• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Crist buduje barkę samopodnośną. Nauta montuje skrubery

erka
2 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Barka, wybudowana w stoczni Crist, ma pracować przy realizacji autostrady "Route du Littoral" na wyspie Reunion, niedaleko Madagaskaru. Autostrada będzie miała 12 km długości i ma kosztować ok. 1,6 mld euro. Barka, wybudowana w stoczni Crist, ma pracować przy realizacji autostrady "Route du Littoral" na wyspie Reunion, niedaleko Madagaskaru. Autostrada będzie miała 12 km długości i ma kosztować ok. 1,6 mld euro.

Stocznie związane z Grupą MARS Shipyards & Offshore pozyskały nowe kontrakty. W stoczni Crist wybudowana zostanie specjalistyczna barka, która pracować będzie przy budowie autostrady na Oceanie Indyjskim. Natomiast Stocznia Remontowa Nauta rozpoczęła instalację urządzeń do odsiarczania spalin (skruberów) na statkach należących do armatora Finnlines.



Specjalistyczna barka typu HLJB (Heavy Lift Jack-up Barge) o wymiarach 106 na 44 m będzie dysponowała własnym napędem i systemem pozycjonowania dynamicznego. Jednostka będzie posiadać osiem nóg i wyposażona będzie w system dźwigowy składający się z dwóch suwnic o unosie 2,5 tys. ton każda.

Barka będzie służyła do budowy nowej drogi przebiegającej na odcinku około 5,5 km wzdłuż wybrzeża francuskiej wyspy La Reunion. Inwestycja jest istotna dla regionu z uwagi na spadające odłamki skalne. Nowo wybudowany odcinek drogi będzie oddalony od skał, co zwiększy bezpieczeństwo mieszkańców i turystów odwiedzających wyspę położoną w pobliżu Madagaskaru. Zamawiającym jest konsorcjum francuskich firm specjalizujących się w inżynierii lądowej oraz budownictwie, a na lidera grupy powołano VINCI Construction. Przewidywany czas budowy jednostki to 14 miesięcy.

- Budowa tej jednostki idealnie wpisuje się w profil naszej działalności i realizacji specjalistycznych innowacyjnych konstrukcji. Jesteśmy europejskim liderem w konstrukcjach typu jack-up, a podpisany kontrakt umacnia nasza pozycję rynkową - mówi Zdzisław Bahyrycz, przedstawiciel zarządu Crist SA. - Czujemy ogromną satysfakcję, że nasze statki biorą udział w inwestycjach ważnych dla społeczeństwa i środowiska.

Jednocześnie w Stoczni Remontowej Nauta rozpoczęły się prace dotyczące instalacji skrubera na pierwszej jednostce należącej do Finnlines - statku "Finnbreeze". Finnlines, będący częścią Grupy Grimaldi, jest jednym z głównych graczy na ryku przewozów towarowych i pasażerskich w rejonie Bałtyku. Podobnie jak inni przewoźnicy, których dotyczą nowe regulacje europejskie (dyrektywa dotycząca zmiany limitu zawartości siarki w paliwie okrętowym na Morzu Bałtyckim, Morzu Północnym i w Kanale La Manche), jego jednostki muszą zacząć stosować dużo droższe paliwo z niższym limitem zawartości siarki albo modyfikować silniki, aby mogły pracować na LNG lub też montować urządzenia wypłukujące siarkę ze spalin paliwa ciężkiego (tzw. skrubery lub płuczki).

Przewoźnik wybrał trzecią z opcji, powierzając sześć z pierwszych dziesięciu przeróbek gdyńskiej stoczni Nauta. Nauta zamontuje płuczki na sześciu jednostkach należących do Finnlines. Ostatnia z nich opuści stocznię pod koniec lutego 2015.

Prace odbędą się pod nadzorem fińskiej firmy Synkronex Oy. Producentem skruberów jest lider technologii odsiarczania, fińska Wärtsilä. W trakcie procesu instalacji jednostki będą przechodziły również remont w zakresach niekolidujących z montażem odsiarczaczy.
erka

Miejsca

Opinie (61) 2 zablokowane

  • A pracownicy dostana po (16)

    1500 PLN :)

    • 54 26

    • (13)

      bez przesady. Rozumiem ponarzekać itd, ale bez przesady... NIKT tyle w stoczni nie zarabia jeśli zna się na czymś. Pozdrawiam.

      • 35 11

      • Dokładnie (12)

        Nawet hauer, ale dobry, wyciągnie < 4.000 zl

        • 20 9

        • prawda

          Jest to zakład dla ludzi o mocnych nerwach i bardzo dużej cierpliwości i ciaglej nauki Tylko tak można zostać zauważony i doceniony.

          • 9 0

        • zgadza się,jako hauer mam czwóreczke za 200 godzin miesięcznie (10)

          • 7 5

          • W jakiej firmie robisz? ;) (9)

            przeważnie dają 14-17 za ta harówę niestety...

            • 6 1

            • w shipbuilding (7)

              Na terenie remontowej shipbuilding

              • 3 4

              • Dobrze wiedzieć. (6)

                A ja się nadziałem w remontowej shipbuilding na jar- mix . Super stawka jak na te czasy te 18 19 zł- gratuluję i życzę wytrwałości na zimę. Pozdrawiam

                • 1 1

              • pracowałem tam w zeszłym miesiącu (4)

                Pozdrawiam

                • 2 0

              • i co poprawił sie Jareczek? (3)

                Pracowałem tam trochę wcześniej i się mocno przejechałem. No fakt możemy się znać:)

                • 2 0

              • chyba raczej nie,a przynajmniej (1)

                ja jak na razie czekam na zaległości :) chociaż w ratach powoli spłaci.W każdym bądź razie poprawiłem sobie tym że odszedłem do innej firmy i to pod każdym względem.

                • 2 0

              • I tak długo pracowałes, aż się dziwię...

                odchodząc od niego nie mogłeś sobie pogorszyć sprawy- to pewne na stówę. A o tmx słyszałem i opinie ma raczej pozytywne, więc z pewnością polepszyłeś warunki

                • 1 0

              • ja robiłem tam od lipca do konca października

                więc znamy się

                • 1 0

              • to na pewno się znamy :)

                • 1 0

            • 18-19 zł za godzinę dają w tmx na północnej lub remontowej

              • 2 1

    • (1)

      taka prawda nie ma to jak zlodziejskie spółki

      • 7 2

      • Za "złodziejska" można dostać pozew. Płacenie zgodnie z umową nie ma nic ze złodziejstwa.

        Jeśli w spółce prywatnej ktoś kradnie, to na pewno nie właściciel; już raczej najemnicy.

        • 7 8

  • Jeśli się ktoś zna na robocie to zarobi i to dobrze.

    • 41 21

  • Dopłacimy. (5)

    Czyli teraz polski podatnik dopłaci do barki budującej drogę na Madagaskarze.
    Co za kuriozum!
    Wycenili tak skomplikowaną jednostkę po 7 EUR na kilogram. Życzę powodzenia.

    • 37 27

    • Scrubery (4)

      Możemy również dołożyć do scruberów dla Finnlines. Kto trochę zna tego armatora to wie, że wybrali Nautę bo dała dumpingową cenę na złość Remontowej a dodatkowo zaoszczędzą na karach wynikających z braku kompetencji w Naucie. W tym celu jest zorganizowany fiński nadzór, który robotę dokończy na koszt polskiego podatnika.

      • 21 7

      • (2)

        Branżysta sam sobie odpowiada :) Dlaczego tyle nienawiści do gdyńskich zakładów?

        • 8 5

        • Branżysta

          Bo branżysta to "swój".Kto choć troszkę rozumie to wie o czym mowa.Tylko z cennikiem się rozpędził ten nasz branżysta...

          • 14 2

        • Prawda

          To nie jest nienawiść tylko głos kogoś kto wie jak to działa i zna ten busines od środka. Dokładamy tam z podatków setki milionów poaństwowych pieniędzy. Wszystko po to aby stwarzać pozory dobrze działającej firmy i miejsc pracy. Tym samym psuje się rynek zdrowym prywatnym podmiotom działającym na własny rachunek i ryzyko. Trzeba to uświadamiać czytelnikom bo suchy przekaz tych informacji buduje fałszywy obraz zgodny z PR urzędników z MARSA i MSP.

          • 17 5

      • Scrubbery

        Kto choć trochę wie jak wyglądają zadania Nauty na projekcie scrubberów nie pisałby tego rodzaju opini. Ceny rynkowe, podział obowiązków z Synkronexem i nikt nie kończy po Naucie roboty.
        Także branżysto wracaj do ślepego PR gdańskich stoczni.

        • 4 3

  • Projekt będzie kupiony od jakiegoś zagranicznego biura czy krajowego? (1)

    Może nowe biuro MARS design i ćostam? Czy może STG?

    • 11 3

    • podobno...

      ...krajowego.

      • 4 0

  • (1)

    Kryptoreklama.

    Proszę lepiej o dane na temat finansów tej stoczni, np. ile zapłaciła za majątek w Gdyni i skąd dostała środki?

    • 19 16

    • od Mikołaja

      • 8 0

  • Nie kumam sensu tej autostrady... (3)

    Tyle pasów obok wyspy? Czyżby taki był tam ruch...

    • 15 9

    • Właśnie !

      To tylko pod turystykę ,
      Tyle kasy by odwiedzający mieli większy komfort i nie stali w korkach.
      Chyba ze za górą jest baza Nasa i mają taki kaprys .

      • 4 1

    • . bo to nie jest autostrada budowana przez tuska i nowaka

      ... obecna tylko w mowie, kasa wyparowła

      • 6 5

    • Kamienie

      kamienie spadają z klifu, dlatego trzeba odsunąc drogę

      • 3 1

  • Koło Madagaskaru dodatkowe dwa pasy drogi jak molo.

    A Trójmiasto taka potęga boryka się z dziurami w drogach i chodnikach.

    • 31 2

  • Te stocznie trzymają się dobrze! Powód? Nie ma w nich Karola `opony` Guzikiewicza!

    Guzik to zuch nad zuchy!

    • 29 11

  • Fajna taka autostrada (2)

    Mogliby zrobić u nas takie coś z Gdańska do Gdyni, oczywiście jako atrakcja mogłaby być płatna...

    • 26 6

    • Ta, i jeszcze żeby się od Twojego garażu zaczynała.

      • 8 1

    • Gdyński bulwar miał być początkiem

      budowy takiego połączenia . Polecam "TYGODNIK MORSKI" lat 1962 - 1965 .Jest tam wszystko o tej budowie o nazwie : wielkie frum morskie .

      • 7 0

  • Do zarządu Crist'a!!! (1)

    Tylko przypadkiem nie ulepszajcie konstrukcji według własnego uznania bo znów będzie płacz, że nie chcą płacić :)

    • 35 6

    • :)

      Dobre !

      • 5 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Tomasz Basiński

W latach 1987 – 1990 kształcił się w sopockim Policealnym Studium Zawodowym w specjalności...

Najczęściej czytane