stat

Długi i załadowany po brzegi. Rekordowy statek w Porcie Gdynia


Do terminalu BCT wpłynął jeden z najdłuższych kontenerowców w historii gdyńskiego portu. MSC Paris ma 334,07 m długości. Operacja wejścia nie była łatwa, ponieważ jest to prawie maksymalna długość statku, jaki może obecnie wpłynąć do portu i do tego był on prawie całkowicie załadowany.



MSC Paris ma 334,07 m długości, 42,8 m szerokości, 14,5 m maks. zanurzenia oraz 102 761 t nośności. Jego pojemność to 8 204 TEU. Nie jest najdłuższym z kontenerowców, jakie wpływały do gdyńskiego portu, ale ta wizyta jest wyjątkowa pod innym względem. W 2015 roku w porcie gościł MSC Asya, który ma 336,68 m długości. Jednak podczas wizyty w Gdyni był on załadowany tylko do połowy. Z kolei MSC Paris ma na pokładzie prawie 7,5 tys. TEU i to czyni tę wizytę rekordową.

Statek tej długości i z takim ładunkiem to na dzień dzisiejszy duże wyzwanie jeżeli chodzi o możliwości manewrowe w porcie. Sytuacja zmieni się, gdy powstanie nowa obrotnica i gdy port zostanie pogłębiony. Obrotnica to miejsce w porcie, które pozwala, aby statek mógł się obrócić. Właśnie powstaje nowa. Podstawowym celem tej inwestycji jest właśnie zapewnienie parametrów nawigacyjnych umożliwiających zawijanie do Portu Gdynia dużych statków kontenerowych.

Czytaj też: Port Gdynia nie "gasi światła" tylko inwestuje miliard złotych

- Wejście takiej jednostki jak MSC Paris, z takim ładunkiem, to na dzień dzisiejszy maksimum naszych możliwości. Gdy inwestycje zapowiadane w Porcie Gdynia uda się wykonać, to będziemy mogli przyjmować jednostki do 380 m długości, z 14 tys. TEU - mówi Michał Kużajczyk, dyrektor handlowy w BCT.
Z racji dużego ładunku statek pozostanie w Gdyni aż do soboty. Wyjście jednostki zapowiadane jest na godz. 15 (godzina może ulec zmianie).

W ub. roku w Porcie Gdynia przeładowano 21,2 mln ton różnych towarów, co stanowi rekord w historii portu. Jest to prawie o 9 procent więcej niż w roku 2016. Wzrost dotyczył też kontenerów. W sumie w 2017 roku przeładowano 710 698 TEU, rok wcześniej było tylko 642 195 TEU. W Porcie Gdynia funkcjonują dwa terminale kontenerowe - BCT Bałtycki Terminal Kontenerowy i Gdynia Container Terminal.

Opinie (144) 3 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Magdalena Nowicka

Head of IT Poland w Nordea Bank AB. Absolwentka Wydziału Matematyki Uniwersytetu Marii...