• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dobre - bo polskie, bardzo dobre - bo z Trójmiasta

Robert Kiewlicz
15 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Skrzydła Trójmiasta rozdane!
Trójmiejskie marki to nie tylko firmy i produkty znane w naszym regionie. Wiele z naszych firm z sukcesami konkuruje na rynku ogólnopolskim i europejskim. Trójmiejskie marki to nie tylko firmy i produkty znane w naszym regionie. Wiele z naszych firm z sukcesami konkuruje na rynku ogólnopolskim i europejskim.

Najdroższą marką świata jest Coca-Cola, warta ok. 70 mld dolarów. Tak cennych marek na razie nie mamy, ale trójmiejskie firmy, a właściwie ich produkty z powodzeniem konkurują na rynku europejskim i światowym.





Nasz plebiscyt "Skrzydła Trójmiasta" pokazuje, że nie jesteśmy regionem, który powinien być kojarzony wyłącznie z dźwigiem portowym i stoczniową suwnicą, a pomorscy przedsiębiorcy mają wiele do zaoferowania także w innych branżach. Przykładem może być marka Reserved gdańskiej spółki giełdowej LPP. Jej wartość szacowana jest obecnie na ponad 30 mln euro. Reserved to marka odzieżowa, której kolekcje dla kobiet, mężczyzn i dzieci dostępne są w 10 europejskich krajach. Pierwszy sklep pod tą nazwą został otwarty w połowie lat 90. Do dzisiaj powstało około 270 salonów w Europie.

Innym trójmiejskim produktem jest świetnie znany wszystkim budowlańcom Cekol, stworzony przez firmę Cedat. Założyli ją absolwenci Wydziału Chemicznego Politechniki Gdańskiej w lutym 1991 roku. W 1993 roku w ofercie pojawia się biała masa szpachlowa Cekol C-45, która na przestrzeni lat stała się hitem rynkowym. Produkowano ją początkowo w małej wytwórni w Gdańsku, dziś Cedat ma fabryki w Bełchatowie, Gołdapi i pod Olsztynem. Po 20 latach Cedat przerodził się z małej, rodzinnej firmy, wytwarzającej głównie zaprawy klejące, w jednego z największych udziałowców branży gotowych zapraw chemii budowlanej w Polsce.

Nad samą Motławą, w centrum Gdańska, powstała fabryka ekskluzywnych torebek, które zyskały renomę w całym świecie. Marka Batycki znana jest już nie tylko konsumentom w Polsce, ale także w Londynie i Nowym Jorku. Fabryka działa od 2005 roku. Batycki posiada 10 sklepów firmowych w całej Polsce. Produkty tej marki można też kupić w sklepach działających na zasadzie franczyzy.

Od wielu lat Trójmiasto kojarzone jest też z nowymi technologiami. Jedną z czołowych firm, mających siedzibę w trójmiejskiej "Dolinie Krzemowej", jest Young Digital Planet. To firma założona w 1990 roku przez czterech studentów Politechniki Gdańskiej. Specjalizuje się w programach multimedialnych i edukacyjnych. Stworzona przez nią seria interaktywnych kursów językowych ma dziś już 15 wersji językowych. Produkty firmy dostępne są w ponad 30 krajach.

Każdy z nas robi zakupy i nie ma chyba osoby w Polsce, która nie zna marki Bomi. Ta giełdowa spółka od lat z sukcesem rozwija sieć delikatesów. Jej historia rozpoczęła się w Trójmieście. To tu otwarto pierwsze delikatesy o powierzchni 3 tys. m kw. Był to jednocześnie pierwszy wielkopowierzchniowy sklep w regionie. Obecnie liczba sklepów Bomi w całym kraju przekracza 50. Na ich półkach znaleźć można ponad 35 tys. produktów.

Na koniec marka znana świetnie wszystkim paniom. AA Cosmetics to seria produktów sopockiej firmy Oceanic. To jeden z liderów polskiego rynku kosmetycznego, który od niemal 30 lat specjalizuje się w produkcji doskonałej jakości kosmetyków antyalergicznych AA. Firma zatrudnia ponad 400 pracowników, produkuje 2 mln sztuk preparatów miesięcznie, które trafiają do odbiorców w Polsce i w 27 krajach świata. Udział marki AA w polskim rynku kosmetyków do pielęgnacji twarzy wynosi 8 proc. i systematycznie wzrasta.

Adam Protasiuk, prezes Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza

Pewne grupy producentów i produktów z naszego regionu są bardzo dobrze odbierane na rynku. Do promocji naszych regionalnych marek przyczyniają się m.in. także takie konkursy jak "Skrzydła Trójmiasta". Trzeba dążyć do tego, aby wszystkie produkty nie tylko z Trójmiasta, ale z całego Pomorza, były oceniane jako towary najwyższej jakości. Do tego jednak potrzeba jeszcze bardzo dużo wspólnego wysiłku i pracy.

Jan Zarębski, prezes Gdańskiego Klubu Biznesu

Mamy w naszym regionie sporo marek rozpoznawalnych nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Jest to nie tylko Lotos czy Gdańska Stocznia Remontowa. Powstaje wiele młodych firm, szczególnie z branży nowych technologii. Stajemy się powoli ważnym graczem na rynku IT. Wielki plus stanowią świetna baza edukacyjna i nasze trójmiejskie uczelnie, które każdego roku wypuszczają na rynek tysiące świetnych specjalistów, którzy często sami rozpoczynają działalność gospodarczą.

Zbigniew Canowiecki, przewodniczący Gdańskiego Związku Pracodawców

Nasz potencjał jest bardzo duży. Wiele z naszych rodzimych spółek zdobyło już uznanie wśród klientów. Mamy obecnie kilka marek rozpoznawalnych w skali europejskiej, kilkanaście w skali światowej i dziesiątki w skali regionalnej. Z roku na rok obserwuję jednak coraz większą liczbę markowych produktów z naszego regionu. Coraz większa jest też dbałość naszych przedsiębiorców nie tylko o markę, ale także o wizerunek firmy. Staje się on przecież jednym z elementów, jakie składają się na sukces danej firmy

Wydarzenia

II Gala Nagród Niezależnych "Skrzydła Trójmiasta"

gala, uroczystość oficjalna

Opinie (61) 2 zablokowane

  • zacznijcie przyznawac nagrode KICHY Pomorskie (1)

    • 0 2

    • A kosmetyki ZIAJA?

      • 0 0

  • z jakiego źródła korzystano podając informację, że Coca-Cola jest warta 70 mld dolarów? W najnowszym Forbes'ie wyceniają spółkę na 54,4 mld dolarów. Skąd taka rozbieżność?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Katarzyna Dobrzyniecka

Ekonomista, Absolwent Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego Od ponad 10 lat Dyrektor...

Najczęściej czytane