• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czwarty prom dla Norwegów zwodowany

VIK
27 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stępka pod budowę statku pożarniczego
  • Do wodowania promu wykorzystano dok pływający z Gdańskiej Stoczni Remontowa SA.
  • Na promach zastosowanych będzie wiele rozwiązań obniżających zużycie energii.
  • Do wodowania promu wykorzystano dok pływający z Gdańskiej Stoczni Remontowa SA.
  • Pierwszy z promów został oddany armatorowi pod koniec czerwca roku, trzy kolejne są na etapie wyposażania.

W stoczni Remontowa Shipbuilding SA zwodowano czwarty i ostatni z serii hybrydowy prom pasażersko-samochodowy o napędzie elektrycznym. Jednostki budowane są dla norweskiego armatora Norled.



Promy budowane są w ramach kontraktów podpisanych w lipcu i sierpniu 2018 roku. Pierwszy z promów został oddany armatorowi pod koniec czerwca tego roku. Kolejne dwa (B619/2 i 3) są już na wodzie na zaawansowanym etapie wyposażania i montażu urządzeń. Ostatni z serii ((B619/4) został zwodowany w ubiegłym tygodniu. Przy wodowaniu wykorzystano dok pływający z Gdańskiej Stoczni Remontowa SA.

Prototypowy prom Festøya, podobnie jak drugi z serii, będzie obsługiwał połączenie Festøya-Solavågen. Będą mogły przewozić do 296 pasażerów i 120 aut osobowych. Kolejne dwa, kursujące na krótszej trasie Mannheller-Fodnes, mogą przewieźć do 399 osób.

Pierwszy z czterech promów dla Norwegów już gotowy



Promy napędzają dwa pędniki azymutalne i dwa zespoły prądotwórcze. W standardowym trybie pracy całość mocy pobierana jest z akumulatorów elektrycznych, doładowywanych z lądu w czasie postoju promu przy nabrzeżu, co ma trwać 11 minut. Agregaty prądotwórcze na statku, pracujące w 100 proc. na paliwie biodiesel, mają być wykorzystywane jako źródła zasilania na wypadek awarii.

Na promach tych zastosowano wiele rozwiązań obniżających zużycie energii, w tym m.in.: odzysk ciepła, oświetlenie LED, system elektryczny o wysokiej wydajności, system wentylacji i klimatyzacji sterowany czujnikami temperatury i dwutlenku węgla, farbę minimalizującą tarcie oraz lekką konstrukcję statków.
VIK

Miejsca

Opinie (47) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • A czemu niema tam zwiasku solidarnosc hak pan lechu o tym mysli on przywodca stoczniowcow bez zwiasku solidarnosc ta stocznia niesty bedzie istniec co jest nie dobre bo psuje kondycje finsowe stoczni nieckich dunskich gdzie jest unia i donald kto nato pozwala

    • 0 0

  • a kiedy wodowanie pisiego promu w Szczecinie? (3)

    stępka już trzeci rok rdzewieje

    • 34 3

    • Podobno Crist wezmie ten projekt na bary (2)

      Prezes Cwirko juz ma obiecane

      • 1 0

      • Crist (1)

        Kadłub zrobią, zbrojenia, tory kablowe ok, pomalują ... ale kto zrobi maszyny, automatykę, hydraulikę (na pewno nie RHS :) ), kto to zda w próbach - marsjanie ?

        • 7 1

        • ci co potrafili juz na tamtym swiecie

          • 0 0

  • a ile promów Pisbolszewickiej (7)

    zjednoczonej partii robotniczej obiecywanych przez moravietzkiego zwodowano?

    • 40 10

    • (2)

      Nie wiem czy zauważyliście ale na świecie szykuje sie największy gospodarczy kryzys i może gdyby nie ta sytuacja, to więcej obietnic byłoby spełnionych. Jednak i tak wg ekspertów (wyprzedzając pytanie, nie z tvp) uważa że Polska ma jedną z lepszych sytuacji na świecie i to właśnie dzięki Pisowi.

      • 4 21

      • fakty tvpis i wszystko jasne

        • 0 0

      • aahahahaha!

        dobre dobre

        • 4 0

    • (2)

      A to pytanie to do paprykarzy w Szczecinie miały być budowane

      • 7 2

      • Czyli jak wybudowano to rząd, a ja nie wybudowano to wina ludu. (1)

        • 5 1

        • jak coś Pisiorowi nie wyjdzie

          a nie wychodzi nic to zawsze, ale to zawsze wina tuska!

          • 2 0

    • 500

      Powiem bez kozery pincet Ale wszystkie są niewidzialne jak smiglowce maciarki

      • 13 2

  • (2)

    Szkoda, że nie mamy juz tak strategicznych stałych odbiorców jak niegdyś ZSRR... Kontrakty miedzynarodowe dziś są, jutro ich nie ma, przykłady to ś.p Maritim;(

    • 7 17

    • TTo byli bardzo strategiczni odbiorcy. (1)

      My im dawaliśmy statki, a oni od nas brali węgiel. No i też kupowaliśmy z ZSRR w doskonałych cenach np worki na cement... a następnie z sukcesem odsprzedawaliśmy im cement w tych workach... za cenę niższą niż worki itd itd... za komuny to było lepiej somsiad.

      • 13 1

      • do ksiazek, a nie balamutne, zwietrzale propagandowe hasla sprzed kilkudziesieciu lat powtarzac

        • 0 0

  • Ja (12)

    No panowie ja Marcin Prezes obiecuję podjąć rozmowy o podwyżkach... Tylko szef związku on nie za bardzo chce się spotkać.. mówi że zajęty jest...

    • 10 6

    • (9)

      Was to bawi, a oni pewnie walczą o utrzymanie firmy i takich etatów jak Twój. Pełno ludzi traci pracę, nie dostaje wynagrodzenia - pewnie 10-tego dostajesz kasę jak zwykle? Źle, to proponuję inne stocznie ... a czekaj .... ale jakie?

      • 8 3

      • (8)

        Jakby faktycznie tak było to co robią mistrzowie wyposarzenia bez zespołów, przedłóżanie umów technologom którzy są zbędni zwłaszcza u elektryków itd można by jeszcze trochę wymienić ...

        • 0 4

        • Niech Cię wyślą kurs języka polskiego (1)

          i ortografii

          • 0 0

          • Ja

            Oczywiście merytorycznie nic od siebie, ale czepić sie trzeba, słownika nie używam bo to strata czasu dla mnie.

            • 0 0

        • RSB (5)

          Chyba stocznie mylisz - w RSB nie ma elektryków

          • 3 0

          • (4)

            To zainteresuj się jakim wydziałem kieruje Boratyński

            • 0 5

            • do BI (1)

              Na kadłubowi zwolnili technologa (i to dobrego), kilku mistrzów zdegradowali lub zwolnili w ostatnim czasie.

              • 0 0

              • Ja

                Wiktor odnośnie kadłubowni to 12 osób zostało zwolnionych, w tym właśnie mistrzowie

                • 0 0

            • (1)

              Automatyków. Elektryków jest tam dosłownie ZERO. Jest tam jeden technolog (pozdrowienia!), który pracuje już długo, więc na pewno ma już umowę nieokreśloną. Słabo strzelasz :)

              Poza tym - to RSB ma zwalniać ludzi, czy ma ich trzymać, bo się zgubiłem ...?

              • 3 0

              • Ja

                To rozmawiamy o innych osobach, świerzo zatrudniony z umową na zlecenie oddelegowany z WR gdzie był technologiem natomiast u elektryków nie wiem jakie piastuje stanowisko.

                • 0 0

    • WR Daro

      Miej odwagę podpisać się prawidłowo a nie podpuszczasz kolegę a sam z boku się śmiejesz. Rozumiem że pijesz do Araba albo ktoś całkiem z innego środowiska chce wsadzić kij w mrowisko.

      • 2 0

    • Ja

      Daro rozbawiłeś mnie do łez, w szatni pogadamy o tym na spokojnie ;D
      Czuway

      • 1 4

  • Remontowa to najlepsza recenzja głupich poczynań rządu w przemyśle stoczniowym.

    Prywatna firma radzi sobie i jest liderem w Europie. A nasze podatki topione są w takich redutach socjalizmu jak Stocznia Marynarki Wojennej czy NAUTA...

    • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    RSB (5)

    Co by nie mówić, RSB na dzisiaj jest najlepszą stocznią w Polsce, i może się to niektórym nie podobać, jest w pierwszej lidze stoczni europejskich w tej wielkości statków. Właściciel wybrał trudny model prowadzenia biznesu - stocznia posiada dużą ilość pracowników etatowych jak na standardy europejskie. Cała skandynawia to montownie wyposażenia siłami europy wschodniej z minimalną infrastrukturą (tu najbliżej Cristowi w modelu biznesu :))

    Trzymam cały czas kciuki!

    • 35 5

    • (3)

      Szkoda że te gamonie nie płacą . Firmy nie będą pracowały za darmo . Prawie wszystkie firmy uciekają bo stocznia nie płaci ...

      • 1 6

      • Klamstwo (2)

        To jest nie prawda. Stocznia ma zatory płatnicze ale cały czas reguluje swoje zobowiazania.

        • 5 1

        • Rsb (1)

          nic nie płaci podwykonawcom

          • 0 4

          • i pracują charytatywnie :)

            • 3 0

    • się zrepolonizuje to dopiero pokażemy !!!

      Będzie kolejna potęga w stępkach

      • 3 0

  • Pracuję tu (1)

    Praca w takiej firmie na etacie to teraz niesamowity przywilej i zaszczyt.
    Ja mam tą możliwość.
    Nie ukrywam, że jestem z tego dumny.
    Oczywiście takie firmy raz mają lepiej a raz gorzej.
    Ta stocznia istnieje i buduje.
    Pozdrawiam koleżanki i kolegów

    • 9 5

    • Przywilej

      Z tym przywilejem troche przesadzasz. Kazdy ma prawo do pracy w normalnych warunkach. Trzeba przyznac ze na razie stocznie nie dyma wlasnych pracownikow ale stara sie im w miare pomoc. Nie tna godzin, nie bylo postojowego, pensji tez nie obcieli. Nawet czasami drzwonia po innych spolkach czy nie chca ludzi z Rsb.

      • 2 0

  • Kiedy w cyklu artykulow o stoczniach bedzie jakis wywiad? (1)

    Wciaz tylko newsy przepisane z magazynu "stoczniowiec", takie artykuly to kazdy umie pisac :)

    • 5 2

    • Z pracownikami wywiad

      Weźcie do wywiadu po dwóch z każdego wydziału, jeden etatowy a drugi ze spółki i porównajmy ich sytuację xD

      • 2 0

  • Ależ ta nasza stocznia gdańska prężnie działa (3)

    Chwała nam stoczniowcom!

    • 25 4

    • Jasne (1)

      Zobaczymy za 2 lata

      • 0 8

      • A za 10 to dopiero zobaczymy ;)

        • 8 0

    • Stocznia Gdańska stała stoi i stać będzie woduje stocznia północna

      • 11 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka...

Najczęściej czytane