- 1 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (215 opinii)
- 2 Terminal chemiczny obok Naftoportu (25 opinii)
- 3 Jak zarobiłem 2 mln USD na giełdzie (69 opinii)
- 4 Ropa popłynie szybciej rurociągiem (41 opinii)
- 5 Zwolnienia grupowe. Stały trend czy tylko zmiana jakościowa (215 opinii)
- 6 Śmiertelny wypadek w stoczni (128 opinii)
Chipolbrok odebrał kolejny statek z chińskiej stoczni
W chińskiej stoczni Chengxi Shipyard Co. Ltd. odbyła się ceremonia nadania imienia kolejnemu statkowi zamówionemu przez Chipolbrok. Jednostka, druga z serii czterech zamówionych, otrzymała imię Herbert.
Statek Herbert to jedna z czterech jednostek heavy-lift multi-purpose przeznaczonych do przewozu różnego rodzaju ładunków, w tym o nietypowych gabarytach, budowanych w chińskiej stoczni dla Chipolbroku. Łącznie zamówiono cztery statki wielozadaniowe spełniające funkcję kontenerowca. Pierwszy z nich o nazwie Tai Xing został przekazany w grudniu ub. roku.
Druga jednostka nazwana została na cześć polskiego poety, eseisty i dramaturga Zbigniewa Herberta. Statek oddano przed czasem, bo według wstępnych założeń miał być gotowy dopiero w kwietniu 2022 r. Matką Chrzestną została Monika Walkusz-Wiechna, a podczas dziewiczego rejsu statkiem będzie dowodził kapitan Krzysztof Trocha.
Trzeci z serii będzie się nazywał m/v Pilecki
Kolejna, trzecia jednostka zostanie nazwana na cześć polskiego bohatera narodowego rotmistrza Witolda Pileckiego. Budowa rozpoczęta została w lutym 2021 r., wstępnie przewiduje się, że przekazanie statku przez stocznię nastąpi w sierpniu 2022 r.
Wszystkie cztery to statki wielozadaniowe spełniające funkcję kontenerowca o nośności 62 000 DWT, mające prawie 200 m długości i 32,26 m szerokości. Koszt jednego szacowany jest przez nieoficjalne źródła i obserwatorów rynku na ok. 30 mln dolarów. Jednostki budowane są pod nadzorem dwóch towarzystw klasyfikacyjnych - Polskiego Rejestru Statków i DNV.
Chipolbrok ma ponad 70 lat
Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe Chipolbrok powstało w 1951 r. w celu ustanowienia połączenia drogą morską między portami chińskimi i polskimi. W tym roku firma obchodziła 70-lecie działalności. Spółka jest w 100 proc. własnością Polski i Chin, reprezentowanych przez ministerstwa odpowiedzialne za transport. Obydwaj udziałowcy spółki posiadają po 50 proc. udziałów.
Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w Chińskiej Republice Ludowej. Przedsiębiorstwo ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni.
Po realizacji dalszych planów rozbudowy floty armator ma dysponować flotą 23 statków, w tym czterech statków wielozadaniowych o nośności po 64 tys. ton.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-02-21 19:53
50 lat temu zrobiłem dwa rejsy do Chin na ms "Paderewski" (9)
Wiezliśmy wtedy do Szanghaju Polskie Fiaty 125 i 126 !!!!!!.
Chińczycy organizowali nam wycieczki do z Szanghaju do Pekinu i Mur Chiński. Biednie tam było , wszyscy w szarych a wojskowi zielonych uniformach. Będąc 10 lat temu , to szok w postępie ekonomicznym , psychologiczny. Ps. Dobrze, że na morze wracają nazwy polskich muzyków i pisarzy.- 21 2
-
2023-11-02 14:27
Paderewski
Paderewski został zatopiony 30 grudnia 1942 roku to jak możliwe, że mogłeś 50 lat temu płynąć ?
- 0 0
-
2023-01-24 22:05
Na ms Paderewski w tym czasie zrobiłem dwa rejsy.
Wspaniała atmosfera dzięki wspaniałym kapitanom ( Cielewiczowi i Saszy Albrzykowskiemu ) i załodze. Rejsy jednak dookoła Afryki a potem 48 dni na redzie Sinkiangu były długie . W kolejnym rejsie plany zakupów w Singapore zniweczyły narkotyki przejęte z e statku Władysławowo , gdzie przemytnicy z Bangkoku umieścili w ładunku do Hong Kongu. Takie to czasy.
- 0 0
-
2022-02-22 17:56
fabryka świata
Chiny są fabryką świata więc osiągnęli postęp ekonomiczny.Jak można było do tego dopuścić.Jeden kraj wzbogaca się a w innych nie ma przemysłu.
- 2 0
-
2022-02-22 09:48
Teraz będą wozić elektryki pinokio
- 2 2
-
2022-02-22 00:02
50 lat temu 126 p jeszcze nie było. (2)
Ale ok, pamięć ludzka jest zawodna.
- 2 3
-
2022-02-23 22:27
To "kapitan ZW" - sekretarka
nie wymagaj zbyt wiele
- 0 0
-
2022-02-22 09:49
Neokomunisci parti małego zbawiciela taką mają
- 0 5
-
2022-02-21 21:01
"do Szanghaju Polskie Fiaty 125 i 126"
Widziałem je później, właśnie w Szanghaju, jako taksówki.
126!- 5 0
-
2022-02-21 21:00
Jak poplynęłam z męzem też organizowali mnostwo wycieczek
- 3 0
-
2022-02-22 10:54
(1)
Popływa z piec lat i trzeba będzie Grekowi sprzedać, który zatrudni Polaków i Filipińczyków a ci zarobią na tym zardzewiałym złomie na następny .
- 7 8
-
2022-02-22 20:20
?
sam to wymyśliłeś czy ze szwagrem pisałeś?
- 1 0
-
2022-02-21 12:54
(6)
W Chipolbroku przez dlugie lata plywal mój mąż,rejsy były bardzo długie ale w miare spokojne,nawet kiedyś mogłam też popłynąć,
- 40 3
-
2022-02-22 10:06
Praca w CP była mniej stresująca. (1)
Generalnie wszystko ponoć było lepsze - od jedzenia poczynając na jakości serwisu stoczniowego kończąc. Info z lat 80 I wcześniejszych.
- 3 0
-
2022-02-23 22:29
Moge jedynie
potwierdzic
- 0 0
-
2022-02-21 13:01
a teraz bys nie popłynęłaa (1)
fajnie by byłło >
- 5 3
-
2022-02-21 16:32
Teraz bym juz nie popłynęła dowcipnisiu,mąz przestał pływać
- 19 0
-
2022-02-21 12:57
i bardzo fajnie
- 12 0
-
2022-02-21 12:56
To dobrze że wszystko było w miarę
- 12 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.