre czasy . Celnicy szukali kontra bandy było fajnie. Kiedyś tam na automacie wygrałem 5tys rozbilem bank , a potem dobrze bawiłem się na promie to był 1985r.
- 45 9
-
2021-10-07 14:17
Kontra jakiej bandy?
- 1 0
-
2021-10-06 13:02
(6)
Nareszcie. To tylko tam straszyło od dłuższego czasu.
- 17 16
-
2021-10-06 13:14
Miał ropopochodny (5)
Tylko żeby nie powstał tam skład materiałów pylących na dzielnicę,jak to ma miejsce przy zbożowcach przy Nabrzeżu Zbożowym.Cała okolica w czarnym pyle....,trudno oddychać.
- 7 1
-
2021-10-06 13:53
(4)
Zlikwidować port. Taką mam koncepcję. XD
- 4 5
-
2021-10-06 18:22
(1)
I wybudować apartamentowce...Gdynia taka nowoczesna
- 2 2
-
2021-10-06 21:10
Pyli,bo firma przeniosła się z Gdyni do Gdańska....
- 2 0
-
2021-10-07 06:01
Oddać teren miastu,niech miasto się rozwija,wg. planu św.prezydenta PA.Nowy Port to dzielnica portowa.Samochody i lawety mogą być w Gdyni,
- 0 0
-
2021-11-03 15:10
portu nie trzeba likwidowac powinien sie przeniesc do zaplanowanego juz portu centralnego
ale firmy i firemki nie chca w tym uczestniczyc bo nie chca nic inwestowac tylko brac i to jak najmniejsym kosztem, zmusic pod pregierzem jak w sredniowieczu i juz
- 0 0
-
2021-10-06 13:05
Dobra Studniówka! Pozdro II LO
- 8 8
-
2021-10-06 13:12
(2)
W latach 70tych ubiegłego stulecia, uczyłem się w czwórce.
Hektolitry piwa wypiliśmy w tamtejszym barku.- 15 3
-
2021-10-06 13:27
czwórka
serio?? ja też
- 6 0
-
2021-10-06 21:09
A co robiles za to piwo? Bo chyba nie bylo cie stac?
- 1 1
-
2021-10-06 13:14
Tylko należy dobrze wykorzystać ten teren - jakiś pomnik, statua, kobben ? (1)
- 6 8
-
2021-10-07 05:09
Pomnik Smolenski... upamietnienie pozbycia sie brata przez ojca narodu.
- 0 1
-
2021-10-06 13:16
Ale lipa
Smażalnia Story
07 - złoty kielich z rubinami- 23 0
-
2021-10-06 13:24
To w momencie zbudowania był jeden z (3)
najnowocześniejszych budynków na Pomorzu.Niemiecka technologia.Dziś zapyziała ruina
- 21 3
-
2021-10-06 14:37
(1)
poczekaj aż te nowe gazobetonowe osiedla zaczną się rozpadać za 20 lat jak styren odparuje i gazobeton skruszeje
- 10 0
-
2021-10-06 14:54
Gazobeton
to jest, panie, gaz i beton.
- 4 2
-
2021-10-06 15:46
Amerykańska, prosto z Chicago.
- 4 1
-
2021-10-06 13:31
szkoda, że do tego tzw. portu nie ma drogi dojazdowej (7)
developer zablokował dwupasmówkę pod wiaduktem a miasto i kolej nawet nie zaprotestowało. To miała być prawdziwa Nowa wyzwolenia, nawet na wiadukcie wstępnie zrobiono zjazd.
- 54 12
-
2021-10-06 21:21
(1)
Omamili tylko mieszkańców NP,że będzie Nowa Wyzwolenia i wyprowadzi ciężki transport z osiedla Wyzwolenia.Miasto i deweloperzy ograli mieszkańców dzielnicy.Przez całe lata miasto prowadziło narady,obrady,warsztaty z mieszkańcami NP,a tiry dalej walą ul.Wyzwolenia.
- 11 1
-
2021-11-03 14:50
i tak zostanie az port przeniesie sie w nowe miejsce tak zwany port centralny , no ale nikt nie chce inwestowac tylko kase
kradna , wydawalac sobie kolejne nagrody itd
- 0 0
-
2021-10-07 05:31
Pod wiaduktem ,przy torach może to teren PKP i będzie tam droga techniczna dla samochodów?
- 0 0
-
2021-10-07 06:11
Miasto? (3)
Miasto plan uchwaliło, że można budować bloki, w miejscu gdzie powinna być rezerwa planistyczna pod drogę. Nie pisz, że nie protestowało, ponieważ to straszny eufemizm...
- 2 2
-
2021-10-07 11:30
(2)
Brak obwodnicy dzielnicy NP.Ciężki transport portowy rozjeżdża uliczki NP.W związku z rewitalizacją dzielnicy nie jeżdżą po całej dzielnicy tiry,ciężkie lawety samochodowe,tylko w nowszej części ,po asfalcie,ul.Wyzwolenia,przez kolejne lata.Apel mieszkańców o zakaz wjazdu dla ciężarówek w środku osiedla nie odnosi skutku,pomimo ich zgłoszeń do Rady Miasta Gdańska,czy też mediów.
- 2 0
-
2021-10-08 00:23
Być może czas na blokadę Wyzwolenia (1)
przez mieszkańców i nieprzepuszczanie ciężarówek.
- 1 0
-
2021-10-08 21:28
Popieram.Wodzu,prowadź....
- 0 0
-
2021-10-06 13:56
Zarząd Portu (1)
burzy co się da. Który to już budynek wyburzony na terenie portu? Ile czeka następnych do wyburzenia?
- 15 9
-
2021-10-06 14:25
dużo, trzeba unowocześnić port a nie takie szkielety straszą
- 9 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.