- 1 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (73 opinie)
- 2 150 mld zł na elektrownię jądrową (167 opinii)
- 3 Nowi wiceprezesi w Enerdze, prezesa brak (27 opinii)
- 4 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (85 opinii)
- 5 Badanie dna Zatoki Gdańskiej (12 opinii)
- 6 Ropa popłynie szybciej rurociągiem (44 opinie)
Czwarty prom dla Torghatten Nord AS już pływa
Remontowa Shipbuilding przekazała armatorowi kolejny prom pasażersko-samochodowy. To już czwarty statek zbudowany dla jednej z największych firm żeglugowych w Norwegii - Torghatten Nord AS.
Drugi z serii promów typu RoPax, któremu nadano nazwę KVALØY przekazano armatorowi 10 grudnia. Pierwszy, czyli VENGSØY wypłynął z gdańskiej stoczni 10 listopada. Oba promy otrzymały nazwy wysp leżących w północnej części Norwegii i służą do obsługi publicznego transportu wodnego w tym rejonie. Statki jednorazowo zabierają na pokład 147 pasażerów oraz 21 samochodów osobowych.
Współpraca z armatorem Torghatten Nord AS rozpoczęła się w 2009 roku podpisaniem kontraktu na budowę czterech nowoczesnych promów fiordowych różniących się rodzajem napędu, mocą silnika oraz zasięgiem obsługiwanych linii. W połowie ubiegłego roku rozpoczęła się budowa dwóch dwustronnych promów o napędzie konwencjonalnym. Od października bieżącego roku statki te obsługują ruch pasażersko - samochodowy w rejonie w Tromsø. Prawie 36 metrowe promy o nowoczesnym designie, obsługiwane przez trzy-osobową załogę zabierają na pokład 47 pasażerów i 16 samochodów osobowych. Oba promy - Rebbenesøy i Uløytind otrzymały swe nazwy w wyniku konkursu zorganizowanego przez społeczność lokalną.
W maju 2010 roku podpisano kolejne kontrakty na budowę czterech dużych, nowoczesnych promów pasażersko-samochodowych o napędzie gazowym, odpowiadającym restrykcyjnym normom ekologicznym, ograniczającym emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Promy przeznaczone będą do obsługi ruchu pasażersko-samochodowego w rejonie archipelagu Lofotów. Jednorazowo zabierać będą na pokład 390 pasażerów i 120 samochodów osobowych. Statki napędzane będą jednym silnikiem zasilanymi gazem LNG, co pozwoli na osiągnięcie serwisowej prędkości - 17 węzłów i maksymalnej prędkości 19 węzłów. Przewidywany termin przekazania statków to druga połowa 2012 roku.
W najbliższym programie Marka Kańskiego "Pomorska Kronika Biznesu" : Lotnisko na piątkę - zakończenie pięciu podstawowych inwestycji Portu Lotniczego w Gdańsku ; My dla morza morze dla nas - rozmowa z dyrektorem Urzędu Morskiego w Gdyni Andrzejem Królikowskim ; Bez kolizji - miasto i deweloper modernizują drogi ; Jak komercjalizować innowacje - dyskusja w Centrum Zaawansowanych Technologii"Pomorze". n"Pomorska Kronika Biznesu" w TVP Gdańsk jutro o 18.20 . Powtórka programu w sobotę o 17.00
Miejsca
Opinie (13) 3 zablokowane
-
2011-12-20 19:19
statek
wygląda jak nadmuchana dętka
- 0 0
-
2011-12-17 16:45
Smiesznie wyglada,rozumiem ze to ma plywac
ale przydalby sie tez ciekawy design
- 0 0
-
2011-12-16 10:59
a co to jest? nawet smiesznie wyglada jak wieloryb albo łudz podwodna :) (2)
szkoda tylko ze pod wodą nie rejsuje to była by atrakcja :)
- 6 1
-
2011-12-17 13:25
Ortografia pacanie ....
Ludz - co to jest ? Chyba łódź !
- 0 3
-
2011-12-16 11:14
z przodu cały dziób podnosi się do góry, odkrywając wjazd dla samochodów
- 1 0
-
2011-12-17 07:48
krajowe
To nie jest stocznia przejeta przez kapital zagraniczny. Remontowa Shipping i RMDC to kapital 100% krajowy tylko nazwy angielskie
- 4 0
-
2011-12-16 18:21
Puma rulez !
- 0 0
-
2011-12-16 10:47
od kiedy zagraniczne spółki przejeły stocznie to zaczełem dobrze zarabiać. (2)
jak stocznia była polska to gó.no płacili.
- 15 6
-
2011-12-16 14:20
Jakie spółki ??
Stocznia RSB (dawniej Północna) jest Polską Stocznią.
- 3 0
-
2011-12-16 13:47
Bo wtedy zarabiali prezesi solidarnościowe-PiSonieroby
.
- 2 2
-
2011-12-16 10:47
adidasem na fjord.
- 8 1
-
2011-12-16 10:43
RMDC
zapomnieli napisać o udziale REMONTOWA Marine Design & Consulting Sp. z o.o.
- 4 4
-
2011-12-16 10:12
Wańka Wstańka!
Ciekawy designe;)
- 14 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.