DCT zatrudnia menedżera na rynek czeski oraz słowacki i szykuje się do budowy T3

Terminal T3 będzie rozbudową istniejącego terminala T1.
Terminal T3 będzie rozbudową istniejącego terminala T1. fot. materiały prasowe

Gdański terminal DCT intensyfikuje poszukiwanie klientów w Czechach oraz na Słowacji i powoli szykuje się do budowy kolejnego nabrzeża. T3 według wstępnych założeń może powstać do 2023 roku.



Terminal DCT konsekwentnie buduje swoją pozycję na rynkach Czech i Słowacji. Każdego roku przez gdański port przechodzą dziesiątki tysięcy kontenerów wypełnionych towarami pochodzącymi z tych krajów lub tam wysyłanych. Nie byłoby to możliwe między innymi bez bezpośrednich połączeń kolejowych z Czechami, które zostały uruchomione w 2017 roku. Aby wzmacniać poziom obsługi, DCT Gdańsk zdecydowało, że konieczne jest posiadanie reprezentanta stacjonującego na miejscu, współpracującego ściśle z klientami w Czechach i Słowacji. W tym celu powołano menedżera ds. rozwoju biznesu na Czechy i Słowację, który będzie pracować z lokalną branżą logistyczną oraz właścicielami ładunków, aby mogli poznać i wykorzystać możliwości, jakie daje transport przez terminal DCT Gdańsk. Została nim Adéla Kurečková.

Pracownicy DCT żądają właściwej ochrony przed koronawirusem i układu zbiorowego



- Klienci z państw pozbawionych dostępu do morza w wyborze portu - oddalonego od nich o setki kilometrów - kierują się kosztem transportu, ale także potrzebują gwarancji, że ich ładunki będą bezpieczne, a oni zostaną obsłużeni na najwyższym poziomie. DCT Gdańsk dzięki swojemu położeniu oraz dzięki rozbudowanej sieci połączeń oceanicznych i intermodalnych jest doskonałą alternatywą dla Czech i Słowacji w odniesieniu do tradycyjnych portów obsługujących te kraje. To, że przez nasz terminal przechodzi coraz większa liczba ładunków czeskich i słowackich, jest dla nas dowodem, że część klientów już z tej koncepcji skorzystała i są zwyczajnie zadowoleni. Przy wsparciu Adéli będziemy wzmacniać to, co do tej pory udało nam się wypracować, ale też będziemy poszerzać w branży logistycznej wiedzę o tym, co możemy zaoferować tamtejszym rynkom - mówi Cameron Thorpe, dyrektor generalny DCT Gdańsk.

A nowe rynki to nowe wyzwania i... infrastruktura. Od kilku lat mówi się o planach powstania kolejnego nabrzeża, tym razem "na wodzie". W marcu tego roku DCT wystosowało zapytanie ofertowe ws. ceny za wykonanie badań geotechnicznych i geologicznych w związku z planowaną rozbudową. Jak przyznano, firma rozpoczęła prace przygotowawcze do wykonania projektu budowlanego i budowy kolejnego pirsu głębokowodnego terminalu kontenerowego. W ramach umowy w pierwszej kolejności zostaną wykonane badania geotechniczne, a po wyborze projektanta i stworzeniu projektu robót geologicznych zostanie wykonany komplet badań geologiczno-inżynierskich. DCT przewiduje wykonanie min. 350 odwiertów. Planowana inwestycja będzie zlokalizowana na akwenie wodnym w bezpośrednim sąsiedztwie pirsu T1.

Branża intermodalna zarzuca DCT wykorzystywanie pozycji



Według wstępnych założeń terminal miał powstać do 2023 roku. Czy uda się dotrzymać tego terminu i na jakim etapie są prace?

- W chwili obecnej nie jesteśmy w stanie podać żadnych dalszych szczegółów - poinformowano nas w biurze prasowym DCT.

Być może więc koronawirus i problemy w transporcie morskim zweryfikują plany.

W 2019 w DCT Gdańsk przeładowano z największych kontenerowców świata ponad 2 mln TEU (kontenerów 20-stopowych). Dzięki nabrzeżom o głębokości do 17 m oraz największym na Bałtyku dźwigom kontenerowym (o wysięgu do 26 rzędów kontenerów). Jaki będzie ten rok? Według informacji podanych przez Port Gdańsk spadek w pierwszej połowie tego roku (rok do roku) w tzw. grupie towarowej kontenery wyniósł - 4,1 proc.

Opinie (106) 3 zablokowane

  • Bardzo dobra wiadomość

    • 64 31

  • Był dym w temacie zabierania plaży to zbudują I etap niby na wodzie, nikt nie będzie chodzić na plażę z widokiem na kontenery, więc będzie można zabudować plażę.

    • 97 23

  • Musza tam niezle zarabiac

    Prosta, malo odpowiedzialna praca, umowa pewnie odrazu na stale...musi sie rozbudowac wiecej szybcie wydajniej...oby ludzie sie znalezli chetni by pracowac...

    • 12 70

  • Port będzie zautomatyzowany więc ludzi dużo nie będzie potrzebnych

    • 13 6

  • Wszystko pójdzie sprawnie bo to prywatny kapitał większościowy. Gdyby to była polska budżetówka czy nawet ssp to 5 lat trwałyby przetargi i kombinacje jak przy okazji budowy terminala wybudować sobie dom.

    • 68 12

  • Mylisz się..

    Bardzo się mylisz kolego, praca jest bardzo odpowiedzialna i to na każdym stanowisku, a umowy firma przedłuża z maksymalna możliwością czy do 33 miesięcy, zazwyczaj są 3 umowy i ostatnia jest na stałe.

    • 25 3

  • Prosty i mało odpowiedzialny to być może ty jesteś? Tam roboty znajdą pracę. A utraca Ci co pracują bo automatyzacja t1 zlikwiduje stanowiska pracy. Przebudowa t2 to tylko formalność.

    • 15 6

  • Mylisz się..

    .

    • 3 3

  • Nie wierzę że im się to uda tak szybko jak oni nie potrafili bramek wjazdowych zautomatyzować bo ciągle coś się wieszało

    • 15 6

  • Czyli rozbudowa zabierze jednak plaże

    mieszkancy jak zwykle zrobieni w bambuko:)

    • 71 47

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie...