- 1 Miesięcznie 2678,30 zł na życie (68 opinii)
- 2 Inflacja w marcu tylko 1,9 proc. (18 opinii)
- 3 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (151 opinii)
- 4 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (46 opinii)
- 5 Centra handlowe w Wielką Sobotę (89 opinii)
- 6 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (202 opinie)
Była barka, będzie dok. Nowy kontrakt stoczni Crist
Najpierw była specjalistyczna barka samopodnośna, która pracuje przy budowie autostrady niedaleko wybrzeża wyspy Reunion koło Madagaskaru, teraz będzie dok do budowy osiedla apartamentowców w Księstwie Monako. Stocznia Crist podpisała kolejny ciekawy kontrakt.
Dzięki jednostce NB56, czyli dokowi wybudowanemu przez stocznię Crist będzie możliwe wzniesienie osiedla apartamentów w Księstwie Monako w miejscu, gdzie dziś znajduje się zatoka. W doku będą powstawać kesony, które zostaną użyte przy budowie osiedla. Te specjalne konstrukcje będą umieszczone na dnie morza, dzięki czemu będzie możliwe posadowienie budynków.
Kontrakt podpisany został z Bouygues Travaux Publics - europejską spółką działającą m.in. na terenie Francji, Szwajcarii, Hongkongu czy Australii. Jest to także jedno z największych prywatnych przedsiębiorstw budowlanych we Francji.
Prace nad dokiem specjalnego przeznaczenia rozpoczną się już na początku października tego roku. Specjalistyczna, pływająca jednostka ma zostać wybudowana w zaledwie dziewięć miesięcy. Dok będzie miał 58,4 m długości i 51,28 m szerokości. Będzie umożliwiał budowę kesonów betonowych o masie dochodzącej nawet do 10 tysięcy ton.
- Kesony wykorzystywane będą podczas prac hydrotechnicznych - szczególnie podczas budowy filarów mostów czy nadbrzeży portowych - mówi Zdzisław Bahyrycz, pełnomocnik zarządu Crist.
To kolejny ciekawy projekt powstający w stoczni Crist. W marcu tego roku zakład przekazał francuskiemu konsorcjum specjalistyczną barkę samopodnośną, która jest wykorzystywana przy budowie autostrady wzdłuż wybrzeża wyspy Reunion na Oceanie Indyjskim. Zourite (z francuskiego ośmiornica) powstała w 400 dni. Kontrakt na prace wykonane w Gdyni opiewał na ok. 40 mln euro.
Jednostka NB105 nazywana Zourite to barka o wielkości 4 pełnowymiarowych kortów tenisowych.
Miejsca
Opinie (24)
-
2016-09-16 07:43
Polacu (2)
PiSolatole jęczą o zamknięciu stoczni ale nic nie powiedzą gdy ci ludzie pracują w tego typu firmach. Brawo !!@
- 2 2
-
2016-09-16 17:11
(1)
pracują? czy orzą na "własnej" działalności, bez praw pracowniczych jak w czasach niewolniczych
- 4 2
-
2016-09-17 10:59
Co za problem isc do firmy gdzie placa lepiej, albo za granice wyjechac. Gdyby nie bylo chetnych na to 20zl na samozatrudnieniu to by podniesli stawki. Podaz i popyt steruje rynkiem. Popatrzcie co jest na rynku IT, pensje zaczynaja sie od 3-4 tys a po kilku latach doswiadczenia to i 8 mozna spokojnie dostac.
Kolejna sprawa jest to ze gdyby sila robocza nie byla taka tania w PL to stocznia nie dostala by tego kontraktu bo bylo by za drogo i zleceniodawca poszedl by np do chinczykow. Plusem polskich stoczni jest dobry stosunek ceny do jaosci. Wiadomo w chinach taniej ale i jakosc slaba...- 0 4
-
2016-09-15 17:07
Zaorac (4)
Zaorac crist i postawic osiedle
- 8 24
-
2016-09-15 20:26
Gość (2)
Sam się zaoraj....
- 6 2
-
2016-09-15 20:59
(1)
Tylek koledzy mu orają
- 3 1
-
2016-09-16 15:59
Hehe
W criscie jest zarąbiscie 18 zl na dzialalnosci i to ogien bo 12 dostaniesz brawo dla odważnych co tam pracują podziwiam ale mają motto nie wazna kasa ważne ze robota jest i kierownik zadowolony
- 1 0
-
2016-09-15 19:26
Trzeba Cie zbadac.
I w kaftan !!!
- 8 2
-
2016-09-15 15:16
ciekawe, ze kazdy kawalek do zabudowy chca wykorzystac (4)
a u nas nie do pomyslenia, zeby budowac nad samym morzem... lepiej przy wysypisku :)
- 29 9
-
2016-09-16 14:11
My, w przeciwieństwie do Monaco, nie jesteśmy tak ograniczeni jeżeli chodzi o teren i dzięki temu mamy dużo zieleni, plaży, ogólnie natury oraz przestrzeni. Nie wiem jak Ty, ale ja wolę naszą wersję. Nam nie potrzeba drapaczy chmur :).
- 6 1
-
2016-09-15 20:21
wysypisko (1)
to masz w głowie
- 1 6
-
2016-09-16 07:42
a ty siano
siano
- 2 1
-
2016-09-15 20:49
Wiesz ile kosztują działki w Monako?
No właśnie... Tam już nie ma żadnych wolnych działek. Dlatego opłaca się stawiać na morzu.
- 9 0
-
2016-09-16 02:34
(1)
I kto będzie to budować? Niewolnicy z Korei Północnej?
- 7 8
-
2016-09-16 07:31
Spawaczy z Korei już nie ma w Stoczni. Szkoda bo jak wyjeżdżali to było widać że nie chcą. Teraz to dopiero staną się niewolnikami.
- 3 0
-
2016-09-16 07:27
niszczenie nabrzeża
Byłam w Monako i powiem jedno - jeszcze nie widziałam tak zdewastowanego pięknego nabrzeża. To jeden wielki plac budowy. Okropne
- 4 3
-
2016-09-15 22:21
Fajnie
A ja wlasnie kupiłem auto od prezesa tej stoczni.
He he- 4 3
-
2016-09-15 21:55
20 na działalności na dużym zusie, znowu robota ruszy!
już pracuję po 12 godzin by mieć na opłaty, olać koszty życia!
- 11 5
-
2016-09-15 15:59
A co na to Zarząd Remontowa Shipbuilding? (4)
Dlaczego jedni mogą znaleźć kontrakty a wy nie? Panowie, działać bo za chwilkę trzeba będzie w tej dobrej kiedyś stoczni gasić światło!
- 33 1
-
2016-09-15 21:46
O właśnie ...
Jaki prezes taka stocznia. Gasił światła w Gdyńskiej, a i w Gdańskiej też niczym się nie popisał. Taki prawniczek, cwaniaczek - zawsze pada na 4 łapki.
- 2 0
-
2016-09-15 19:54
Zamykacze (2)
Teraz PS postanowił oddać RSB w ręce zamykaczy Stoczni Gdynia.AA, MF, MP to załatwią. Zarząd, który załatwił kontrakty został wywalony za burtę i będzie załatwiał robotę znienawidzonej konkurencji.
O co chodzi nie wie nikt.- 7 1
-
2016-09-15 20:29
RSB
Masz tyle wiedzy o RSB jak by wcale......
polska Mafia.........we wcieleniu emerytów....i- 1 4
-
2016-09-15 20:20
ha
GSR to banda łajdaków i łapówkarzy....sami emeryci
- 5 4
-
2016-09-15 14:44
Gratulacje!
Tak trzymać!
- 31 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.