• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwie oferty na dzierżawę Deepwater w Porcie Gdańsk

Wioletta Kakowska-Mehring
7 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
A - działka 18,64 ha z infrastrukturą (bateria silosów żelbetowych, magazyn płaskiego składowania). B - działka 6,14 ha z infrastrukturą, m.in. falochron, tor kolejowy. C - Pirs Rudowy. D - działka 1,44 ha. A - działka 18,64 ha z infrastrukturą (bateria silosów żelbetowych, magazyn płaskiego składowania). B - działka 6,14 ha z infrastrukturą, m.in. falochron, tor kolejowy. C - Pirs Rudowy. D - działka 1,44 ha.

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk poinformował na Twitterze, że w przetargu na dzierżawę tzw. Deepwater, czyli 27 hektarów w głębokowodnej części portu, oferty złożyły dwie firmy. Są to CM Partner A/S z siedzibą w Kopenhadze i  DCT Gdańsk. Teraz komisja weryfikuje dokumenty.



Przypomnijmy, że Port Gdańsk pod koniec października ub. roku ogłosił, że znów szuka chętnego na najem długoterminowy zabudowanej nieruchomości gruntowej o łącznej powierzchni ponad 27 haMapka, gdzie stoją charakterystyczne silosy. Teren znajduje się bezpośrednio przy Pirsie Rudowym w Porcie Północnym.

Teren jest atrakcyjny, bo zlokalizowany w głębokowodnej części portu. Na działce znajdują się m.in. południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Teren powrócił do Portu po tym, jak spółka OT Logistics wycofała się z planów budowy tam terminalu agro.

CM Partners A/S jest spółką należącą do Copenhagen Merchants Holding A/S, który zajmuje się logistyką, transportem i jest także operatorem kilku terminali masowych, m.in. w Porcie Gdańsk (Gdański Terminal Masowy) oraz w Szczecinie. Drugi z oferentów to terminal kontenerowy DCT, który działa w sąsiedztwie terenu do wydzierżawienia.

Bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw.


Co ciekawe, jeszcze kilka dni temu wiceminister infrastruktury ogłosił, że w Gdańsku państwowa spółka o nazwie Agroport SA utworzy terminal przeznaczony produktom rolnym, a większość komentatorów uznała, że ma on powstać właśnie na działce przy Pirsie Rudowym.

- Zapadła decyzja, że w Gdańsku powstanie specjalistyczny port, tak zwany Agroport, który będzie służył rolnictwu do przeładunku towarów żywnościowych i nawozów. W przyszłym roku planujemy rozpocząć prace, tak aby docelowo mieć dwa agroporty dedykowane Ministerstwu Rolnictwa - powiedział wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski i dodał, że resort "chce tym przedsięwzięciem zainteresować też port w Świnoujściu".
Wiceminister wyjaśnił, że z tych portów eksportowane byłyby owoce, warzywa i mięso, a do Polski sprowadzane byłyby nawozy. Inwestorem ma być spółka powołana przez ministra rolnictwa o nazwie Agroport SA i zainwestuje w sumie po 500 mln zł w każdej z tych dwóch lokalizacji z budżetu państwa.

Władze Portu Gdańsk nie chciały komentować wypowiedzi ministra i odesłały nas do Ministerstwa Infrastruktury. Czekamy na odpowiedź, gdzie dokładnie i kiedy powstanie Agroport, o którym mówił Grzegorz Witkowski.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (15)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre....

Najczęściej czytane