- 1 Porzucony jacht wystawiony za 1/7 wartości (79 opinii)
- 2 Były prezes Lotosu w banku PKO BP (74 opinie)
- 3 Dodatkowy urlop i większy zasiłek (115 opinii)
- 4 Port Gdańsk szuka nowego prezesa (134 opinie)
- 5 Bateryjny magazyn Energi (92 opinie)
- 6 Equinor i Polenergia zakończyły badanie dna morskiego (40 opinii)
Delegacja Saab AB w Remontowa Shipbuilding
Stocznia Remontowa Shipbuilding gościła przedstawicieli jednego z największych w Europie producentów uzbrojenia i sprzętu wojskowego Saab AB. Wizyta związana była z realizacją programu pod kryptonimem Delfin dla polskiej Marynarki Wojennej.
Program pod kryptonimem Delfin dotyczy budowy dwóch okrętów typu SIGINT. Przypomnijmy, że w listopadzie ub. roku Agencja Uzbrojenia MON podpisała umowę ze szwedzką spółką Saab na zaprojektowanie, wyprodukowanie i wsparcie dwóch okrętów rozpoznania radiolokacyjnego typu SIGINT (Signal Intelligence) Delfin dla Marynarki Wojennej RP.
Podwykonawcą została właśnie stocznia Remontowa Shipbuilding.
W składzie delegacji, której przewodniczył prezes zarządu i dyrektor generalny tej spółki Micael Johansson, była także kadra zarządzająca Saab Kockums AB, którą reprezentował obecny dyrektor generalny Lars Tossman, jak również jego następca Mats Wicksell, który stanowisko to obejmie 1 marca br., oraz Saab Technologies Poland z prezesem Jyrki Kujansuu na czele. Ze strony stoczni Remontowa Shipbuilding w spotkaniu udział wzięli między innymi: prezes zarządu Marcin Ryngwelski oraz członkowie zarządu Dariusz Jaguszewski i Jacek Flasiński.
- Podczas wizyty omówiono najistotniejsze kwestie związane z realizacją Programu Delfin oraz możliwości współpracy. Spotkanie było okazją do zaprezentowania naszej infrastruktury oraz potencjału produkcyjnego, a także przedstawienia zespołu zadaniowego, bezpośrednio zaangażowanego w realizację kontraktu, na czele którego stoi kierownik projektu Krzysztof Radzikowski. Duże zainteresowanie naszych gości wzbudziła prezentacja jednostek pływających, przekazanych przez nas ostatnio odbiorcom oraz aktualnie budowanych okrętów, jak również szerokich możliwości udziału naszej stoczni w budowie statków cywilnych różnego typu - poinformowała Aleksandra Tesmer, manager ds. promocji i reklamy Remontowa Shipbuilding.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-03-02 18:58
Kasa !
A ja ciągle jestem ciekawy za co Janusz wykupił tyle firm ? Kto mu dał kredyt na to. Czy go spłacił ? Ile spłacił ? Za co spłacił opcje ? I ile podatnicy do tego dołożyli. No pożytku nie ma z tego żadnego tylko miliardy strat na machlojach bankowych. Może jakiś dziennikarz śledczy ? Taki artykuł chciałbym przeczytać a nie jakieś chore psychicznie, zmyślone hagiografie, pisane za kasę, jakieś bzdury o sukcesie wybudowania kadłuba częściowo wyposażonego. Czas kończyć zabawę z masonami.
- 0 0
-
2023-02-22 19:00
Spoko
Stępkę się ze Szczecina przyholuje i już będzie kawał roboty zrobione. Ja tylko bym chciała wiedzieć, kiedy MW uzyska jakieś jednostki zdolne do walki.
- 16 10
-
2023-02-22 11:37
nowe? (10)
Ci co są w temacie to wiedzą że to nie jest nowość.Zaprojektowane?-chyba juz dawno bo pierwsza jednostka jakichś czas temu w Trójmieście była budowana do momentu kiedy ze zlecającym można się było porozumieć w sprawie wadliwego projektu.Dokończona gdzieś w krzakach przez Szwedów-.Polska firma zapłaciła frycowe za wszystkie błędy konstrukcyjne w projekcie. No bo przecież nie SAAB.
- 19 21
-
2023-02-22 13:59
Przepraszam, to nikt nie sprawdzil projektu zanim go podpisano?
- 3 4
-
2023-02-22 14:50
nie maja project managerow z prawdziwego zdarzenia to niech placa frycowe,
- 2 4
-
2023-02-22 15:26
projekt nie był wadliwy (2)
w pełni zatwierdzony, dostarczony na czas. to nauta nie podołała. nie pisz o projekcie bzdur.
- 14 0
-
2023-02-23 14:41
W takim razie sprawa wyglada zupelnie inaczej. Nie podolano i koniec.
- 0 0
-
2023-02-23 18:10
To Szwedzi zerwali kontrakt bo Nauta nie płaciła podwykonawcom, którzy nie chcieli pracować za darmo.
- 2 0
-
2023-02-22 18:54
Znowu wydymano naród wybrany?
Znowu czyjaś wina?
A może wina tego no, z TVP- 6 3
-
2023-02-22 19:01
Szwedzi robią kasę a buduje stocznia.
Fajnie to nazwali.- 0 5
-
2023-02-23 18:08
Kontrakt z Nautą na budowę i wyposażenie SPS dla SAAB został zerwany przez Szwedów, ponieważ w czasie wyposażania okrętu wszyscy podwykonawcy Nauty zeszli z projektu z powodu niepłacenia przez Nautę za wykonane prace.
Na przyszłość proszę o więcej prawdy a mniej taniej propagandy.- 3 0
-
2023-02-23 20:38
To nie projekt był wadliwy. To Nauta nie płaciła podwykonawcom, którzy nie chcieli pracować za darmo.
- 1 0
-
2023-02-23 21:38
SPS 104
To nie projekt był wadliwy tylko Nauta nie płaciła podwykonawcom za pracę . Kilka spółek przez to zbankrutowało.
To SAAB zerwał kontrakt. A okręt był kończony w Karlskronie, w stoczni, która buduje okręty podwodne.
Czasem warto poznać fakty zanim napisze się hejt na zamówienie polityczne.- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.