• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Centralny i Zewnętrzny. Trójmiejskie porty promują swoje inwestycje

VIK
5 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Zadaniem Biura Portu Gdańsk jest wzmacnianie już istniejącego partnerstwa z chińskimi firmami, pozyskiwanie nowych klientów oraz koordynacja wzajemnej współpracy, także w sferze inwestycji. Zadaniem Biura Portu Gdańsk jest wzmacnianie już istniejącego partnerstwa z chińskimi firmami, pozyskiwanie nowych klientów oraz koordynacja wzajemnej współpracy, także w sferze inwestycji.

Trójmiejskie porty szukają partnerów zagranicznych. Port Gdańsk otworzył swoje biuro handlowe w Szanghaju, a Port Gdynia będzie szukał inwestorów przez sieć biur Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.



Port Gdańsk zdecydował się otworzyć pierwsze biuro w Szanghaju - to nie tylko największe miasto w Chinach, lecz także światowy lider wśród portów morskich. Biuro handlowe Portu Gdańsk powstało przy współpracy z PAIH (Polska Agencja Inwestycji i Handlu).

Czytaj też: Port Centralny w fazie projektu

- Współpraca między Chinami a Portem Gdańsk to już tradycja. Trwa nieprzerwanie od ponad 15 lat. Stałość relacji, także handlowych, to istotny czynnik w kulturze chińskiej. Nasze nowe biuro przypieczętowuje wzajemne zaufanie, a to z pewnością ułatwi nam pierwszy kontakt z nowymi kontrahentami - twierdzi Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

Promocja Portu Centralnego



Biuro otwarte zostało 3 listopada. Jego zadaniem jest wzmacnianie już istniejącego partnerstwa z chińskimi firmami, pozyskiwanie nowych klientów oraz koordynacja wzajemnej współpracy, także w sferze inwestycji. Tych w Porcie Gdańsk nie brakuje. Największą z nich jest Port Centralny, którego projekt już teraz wzbudza ogromne zainteresowanie m.in. ze strony chińskiej.

- Port Gdańsk to dla Azji morska brama do rynków Europy, zwłaszcza Centralnej i Wschodniej. Bezpośrednie, stałe połączenia oceaniczne połączone są z konkurencyjnością. Port w Gdańsku to jeden z najtańszych korytarzy transportowych z Azji do Europy w skali globu - dodaje Łukasz Greinke.
Port Centralny w Gdańsku. Port Centralny w Gdańsku.
Jako jedyny port bałtycki Gdańsk posiada stałe połączenia żeglugowe z portami w Chinach (Szanghaj, Ningbo, Yantian, Xiamen). Port Gdańsk również jako jedyny na Bałtyku jest w stanie przyjmować największe na świecie transoceaniczne kontenerowce OOCL. Z tych możliwości już teraz korzystają chińscy giganci rynku, m.in. China Merchants, Cosco, China Communications Construction Company, ZMPC czy Steel Searcher.

Biura PAIH z ofertą Portu Gdynia



Działania na rzecz pozyskania inwestorów dla Portu Zewnętrznego zintensyfikował też Port Gdynia. Pod koniec października Zarząd Morskiego Portu Gdynia podpisał porozumienie z Polską Agencją Inwestycji i Handlu o promocji oferty inwestycyjnej Portu w biurach Agencji.

Czytaj też: Zobacz, jak będzie wyglądał Port Zewnętrzny w Gdyni

- Dzięki realizowanym przez PAIH programom ekspansji na rynki perspektywiczne mamy sporą szansę na znalezienie odpowiedniego inwestora dla kluczowego z punktu widzenia rozwoju Portu Gdynia projektu, jakim jest Port Zewnętrzny - mówi Adam Meller, prezes ZMPG.
Port Zewnętrzny w Gdyni. Port Zewnętrzny w Gdyni.
- Korzystając z wiedzy i kompetencji Zagranicznych Biur Handlowych PAIH, mamy do dyspozycji ponad 50 takich placówek. Dzięki nawiązanej współpracy szybciej dotrzemy do potencjalnych inwestorów zainteresowanych naszymi projektami - dodaje Grzegorz Dyrmo, wiceprezes ZMPG.
Zagraniczne Biura Handlowe Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu to sieć przedstawicielstw, których zadaniem jest wspieranie eksportu oraz inwestycji polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych, jak również przyciąganie inwestorów do Polski. Docelowo powstać ma 70 Biur w krajach o największym potencjale rozwojowym dla polskich firm. Biura charakteryzują się elastyczną strukturą dopasowaną do potrzeb i wyzwań na danym rynku oraz szerokim wachlarzem usług świadczonych na miejscu.
VIK

Miejsca

Opinie (51) 3 zablokowane

  • ekipa PISiorow wynocha

    czas na was

    • 7 3

  • A po co te porty konkurują?

    Mają tego samego właściciela, nie można stworzyć zespołu portowego i podzielić tak funkcje, żeby wszystkim to się opłacało?

    • 7 2

  • Statki na na tory!

    • 8 0

  • U złodziei wartosci intelektualnej

    Jak można być tak ślepym i np. Zapraszać chińczyków do oglądania polskich sadów jablkowych licząc na to ze ich nie podrobia. Duda juz się przejechał na handlu z chinami. Jestem za handlem ale z Brazylią Meksykiem i USA

    • 3 0

  • Film pt. porty odcinek 4

    Ale też nie pomaga taka "reklama" jak w wyemitowanym wczoraj tj. 5 listopada 2018 roku przez Discovery Channel filmie o godz.21 , gdzie pokazano ciężką pracę pracowników portu w Gdyni oraz ... rozpadającą się słuchawkę telefonu w kapitanacie i spowodowane tym problemy w rozmowie z holownikiem.

    • 2 0

  • Kto port zbudował ..a kto bredzi

    Port Północny Gierek budował 4 słownie cztery lata.
    Port wegłowy.. naftowy..zgodnie z potrzebami.
    przyszła Solidarność z cześkiem Nowakiem...i co zbudowali..
    Port zbożowy..za potężne pieniądze zbudowali silosy..miały przynosić pieniądze bo idiota wymysił że będziemy zboże do Rosji tranzytować..Co jeszzce zbudowano..Rampę dla promów ..dfds.. popół roku aiweił..co jeszcze.. no nie wiem..dct.. to obcy kapitał..akcjonariusz wystawił na spzredaż bo z naszymi ..misiewizcami nie ma sensu rozmawiać.. szukam słów na określenie głupoty..znajduje jedno..sabotaż..

    • 5 0

  • A PiS rozbuduje port w Elblągu.

    To nic, że średnia głębokość Zalewu Wiślanego wynosi 2,5 m.

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka...

Najczęściej czytane