• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

DCT zatrudnia menedżera na rynek czeski oraz słowacki i szykuje się do budowy T3

Wioletta Kakowska-Mehring
12 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Terminal T3 będzie rozbudową istniejącego terminala T1. Terminal T3 będzie rozbudową istniejącego terminala T1.

Gdański terminal DCT intensyfikuje poszukiwanie klientów w Czechach oraz na Słowacji i powoli szykuje się do budowy kolejnego nabrzeża. T3 według wstępnych założeń może powstać do 2023 roku.



Terminal DCT konsekwentnie buduje swoją pozycję na rynkach Czech i Słowacji. Każdego roku przez gdański port przechodzą dziesiątki tysięcy kontenerów wypełnionych towarami pochodzącymi z tych krajów lub tam wysyłanych. Nie byłoby to możliwe między innymi bez bezpośrednich połączeń kolejowych z Czechami, które zostały uruchomione w 2017 roku. Aby wzmacniać poziom obsługi, DCT Gdańsk zdecydowało, że konieczne jest posiadanie reprezentanta stacjonującego na miejscu, współpracującego ściśle z klientami w Czechach i Słowacji. W tym celu powołano menedżera ds. rozwoju biznesu na Czechy i Słowację, który będzie pracować z lokalną branżą logistyczną oraz właścicielami ładunków, aby mogli poznać i wykorzystać możliwości, jakie daje transport przez terminal DCT Gdańsk. Została nim Adéla Kurečková.

Pracownicy DCT żądają właściwej ochrony przed koronawirusem i układu zbiorowego



- Klienci z państw pozbawionych dostępu do morza w wyborze portu - oddalonego od nich o setki kilometrów - kierują się kosztem transportu, ale także potrzebują gwarancji, że ich ładunki będą bezpieczne, a oni zostaną obsłużeni na najwyższym poziomie. DCT Gdańsk dzięki swojemu położeniu oraz dzięki rozbudowanej sieci połączeń oceanicznych i intermodalnych jest doskonałą alternatywą dla Czech i Słowacji w odniesieniu do tradycyjnych portów obsługujących te kraje. To, że przez nasz terminal przechodzi coraz większa liczba ładunków czeskich i słowackich, jest dla nas dowodem, że część klientów już z tej koncepcji skorzystała i są zwyczajnie zadowoleni. Przy wsparciu Adéli będziemy wzmacniać to, co do tej pory udało nam się wypracować, ale też będziemy poszerzać w branży logistycznej wiedzę o tym, co możemy zaoferować tamtejszym rynkom - mówi Cameron Thorpe, dyrektor generalny DCT Gdańsk.

A nowe rynki to nowe wyzwania i... infrastruktura. Od kilku lat mówi się o planach powstania kolejnego nabrzeża, tym razem "na wodzie". W marcu tego roku DCT wystosowało zapytanie ofertowe ws. ceny za wykonanie badań geotechnicznych i geologicznych w związku z planowaną rozbudową. Jak przyznano, firma rozpoczęła prace przygotowawcze do wykonania projektu budowlanego i budowy kolejnego pirsu głębokowodnego terminalu kontenerowego. W ramach umowy w pierwszej kolejności zostaną wykonane badania geotechniczne, a po wyborze projektanta i stworzeniu projektu robót geologicznych zostanie wykonany komplet badań geologiczno-inżynierskich. DCT przewiduje wykonanie min. 350 odwiertów. Planowana inwestycja będzie zlokalizowana na akwenie wodnym w bezpośrednim sąsiedztwie pirsu T1.

Branża intermodalna zarzuca DCT wykorzystywanie pozycji



Według wstępnych założeń terminal miał powstać do 2023 roku. Czy uda się dotrzymać tego terminu i na jakim etapie są prace?

- W chwili obecnej nie jesteśmy w stanie podać żadnych dalszych szczegółów - poinformowano nas w biurze prasowym DCT.

Być może więc koronawirus i problemy w transporcie morskim zweryfikują plany.

W 2019 w DCT Gdańsk przeładowano z największych kontenerowców świata ponad 2 mln TEU (kontenerów 20-stopowych). Dzięki nabrzeżom o głębokości do 17 m oraz największym na Bałtyku dźwigom kontenerowym (o wysięgu do 26 rzędów kontenerów). Jaki będzie ten rok? Według informacji podanych przez Port Gdańsk spadek w pierwszej połowie tego roku (rok do roku) w tzw. grupie towarowej kontenery wyniósł - 4,1 proc.

Miejsca

Opinie (104) 5 zablokowanych

  • Bardzo dobra wiadomość (4)

    • 67 31

    • Chwalą się że najwieksze statki świata przypływają (3)

      ale jakiegoś punktu widokowego żeby popatrzeć to nie zrobili. Nawet lotnisko zrobiło górkę spoterską, a DCT ma to w nosie, niestety.

      • 8 17

      • Bo tam się pracuje, a nie zajmuje pierdołami. (2)

        • 25 5

        • A o budowaniu wizerunku to nie słyszałeś Januszu marketingu? (1)

          Można z tego zrobić sporą atrakcję turystyczną która będzie przyciągała ludzi na Stogi także poza sezonem letnim.

          • 6 2

          • Coś w tym jest, 400-metrowe olbrzymy robią wrażenie

            • 4 0

  • (9)

    Był dym w temacie zabierania plaży to zbudują I etap niby na wodzie, nikt nie będzie chodzić na plażę z widokiem na kontenery, więc będzie można zabudować plażę.

    • 100 23

    • (7)

      Teren był już zarezerwowany w 2005 roku .A nie że teraz zabierają plaże pozatym w stronę Wisły plaży jest od groma tak że nie narzekajcie.

      • 26 34

      • nie wiesz co mówisz (4)

        i nie będzie to wybaczone.

        • 15 13

        • ADAM (2)

          Paweł Adam Owicz ogłaszał swój sukces, wskazując mieszkańcom Stogów, że plaża Stogi nie będzie przeznaczona pod rozwój portu.
          Potem wygrał wybory w II turze.

          Tak pisało trójmiasto.peel

          • 16 6

          • kacperek sprzątnij kuwetę

            • 3 4

          • łgał

            • 0 0

        • Wie doskonale jak widać

          ci co siedzą w temacie wiedzą co mam na mysli

          • 0 0

      • (1)

        Przecież tam są przeniesione kaczki.

        • 7 3

        • Nie tam już żadnych ptaków, zostały przeniesione na wyspę Sobieszewskæ

          • 8 1

    • NIe będzie tam plaży

      docelowo płot DCT ma być na wysokości linii tramwajowej plaża. Cały las idzie do wycinki i będzie nowy plac składowania + kolejna rozbudowa bocznic kolejowych. Budyń o tym doskonale wiedział od 2010 roku, bo to było już wtedy zaklepane w kolejnych etapach rozwoju.....

      • 2 1

  • Musza tam niezle zarabiac (14)

    Prosta, malo odpowiedzialna praca, umowa pewnie odrazu na stale...musi sie rozbudowac wiecej szybcie wydajniej...oby ludzie sie znalezli chetni by pracowac...

    • 12 70

    • (2)

      Port będzie zautomatyzowany więc ludzi dużo nie będzie potrzebnych

      • 13 6

      • a ile tam bedzie miejsc na menadzera? (1)

        • 0 0

        • Kilkadziesiąt

          • 0 0

    • Mylisz się.. (1)

      Bardzo się mylisz kolego, praca jest bardzo odpowiedzialna i to na każdym stanowisku, a umowy firma przedłuża z maksymalna możliwością czy do 33 miesięcy, zazwyczaj są 3 umowy i ostatnia jest na stałe.

      • 25 3

      • Z tymi umowami dlugo...troche dziwne podejscie

        Niezle zaufanie maja do pracownika jesli to tak wyglada...to pewnie na tym okresie ""probnym"" 33 miesiecznym tylko na rano po 8h i weekendy wolne...wypadałoby

        • 13 1

    • (5)

      Prosty i mało odpowiedzialny to być może ty jesteś? Tam roboty znajdą pracę. A utraca Ci co pracują bo automatyzacja t1 zlikwiduje stanowiska pracy. Przebudowa t2 to tylko formalność.

      • 15 6

      • (4)

        Nie wierzę że im się to uda tak szybko jak oni nie potrafili bramek wjazdowych zautomatyzować bo ciągle coś się wieszało

        • 15 6

        • (3)

          Inżynier Maliniak? Co ci nie działało na bramkach?

          • 5 3

          • Xyz (2)

            To się działo że kierowcą nie działały karty, a korki robiły się aż do mostu wantowego, długi czas nie potrafili tego zorganizować

            • 7 4

            • To są błędy wieku niemowlęcego. Dużo projekt, a kierowcy nie zawsze czytają komunikaty. To też nie ułatwiało sprawy.

              • 7 2

            • * kierowcom

              • 2 1

    • Mylisz się..

      .

      • 3 3

    • Nie karmić trolla

      • 3 3

    • Mało odpowiedzialna? Pewnie nie stałeś na kontenrowcu, bądź na nabrzeżu podczas załadunku.

      • 3 1

  • (3)

    Wszystko pójdzie sprawnie bo to prywatny kapitał większościowy. Gdyby to była polska budżetówka czy nawet ssp to 5 lat trwałyby przetargi i kombinacje jak przy okazji budowy terminala wybudować sobie dom.

    • 68 13

    • w "Dune City" był wyłącznie kapitał prywatny

      a "budżetówka" dała mu radę.
      DCT został sprzedany i kapitał państwowy jest również obecny w tym przedsięwzięciu.

      Przypadek DCT wyraźnie pokazuje siłę strategii i ewolucyjnego rozwoju, niezbędną dla takich przedsięwzięć. Subiektywność, kadencyjność i brak odpowiedzialności związana z koteriami politycznymi jest dla nich zabójcza.
      Nie ma to związku z formą własności.

      • 6 3

    • Nie tylko w państwowych takie numery ;)

      • 5 0

    • "prywatny kapitał większościowy"?

      To sprawdź, kto jest właścicielem terenu, wtym istniejącego terminala...

      • 2 1

  • Czyli rozbudowa zabierze jednak plaże (12)

    mieszkancy jak zwykle zrobieni w bambuko:)

    • 72 48

    • i nawet nie ma od kogo...

      ...obietnic i zapewnień egzekwować...

      • 13 5

    • (2)

      Nie policzyłeś ile razy Morawiecki ciebie okłamał?

      • 19 13

      • Co ma piernik do wiatraka?

        Tu akurat rozmawiamy o DCT.

        • 5 0

      • Prawie tyle samo razy co Rudy. Ma jeszcze czas więc pewnie rudego przegoni w niespełnionych obietnicach. Pamiętasz 3x15?

        • 3 4

    • Wy jesteście ślepi czy głupi? (3)

      Przecież ta działka była DCT od dawna. A płacz był o całą plażę na Stogach, która oczywiście pozostanie tak jak jest.

      • 15 13

      • kto ja oddal za symboliczna zlotowke? (1)

        • 2 0

        • Za złotówkę plus walizka od dziadków oraz mieszkanie za atrakcyjną cene

          • 3 0

      • Nie pozostanie tak jak jest - bo to wizualizacja końca etapu 3 inwestycji

        Cała rozbudowa DCT podzielna jest na 6 etapów - wiem to od 2005 roku bo widziałem plany rozbudowy portu do 2050 roku....tak, że tak jak ktoś pisał - plac kontenerowy (składowania i strefa celna) docelowo ma kończyć się przy linii tramwajowej Stogi Plaża.

        • 1 1

    • Masakra chłopie. (2)

      W krajach zachodnich w dzielnicach przyportowych takich jak np w Gdańsku Stogi mieszkania są tanie jak barszczyk bo nikt tam niechce mieszkać. Ludzie są świadomi jak bardzo truje port. U nas jest lament że kocyka sobie nie rozłoży jeden z drugim między rafinerią a trującym kontenerowcem . Żal.

      • 6 5

      • Czym truje nowoczesny port kontenerowy?

        • 0 2

      • W Hamburgu trochę inaczej to wygląda w dzielnicy portowej.

        • 3 2

    • Chyba nie przypatrzyłeś się wizualizacji. Jakie zabranie plaży?

      • 2 3

  • Plaza (2)

    Plazy jest dużo, fakt ze zabiorą ale jest gdzie się przesunąć w prawo, dużo fajniejszy odcinek napewno niż pływanie obok Ogromnych statków. Jestem ze Stogow ale chyba od tego rozdawnictwa rządowego ludzie zapomnieli ze jest takie cos jak pracza ten terminal da dużo i to w miarę dobrze płatnych miejsc pracy

    • 58 42

    • "da dużo i to w miarę dobrze płatnych miejsc pracy"

      Pracownikom zza wschodniej granicy i to wcale nie zza tej najbliższej.
      Co widać już na Przeróbce, bo "garnitur" rezydentów się wymienił.

      • 14 6

    • plaży nie jest dużo

      bo to jedyna taka plaża w Gdańsku a i nad Zatoką trudno podobną znaleźć..

      • 13 8

  • Hahaha (4)

    Przecież ten menadżer to pewnie już wybrany....

    • 16 5

    • to nie państwowa spółka :) (2)

      • 2 4

      • a to myslisz, ze to roznica i nie ma tam nepotyzmu?

        • 5 0

      • w orlenie państwo ma dwadzieścia kilka procent i efekty widać.
        W DCT mają 30%, tu będzie się działo.

        • 0 0

    • menadzer

      przecież jest wymieniona z imienia i nazwiska...

      • 3 0

  • Brawo Gdańsk

    w 2025 roku 5 mln TEU w Porcie Gdańsk

    • 42 10

  • 20k+ ? to może się skuszę

    • 9 7

  • Mieli nie zabierac plazy na Stogach niech buduja w glab morza !

    Pani prezydent Dulkiwicz i prof Cwiklinski oszukali Gdańszczan i Gdańszczanki. Nie dajmy się oszukać apel do mieszkańców Gdańska!!!!!

    • 59 76

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sebastian Ptak

Prawnik, ekspert rynku bankowego, współtwórca nowoczesnego sektora płatniczego w Polsce, Prezes...

Najczęściej czytane