• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Centralny i Zewnętrzny. Trójmiejskie porty promują swoje inwestycje

VIK
5 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Zadaniem Biura Portu Gdańsk jest wzmacnianie już istniejącego partnerstwa z chińskimi firmami, pozyskiwanie nowych klientów oraz koordynacja wzajemnej współpracy, także w sferze inwestycji. Zadaniem Biura Portu Gdańsk jest wzmacnianie już istniejącego partnerstwa z chińskimi firmami, pozyskiwanie nowych klientów oraz koordynacja wzajemnej współpracy, także w sferze inwestycji.

Trójmiejskie porty szukają partnerów zagranicznych. Port Gdańsk otworzył swoje biuro handlowe w Szanghaju, a Port Gdynia będzie szukał inwestorów przez sieć biur Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.



Port Gdańsk zdecydował się otworzyć pierwsze biuro w Szanghaju - to nie tylko największe miasto w Chinach, lecz także światowy lider wśród portów morskich. Biuro handlowe Portu Gdańsk powstało przy współpracy z PAIH (Polska Agencja Inwestycji i Handlu).

Czytaj też: Port Centralny w fazie projektu

- Współpraca między Chinami a Portem Gdańsk to już tradycja. Trwa nieprzerwanie od ponad 15 lat. Stałość relacji, także handlowych, to istotny czynnik w kulturze chińskiej. Nasze nowe biuro przypieczętowuje wzajemne zaufanie, a to z pewnością ułatwi nam pierwszy kontakt z nowymi kontrahentami - twierdzi Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

Promocja Portu Centralnego



Biuro otwarte zostało 3 listopada. Jego zadaniem jest wzmacnianie już istniejącego partnerstwa z chińskimi firmami, pozyskiwanie nowych klientów oraz koordynacja wzajemnej współpracy, także w sferze inwestycji. Tych w Porcie Gdańsk nie brakuje. Największą z nich jest Port Centralny, którego projekt już teraz wzbudza ogromne zainteresowanie m.in. ze strony chińskiej.

- Port Gdańsk to dla Azji morska brama do rynków Europy, zwłaszcza Centralnej i Wschodniej. Bezpośrednie, stałe połączenia oceaniczne połączone są z konkurencyjnością. Port w Gdańsku to jeden z najtańszych korytarzy transportowych z Azji do Europy w skali globu - dodaje Łukasz Greinke.
Port Centralny w Gdańsku. Port Centralny w Gdańsku.
Jako jedyny port bałtycki Gdańsk posiada stałe połączenia żeglugowe z portami w Chinach (Szanghaj, Ningbo, Yantian, Xiamen). Port Gdańsk również jako jedyny na Bałtyku jest w stanie przyjmować największe na świecie transoceaniczne kontenerowce OOCL. Z tych możliwości już teraz korzystają chińscy giganci rynku, m.in. China Merchants, Cosco, China Communications Construction Company, ZMPC czy Steel Searcher.

Biura PAIH z ofertą Portu Gdynia



Działania na rzecz pozyskania inwestorów dla Portu Zewnętrznego zintensyfikował też Port Gdynia. Pod koniec października Zarząd Morskiego Portu Gdynia podpisał porozumienie z Polską Agencją Inwestycji i Handlu o promocji oferty inwestycyjnej Portu w biurach Agencji.

Czytaj też: Zobacz, jak będzie wyglądał Port Zewnętrzny w Gdyni

- Dzięki realizowanym przez PAIH programom ekspansji na rynki perspektywiczne mamy sporą szansę na znalezienie odpowiedniego inwestora dla kluczowego z punktu widzenia rozwoju Portu Gdynia projektu, jakim jest Port Zewnętrzny - mówi Adam Meller, prezes ZMPG.
Port Zewnętrzny w Gdyni. Port Zewnętrzny w Gdyni.
- Korzystając z wiedzy i kompetencji Zagranicznych Biur Handlowych PAIH, mamy do dyspozycji ponad 50 takich placówek. Dzięki nawiązanej współpracy szybciej dotrzemy do potencjalnych inwestorów zainteresowanych naszymi projektami - dodaje Grzegorz Dyrmo, wiceprezes ZMPG.
Zagraniczne Biura Handlowe Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu to sieć przedstawicielstw, których zadaniem jest wspieranie eksportu oraz inwestycji polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych, jak również przyciąganie inwestorów do Polski. Docelowo powstać ma 70 Biur w krajach o największym potencjale rozwojowym dla polskich firm. Biura charakteryzują się elastyczną strukturą dopasowaną do potrzeb i wyzwań na danym rynku oraz szerokim wachlarzem usług świadczonych na miejscu.
VIK

Miejsca

Opinie (51) 3 zablokowane

  • (12)

    port zewnętrzny obok Gdyni jest takim absurdem że nie wiadomo jak to poważnie komentować
    obok bo przecież nie "w"
    wszak to miasto już od dawna omija morze szerokim łukiem
    ps. jaką trasą będziecie transportować te dobra z portu?
    rozsypującą się estakadą?
    czy hutniczą która nie ma połączenia z obwodnicą?
    a może świętojańską lub skmką?

    • 65 25

    • (2)

      Ulicami śródmieścia (po to wdrażane są kontrapasy i pasy rowerowe) a później międzynarodową trasą rowerową R-10 a to wszystko za pomocą cargorowerów :D

      • 30 3

      • R10 się nie da... (1)

        Bo poprowadzona jest "popiołówką" a tam śmigają "janusze" na skróty.
        Na dodatek, rumskie władze ogłosiły zainteresowanie przebudową tego kawałka asfaltu w pełnoprawną drogę. Rumia zbuduje Gdyni "czerwoną"?! ;)
        I kłopot gotowy...

        • 7 4

        • Myślę że wszyscy czekają na jakoś to będzie aby wkrótce stwierdzić że na zachodzie tak się nie robi.

          • 6 1

    • linią kolejową 201, dwutorową i zelektryfikowaną (7)

      a do czasu ewentualnego uruchomienia nowych nabrzeży, powinny powstać połączenia drogowe z obwodnicą i przebudowa Polskiej i Wiśniewskiego.

      Spróbuj sięgnąć pamięcią, gdzie była Południowa i Sucharskiego oraz torowiska w Gdańsku, gdy rozpoczynano budowę dct. Były w pobożnych życzeniach. Nadal jest tam bardzo dużo do zrobienia, aby to miejsce można było nazwać portem a tym bardziej, hubem intermodalnym.
      Jdnak takie rzeczy nie powstają w dwie noce. Straciliśmy 25 lat właśnie dzięki takiemu gerontycznemu myśleniu jak powyżej, "nie ma", "nie da się", "nie opłaca się". Gdynia pogoniła australiskiego emeryta właśnie pod takim hasłem. A on pokazał, że można, że się da, że się opłaca.
      Teraz Gdynia usiłuje żyć z własnych emerytów i rentierów. I ślina z gęby kapie, gdy patrzy na światła na południu.
      Głupotą jest myślenie kategoriamii plemiennych waśni zamiast współpracy i synergii. Oczywiście, łatwiej jest "konkurować" z wewnętrznym podmiotem, szczególnie gdy ma się opanowany aparat administracyjny. Jednak prawdziwa konkurencja jest poza granicami kraju a potencjał jest wystarczający dla wielu takich portów.
      Gdańsk to zaledwie 10% Hamburga.

      • 24 6

      • LK 201? (2)

        Po położeniu drugiego toru i elektryfikacji zmieni się na lepsze, jednak ukształtowania terenu, po której biegnie linia nie oszukasz. Zawsze będą ciasne łuki i spore deniwelacje, co wpłynie na stosunkowo niskie prędkości przewozu. O możliwościach wypadków losowych nie wspominając (odpukać w niemalowane ;)
        Także szału tu raczej nie będzie...

        • 2 6

        • te "niedogodności" to ostatnie kilkadziesiąt kilometrów

          Pożyjemy zobaczymy, co z tego wyjdzie i czy cokolwiek dojdzie do rezultatów. Na razie sprawa w papierach i konstrukcji. Nie pamiętam dokładnie ale trasa ma być na 100-120km/h dla ruchu towarowego.
          Wzdłuż Łaby śmigają składy z takimi prędkościami w meandrach rzeki.
          A "węglówkę" zbudowano w 10lat...

          • 3 0

        • Drugi tor na zachod rowniez czeka na zagospodarownie

          A od Tczewie i Bydgoszczy na wschod juz latwiej. Jakos miasto trzeba ominac. Roboty huk...

          • 2 0

      • (3)

        Połączenie z obwodnica to nic. Obwodnica już stoi. Potrzeba takich samych dróg w każdym kierunku.
        Zobacz sobie jak wyglądają wyjazdy z portów na świecie.
        Wydaje mi się że to nie wypali, nie coś tak ogromnego tak blisko miasta, zakorkowanego trójmiasta.
        Nie potrafimy sobie poradzić że zwykła obwodnicą i droga na Hel. Więc gdzie tu kilkaset tysięcy ciężarówek i kilkanaście tysięcy wagonów.
        Dct ma problem wywieźć co sami mają, kolejki pociągów coraz dłuższe. Samochód czasem jeden wielki sznurek, zwłaszcza wieczorem, a zauważ że one jadą bezpośrednio z S7/A1 i tej nie zakorkowanej części S6
        A nie estakadą

        • 6 0

        • zgadza się - znowu klęska urodzaju i brak przygotowania gerontów, którzy tym zarządzają

          Nie ma jednego zadania, którego wykonanie zamknie sprawę i przeniesie nas do komunikacyjnej nirwanny. To jest proces, który powinien systematycznie trwać od wielu lat. Ważniejsze były Euro... Na szczęście rusza się trochę na kolei i z kawałkiem S6...
          Jak widać, są to problemy oczywiste dla każdego, przeciętnie inteligentnego człowieka a zmarnowane conajmniej 25 lat. I zachodzę w głowę, co kieruje (samo)rządem (nie tylko miejskim), że ustawia się do tego "urodzaju" bokiem. Albo i tyłem.
          Czyżby "lepszy wróbel w garści"? Bo odnoszę wrażenie, że z samorządu bije jedynie samozadowolenie. A centrala nie panuje nad niczym, bo nie sposób ustalić, kto ma na tym zarobić.
          To wcale nie jest "ogromne" przedsięwzięcie a miasto nie powinno mieć tak agresywnej postawy wobec portu. Da się to obciążenie rozłożyć. To nie sa przeszkody a zadania do wykonania.
          Inna sprawa, że urbanistyka leży i ościenne gminy zazdrośnie strzegą granic. To równiez ciemne strony "samorządności".

          • 6 0

        • estakada to nieszczęście

          I ponosimy konsekwencjie uporu miasta na jej ukończenie. Zamiast odcinka leśnego, proponowano najpierw przerzucenie obwodnicy na drugą stronę. Miasto liczyło, że ugra obie inwestycje i stawiało na inne priorytety... I się przeliczyło.
          A teraz, według słów osoby odpowiedzialnej za rozwój, nie jest zainteresowane takimi działaniami...

          • 4 0

        • "Nie potrafimy sobie poradzić że zwykła obwodnicą i droga na Hel"

          Dobrze wiesz, że to nie kwestia "radzenia" sobie. Szczególnie, nie jest to kwestia "radzenia sobie" inżynierów. To nie jest technika kosmiczna, kosmicznie są jedynie wywindowane ceny.
          Faktycznym problemem jest polityka i bierność "samorządu", który znalazł sobie spokojniejsze poletka do uprawy.
          Dla niego wystarczy.

          • 5 1

    • Tylko na rowerach.

      Każdy rowerzysta weźmie jeden kontener na plecy i z głowy ;-P

      • 2 3

  • Mamy powtórkę z kosmodromu w Kosakowie (6)

    port zewnętrzno-wewnętrzny bardzo nieporęczny
    najlepiej Hel przekopcie - byndzie bliżej na Bornholm

    • 38 18

    • (1)

      Najlepiej sypać nowy dubaj ale za co kupimy od nich piasek?

      • 2 4

      • Polski Dubaj to w Mielnie miał powstać

        Prawie 40ha, 10tys mieszkańców, zapewnione 1mld euro finansowania. Gdynia w Cannes blado przy tym wypadła. Poszukajcie "Dune city"
        I też sie nie posuwa...
        Swoja drogą, to samorządniacy maja fantazję...

        • 3 0

    • (1)

      Jak Gdańsk budował DCT, to W Gdyni się śmiali

      • 8 1

      • W Gdańsku, nie Gdańsk

        To inwestycja Australijczyków, port gdański ma z tego "jedynie" czynsz dzierżawny i tunning statystyk. Gdańskie to może będzie za 16 lat o ile bieżący zarządzający nie będzie miał ochoty na przedłużenie układu.
        I tak dobrze że to dzierżawa... ;)
        A "najzabawniejsze" jest to, że przedsięwzięcie to było proponowane najpierw Gdyni...

        • 3 0

    • Jakbym cztał Trubunę Ludu. (1)

      To jest zarządzanie rodem z prl. przedstawiciele, agencje do spraw handlu... to zwykłe synekury dla znajomych, krewniaków i pisowskich pomazańców.

      • 4 4

      • Jasne!

        Najlepiej się okopać i siedzieć w grajdołku, narzekając że w Polsce nic się nie opłaca. Szkoda, że inni jednak potrafią.

        • 2 1

  • hura hura

    jutro jade na placowke do chin ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,po mnie jedzie franek , zapisy u kadfrowej !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 10 3

  • port (1)

    uważam że bez nowych dróg nawet nie ma co myśleć o rozbudowie gdyńskiego portu ( Droga czerwona, rozbudowa węzłów, poszerzenie Estakady Kwiatkowskiego )

    • 30 3

    • gdzie były drogi na wschodzie Gdańska, gdy rozpoczynano budowę DCT?

      Estakada powinna być wyłączona z ciężkiego ruchu a rozwiązanie konfliktów sieci komunikacyjnej w Gdyni, to oczywistość.
      Która to "oczywistość" nie powinna warunkować rozwoju portu, bo takie przedsięwzięcia nie dają efektów w trzy tygodnie. No i, nie da się ukryć, łatwe nie są i mogą zakłócić błogi spokój i samozadowolenie administracji.

      • 8 2

  • dlaczego żaden ksiądz nie przecina tej wstęgi?! (1)

    • 16 8

    • Moze dlatego, ze taka manifestacja na obcym terenie jest faux pa's?

      A poza tym, sa tam wieksze i moze nie lubia konkurencji?

      • 2 0

  • Dalszy rozwój portu w Gdańsku i owszem ale Gdynia niestety mocno przespała swoje szanse. (4)

    Więc nie zawracajmy sobie głowy tymi gdyńskimi - mydlanymi - wizjami.
    I tyle w temacie.

    • 27 17

    • porównaj sobie potencjały portów na wschodzie i zachodzie Europy (2)

      Jest z kim konkurować i na kim sie wzorować. Ale nikt nam tego nie da.
      A że się trzeba spocić? No cóż, może lepiej w ogóle nie wtawać z wyra, bo to grozi zmęczeniem?

      • 3 3

      • A ty porównaj sobie mój wpis i swoją odpowiedź - coś ci chyba nie poszło. (1)

        Ale oczywiście nie mam nic przeciwko temu, żebyś się pocił kiedy tylko chcesz.

        • 5 5

        • wschodzie i zachodzie

          my jesteśmy na środku.
          Ale szklanka zawsze jest w połowie pusta lub pełna, zależy co, kto chce widzieć.
          Również możesz sobie leżeć gdziekolwiek i jakkolwiek.
          Na swój rachunek.
          Więc wstrzymaj się ze swymi "światłymi" uwagami na temat czyjejś aktywności. Nawet jeśli jest to tak sufitowa działalność jak promocja portu w Gdyni.
          Bo to tylko cmokanie sofisty...

          • 3 0

    • dokładnie takie opinie gdyńskich "sfer gospodarczych" spowodowały

      Że DCT powstało w Gdańsku. Które nie jest zasługą portu w Gdańsku.

      • 7 3

  • (3)

    powinni zacząć od dróg, ale w pl wszystko odwrotnie, a potem że korki
    jak można projektować, planować nie mając dobrego dojazdu

    • 20 4

    • pozwolisz, że zapytam, gdzie były drogi i tory w Gdańsku, gdy rozpoczynano DCT (2002-2004)? (2)

      Chyba nie wierzysz, że dżin wyczarował to w jedną noc?

      Można się spierać, co jest pierwsze, kura czy jajo?
      Ale lepiej spierać się jak to zrobić aby się opłacało...

      • 4 4

      • (1)

        Przecież on pisze że w Polsce, a nie w Gdańsku hahahaha

        • 2 2

        • po pierwsze, pisze o podejściu do przedsięwzięcia

          Po drugie, drogi w Pl sie buduje w przeciwieństwie do portów.
          Po trzecie, czy Gdańsk nie jest w Polsce?
          Po czwarte, jesli będziesz czekał aż wszystko na około sie rozwinie i ustabilizuje, to kto inny zdejmie "wisienkę" z tortu...
          Akurat Gdańsk jest dobrym przykładem, że przedsięwzięcie może się udać i daje sie skoordynować zadania rozwojowe. I to w kosmicznym (jak na nasze uwarunkowania) dystansie czasowym, jakim jest 14 lat.
          Ale niewielka w tym zasługa administracji...

          • 4 0

  • (4)

    A Ike własności w tych portach maja lub będą mieli chińscy partnerzy? Prowadź wojnę tak, by twój wróg nie wiedział, że z nim walczysz. Ot i cała chińska filozofia wojny w pigułce.

    • 11 1

    • właśnie kupili Pireus (3)

      to pewnie teraz szukają na północy.

      • 2 0

      • (1)

        Nie tylko pewno, a napewno. Łykną naszych jak kaszalot sardynkę. Nawet bez korpucji.

        • 3 0

        • Bo to sardynkę bez krenglopsa

          • 3 0

      • DCT jest wystawiony na sprzedaż

        Z dobrym zyskiem.
        Pożyjemy, zobaczymy.
        Sami nie potrafimy sie dogadać i gospodarzyć, to nas obcy "pogodzą".

        • 2 0

  • Czy dzięki temu powstanie most łączący Centrum z Oksywiem? (2)

    • 5 6

    • Kilka mostow. Dwa do Gdyni i jeden na Hel.

      • 6 1

    • Jeśli handel rozwinie sie do tego poziomu

      Że nie będziemy wiedzieć co z pieniędzmi zrobić, to dlaczego nie?

      • 3 0

  • W biurze posadzą jakiegoś misiewicza i premia bynajmniej nie będzie za efekty (1)

    • 11 4

    • Czyli od lat to samo.

      • 2 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy...

Najczęściej czytane