• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chińska inwestycja w Trójmieście. CIMC otwiera fabrykę w Gdyni

Robert Kiewlicz
26 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
China International Marine Containers zajmuje się nie tylko produkcją kontenerów. Jest także największym producentem pojazdów, samochodów oraz naczep w Chinach. Kapitał zakładowy CIMC wynosi ok. 30 mln dolarów, a spółka zatrudnia ponad 60 tys. pracowników. China International Marine Containers zajmuje się nie tylko produkcją kontenerów. Jest także największym producentem pojazdów, samochodów oraz naczep w Chinach. Kapitał zakładowy CIMC wynosi ok. 30 mln dolarów, a spółka zatrudnia ponad 60 tys. pracowników.

Pierwsza, duża chińska inwestycja w Trójmieście zostanie oficjalnie otwarta jeszcze w tym tygodniu. China International Marine Containers, jeden z największych producentów kontenerów na świecie, wybrał Gdynię jako miejsce budowy swojej fabryki naczep do ciężarówek. Przyciągnięcie tak poważnego inwestora to przede wszystkim sukces Biura Pomorskiego w Chinach.


Czy mamy szanse na kolejne, poważne chińskie inwestycje?


W Trójmieście rozpoczyna działalność spółka China International Marine Containers, która zajmuje się nie tylko produkcją kontenerów, ale jest też największym producentem pojazdów, samochodów oraz naczep w Chinach. Kapitał zakładowy CIMC wynosi ok. 30 mln dolarów. Spółka zatrudnia ponad 60 tys. pracowników.

Obecnie CIMC posiada osiem baz produkcyjnych. Spółka jest w stanie wyprodukować 80 tys. pojazdów rocznie. Produkty CIMC znane są w Ameryce Północnej, Azji, Chinach, a także Europie. Spółka posiada swoje oddziały w Ameryce Północnej, Australii, Azji i Chinach.

Chińska fabryka naczep w Gdyni zobacz na mapie Gdyni - CIMC Trailer Poland - jest spółką zależną Grupy CIMC. Chińczycy zakupili grunt i nieruchomości w Gdyni w 2015 roku. Zakład będzie zajmował się budową i montażem naczep samochodowych. Rekrutacja pracowników już się rozpoczęła, a prace znajdzie tu nawet kilkadziesiąt osób.

Samorządy Pomorza, Agencja Rozwoju Pomorza oraz Invest in Pomerania od kilku lat mocno angażują się w zainteresowanie chińskiego biznesu naszym regionem. W 2009 roku, na mocy porozumienia zawartego pomiędzy firmą Dragon Era Trade Corporation (działającą na terenie Chin) a Agencją Rozwoju Pomorza, powstało Biuro Pomorskie w Chinach z siedzibą w Pekinie. Biuro świadczy szereg usług, których celem jest nawiązywanie kontaktów biznesowych, handlowych, a także kulturowych między firmami oraz instytucjami pomorskimi i chińskimi.

W 2010 roku nasz region zaprezentował się na wystawie Expo 2010 w Szanghaju. Od tego czasu liczne chińskie delegacje przyjeżdżają na Pomorze, a polskie goszczą w Chinach. Odbyły się liczne seminaria inwestycyjne oraz spotkania z przedsiębiorcami zainteresowanymi inwestycjami na Pomorzu i w Polsce. Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych podpisała porozumienie o współpracy z Chińskim Bankiem Rozwoju w Pekinie oraz Chińskim Stowarzyszeniem Międzynarodowej Współpracy Gospodarczej w Taipei.

Chiński biznes jest już obecny na Pomorzu. Najlepszym przykładem dobrej współpracy jest gdyńska firma Chipolbrok, która w 2016 roku będzie obchodziła sześćdziesięciopięciolecie istnienia. Od początku 2010 roku uruchomione zostało przez Maersk Line stałe połączenie z Gdańska do Szanghaju. Na chińskim rynku świetnie znane są takie firmy z Pomorza jak LPP, VTS Clima, czy Balex Metal. Natomiast kolejne chińskie firmy chcą wejść w najbliższym czasie na polski i pomorski rynek.

Inwestycje dokonane przez chińskich inwestorów w Unii Europejskiej przez pierwsze cztery miesiące 2015 roku zanotowały 487-procentowy wzrost. Całkowita wartość chińskich inwestycji na świecie to 34,97 mld dolarów, co stanowi 36,1-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku. Chińskie przedsiębiorstwa dokonały w Europie 23 fuzji i przejęć o łącznej wartości 12,3 mld dolarów. Pod względem wielkości inwestycji najbardziej popularnymi krajami wśród Chińczyków była Wielka Brytania, Szwajcaria oraz Niemcy.

Miejsca

Opinie (80)

  • Płace też bedą chińskie? (9)

    • 104 14

    • pewnie niższe

      bo w przeciwnym razie zbudowaliby u siebie

      • 56 0

    • :)

      Nie płace będą polskie, czyli mniejsze niż w Chinach.

      • 84 2

    • w Chinach są wyższe płace już od dawna

      w ogóle fajny kraj i dobra edukacja

      • 21 2

    • ales mnie ubawil...polaki chcialyby plac takich jak Chinczycy?

      Chinczyk nie idiota ,zeby Polakom przeplacac....Oczywiscie ,ze place beda polskie.

      • 24 2

    • wy myślicie, że wybrali polskę bo tu się zarabia 2000 eur na rękę?

      gdyby chcieli dobrze płacić to by w Szwecji tę fabrykę zbudowali...

      • 14 0

    • Czyli takie jak w Polsce.

      • 5 0

    • płace będą

      hinduskie heheheh

      • 6 0

    • Chyba nie....Bo w Chinach są, jak na dziś, większe niż w Polsce - średnia dla miast

      netto ponad 1300 $....

      • 7 0

    • Nie po to z Polski zrobiono kolonię z tanim pracownikiem, żeby teraz płacić przyzwoicie. Donald T. za świetnie wykoaną robotę na rzecz niemieckiego i nie tylko podatnika otrzymał lukratywną posadkę w unijnych strukturach. Chińczyk nie jest głupi, więc i oni nas wykorzystają. Niemcy co prawda mogą się wkurzyć, że ktoś ich niewolników wykorzystuje, ale niewiele mogą wobec Chin zrobić.

      • 4 0

  • No prosze otwierają fabrykę w Gdyni a nie w trójmieście? (5)

    Bo jak otwierają cokolwiek w Gdańsku to nigdy nie piszecie w tytule, że w Gdańsku

    • 61 88

    • (1)

      Ostatnie zwolnienia grupowe w YDP też były w trójmieście a nie w Gdyni

      • 23 7

      • jezus maria jaka zniewaga, jak teraz zyc?

        • 9 4

    • Zjedz se batona

      • 12 2

    • bo gdynia to gdynia i kropka! (1)

      A Gdansk daleko w tyle. Pozdrawiam!

      • 4 6

      • Gdynia to dzielnica Gdańska

        Po prostu -Gdańsk to całe Trójmiasto, Trójmiasto to Gdańsk

        a Gdynia , cóż, Gdynia to tylko jedna z dzielnic Gdańska , zapomniana, ale powoli coś zaczyna się w niej dziać , nasza mała chińska dzielnica, chińska jakość jest kiepska-kiepska jak Gdynia , dlatego taka lokalizacja ....:)

        • 0 0

  • Brakuje podstawowych informacji (6)

    Gdzie dokładnie będzie ta fabryka, ile osób zatrudnią, kogo szukają, ile płacą..

    • 78 12

    • Kilkadziesiąt to 20 czy 90?

      • 13 1

    • gdzie to akurat wiadomo

      Gdynia ul. Hutnicza, tuż przy wjeździe do Rumi obok Coca Coli (niedaleko stacji SKM Gdynia Cisowa)

      • 13 2

    • ile płacą ? (1)

      tak jak u siebie - miskę ryżu

      • 17 2

      • i kijem po krzyzu

        • 9 0

    • zgadzam sie
      beznadziejny artykul choc temat ciekawy...
      jeden akapit jest o tej fabryce i to ogolnikowy...
      licealista by lepszy napisal bo inaczej pale by dostal

      • 9 0

    • Na Handlowej 2x, w miejscu dawnego Glaspolu, obok Energomontaż północ.

      • 2 0

  • Wow mogą tu zatrudnić nawet kilkadziesiąt osób. (1)

    I to docelowo za jakiś czas.

    • 38 8

    • Wolę, żeby promowali i wspierali poslką firmę WIELTON !!!

      Mamy tak mało eksportowych dużych firm, że należy nad nimi chuchać, dmuchać.

      Urzędy skarbowe i politycy zrujnowali polski przemysł i będzie bardzoooo cięzko to odbuować

      • 5 0

  • (8)

    hahaha takie ścierwo tylko w Polsce. Dymać za 1600zł mobbing na dzień dobry.

    • 52 37

    • a ty jaka fabryke otworzyles i gdzie ? (7)

      napisz gdzie ty masz fabryke to za 10 000 mies. napewno sporo ludzi podejmie u ciebie prace ?

      • 23 3

      • Jak tak wspaniale,to się zatrudnij u Chinola...trollu (6)

        • 8 6

        • pracowałes u chińczyka (5)

          że znasz warunki, czy tak tylko trolujesz?

          • 4 4

          • ja pracuję w handlu w Gdyni, dla pana z ChRL, na umowę o pracę - 3200zł netto (4)

            przedstawiciel mieszkający w Szanghaju (koleś z Rumi) ma równowartość 15 tys.zł netto

            brat pracował u polaka też w hurtowni, przeszedł do nas, bo tam za 240 godzin dostał 1800

            • 11 1

            • taaaaa (3)

              Wszystko wszystkim ale nie wierze ze za 240 godzin pracujac w hurtowni(nie wiem jakiej,ale prawda ze byle jakiej)mozna zarobic tylko 1800. Chyba ze brat pracowal na czarno bo o innej opcji nie chce mi sie wierzyc. Takie cos to moze jeszcze sie zdarza w ochronie bo tam to wyzysk jest do dzisiaj,ale w to co Ty piszesz to nie wierze.

              • 3 6

              • na Puckiej jest hurtownia, 235 godzin (wrzesień) i do ręki 1600

                na zleceniu, a jak nie pasi to wypad

                • 3 0

              • Kolego. Jesli to nie problem to podaj namiar na jakas prace w hurtowni lub magazynie gdzie placa min. 2000 zlotych netto.

                • 0 0

              • realne

                Jeśli koleś pracował za 10 zł/h brutto na umowie zleceniu to mniej więcej tyle by wychodziło, a niestety jeszcze wiele firm (nawet w trójmieście), czy agencji pośrednictwa pracy, tyle płaci..

                • 0 0

  • (3)

    Nigdy nie będę pracować dla żadnego Gienka Kaszuba ani dla Chińczyka w kołchozie

    • 31 31

    • Ani dla portugalczyka w bidronie! (2)

      Nie dla wyzysku polskich pracowników, śmieciówek i niskich plac! Gdyby wszyscy słabo zarabiający zrobili to samo - solidarnie wyszli na ulice i zrobili strajk, a także nikt następny by nie przyszedł na ich stanowisko - świat byłby lepszy. Bez 500 dziennie nie wstaję z łóżka!

      • 12 6

      • głsowałeś wczoraj na Razem?

        to chyba ich szlagierowe hasło wyborcze :)

        • 12 4

      • ooooo

        Marnujesz się w domu. otwórz firmę i pokaż jak to się robi. I nie 500 ale 1000 / dzień. I max 6 godzin pracy na dzień!!!!!!!

        Inna sprawa że takie zarobki dla osób prowadzących jednoosobowa działalność np. w branży budowlanej tj. 100-150 euro / dzień jest w Polsce normą. Inaczej wyglądają wypłaty dla tzw. "kierowników". Takich jest pełno więc i wypłaty niskie.

        • 3 0

  • Naczepy (2)

    W Niemczech też otworzyli fabrykę i po chyba dwóch latach już ja zamknęli. W Gdyni pewnie będzie podobnie.

    • 20 4

    • Z tego co wiem, to w Gdyni będzie właśnie ta niemiecka, tzn przenoszą fabrykę do nas. Chińczyk potrafi liczyć, pracownik przy tych naczepach to 70% wszystkich kosztów produkcji.

      • 6 0

    • Ja nie otworzyli, a dopiero budowali

      Ale źle policzyli koszty pracy :P.

      • 0 0

  • no proszę. to już polska siła robocza jest tańsza od chińskiej? (1)

    • 59 5

    • OCZYWIŚCIE, że tak !!! Sprawdź dane statystyczne to się zdziwisz !

      • 4 0

  • Jak inwestycja w Gdańsku to zapomimacie wymienić nazwy Gdańsk (2)

    o Gdyni jakoś nigdy nie zapominacie

    • 23 50

    • Brawo Gdynia, obyw więcej zakładów pracy! (1)

      Nałucz się kolego polskiej nazwy polskiego miasta Gdańska i dopiero wnoś pretenesje o nazewnictwo w artykułach.

      Nie rozumiem tego promowania niemeckiej nazwy naszego miasta. Odsyłam do encyklopedii w celu sprawdzenie kto założył to miasto i kto przez 65% czasów nowożytnych był tutaj gospodarzem.

      Domyślam się, że jesteś młody i może nie douczyłeś się co robili niemcy w czasie 2 wojny światowej, żeby promować jeszcze ich nazwenictwo.

      Zapytaj starszych ludzi, którzy po wojnie pisali celowo słowo "niemcy" z małej litery w celu pokazania stosunku do zbrodniarzy.

      • 4 4

      • dokładnie niech piszę Gdańsk

        Pewnie słoik, który tak bardzo chce być światowy ;)

        • 2 1

  • (1)

    Czyli jak w prosty sposób zabić polskich przedsiębiorców.

    • 33 8

    • No Wielton bedzie mieć konkurencję.

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w...

Najczęściej czytane