• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

CSR czyli zwiastun zmian w biznesie

8 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
O tym jak budować CSR i efektywnie wykorzystywać media społecznościowe można dowiedzieć się podczas I edycji Forum Odpowiedzialnej Przedsiębiorczości. O tym jak budować CSR i efektywnie wykorzystywać media społecznościowe można dowiedzieć się podczas I edycji Forum Odpowiedzialnej Przedsiębiorczości.

W ostatnim dziesięcioleciu coraz częściej słyszy się hasło społeczna odpowiedzialność biznesu. Czym jest i jakim celom służy CSR?



Zgodnie z definicją ISO 26000 odpowiedzialność społeczna to odpowiedzialność organizacji za wpływ jej decyzji i działań na społeczeństwo i środowisko przez przejrzyste i etyczne zachowanie, które: przyczynia się do zrównoważonego rozwoju, zdrowia i dobrobytu społeczeństw; bierze pod uwagę oczekiwania interesariuszy; jest zgodne z obowiązującym prawem i spójne z międzynarodowymi normami zachowania; jest wprowadzone w całej organizacji i praktykowane w jej działaniach w obrębie jej strefy wpływów oraz wychodzi poza zakres czysto gospodarczej działalności podmiotu.

W Polsce działania w sferze społecznej odpowiedzialności biznesu zaczęły być wdrażane po transformacji ustrojowej w roku 1989. Przez wiele lat CSR była domeną dużych firm i międzynarodowych korporacji. Kojarzyła się ona bowiem z koniecznością ponoszenia dużych nakładów finansowych związanych z byciem firmą społecznie odpowiedzialną.

W województwie pomorskim wśród dużych firm, które do swojej codziennej praktyki wdrożyły już dawno społeczną odpowiedzialność biznesu można zaliczyć: LOTOS, Pomorską Spółkę Gazownictwa, EDF, Energę, Polpharmę. Obecnie okazuje się, iż same koszty związane ze społeczną odpowiedzialnością wyrównują się, a CSR staje się częścią strategii biznesowej dzięki której firmy osiągają długoterminową przewagę konkurencyjną.

Narzędzi CSR jest bardzo wiele i większość z nich nadaje się do zastosowania przez małe i średnie przedsiębiorstwa.

Jednym z narzędzi, na które chcemy zwrócić uwagę czytelników są media społecznościowe. Odpowiedzialność społeczna biznesu polega na ustanowieniu relacji z konsumentami oraz uwzględnianiu ich interesów.

Każde przedsiębiorstwo zakorzenione jest w określonej społeczności lokalnej i odwołuje się do konkretnej grupy konsumentów. Skuteczna komunikacja w sposób bezpośredni przekłada się na budowanie więzi z klientami i lepsze poznawanie ich oczekiwań. Działania firm poparte kontaktem z klientem powodują większe zaufanie, jak również cieszą się większą akceptacją nowych trendów i kierunków działań.

Możliwość bardziej aktywnego uczestnictwa w życiu danej społeczności będącej odbiorcą usług firmy i lepszego komunikowania z nią daje korzystanie z mediów społecznościowych. To skuteczna metoda na budowanie relacji z rozmaitymi grupami konsumentów. To także szansa na zwiększenie wiarygodności działań biznesowych.

Firmy mogą korzystać z mediów społecznościowych do informowania konsumentów o celach ich działań, wysłuchiwania opinii konsumentów oraz ich punktów widzenia czy też do oferowania rozrywki. Nie tylko wpływa to na sprzedaż produktów czy usług, ale może istotnie przyczynić się do zbudowania związku z marką oraz wsparcia działań firmy z zakresu CSR. Główną wartością dodaną płynącą z korzystania z mediów społecznościowych w działaniach CSR jest "niedrogi" kontakt z konsumentem.

O tym jak budować CSR i efektywnie wykorzystywać media społecznościowe można dowiedzieć się podczas I edycji Forum Odpowiedzialnej Przedsiębiorczości, które organizuje Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna w ramach projektu "Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej na Subregion Metropolitalny i Nadwiślański". Odbędą się one 16 stycznia w Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym zobacz na mapie Gdańska. Zapraszamy!

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (1)

  • Ankieta na temat CSR

    https://docs.google.com/forms/d/1x6fDkJbADfiX_bsPWfMh8eUtHNse-R0kXPyo_3R1wgU/viewform

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki...

Najczęściej czytane