• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Crist zbuduje kolejną hybrydę dla Finferries

VIK
13 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Nowy prom, podobnie jak "Elektra", będzie pokonywać swoją trasę, korzystając z własnych baterii. Nowy prom, podobnie jak "Elektra", będzie pokonywać swoją trasę, korzystając z własnych baterii.

Ponad 100 m długości, 17 m szerokości oraz możliwość przewiezienia 90 samochodów osobowych - to parametry nowego promu hybrydowego, który zbuduje stocznia Crist dla fińskiego operatora promowego, Finferries. Nowoczesna, ekologiczna jednostka ma obsługiwać połączenie w rejonie archipelagu Wysp Alandzkich.



Wcześniejszy, zbudowany również przez Crist, a zaprojektowany przez biuro projektowe StoGda, dla Finferries, hybrydowy prom dwustronny "Elektra" okazał się wielkim sukcesem na skalę międzynarodową. Jego innowacyjny system ładowania i rozwiązanie hybrydowe zostały wyróżnione m.in. międzynarodową nagrodą "Ship of the Year" w konkursie Marine Propulsion Awards 2018 oraz nagrodą CEMT 2018 przyznaną za wybitny wkład na rzecz sukcesu europejskiego przemysłu morskiego wręczoną podczas II Forum Wizja Rozwoju w Gdyni.

- Ten kontrakt jest efektem naszej ciężkiej pracy oraz doświadczenia w budowie nowoczesnych promów hybrydowych, które zdobyliśmy m.in. przy "Elektrze" czy promie "Herjólfur". Dzięki temu kolejny, w pełni wyposażony prom hybrydowy, zamawiany przez naszych partnerów z Finferries, powstanie w naszej stoczni - mówi Tomasz Wrzask, PR & marketing manager Crist.
Prom będzie zasilany z ładowanych z lądu baterii akumulatorów. Spalinowe agregaty prądotwórcze będą służyły jako rezerwowe źródło zasilania jednostki, używane w warunkach złej pogody bądź dużego nagromadzenia lodu na trasie. Nowa jednostka będzie miała 100,5 m długości, 17,4 m szerokości. Na jej pokład zmieści się 90 samochodów osobowych oraz 350 pasażerów. Jednostka ma być obsługiwana przez trzyosobową załogę. Według założeń ma zacząć pracę na linii Åland Föglö, w rejonie archipelagu Wysp Alandzkich w 2022 roku.

- Prom, podobnie jak "Elektra", będzie pokonywać swoją trasę, korzystając z własnych baterii, które będą zasilane bezpośrednio z lądu podczas ładunku i rozładunku jednostki. Nasi klienci dostaną więc przyjazny dla środowiska statek, który idealnie sprawdzi się w codziennej pracy w rejonie Wysp Alandzkich - dodaje Tomasz Wrzask.
VIK

Miejsca

Opinie (43) 2 zablokowane

  • Wspaniała stocznia crist (2)

    A może tak zaczną ludzi zatrudniać na normalnych warunkach i za uczciwe pieniądze.

    • 21 5

    • Przecież to samo jest w Remontowej Shipbuilding (1)

      Koziołek Moniuszek już wdraża przechodzenie schematu kierowników na działalność

      • 1 4

      • Jajco to Ty?

        Jak tam zdrowie?

        • 0 0

  • To jest osiągnięcie coś co daje ludziom pracę ,......a nie kolejny biurowiec

    • 9 1

  • Brawo Stogda! (4)

    Wasze projekty są piękne! Idziecie z duchem czasu! Dobrze, że crist może się na nich opierać!

    • 4 12

    • To mowilem ja - pracownik drugiej kategorii.

      W zeszlym tygodniu nie pisalem, bo bylem na zwolnieniu.

      • 1 0

    • To nie projekt StoGdy (2)

      Tylko LMG Marin - jak widać na logo na burcie ;-) Stogda pewnie peerki pyknie

      • 0 0

      • Logo to nie wszystko (1)

        To jest PT i PR StoGdy... No chyba, że wszyscy się mylą i źle przyznali nagrody. Bo przecie prawdziwi fachowcy po logach widzą czyj projekt...

        • 0 1

        • Nagroda była za Elektrę

          A tu mówimy o zupełnie innej jednostce, na pewno wg konceptu LMG Marin...

          • 0 0

  • Prom (1)

    ciekawe ile pieniędzy dostaną za zbudowanie tej jednostki. Sama budową jest mało skomplikowana gdyż jest to prosty i łatwy w budowie statek. A może warto by zbudowac taki lub podobny prom do komunikacji Trojmiasto - Hel? Przestanie mógłby by być np w Gdyni na dawnym terenie stoczni Nauta, w Gdańsku na Przeróbce na terenach d. Maritim ul. Przetoczna

    • 9 0

    • Maritim to były czasy

      • 2 0

  • Jesteście wspaniali!!!

    Tylko ciężką pracą buduje się dobrobyt.

    • 1 2

  • Crist zbuduje hybrydę ... (2)

    ... czemu takie błędy popełniane są w tytule informacji o budowaniu statku ? Przecież hybryda to ani statek ani prom tylko np.coś złożonego z różnych, często niepasujących do siebie części;fantastyczne zwierzę będące połączeniem istniejących zwierząt, np. gryf; potocznie a) samochód hybrydowy;
    b) lakier hybrydowy itp. Firma Crist zajmuje się budową jednostek pływających w tym np. promów do przewozu samochód czy innych pojazdów. Czyli zły zapis tytułu informacji na portalu. Warto by autorzy tekstów zainteresowali się językiem polskim. A wracając do kontraktu jaki zawarł Crist to bardzo dobrze, że otrzymali zamówienie na budowę kolejnego statku.

    • 2 6

    • (1)

      Napęd hybrydowy: słyszałeś o czymś takim ?

      • 1 1

      • zepp

        oczywiśc ie, że słyszałem. Lecz chodzi o to, że tytuł notatki : Crist zbuduje kolejną hybrydę dla Finferries - jest bezsensowny i mylący, jedynie w przypadku samochodów jest zrozumiałe i stosowane. A co do napędu statków i okrętów to np już w 1945 roku Niemcy zaczęli budować okręty podwodne zarówno o konstrukcji jak i napędzie hybrydowym.
        Po kapitulacji III Rzeszy większość gotowych jednostek została zniszczona, jednak kilka okrętów zostało przejętych przez Związek Radziecki, Stany Zjednoczone, Wielką Brytanię i Francję.

        • 1 3

  • a jaka klasa lodowa? (1)

    czy te baterie nie są za słabe na pokonywanie zalodzonych akwenów?

    • 1 0

    • Remontowa w rok 2 tys kart zmian zrobi i zas sie bedzie 3 lata z nimi bujala w komisie xD

      • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....

Najczęściej czytane