• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cztery oferty na budowę Portu Zewnętrznego w Gdyni

VIK
6 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Według harmonogramu wybór wykonawcy Portu Zewnętrznego ma nastąpić w 2022 r., budowa ma potrwać do końca 2025 roku. Według harmonogramu wybór wykonawcy Portu Zewnętrznego ma nastąpić w 2022 r., budowa ma potrwać do końca 2025 roku.

Dwa konsorcja i dwie firmy zainteresowane są partnerstwem przy projekcie budowy Portu Zewnętrznego w Gdyni. Według planów ta inwestycja ma prawie podwoić obszar Portu Gdynia i pozwolić na przyjmowanie kontenerowców przyszłości o pojemności 30 tys. TEU. Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie, to już w 2026 roku do nowych nabrzeży przybiją pierwsze statki.


Co sądzisz o koncepcji rozbudowy Portu Gdynia?


Zarząd Morskiego Portu Gdynia otworzył wczoraj zgłoszenia czterech oferentów, które wpłynęły w zawiązku z przetargiem: "Budowa Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia". Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, budowa, sfinansowanie, wyposażenie a następnie utrzymanie i eksploatacja w okresie umowy pirsu Portu Zewnętrznego. Wszystkie oferty zostały dopuszczone do dalszego postępowania.

Wnioski złożyły konsorcja oraz spółki:
  • Meridiam Eastern Europe Investments 4 SAS (z siedzibą w Paryżu) oraz Gdynia Terminal Holding SAS (z siedzibą w Marsylii),
  • Hutchison Ports Poland (z siedzibą w Luksemburgu) oraz Port of Felixstowe Limited (Londyn),
  • International Container Terminal Services Inc. z siedzibą w Manili,
  • Mota-Engil Central Europe PPP Road Spółka z o.o. z Krakowa.

Przypomnijmy. Według koncepcji Port Zewnętrzny będzie jakby przedłużeniem nabrzeży Szwedzkiego i Śląskiego.Mapka Dzięki tej inwestycji powierzchnia portu zwiększy się o 151 ha, a zdolności przeładunkowe o 2,5 mln TEU. Z pirsu węglowego ma się rozpoczynać nowy układ portowy, mający prawie 3 km długości i prowadzący do nowego wejścia głównego do portu o szerokości 300 m.

Gospodarka morska w Trójmieście



Port Zewnętrzny będzie posiadał nabrzeże o długości 2,5 tys. m i szerokości 700 m, a maksymalna wielkość obsługiwanych kontenerowców sięgać będzie 30 tys. TEU (o długości 490 m i szerokości 72 m). To oczywiście przyszłość, choć wcale nie odległa, bo przewiduje się, że takie powstaną już w najbliższych latach. Plany obejmują również powstanie terminalu LNG, który będzie służył do bezpośredniego bunkrowania statków przypływających do Portu Gdynia. Ma powstać też elektrownia LNG, która zapewniłaby dostawy tego medium dla całego Portu Zewnętrznego, czyniąc go niezależnym od podmiotów z zewnątrz.

A jaki jest koszt? Według szacunków infrastruktura portowa to 562 mln euro, wyposażenie to 115 mln euro, a infrastruktura dostępowa (falochrony, kanał podejściowy) to 386 mln euro.

Projekt Portu Zewnętrznego


Dlaczego Port Gdynia szuka partnera? Jak tłumaczą władze ZMPG, formuła PPP, czyli partnerstwa publiczno-prywatnego, pozwala wykorzystać kapitał, wiedzę i doświadczenie sektora prywatnego w finansowaniu inwestycji i usług publicznych. Port Gdynia działa zgodnie z zapisami Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, w której jednym z celów jest wskaźnik mówiący o 25 proc. udziale inwestycji w PKB. Aby osiągnąć wyznaczony cel, polska gospodarka potrzebuje różnych źródeł i sposobów finansowania, formuła PPP jest jednym z nich.

Kim są oferenci?



Meridiam Eastern Europe Investments SAS jest inwestorem finansowym, czyli funduszem, który specjalizuje się rozwijaniu projektów infrastruktury publicznej. Jest obecny w Polsce (np. w Olsztynie buduje spalarnię śmieci). Grupa złożyła ofertę w konsorcjum ze spółką celową Gdynia Terminal Holding SAS (zarejestrowana w Marsylii), za którą stoi CMA CGM, czyli francuska firma zajmująca się obrotem kontenerów.

Hutchison Ports Poland jest znany w Gdyni. Spółka zarządza Gdynia Container Terminal i należy do Hutchison Port Holdings, będącej z kolei własnością chińskiej grupy z siedzibą w Hongkongu - CK Hutchison Holding. Port of Felixstowe Limited to spółka prywatna zarządzająca największym portem kontenerowym w Wielkiej Brytanii (Felixstowe). Właścicielem tego portu jest Hutchison Port.

Inwestycje biurowe i magazynowe w Trójmieście



International Container Terminal Services Inc. z Filipin od 2003 roku jest właścicielem Bałtyckiego Terminala Kontenerowego (BCT). ICTSI to spółka, która zajmuje się zakupem, rozwojem, zarządzaniem i obsługą portów oraz terminali kontenerowych na całym świecie. Została założona w 1987 na Filipinach. W Europie oprócz BCT ma także: Adriatic Gate Container Terminal w Rijece i Batumi International Container Terminal.

Mota-Engil Central Europe PPP Road specjalizuje się w budownictwie obiektów inżynieryjnych, lądowych i wodnych. Firma powstała z połączenia dwóch polskich przedsiębiorstw: Krakowskiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych oraz Przedsiębiorstwa Budowy Mostów w Lubartowie. Dziś spółka jest częścią międzynarodowej grupy Moto-Engil z siedzibą w Porto w Portugalii.
VIK

Miejsca

Opinie (116)

  • (11)

    DCT już ma nową działkę w kierunku Stogów. Tam będą przyjmowane kontenerowce 30 tys TEU. Gdynia nigdy nie będzie konkurować z DCT w obsłudze największych kontenerowców także nie piszcie bzdur.

    • 47 102

    • hm (2)

      Po co ma konkurować ? Schowajcie tą chorą rywalizacje do kieszeni. Albo będziemy traktować trójmiasto jak jedno miasto, ale będą to 2 średniej wielkości miasta...

      • 52 4

      • (1)

        Tak, jedna, wielka rodzina ;) flower power, moc rumianku.
        Oczywiscie, ze jesli port powstanie, to bedzie konkurowal z gdanskim DCT. I bardzo dobrze. Im wieksza konkurencja i mozliwosci transportu, tym lepiej dla pracownikow obu firm, odbiorcow towaru i Polski jako calosci w sensie polityczno - gospodarczym.

        • 18 3

        • tak tak, po co nam port zewnetrzny, sa przeciez porty w Niemczech...

          • 4 6

    • Piszesz bzdury dziecko. Gdyby to nie mialo sensu to 4 firmy nie chcialyby wylozyc kilku miliardow na budowe terminala.

      • 43 9

    • kto z kim będzie konkurował decyduje operator/właściciel portu

      nie wiem w czym masz problem?

      to ich pieniądze i ich sprawa, a jak jest zapotrzebowanie, to mogą budować nawet w Szczecinie

      • 28 0

    • Ale kilka mil oirskich bliżej jest do Gdyni mniej paliwa mniej czasu na doplynięcie i szybszy wypad z powrotem osiołku. Policz sobie nie tylko wzrokowo a ekonomicznie tony ropy i czas =$$

      • 8 10

    • Zanim ono to zbudują to DCT będzie już mieć trzeci terminal a budowa rusza nie bawem.

      • 8 11

    • No to jazda gdanszczanki i gdanszczanie (1)

      Po co w Gdyni stadion? Jest w Gdansku. Po co hala sportowa? Jest w Gdansku. Po co muzeum emigracji? Jest narodowe. Po co szkola filmowa? Jest teatr szekspirowski w Gdansku. Najlepiej to byscie chcieli ( wraz z platforma obywatelska w urzedzie marszalkowskim) aby Gdynie zaorali. A to miasto sie swietnie trzyma i rozwija. Bez was. Poczekajcie jak rzad PIS zabierze Gdanskowi kasę z UE. Wtedy pokazcie umiejętności i talent rozwojowy. Bo Gdynia swietnie sobie radzi od 20 lat

      • 17 7

      • Proszę się udać bezzwłocznie do lekarza !!!

        Po pierwsze, nikt nikomu niczego nie zazdrości lub tym bardziej zabrania, po drugie Gdynia wcale nie radzi sobie świetnie... co najwyżej bardzo średniawo ! Po trzecie, mamy w mieście słabych włodarzy. Po czwarte, mieszkam w Gdyni a pracuję w Gdańsku i widzę co nieco a to wygląda inaczej...

        • 5 4

    • Niestety...

      Gdynia przespała dekadę, ale i tak nieźle to może wyglądać. Biorąc pod uwagę potencjał, nie będzie źle !

      • 4 0

    • Będzie

      • 1 2

  • Przyda (3)

    Przydałoby się też nowe osiedle mieszkaniowe aby ci młodzi pracownicy tego portu mieli gdzie mieszkać.

    • 28 14

    • To

      To wtedy się nie będzie opłacać. Mieszkania są nieprawdopodobnie drogie.

      • 2 0

    • I drogi którymi dojadą do pracy

      • 6 1

    • mieszkają w Rumii, Redzie i poza Gdynią

      Gdynia dla Gdynian jest za droga

      • 1 1

  • Jaka była wymagana kaucja? (1)

    Czy jej nie było?

    • 12 6

    • 10mln jak w gdn

      Byla, sprawdzilem

      • 5 0

  • inwestycja na siłę (23)

    po co, za chwilę rozbudowa DCT 3, tam są najlepsze warunki dla takich terminali, świetne podejście, idealne warunki nawigacyjne i wyjazd z portu bez blokowania połowy miasta, DCT zarabia dla Skarbu Państwa 10 mld pln rocznie a został niedawno jego udziałowcem, teraz będzie konkurował sam ze sobą? Port Gdynia przespał swój czas w tym temacie, potem były jakieś kombinacje z obrotnicami i wyrzucanie dużej kasy w błoto, zaraz po wojnie, długo przed budową BCT profesor Andruszkiewicz wskazywał, że najlepsze miejsce na głębokowodny terminal kontenerowy na Wybrzeżu to okolice dzisiejszego Portu Północnego w Gdańsku i miał 100% racji

    • 57 80

    • Spedytor (13)

      Nie wiem na ile ten port rzeczywiście jest aż tak potrzebny, chociaż jak pokazuje ostatnie 10 lat wolumeny orzełądunkowe rosną w ekspresowym tempie, a aktualna obsługa i opóźnienia w Gdansku pokazują, że nie nadążają nad rosnącymi wolumenami. Co do samego usytuowania, to Gdańsk jest w o wiele gorszym położeniu niż umiejscowienie portu w Gdyni, które jest osłonięte w zatoce, przez co znacznie mniej narażone na sztormowanie, które w Gdańsku zimą przez otwartą przestrzeń jest dosyć częstym zjawiskiem. Ile razy port w Gdańsku nie pracuje, bo sztormowanie, a Gdynia działa normalnie wiedzą tylko ci, co siedzą w branży,

      • 27 16

      • (7)

        ile masz tych sztormowych dni w roku? zresztą, żeby taki kolos cokolwiek odczuł to musiałby to być prawie huragan, Gdynia niby osłonięta, ale tam niemal zawsze piżdzi wiatrzysko

        • 11 18

        • Spedytor (5)

          Czy Ty masz jakiekolwiek pojęcie o tym ? Tak się składa że trochę wstrzymań prac jest. Po 2 nie musi być nie wiadomo jaki "prawie huragan" jak to mówisz aby prace w porcie zostały wtrzymane. Po 3 Każdy taki przestój powoduje zaburzenie harmonogramu wyładunków na wiele dni później również dla kolejnych zawinięc ale o tym oczywiście nie masz zielonego pojęcia, bo nie pracujesz zapewne w branży. Ile razy statek nie wpływał z powodu złych warunków pogodowych albo wpływał na "dwa razy", bo poprzedni stał za długo. Kolego to są naczynia powiązane,a uwierz mi, że w okolicach Gdyni (teoretycznie wcale nie tak daleko) warunki jeżeli chodzi o te czynniki jest znacznie lepsze i minimalizuje takie sytuacje w porównaniu do odsłoniętego portu DCT w Gdańśku

          • 22 6

          • (1)

            ale w Gdyni i tak jest za płytko, stąd najlepsze miejsce na port kontenerowy to właśnie okolice Portu Północnego w Gdańsku

            • 7 16

            • Dlatego będą budować kanał podejściowy za 380 milionów

              • 11 4

          • (2)

            Aż sobie policzyłem dni z przerwami w pracy w Gdańsku. Wyszły mi 2 lub 3 w 2020. Porównaj sobie z przerwami w pracy portów Morza Północnego. Terminal w Gdyni powstanie na otwartym morzu. Warunki będą identyczne. Gdańsk staje gdy wieje z NE. Tak samo będzie w Gdyni.

            • 10 7

            • Spedytor (1)

              Właśnie otrzymałem taki oto komunikat : "Aktualne prognozy pogody wskazuja, ze dzis tj. 08.02.2021 od godz. popoludniowych spodziewane sa intensywne opady sniegu oraz silny wiatr, ktore moga spowodowac utrudnienia w przeladunkach, a w skrajnym przypadku nawet zamkniecie bram. " Czy uważasz że dzisiaj są huragany? Nie sądzę :). Jak widzisz nie potrzeba niewiadomo jakich warunków i DCT przerywa roboty.

              • 4 2

              • Do spedytora

                Spedytorze kochany a czy Ty myślisz, że gdziekolwiek indziej przy złej pogodzie to będzie wszystko super?! Śnieg wyparuje spod suwnic a lód ucieknie na Twój widok?
                Dobrze, że to wszystko działa przy takiej pogodzie. Spójrz na to co na drogach, jak działa PKP i co się dzieje na Wiśle. Bardzo dużo sił i środków wydajemy żeby funkcjonować. Jestem pewny, że w DCT szybciej obsłużymy ciężarówkę w tej pogodzie niż obecne terminale w Gdyni przy normalnej pogodzie panie spedytorze rozpieszczony wynikami DCT.

                • 0 1

        • "żeby taki kolos cokolwiek odczuł to musiałby to być prawie huragan" otóż nie, czasem wystarczy minimalna zmiana ciężkości statku (przez źle sztauowane kontenery na dalekim wschodzie) i do tragedii niewiele potrzeba.

          • 6 0

      • To nie inwestycja a jedynie plany. (4)

        PIS bajkopisarstwo opanował do perfekcji. Oni kochają wielkie słomiane inwestycje jak Gierek.

        • 2 1

        • serio no popatrz, bo port zewnętrzny w Gdańsku był planowany w 1995 (3)

          a pozowlenia na uwczesne czasy i badania były robine do 1999 - to że inwestycje przez lata były blokowane najpierw przez SLD potem przez PO to szczegół...tak mielibyśmy odpowiednik DCT w 100% w naszych rękach, chyba, że jakaś polityczna k**** chciała by to sprzedać "bo nic się nie opłaca"

          • 3 5

          • a nawet wcześniej (2)

            Port Północny to miał być jedynie początek.
            Łącznie z futurystycznym zasypywaniem/osuszaniem Zatoki Puckiej i gwiaździstym terminalem na środku Zatoki Gdańskiej.

            • 0 0

            • bajkopisarzu to są fakty a nie ściema, ale co ty słoiku (1)

              o tym wiesz

              • 0 1

              • o co chodzi?

                Ja tylko potwierdzam to co mówisz. Rozwój portu w Gdańsku był planowany nie tylko w latach 90 ale i znacznie wcześniej. Tylko stale trwała bitwa, kto na tym ma zarobić albo czyja koncepcja będzie realizowana. Budowa portu na Zatoce miała wielu wrogów, którzy widzieli port na Martwej Wiśle (okolice Rafinerii). Pomysły osuszania Zatoki Puckiej były publicznie komunikowane w czasie budowy Portu Północnego.
                I ciągłe przepychanki prowadziły do sytuacji, że przypadkowe osoby decydowały o losie tych przedsięwzięć. A już zupełnym kuriozum było oddanie miastu (?) nabrzeży w Gdyni w ostatnim dniu urzędowania ministra "gospodarki morskiej" z... PSL.
                W tym samym czasie, gdy wbijano pierwsze łopaty przy budowie DCT.

                • 4 2

    • przeciez to nie rząd buduje dla siebie, tylko inwestorzy

      co ciebie obchodzi czy fabryki samochodów konkurują na południu kraju?

      • 9 8

    • Ludzie ale wy bzdury piszecie

      Myślicie, że prywatne firmy pakowały by po kilka mld zł w budowę gdyby to im się nie opłacało? Znaleźli się fachowcy internetowi co pewnie nigdy nawet obok tej branży nie pracowali

      • 18 3

    • Port

      Człowieku nie masz pojęcia co piszesz.Port jest za wąski i za płytki a 40 lat zaniedbań w rozbudowie pseudorzadow komuny ,PO nierobów i prezydentów miasta Gdyni doprowadziło do ruiny portu.Większy port to więcej przeładunków to więcej pieniędzy dla nas i kraju.

      • 7 12

    • Port w Gdańsku (3)

      Matołku to mieści się na jednej keji Rotterdamu.Im więcej portów czy keji tym większy ruch statków.Im większy tych statków tym większe pieniądze dla Polski i więcej pracy.Pracujesz dla Niemców?Bo im przszkadza każda inwestycja w porty Polskie.

      • 18 7

      • (2)

        Gdańsk to 55 mln ton przeładunków rocznie, 2 port na Bałtyku

        • 3 5

        • W obrotach na Bałtyku, największy udzział ma Rosja - ok. 30% (1)

          potem Szwecja - ok. 20%, następnie Dania, Finlandia i Polska po 10%.
          Gdańsk wyróznia się pozycją w segmencie kontenerowym - tu o włos wyprzedził Petersburg i zajął pierszą pozycję. Jednak to nie sport, szczególnie śledony na ekranie telewizora...
          Nie sztuka jest sie naszuflować, sztuką jest na tym zarobić.

          I tak Szwedzi czaplami nas mogą nakryć, bo mają ponad 20 portów i są w stanie obsłuzyć znacznie większy wolumen, w znacznie bardziej elastyczny i stabilny sposób, niż działajacy pojedynczo i dlawiący sie co rusz w róznych miejscach Gdańsk. I tak zbudowany przez zagraniczne fundusze.

          Wiec trochę optymizmu, budowa w Gdyni to dobro dla biznesu, bo będzie lepiej funkcjonował. A że nie nasz on? No trudno.

          • 5 1

          • oczywiście że dobry

            zainteresowanie partnerstwem jest duże i to o czymś świadczy - u nas mogło by być z 5 takich portów jak docelowy DCT

            • 4 0

    • Gdynia

      Ma kolego lepsze umiejscowienie już Gdańsk.

      • 9 7

    • po co wogóle co kolwiek budować skoro w Hamburgu jest port i w Lipsku nowe lotnisko

      logika ....

      • 4 3

  • Brawo! (2)

    Budować i nie przejmować się malkontentami!

    • 70 24

    • Może najpierw lepiej pomyśleć o drogach dojazdowych, a nie dopiero jak całe miasto się zakorkuje to co się stało..?

      • 8 3

    • Budować?

      Taki terminal powodujący zakorkowanie obleganego centrum to sen szaleńca chyba że tiry zaczną fruwać ale jak na razie staczają się na tych łysych oponach z estakady..

      • 2 1

  • tak duża inwestycja tylko w 4 lata ? (6)

    a 5 lat chcą budować obwodnicę Witomina - 2km odcinek...

    • 80 5

    • tylko porty budować (4)

      nie wiem jak długo budowali DTC - w sumie to nie jest problem, jak ktoś się zna - nie wiem dlaczego w Polsce tak długo stawia się zwykłe budynki - na zachodzie o ile wiem chyba z 2 razy szybciej (te wysokie zwykle kondygnacja lub dwie w tydzień).

      • 4 1

      • DTC to jeszcze nie zbudowali, (1)

        udało się natomiast zbudować i potem rozbudować DCT...

        • 5 0

        • oj tam oj tam :O)

          • 4 0

      • urzędy (1)

        Mój brat pracuje w branży budowlanej. To co wyczyniają urzędy przechodzi ludzkie pojęcie. Jak budujesz osiedle z kilkunastoma domami to trzeba na każdy budynek osobno składać papiery. Znacząco podnosi to koszty i bardzo przedłuża czas potrzebny na uzyskanie pozwolenia. Ogarnięcie papierów na takie osiedle to nawet 5 lat walki z urzędami i do 20 % kosztów całej inwestycji

        • 0 0

        • masz odpowiedź

          mentalnie adal jesteśmy w latach 90 - haracz trzeba płacić za wszystko i wszędzie

          • 1 0

    • DCT w 2 lata postawili

      • 5 0

  • Inwestycja (12)

    Czekała ponad 20 lat,nieudolne rządy Cegielskiej i Szczurka zabiły port Gdyński.Perełka na Bałtyku,z ogromnym potencjałem.Zamiast współpracować z rządami aby port się rozwijał,to Cegielska ze Szczurkiem zajęli się złodziejska deweloperką.

    • 58 23

    • W końcu (2)

      Jakiś rząd zajął się portami.To ogromne pieniędze dla budżetu,rozwój handlu,miejsca pracy a nie budowanie apartamentowców w centrum miasta.

      • 21 16

      • mieszkania i budowa portu to trochę dwa inne tematy (1)

        nie łączmy dwóch systemów walutowych....Miś

        • 9 1

        • w tym wypadku

          są ona bardzo blisko siebie.
          Wręcz na kursie kolozyjnym.

          • 4 4

    • Gdynia (5)

      To port a nie tanie miasteczko ze smierdzacymi budkami z frytkami i smażonymi mrożonymi rybkami z Chin.Ci co piszą te bzdury przeciw budowie portu to maja poważne problemy z myśleniem.Wystaczy sprawdzić jakie zyski przynosi Hamburg,Antwerpia,Kłajpeda,Ryga,Amsterdam,Rowtterdam i ile ludzi jest związanych z pracą w porcie i z portem.Jak chcecie poleżeć na plażach to wynocha w inne miejsca.Gdynia to nie Riwiera francuska jak myślą półgłówki z urzędu miasta.

      • 28 6

      • przecież urząd miasta jest zaangażowany w budowę (3)

        więc po co siejesz zamęt

        • 3 12

        • tak jest zaangażowany...

          "Prominentny przedstawiciel miasta wyraził jednak jakiś czas temu opinię, że nawet gdyby port miał płacić za te tereny złotem miasto mu tam budować się nie pozwoli."

          A teraz przyklejają się do silniejszych, bo może troachę blasku na nich spłynie...
          A powinny, pomyje...

          • 5 3

        • chyba mylisz Urząd Morski z Urżedem Miasta...

          • 5 0

        • od ponad 20 lat , silne lobby urzędasów, pilnie broni interesów około portowych aby tylko nie trafiły do portu. Oddadzą każdemu

          byle nie dla portu, który daje ludziom pracę. urząd miasta nie zatrudni wszystkic,h tylko swoich a to za mało aby utrzymac bandę nierobów z Piłsudskiego i innych jednostek. ktos w tym miescie musi pracować na betonowe donice, rybki i krowie placki przy Akwarium.

          • 1 1

      • na Riverze można wypoczywać, gdy ma sie Marsylię, Tulon i Niceę oraz pomniejsze porty.

        O tym zapominają "pachciarze" z magistratu Gdyni, co widzą jedynie własny czubek nosa.
        No, góra własny pępek...

        • 1 1

    • Gdynia Port

      Wszyscy co są przeciwni budowy i rozbudowy portu zapraszam do psychiatry.To naprawdę ciężki stan choroby mentalnej.

      • 20 5

    • Nie wiesz dlaczego ? (1)

      Im chodziło o to samo o co budyniowi w Gdańsku - deweloperka przy nabrzeżach + jakiś bonus, Gdynia z miasta portowego znanego każdemu stała się zwykłą dziurą na mapie i sypialnią dla słoików z Mazur i okolic. To miasto zawdzięcza swoje istnienie portowi a przez ostatnie lata sukcesywnie niszczyła to. W dodatku ma jeszcze problem spadkobierców terenów, którym kiedyś odebrano ziemię pod rozbudowę...

      • 2 4

      • tylko Budyń, jako przewodniczący Rady Nadzorczej portu, robił to nieco inteligentniej

        Wyrażnie widać chęć miasta na przepchnięcie działalności morskiej na prawy brzeg Wisły i panoszenie się miasta na terenach portowych. Ale przynajmniej nie zarzynali kury, co znosiła jaja. Choć rozdrapanie trupa stoczni poszło koncertowo a "przyjaźń" z DCT nalezy raczej do tych "szorstkich"...
        Teraz sekcje klepią stoczniowe niedobitki w krzakach na Stogach.

        • 2 1

  • trzeba połaczyć (2)

    Port Gdansk i Port Gdynia w jedą spółke jak to jest w Szczecinie i Swinoujsciu, tylko duzi sie dzis liczą-a budowac oba Terminale trzeba

    • 29 29

    • Port w Gdyni po wybudowaniu tego terminalu będzie większy od portu w Szczecinie i świnoujściu razem wzięte. Tamte porty jeśli chodzi o kontenery to mają marginalny obrót w skali kraju. Reszta idzie przez Gdańsk 68% i Gdynię 30%.

      • 8 0

    • Oooo nie! Za małe koryto za dużo ry..i

      • 2 0

  • Po co (1)

    Nie można tego w Gdańsku rozbudować tam jest lepsza infrastruktura albo Elbląg

    • 15 39

    • A jak tam Gdyńskie lotnisko, już działa?

      • 0 4

  • Obwodnica zatkana (2)

    Współczuję ludziom, którzy obwodnicy używają na co dzień. 2 mln teu...tiaaaa, jeśli się by miało ziścić, to gratuluję i cieszę się, że już w Gdyni nie mieszkam

    • 32 15

    • My też się cieszymy

      Nie wracaj z UK

      • 7 6

    • Jak dojechać do obwodnicy?

      Mżonki o wielkm porcie a cały ruch wali na estakadę Kwiatkowskiego, która się sypie.

      • 14 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w...

Najczęściej czytane