• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Canna One. Elegancka klasyka z szacunkiem dla natury

6 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

Prezentacja łodzi motorowej Canna One.


Klasyczna, wykonana z najlepszych materiałów, ale przy tym bardzo nowoczesna i innowacyjna. Zaspokoi oczekiwania nawet najbardziej wymagających, i tych czułych na piękny design, i tych dla których zeroemisyjność to słowo pełne treści. Gdańska firma Canna Boats pokazała Canna One, swoją pierwszą łódź motorową.



"Budujemy silną, rozpoznawalną markę, która zmieni branżę jachtową i motorowodną" - to przesłanie Canna Boats, gdańskiej firmy, która właśnie zwodowała i ochrzciła swój pierwszy produkt. Canna One ma 5,5 m długości i 1,94 m szerokości. Na pokładzie pomieści 4 osoby. Canna One jako łódź prototypowa wykonana została z tradycyjnego laminatu. Jednak kolejne jednostki będą już zbudowane z kompozytów z włókien naturalnych. Trwa proces certyfikacyjny.

Kolejne łodzie Canna Boats będą wykonane z kompozytów wzmocnionych włóknem lnianym oraz żywic biologicznych. NFC to skrót od Natural Fibre Composites (kompozyty z włókien naturalnych), które stanowią innowacyjną alternatywę dla tradycyjnych struktur kompozytowych wykonanych z poliestrów wzmocnionych włóknem szklanym o porównywalnych właściwościach. Większość materiałów użytych do produkcji będzie w pełni nadawać się do recyklingu, a ślad węglowy zostanie zminimalizowany.

To nie koniec. Zeroemisyjny jest też napęd - zintegrowany, elektryczny, zasilany lekkimi akumulatorami podczas działania, nie generuje zanieczyszczeń i zapewnia bezproblemową oraz cichą pracę. Jest stale gotowy do działania. Po uruchomieniu od razu osiąga maksymalny moment obrotowy.


- Dzięki łodzi motorowej Canna One podejmujemy kroki w kierunku pozytywnej, ekologicznej zmiany poprzez zmniejszenie poziomu hałasu, emisji spalin czy ilości odpadów. Nasze plany realizujemy, mając na uwadze coraz większy nacisk na stosowanie rozwiązań zeroemisyjnych w zakresie transportu i wypoczynku oraz rosnące zapotrzebowanie na nowoczesne łodzie rekreacyjne - mówi Janusz Kutkowski, prezes zarządu Canna Boats.
- Naszymi łodziami będzie można bez przeszkód pływać tam, gdzie tradycyjna jednostka motorowa nie ma wstępu z uwagi na coraz większą świadomość ekologiczną. Pamiętajmy, że takich miejsc na mapie Polski, na mapie całej Europy, będzie coraz więcej - dodaje Łukasz Horodowicz, członek zarządu Canna Boats.
Lekkie biokompozyty zapewniają też redukcję wagi łodzi, co przekłada się na lepszą manewrowość i ekonomiczne wykorzystanie "zielonej energii" zgromadzonej w akumulatorach litowo-jonowych przez zintegrowany napęd elektryczny. Osiągi łodzi są wprost proporcjonalne do zastosowanych innowacyjnych rozwiązań.

Łodzie Canna Boats będą przyjazne środowisku, ale będą też klasycznie piękne. Kształt Canna One przywodzi na myśl luksus i nowatorskie pomysły projektantów z pierwszej połowy ubiegłego wieku, a do tego wybór najwyższej jakości skór ekologicznych i szlachetnego drewna podkreśla wyjątkowość tego projektu.

- Łódź przeznaczona jest dla osób nietuzinkowych. Wszystko zależy od twoich potrzeb. Jeśli mieszkasz nad jeziorem, morzem itp. i potrzebujesz środka transportu, Canna One jest dla ciebie. Uprawiasz sport lub turystykę? Rozwijaj swoje pasje z Canna One - zachęcają twórcy projektu.
Już na początku listopada tego roku Canna One zadebiutuje na Poland Boat Show, czyli największych targach jachtowych w Polsce, a potem kurs na targi jachtowe w Dusseldorfie.

- Bardzo liczymy na klientów z Polski, ale nie ukrywamy, że mamy też globalne ambicje - mówi Łukasz Horodowicz.
Czy klienci docenią wyjątkowość Canna One? W potencjał firmy Canna Boats uwierzyli już inwestorzy. Projekt zyskał uznanie w ramach kampanii crowdfundingowej. Pozyskany w ten sposób kapitał zostanie przeznaczony na rozwój sprzedaży oraz rozwinięcie bazy produktów. Pierwszym krokiem było jednak zbudowanie prototypu łodzi oraz wyposażenie go w napęd elektryczny renomowanego producenta. To już się stało. Teraz czas na kolejne działania, obiecane nie tylko inwestorom. Jeszcze w tym roku Canna Boats zamierza rozpocząć sprzedaż pierwszych sztuk motorówek zarówno dla klientów biznesowych, jak i indywidualnych.

Główne parametry łodzi motorowej Canna One
  • Długość całkowita Lmax = 5,50 [m]
  • Długość na wodnicy LWL = 5,35 [m]
  • Szerokość max. Bmax = 1,94 [m]
  • Zanurzenie T = 0,56 [m]
  • Waga D = 1,3 [t]
  • Prędkość max. vm = 7 [kn]
  • Prędkość marszowa v = 3-5 [kn]
  • Silnik elektryczny moc = 10 [kW]
  • Pojemność baterii 27 [kWh]
  • Liczba załogi 4 osoby
  • Cena od 79 000 EUR

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Miejsca

Opinie (18) 3 zablokowane

  • Canna Galilejska ;)

    Chodzenie po wodzie i te sprawy :)

    • 2 0

  • Brawo

    Trzymam kciuki! Świetny design! W połączeniu z taką technologią ruszajcie w świat po sukces!

    • 6 2

  • nice

    no to podoba mie się

    • 2 2

  • Co za badziew (1)

    Kto ich uczył budować łodzie?

    • 1 3

    • Nikt.

      • 1 0

  • Design OK ale (2)

    Parametry słabe no ale to elektryk i też brak tego efektu silnika spalinowego, który niektórym pasuje i daje klimat motorowodniaka. Poza tym motorówka, która nie wchodzi w ślizg, to po co to komu.

    • 11 2

    • Wszystko jest na początku: chodzi o pozyskanie grantów na rozwój technologii, która już jest stosowana :)

      • 2 0

    • Parametry

      To protoyp kolejna jednostka parametry znaczaco sie poprawia.

      • 1 0

  • Obejrzałem, popatrzyłem myślę ładna. Patrzę cena 79000eur --> prawie 400 tys. pln !!! Buahaha. Nawet 79tys pln to przeginka (2)

    • 7 3

    • Bo to nie dla Ciebie!! (1)

      Kup se ponton biedaku. Ja sobie kupiłem i jest super chociaż ma plastikowe wiosła.

      • 2 2

      • Jednak przedmówca

        ma racje. Za około 400k można mieć setki o wiele lepszych łódek nowych lub używanych.

        • 3 0

  • Mała moc

    Czy są planowane mocniejsze wersje ? 10kw ?! Serio!?

    • 4 0

  • Mam riba i lubię wodę i te klimaty (1)

    Jest tylko jedno ale. Klimat. Jest max 10 dni w roku kiedy na wodzie jest ciepło. Prawie zawsze latem jak płyniemy na półwysep mamy ubrane kurtki.... Łódź elektryczna fajny projekt ale na rzekę jak się rozładuje to wołamy taxi i jedziemy do domu a kolejna ekipa holuje cacko do gniazdka

    • 4 0

    • Przewidzieli

      Nie ma takiej możliwości jeśli ktos beztrosko poszaleje i rozladuje baterie. jest system zapasowego zasilania wystarczy w zupelnksci zeby samodzielnie bezpiecznie dopłynać.

      • 1 0

  • Brawo (1)

    Super tak trzymac ;) bardzo ladny projekt nawiazujacy do Riva aquamarin. Brakuje jednak mocy I te klasyki kochaja wchodzi w slizg ;) pomyslec nad tym. Co do designu plaska rufa robi z niej klocka, wieksze zanurzenie tez poprawiloby geometrie lodki I az sie prosi o zwiekszenia kata szyb zeby byla bardziej oplywowa, ale naprawde projekt ladny I zycze wam dalszych sukcesow ! Brawo sledze ten projekt od kilku lat I wiem, ze fajne projektanty sie za to wziely. Pozdro od oiowca ;)

    • 6 3

    • Ślizg

      To prototyp, Parametry znacznie sie poprawia i wejdzie w ślizg.

      • 0 0

  • Świetny projekt i super wizualizacje.

    Brawa dla Marty za kawał dobrej roboty!

    • 3 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka...

Najczęściej czytane