- 1 Miesięcznie 2678,30 zł na życie (53 opinie)
- 2 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (132 opinie)
- 3 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (45 opinii)
- 4 Centra handlowe w Wielką Sobotę (89 opinii)
- 5 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (202 opinie)
- 6 142 mln zł na modernizację w Porcie Wewnętrznym (33 opinie)
Długi i załadowany po brzegi. Rekordowy statek w Porcie Gdynia
Do terminalu BCT wpłynął jeden z najdłuższych kontenerowców w historii gdyńskiego portu. MSC Paris ma 334,07 m długości. Operacja wejścia nie była łatwa, ponieważ jest to prawie maksymalna długość statku, jaki może obecnie wpłynąć do portu i do tego był on prawie całkowicie załadowany.
MSC Paris ma 334,07 m długości, 42,8 m szerokości, 14,5 m maks. zanurzenia oraz 102 761 t nośności. Jego pojemność to 8 204 TEU. Nie jest najdłuższym z kontenerowców, jakie wpływały do gdyńskiego portu, ale ta wizyta jest wyjątkowa pod innym względem. W 2015 roku w porcie gościł MSC Asya, który ma 336,68 m długości. Jednak podczas wizyty w Gdyni był on załadowany tylko do połowy. Z kolei MSC Paris ma na pokładzie prawie 7,5 tys. TEU i to czyni tę wizytę rekordową.
Statek tej długości i z takim ładunkiem to na dzień dzisiejszy duże wyzwanie jeżeli chodzi o możliwości manewrowe w porcie. Sytuacja zmieni się, gdy powstanie nowa obrotnica i gdy port zostanie pogłębiony. Obrotnica to miejsce w porcie, które pozwala, aby statek mógł się obrócić. Właśnie powstaje nowa. Podstawowym celem tej inwestycji jest właśnie zapewnienie parametrów nawigacyjnych umożliwiających zawijanie do Portu Gdynia dużych statków kontenerowych.
Czytaj też: Port Gdynia nie "gasi światła" tylko inwestuje miliard złotych
- Wejście takiej jednostki jak MSC Paris, z takim ładunkiem, to na dzień dzisiejszy maksimum naszych możliwości. Gdy inwestycje zapowiadane w Porcie Gdynia uda się wykonać, to będziemy mogli przyjmować jednostki do 380 m długości, z 14 tys. TEU - mówi Michał Kużajczyk, dyrektor handlowy w BCT.
Z racji dużego ładunku statek pozostanie w Gdyni aż do soboty. Wyjście jednostki zapowiadane jest na godz. 15 (godzina może ulec zmianie).
W ub. roku w Porcie Gdynia przeładowano 21,2 mln ton różnych towarów, co stanowi rekord w historii portu. Jest to prawie o 9 procent więcej niż w roku 2016. Wzrost dotyczył też kontenerów. W sumie w 2017 roku przeładowano 710 698 TEU, rok wcześniej było tylko 642 195 TEU. W Porcie Gdynia funkcjonują dwa terminale kontenerowe - BCT Bałtycki Terminal Kontenerowy i Gdynia Container Terminal.
Miejsca
Opinie (144) 3 zablokowane
-
2018-04-26 14:07
Duży statek w BCT !!! Wow, brawo !!!
Proponuję ustanowić dzień 26 kwietnia świętem BCT, wydać bankiet, przypiąć kilka medali zarządowi, wypłacić premie i rzecz jasna pochwalić się tym sukcesem w TV (może nawet prezes jakieś orędzie mógłby wygłosić).
- 9 4
-
2018-04-26 14:09
Zaladowany??? (2)
Trzeba wyjasnic ze 8204 TEU to maksymalna ilosc kontenerow jaka moze przewiezc ten statek ale pustych i 20 stopowych, wiec skoro mial na pokladzie okolo 7500teu to ilosc pelnych byla niewielka. Podawajcie bardziej rzetelne info
- 9 3
-
2018-04-27 14:40
Statek przeładuje 7500 TEU w imporcie i eksporcie liczone łącznie (1)
- 2 1
-
2018-04-30 07:45
7500 teu
A ja chcialbym wiedziec ile w tej calej ilosci kontenerow jest z ladunkiem a ile pustych?
- 0 0
-
2018-04-26 14:28
(1)
To ze wpłynoł ledwo ledwo na nabrzeże helskie to kapitanat portu był z******y jak i obsługa holowników ferpley.Zobaczymy jak będzie gorsza pogoda to wtedy żaden kapitan statku nie pozwoli wpłynąć.Druga rzecz to liczy się ile BCT przeładuję kontenerów bo od tego ma zapłacone a nie od tego ze taki wielki w skali Gdyni wpłynoł jak rajcują się Gdynianie.Armator MSC podał tak naprawdę kroplówkę BCT bo bez nich juz by zbankrutował.
- 11 4
-
2018-04-26 15:06
Bardzo trafnie to określiłeś - "kroplówka dla BCT" - jak to na OIOMie.
A kiedy BCT wyjdzie z OIOMu? Jak tylko zwolni się miejsce w kostnicy.
- 5 2
-
2018-04-26 15:37
Przeładunki w pierwszym kwartale 2018 r (5)
DCT Gdańsk: 471 575 TEU (+45,2%)
BCT Gdynia: 91 669 TEU (+0,6%)
GCT: Gdynia: 100 915 TEU (+33,4%)- 12 1
-
2018-04-26 16:35
a może, po prostu, rynek urósł ? (1)
Jednak nalezy pamiętać, że stać to znaczy sie cofać.
"Gdynia coraz mniejsze udziały w rynku" - to nie jest powód do radości.- 8 0
-
2018-04-26 16:39
Przecież właśnie o tym napisałem
To tak ja by się cieszyć, że przez 10 lat pensja urosła nam o 100 zł kiedy inni zarabiają na tym samym stanowisku więcej o 900 zł
- 4 0
-
2018-04-26 18:01
Ale w BCT jaki mega wzrost - aż o 0,6% !!! (2)
A konkurent z naprzeciwka wzrost o 33,4%. Coraz bardziej coś chyba w zarządzaniu szwankuje, bo tor wodny podejścia do obu nabrzeży przecież ten sam.
- 9 0
-
2018-04-26 23:10
Nie sam tor decyduje. (1)
DCT jest portem zewnętrznym.
BCT w porównaniu z nim jest pokretny i ciasny. No i ta obrotnica...- 0 4
-
2018-04-27 00:20
GCT ma takie same warunki jak BCT
- 3 0
-
2018-04-26 18:29
Cuda w Gdyni
Tam gdzie jest port będzie deweloperka, tam gdzie teren turystyczny - port.
- 5 0
-
2018-04-26 18:30
Więcej towarów z Chin
- 1 1
-
2018-04-26 19:21
Brawo gdynia (6)
My w Gdańsku w DCT przyjmujemy takie i większe dwa razy w tygodniu trzymamy kciuki może za 20lat nas dogonicie
- 6 12
-
2018-04-26 19:42
Taaaa (5)
To pochwal się ile zarabiasz i jak cię wyzyskuja hahha w bct zarabiają więcej niż ty murzynie
- 2 6
-
2018-04-26 22:00
Pod warunkiem, że brygadzistom równo i głęboko trzymasz palec w du..e białasie z miodem w uszach. (3)
- 3 0
-
2018-04-26 22:09
I do tego w BCT nie ma wyzysku, mobbingu, chorej rywalizacji dla zdobycia "buźki" na tablicy ... (2)
wszyscy pracownicy są zadowoleni z wypłat, z pakietu socjalnego, są koleżeńscy, wiecznie szczęśliwi, zawsze wypoczęci, nie pozywają firmy do sądów, i z wzajemnością kochają prezesa.
Nic dodać, nic ująć - BCT to kraina miodem i mlekiem płynąca.- 2 0
-
2018-04-27 11:02
Napisz prawdę .Całe Wejcherowo i Puck Mrzezino w d*pe wchodzą brygadzistą łapuwy idą w postaci kasy konto .Jak chcesz zarobić na sts e to dobrze smarujesz to wtedy zarobisz.I bzdur nie opowiadaj ze lepsze zarobki niż w DCT.
- 1 0
-
2018-04-27 16:09
Czyli jak za komuny,byle uśmiech pracownika z gerberami w ręku
- 2 0
-
2018-04-27 10:57
Ta zatrudniony u konia.Ryra po 300 godzin.
- 1 0
-
2018-04-26 19:51
(1)
Kosztem pracowników którzy zatrudnieni są za pośrednictwem agencji pracy.Ryraja po 12 godzin u Konia i potem 8 w GCT .
- 6 1
-
2018-04-26 21:50
Jeden wart drugiego
- 1 1
-
2018-04-26 23:41
Na oficjalnej stronie Gdyni kłamstwo, że to jeden z największych kontenerowców świata, a on się ledwo w pierwszej setce mieści
Przeładunki w Porcie w Gdańsku w pierwszym kwartale zwiększyły się o 47,5 % do 10,9 mln ton. W Gdyni wzrost zaledwie o 3,8% do 4,7 mln ton
- 6 0
-
2018-04-27 06:11
Fizyka i Woda
To Podstawowe Prawa Fizyki trzymają te 100.000. Ton na wodzie, a nie magia.! Kształt jednostki pływającej i środek pusty trzyma to na wodzie.!
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.