• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Długi i załadowany po brzegi. Rekordowy statek w Porcie Gdynia

Wioletta Kakowska-Mehring
26 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • MSC Paris ma na pokładzie prawie 7,5 tys. TEU.
  • Statek został zbudowany w 2006 r. w Korei Południowej.
  • Jednostka pływa pod portugalską banderą.
  • MSC Paris ma na pokładzie prawie 7,5 tys. TEU.

Do terminalu BCT wpłynął jeden z najdłuższych kontenerowców w historii gdyńskiego portu. MSC Paris ma 334,07 m długości. Operacja wejścia nie była łatwa, ponieważ jest to prawie maksymalna długość statku, jaki może obecnie wpłynąć do portu i do tego był on prawie całkowicie załadowany.



MSC Paris ma 334,07 m długości, 42,8 m szerokości, 14,5 m maks. zanurzenia oraz 102 761 t nośności. Jego pojemność to 8 204 TEU. Nie jest najdłuższym z kontenerowców, jakie wpływały do gdyńskiego portu, ale ta wizyta jest wyjątkowa pod innym względem. W 2015 roku w porcie gościł MSC Asya, który ma 336,68 m długości. Jednak podczas wizyty w Gdyni był on załadowany tylko do połowy. Z kolei MSC Paris ma na pokładzie prawie 7,5 tys. TEU i to czyni tę wizytę rekordową.

Statek tej długości i z takim ładunkiem to na dzień dzisiejszy duże wyzwanie jeżeli chodzi o możliwości manewrowe w porcie. Sytuacja zmieni się, gdy powstanie nowa obrotnica i gdy port zostanie pogłębiony. Obrotnica to miejsce w porcie, które pozwala, aby statek mógł się obrócić. Właśnie powstaje nowa. Podstawowym celem tej inwestycji jest właśnie zapewnienie parametrów nawigacyjnych umożliwiających zawijanie do Portu Gdynia dużych statków kontenerowych.

Czytaj też: Port Gdynia nie "gasi światła" tylko inwestuje miliard złotych

- Wejście takiej jednostki jak MSC Paris, z takim ładunkiem, to na dzień dzisiejszy maksimum naszych możliwości. Gdy inwestycje zapowiadane w Porcie Gdynia uda się wykonać, to będziemy mogli przyjmować jednostki do 380 m długości, z 14 tys. TEU - mówi Michał Kużajczyk, dyrektor handlowy w BCT.
Z racji dużego ładunku statek pozostanie w Gdyni aż do soboty. Wyjście jednostki zapowiadane jest na godz. 15 (godzina może ulec zmianie).

W ub. roku w Porcie Gdynia przeładowano 21,2 mln ton różnych towarów, co stanowi rekord w historii portu. Jest to prawie o 9 procent więcej niż w roku 2016. Wzrost dotyczył też kontenerów. W sumie w 2017 roku przeładowano 710 698 TEU, rok wcześniej było tylko 642 195 TEU. W Porcie Gdynia funkcjonują dwa terminale kontenerowe - BCT Bałtycki Terminal Kontenerowy i Gdynia Container Terminal.

Miejsca

Opinie (144) 3 zablokowane

  • MSC wprowadzi dwa statki oceaniczne na BCT (6)

    Będzie połączenie z Australią, Singapurem, Bliskim Wschodem, Afryką i Morzem Śródziemnym.

    • 4 3

    • (1)

      to beda te same federy

      • 0 6

      • jakie feedery ?
        bezpośrednie połączenia oceaniczne.
        feederów już nie będzie, bo te dwa statki oceaniczne tygodniowo zabiorą cały ładunek, także feederowy przeznaczony do innych portów, niebezpośrednich.

        • 6 0

    • I dzięki obsłudze tych dwóch statków (o ile to nie pitu, pitu), BCT stanie się liderem przeładunków na świecie i okolicach (3)

      • 0 10

      • to jest oficjalna zapowiedz MSC a nie pitu pitu (2)

        a reszty zdania nie rozumiem

        • 7 1

        • Ach, te zapowiedzi. (1)

          Prezes BCT też zapowiada różne zamierzenia, wizje i co ? I na zapowiedziach się kończy.
          Drugi od zapowiedzi to prezes portu - oficjalnie - w mediach - zapowiedział połączenie BCT z GCT, zapowiedział w mediach budowę obrotnicy oraz portu zewnętrznego i tak w kółeczko (po kij obrotnica, skoro skupiamy się na porcie zewnętrznym?).
          To właśnie pitu, pitu a jak czegoś nadal nie rozumiesz, to pora poważnie się nad sobą zastanowić.

          • 1 1

          • Co jest z tobą nie tak ?

            To nie są już nawet zapowiedzi, tylko właśnie to się stało. Od początku maja.
            Sprawdź sobie internet i przestań produkować takie komentarze, bo to już jest trolling.

            • 2 0

  • (1)

    Swietnie, ze port w Gdyni sie rozbudowuje. Jak widac w branzy morskiej jest dobra koniunktura i ogromny potencjal dla rozwoju. Mam nadzieje, ze wzrost przeladunkow oraz inwestycje czynione w porcie pociagna rowniez inwestycje w infrastrukture taka jak rozbudowa drog wokol portu lub poprawa transportu kolejowego. Powinno sie tym zajac nasze panstwo z budzetu centralnego, bo to przeciez swietny interes, ktory napewno sie zwroci. To, ze DCT ma lokalna konkurencje uwazam za bardzo zdrowe i korzystne dla obu portow. Podobaja mi sie rowniez plany budowy portu zewnetrznego.

    • 5 2

    • Jakbyś chociaż na kilka dni wytrzeźwiał, to już byś nie był taki zadowolony.

      Zwłaszcza jakbyś ogarnął ten kosmiczny (jednocześnie komiczny) plan budowy portu zewnętrznego !!! To wizja na równi z wizją budowy elektrowni atomowej w Żarnowcu - potrzebna jest naprawdę duża wiara (bo w pismie jest napisane "błogosławieni co nie widzieli a uwierzyli").

      • 2 4

  • Gdzie statek ma brzegi ? (1)

    ?

    • 2 1

    • Zazwyczaj w planie - żeby do nich zawinąć.

      • 1 0

  • plemiona w ataku

    dalej się ludzie gryźcie w komentarzach w stylu port w Gdańsku kontra port w Gdyni, który to jest lepszy itd, walka plemion trwa, dopóki nie zaczniemy się wzajemnie szanować i widzieć wspólne dobro w każdym, nawet małym sukcesie jakiegoś polskiego miasta lub polskiej firmy, to w tym kraju nic się nie zmieni. A tak na marginesie - port w Hamburgu się cieszy z tych naszych wojenek.

    • 7 1

  • Wstyd,najwieksze dziury na świecie mają porty większe od Gdyni (1)

    To jest porcik dla maluchów na dzień dzisiejszy,nie znaczący kompletnie nic w obecnym czasie.Managerowie tego miasta,na zieloną trawke,komuną aż pachnie,zero rozwoju,wręcz miasto sie cofa,zero inwestycji przemyslanych ,rozwojowych.

    • 4 2

    • Managerowie tego miasta na zieloną trawkę - zgadza się ale

      na tej łączce powinni im towarzyszyć niektórzy managerowie terminali.

      • 3 0

  • 8400Teu to dziś zwykły feeder co dziury odwiedza (3)

    Niestety taka prawda.Kapeć mały i tyle
    Gdynia za naszego managera to wstyd

    • 0 7

    • (2)

      Poza linia Asia-Europe większość jednostek jest w granicach 5-10t teu.
      Nie pitol marynarzu bzdurexow

      • 2 0

      • To widać że masz pojęcie tylko o żegludze kajakowo jeziorowej (1)

        • 1 0

        • Do Gg

          • 1 0

  • Super

    Dla przewoźników to bardzo dobra wiadomość niech odciążą DCT (wieczny problem z "oknami" wjazdowymi) puste puszki MSC i tak trzeba składać w Gdyni więc lepiej jeśli MSC będziemy pobierać w BCT

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i...

Najczęściej czytane