• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

DCT zatrudnia menedżera na rynek czeski oraz słowacki i szykuje się do budowy T3

Wioletta Kakowska-Mehring
12 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Terminal T3 będzie rozbudową istniejącego terminala T1. Terminal T3 będzie rozbudową istniejącego terminala T1.

Gdański terminal DCT intensyfikuje poszukiwanie klientów w Czechach oraz na Słowacji i powoli szykuje się do budowy kolejnego nabrzeża. T3 według wstępnych założeń może powstać do 2023 roku.



Terminal DCT konsekwentnie buduje swoją pozycję na rynkach Czech i Słowacji. Każdego roku przez gdański port przechodzą dziesiątki tysięcy kontenerów wypełnionych towarami pochodzącymi z tych krajów lub tam wysyłanych. Nie byłoby to możliwe między innymi bez bezpośrednich połączeń kolejowych z Czechami, które zostały uruchomione w 2017 roku. Aby wzmacniać poziom obsługi, DCT Gdańsk zdecydowało, że konieczne jest posiadanie reprezentanta stacjonującego na miejscu, współpracującego ściśle z klientami w Czechach i Słowacji. W tym celu powołano menedżera ds. rozwoju biznesu na Czechy i Słowację, który będzie pracować z lokalną branżą logistyczną oraz właścicielami ładunków, aby mogli poznać i wykorzystać możliwości, jakie daje transport przez terminal DCT Gdańsk. Została nim Adéla Kurečková.

Pracownicy DCT żądają właściwej ochrony przed koronawirusem i układu zbiorowego



- Klienci z państw pozbawionych dostępu do morza w wyborze portu - oddalonego od nich o setki kilometrów - kierują się kosztem transportu, ale także potrzebują gwarancji, że ich ładunki będą bezpieczne, a oni zostaną obsłużeni na najwyższym poziomie. DCT Gdańsk dzięki swojemu położeniu oraz dzięki rozbudowanej sieci połączeń oceanicznych i intermodalnych jest doskonałą alternatywą dla Czech i Słowacji w odniesieniu do tradycyjnych portów obsługujących te kraje. To, że przez nasz terminal przechodzi coraz większa liczba ładunków czeskich i słowackich, jest dla nas dowodem, że część klientów już z tej koncepcji skorzystała i są zwyczajnie zadowoleni. Przy wsparciu Adéli będziemy wzmacniać to, co do tej pory udało nam się wypracować, ale też będziemy poszerzać w branży logistycznej wiedzę o tym, co możemy zaoferować tamtejszym rynkom - mówi Cameron Thorpe, dyrektor generalny DCT Gdańsk.

A nowe rynki to nowe wyzwania i... infrastruktura. Od kilku lat mówi się o planach powstania kolejnego nabrzeża, tym razem "na wodzie". W marcu tego roku DCT wystosowało zapytanie ofertowe ws. ceny za wykonanie badań geotechnicznych i geologicznych w związku z planowaną rozbudową. Jak przyznano, firma rozpoczęła prace przygotowawcze do wykonania projektu budowlanego i budowy kolejnego pirsu głębokowodnego terminalu kontenerowego. W ramach umowy w pierwszej kolejności zostaną wykonane badania geotechniczne, a po wyborze projektanta i stworzeniu projektu robót geologicznych zostanie wykonany komplet badań geologiczno-inżynierskich. DCT przewiduje wykonanie min. 350 odwiertów. Planowana inwestycja będzie zlokalizowana na akwenie wodnym w bezpośrednim sąsiedztwie pirsu T1.

Branża intermodalna zarzuca DCT wykorzystywanie pozycji



Według wstępnych założeń terminal miał powstać do 2023 roku. Czy uda się dotrzymać tego terminu i na jakim etapie są prace?

- W chwili obecnej nie jesteśmy w stanie podać żadnych dalszych szczegółów - poinformowano nas w biurze prasowym DCT.

Być może więc koronawirus i problemy w transporcie morskim zweryfikują plany.

W 2019 w DCT Gdańsk przeładowano z największych kontenerowców świata ponad 2 mln TEU (kontenerów 20-stopowych). Dzięki nabrzeżom o głębokości do 17 m oraz największym na Bałtyku dźwigom kontenerowym (o wysięgu do 26 rzędów kontenerów). Jaki będzie ten rok? Według informacji podanych przez Port Gdańsk spadek w pierwszej połowie tego roku (rok do roku) w tzw. grupie towarowej kontenery wyniósł - 4,1 proc.

Miejsca

Opinie (104) 5 zablokowanych

  • Klika Adamowicza (4)

    Klika Adamowicza złamała obietnicę. Żegnaj najpiękniejsza plażo w Trójmieście.

    • 15 25

    • masz coś ze wzrokiem

      • 7 5

    • PiS (2)

      Włascicielem jest... rząd, czyli PiS!

      • 0 8

      • Nie kłam (1)

        Państwo ma tylko 30% udziału w Dct

        • 6 0

        • A ile ma procent własności plaży?

          • 1 1

  • Musza to zrobic bo na chwile obecna maja tylko jedno stanowisko do obslugi statkow powyzej 15 tys TEU. Trzeba koniecznie zwiekszyc dlugosc nabrzeza.

    • 14 11

  • Halo Gdynia - ZMP Gdynia, halo BCT Gdynia - musicie się pospieszyć z tym portem zewnętrznym, (5)

    bo was Gdańsk puści w skarpetkach. Czy władzom portu w Gdyni, udało się przekonać właściciela BCT, żeby został w Gdyni i dosypał kasy na tę "rozbudowę"? No pytam - wizyta na Filipinach przyniosła spodziewane efekty? Odpowiadam - NIE!
    A tak na poważnie-przecież mrzonki o sensowności budowy portu zewnętrznego w Gdyni, to od początku były ... mrzonki (ale rozumiem, że wciąż są tacy, którzy wierzą w te wizje).

    • 16 4

    • (1)

      Filipińczyk tylko doji BCT nic nie inwestuje wszystko z zysku wyrobionego z BCT i pomocy uni europejskiej.Gdyby nie MSC i te wiatraki to terminal stał by pusty.Zero inwestycji przyszłości tylko wymiana sprzętu , łapówkarstwo kolesiostwo itd.Zreszta po co to tam co kolwiek robić jak DCT łyknie cała robotę z BCT i GCT

      • 13 0

      • Kerownictwo bct doskonale zdaje sobie sprawę

        że te 2 lata do końca koncesji ich filipińskiego właściciela , to już ostatni czas ich ciepłych posadek i na finiszu lecą już na żywioł. Wałki na wydajności, na premiach a nawet "swoich" z nadgodzin na żywca bezczelnie już kroją.

        • 14 0

    • BCT już praktycznie nie ma ale nikt o tym głośno nie mówi. (2)

      Archiwalny (z 25 czerwca 2012r.) wywiad na 3city z ówczesnym prezesem BCT. Jeśli po dwóch krótkich fragmentach poniżej, ktoś ma jeszcze jakieś wątpliwości co dalszych losów BCT (po 2023r - a więc po wygaśnięciu obecnej koncesji), to uwaga :
      ".... Jeśli gdyński port nie zacznie przyjmować większych kontenerowców, to wypadnie z gry ..."
      ".....Dla nas jest to po prostu być, albo nie być. My możemy w 2023 roku po prostu "zgasić światło" i pójść sobie stąd, bo nam się kończy koncesja".
      Dziękuję za uwagę.

      • 10 1

      • Arogancik kozaczył, że "możemy w 2023 zgasić światło" he" he. ... (1)

        A w 2019 to jemu boss z Filipin niespodziewanie "zgasił światło" i wywalił go z prezesowskiego stołka. Taki z krzy sia zasłużony dla bct kozak był.

        • 3 1

        • żeby tylko czasem obecny wo jtek tak nie skończył zanim nastanie ciemność w bct

          • 2 0

  • Zagadka: Gdzie najłatwiej spotkać gdańską Straż Miejską? W lesie na Górkach Zachodnich. (2)

    Po przebudowie, od plaży przy głównym wejściu na Stogach, do najbliższego kontenerowca będzie około 500m w linii prostej. W tym wypadku mniej turystów pojedzie na Stogi, a więcej na Górki Zachodnie, które są na to kompletnie nie przygotowane.

    • 8 3

    • Tak? (1)

      Turyści z głębi kraju będą chcieli właśnie oglądać statki leżąc na plaży. Tego nie maja gdzie indziej, to ich będzie przyciągać.

      • 2 0

      • Od otworzenia DCT to największa atrakcja Gdańskich plaż

        taka prawda - bo woda sama w sobie to syf, na plażach brak śmietników, toalet, ceny w knajpach większe niż w Niemczech (wiem z autopsji) podobnie ceny noclegów nad morzem.

        • 1 1

  • Klika Adamowicza złamała obietnicę. Żegnaj najpiękniejsza plażo w Trójmieście

    jak zawsze zreszta.

    • 6 4

  • A klika pisu jak zwykle jątrzy i wszystko upolitycznia (3)

    .. jak zawsze zresztą

    • 5 6

    • Klika

      Nie obrażaj ludzi. Jedno i drugie to klika, tylko innymi chorągiewkami wymachują.

      • 6 0

    • (1)

      A co to takiego klika? I co robi druga klika?

      • 1 0

      • Klika

        klika «grupa osób wzajemnie się popierających i dążących wspólnie do osiągnięcia własnych korzyści wbrew interesowi społecznemu»

        • 3 2

  • Tylko kto

    To będzie wywoził jakbjuz teraz slotów brakuje przy dwóch terminalach? Najpierw porządek z obsługą samochodów zewnętrznych, a później gloryfikowanie DCT w necie

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane