Crist będzie budował elementy luksusowych wycieczkowców

Najnowszy artukuł na ten temat Crist buduje okręty dla Belgów i Holendrów
STX France - czołowy europejski producent wielkich statków pasażerskich typu cruizer  - ma w swoim portfolio m.in. Queen Mary 2.
STX France - czołowy europejski producent wielkich statków pasażerskich typu cruizer - ma w swoim portfolio m.in. Queen Mary 2. fot. www.cunard.co.uk

Stocznia Crist będzie miała swój udział w budowie ogromnych statków pasażerskich, czyli pływających hoteli, które realizuje światowy potentat w tej branży - stocznia STX France. To już kolejne prestiżowe zlecenia gdyńskiej stoczni dla francuskich firm.



Zgodnie z kontraktem podpisanym z STX France gdyńska stocznia Crist zbuduje bloki dwóch ponad 300-metrowych wycieczkowców. Budowane jednostki z serii Meraviglia to prawdziwe kolosy - mogą zabrać na pokład ponad 5700 pasażerów i 1500 członków załogi. Każdy z takich statków kosztuje co najmniej półtora miliarda euro. Co dokładnie wykonają nasi stoczniowcy?

- Przedmiotem dwóch kontraktów jest m.in. w pełni wyposażony blok pływający o długości 125 m. Masa tylko tego fragmentu to blisko 6000 ton, co pokazuje skalę tych projektów - mówi Tomasz Wrzask, PR i marketing manager Crist.
STX France to czołowy europejski producent wielkich statków pasażerskich typu cruizer, mający w swoim portfolio m.in. Magnifica, France, Queen Mary 2, Oasis of the Seas i Allure of the Seas.

- Mamy nadzieję, że po pierwszych sukcesach otrzymamy kolejne zamówienia. Nasi partnerzy otrzymali wieloletnie kontrakty na wykonanie serii cruiserów, więc i Crist miałby w tym okresie zapewnione zlecenia - szacuje Ewa Kruchelska, prezes Crist.
To już kolejny ciekawy kontrakt realizowany dla francuskich firm. Najpierw była samopodnośna barka Zourite budująca drogę nad brzegiem morza, potem dok pływający pozwalający na powiększenie powierzchni Księstwa Monako, czyli obiekty dla francuskich klientów Vinci i Bouyugues.

- Do tej pory zrealizowaliśmy zamówienie na jednostkę do stawiania nawodnych obiektów budowlanych wokół wyspy La Reunion koło Madagaskaru, kończymy również budowę doku pływającego, pozwalającego na powiększenie powierzchni Księstwa Monako - mówi Ewa Kruchelska.
Czytaj też: Barka Zourite buduje wiadukt morski

Specjalistyczna samopodnośna barka Zourite to pierwszy tego typu obiekt na świecie. Barka realizuje kluczową część inwestycji, czyli posadawia elementy autostrady na dnie morza. 95 proc. elementów konstrukcji jest przygotowywanych na lądzie, a potem właśnie dzięki barce można je transportować i usadawiać na dnie morskim. Budowa jednostki kosztowała 80 mln euro. Część wykonana przez Crist to 40 mln euro, reszta to koszt specjalistycznych urządzeń zamontowanych na barce. Została przekazana armatorowi w marcu ub. roku.

Czytaj też: Była barka, będzie dok. Nowy kontrakt stoczni Crist

Z kolej dzięki jednostce NB56, czyli dokowi budowanemu przez stocznię Crist będzie możliwe wzniesienie osiedla apartamentów w Księstwie Monako w miejscu, gdzie dziś znajduje się zatoka. W doku będą powstawać kesony, które zostaną użyte przy budowie osiedla. Te specjalne konstrukcje będą umieszczone na dnie morza, dzięki czemu będzie możliwe posadowienie budynków.

Crist planuje kontynuować współpracę dotyczącą budowy kolejnych jednostek do stawiania mostów czy autostrad, ale wzmacniając pozycję na rynku francuskim, zaczyna wchodzić w kolejny stoczniowy biznes, czyli właśnie kooperację przy budowie dużych statków pasażerskich.

Opinie (79) 1 zablokowana

  • ile teraz płacą? nie wiem czy wracać do Polski (14)

    • 14 7

    • (1)

      Tyle samo.

      • 16 1

      • Tyle samo

        co w Emiratach?

        • 1 5

    • Pracuś (3)

      Nie wracaj,tu jest więcej Ukrainców niż Polaków 25-30 zł za godz.na działalności odlicz podatek ,zus chcą nas głodem wykończyć i mówią że nie ma komu pracować.Allure i Oasis zbudowano w Turku Finlandia.Crist budował już z 10 lat temu sekcje cruzerów np dla Meyer byłem poprawiać w Papenburgu.

      • 22 0

      • w jakim Turku Finlandia? jak w Turku to w Turcji. Albo w Turku w woj. wlkp.

        • 1 14

      • Chyba "u Turka po Finlandii"

        • 5 0

      • W turku czyli tam gdzie on nie lubi

        • 0 1

    • (3)

      Jeśli masz wątpliwości, to nie wracaj. Pracuj dalej na Niemca albo Anglika.

      • 6 11

      • Pracuj dla siebie - jeśli ktoś daje zarobić więcej to tam zostań.

        U nas dostaniesz 15 płn netto i z tego będziesz musiał odłożyć na emeryturę i prywatne leczenie (do umówione wizyty u specjalisty z NFZ możesz nie dożyć).

        Nikt się tobą nie przejmie - w ramach ochrony rynku pracy mamy coraz więcej gości z Ukrainy.

        Myśl o sobie, rodzinę i dzieciach.

        • 16 1

      • Lepiej robić na 500 +

        • 1 3

      • lepiej tu dla Polaka?

        Niemcy też pracują dla obcych na całym świecie w różnych zawodach. Oczywiście, są pierwszego reguły sortu, więc i zarabiają więcej, niż pozostałe sorty.

        • 5 0

    • na "samozatrudnienu" pewnie z 25 zeta - bez urlopu i wolnych sobót

      • 14 0

    • Kalan (2)

      Dla spawaczy od 25 do 50 Na działalności , zależy kto co spawa

      • 0 4

      • 50 ZŁ bredzisz brygadziści mają 35

        • 1 0

      • Przepraszam nie doczytałem że chodzi o Crist. Tam to może są takie nędzne stawki

        • 3 0

  • PR i misiewicze (2)

    Tak właśnie sie to pisze. Co prawa Crist przyżył inwazje Misiewiczów - K. to taki mentalny Misiewicz w spódnicy (bez urazy), inny członek zarządu to Misiewicz wzorcowy - i jest na kroplówce pańsywowej kasy, ale PR górą.

    • 14 12

    • (1)

      czego wy się pr****rzacie do młodych?

      • 1 9

      • Nie do młody hej,

        • 0 0

  • lepiej niech prezesiki z cristu

    dadza umowe o prace i nie przymuszaja do godzin nadliczbowych bo jesli tak dalej bedzie to beda musieli zatrudnic na miejsce reszty wiecej ukraincow

    • 59 3

  • Jak to kiedys na ostatnim wodowaniu w Stoczni Gdynia (1)

    powiedzial mi pewien stoczniowiec: No panie, budujemy ale to czarna robota. Najwieksze pieniadze to elektronika i wyposazenie. A to robia norwegowie :)

    • 65 4

    • Dokladnie !!

      Najtanszy nisko marzowy produkt czyli kadlub!! A cala reszta tortu juz dawno podzielona ...

      • 4 0

  • (4)

    6000 ton? To kpina jakaś. Nie mieszajcie ludziom w głowach bo jeszcze pomyślą ze to dużo.

    • 31 7

    • (1)

      Jak na blok okrętowy to dużo...

      • 7 0

      • Jak dużo jak ostatnio był blok 37 tys ton.

        • 1 8

    • (1)

      Nawet bardzo dużo. Największa suwnica w stoczni Gdynia ma udźwig 1200 ton. Chyba autor tego artykułu się troszkę pomylił z zerami.

      • 1 5

      • G. Wiesz o budowie okrętów to się nie wypowiadaj. Blok składa się z sekcji, które spokojnie można transportować dźwigami Kone.

        • 1 0

  • (1)

    Brawo PIS ! Wreszcie robią porządek PO tych złodziejach :-)

    • 27 63

    • ciekawe...

      jak złodziej może zrobić porządek po złodzieju. Hmmm.

      • 16 9

  • Fajnie, że coś będzie budował, ale w latach 70-80 z takiej stoczni gdańskiej (6)

    Schodził średnio jeden nowy statek miesięcznie. Wprawdzie mało luksusowy, ale kilka tysięcy razy większy.

    • 17 9

    • (2)

      i dla ZSRR a nie jakichśtam Francuzów :D

      • 7 2

      • Nie tylko dla Ruskich. (1)

        A słyszałeś coś o Hapag Lloyd.

        • 2 0

        • Hapaq Lloyd

          No, półtora statku za darmo poszło za kary

          • 4 0

    • Bzdury piszesz ze co miesiąc gotowy byl kadłub, na pewno też nie gotowy statek. Nie wiesz nie zawracaj d....

      • 4 4

    • "kilka tysięcy razy większy"??? (1)

      ???

      • 3 3

      • widać że to jakiś oszołom, pisze byle pisać

        • 2 0

  • Sukces (2)

    Prosta kowalska robota palnik i młot i kupa blachy tylko takie rzeczy nam dają do roboty kumacie ten temat !!!!!!

    • 38 4

    • a co spawacze i monterzy

      mają nie kumać? nie do nich należy wymądrzanie się o gospodarce - oni mają fach i chcą pracować za maks. kasę; jak prezesi banków - też pracują za maks. kasę, jaką uda się wynegocjować.

      • 8 0

    • Dokladnie ! Niestety tak jest:(

      • 2 0

  • crist to skandal (2)

    Pracowalem w tej firmie połamane wszelkich praw pracowniczych teraz pracuje w STX we Francji nawet nie ma czego porównywać nie wiem gdzie w Polsce są takie instytucje jak inspekcja pracy.Crist to skandal

    • 54 3

    • Skandal, kombinacje alpejskie, i głębokie korupcyjne dno od kiedy się przenieśli do gdyni

      • 18 2

    • Skandal to,to,że ludzie tam pracują i chcą pracować.Ja byłem na rozmowie o pracę to stawkę godzinową mieli mi wyliczyć po moim miesiącu pracy,pierwszy miesiąc nawet nie wiem za ile miałem tam orać.Jak tylko to usłyszałem to pożegnałem się i nie wróciłem.Nie mam pojęcia co to za debile którzy godzą się na takie poniewieranie,banda niewolników.

      • 16 1

  • Kosztem pracowników..

    • 24 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy...

Najczęściej czytane