- 1 Po 30 latach idzie na "żyletki". Zbożowy czeka na zmiany (4 opinie)
- 2 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (80 opinii)
- 3 Nowi wiceprezesi w Enerdze, prezesa brak (32 opinie)
- 4 Badanie dna Zatoki Gdańskiej (12 opinii)
- 5 150 mld zł na elektrownię jądrową (172 opinie)
- 6 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (88 opinii)
Dotacje na e-rowery oficjalnie przyznane. Podpisano umowy
W Gdyni oficjalnie przyznano dotacje na zakup rowerów elektrycznych. 40 osób, które jako pierwsze złożyły wniosek o dofinansowanie, podpisało już umowy w Urzędzie Miasta. W ten sposób wyczerpano pulę 100 tys. zł przewidzianą na ten rok.
Wsparcie przysługuje w wysokości 50 proc. wartości poniesionych kosztów kwalifikowanych, jednak nie więcej niż 2500 tys. zł. Osoby, które otrzymają dofinansowanie, zobowiązują się m.in. do nieprzerwanego zamieszkania na terenie Gminy Miasta Gdyni przez okres min. trzech lat po zakupie roweru, zachowania prawa własności do zakupionego roweru przez trzy kolejne lata oraz do udziału w okresowych badaniach ewaluacyjnych dot. użytkowania tego jednośladu.
- Pula 100 tys. zł przeznaczona na zakup rowerów elektrycznych przez mieszkańców Gdyni oficjalnie wyczerpana - informuje Michał Kozłowski z portalu gdynia.pl. - Wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk spotkał się z czterdziestką szczęśliwców, którzy podpisali umowy i tym samym otrzymali dotacje. Jak przekonywała większość z nich, rozpoczną proces zmiany codziennych nawyków transportowych, a samochód zostanie w garażu lub na miejscu parkingowym.
Dofinansowanie do e-roweru w Gdyni. Były problemy z zapisami
Mieszkańcy obiecują zmiany
- Jestem niezwykle zbudowany postawą osób, które otrzymały dofinansowanie - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. - Większość z nich deklaruje, że od teraz do pracy będzie dojeżdżała rowerem elektrycznym zamiast samochodem. Właśnie takie rezultaty chcemy osiągać. Mamy nadzieję, że nasze działania będą inspiracją dla innych polskich miast, a doświadczenie doprowadzi do sytuacji, że taka dotacja będzie udzielana na poziomie centralnym, gdyż rower jest jednym z najbardziej efektywnych środków transportu w nowoczesnych miastach, które inwestują w procesy zrównoważonej mobilności.
Trwa akcja Do Pracy Jadę Rowerem. Przejazdy na pomoc Ukrainie
Duże zainteresowanie projektem sprawia, że jest ona planowana do realizacji w kolejnych latach. Wnioski, które nie zostały rozpatrzone ze względu na wyczerpanie środków finansowych przeznaczonych na ten cel w budżecie w danym roku kalendarzowym, zostaną rozpatrzone w pierwszej kolejności w następnym roku (zachowana zostaje kolejność wg daty i godziny wpływu wszystkich wniosków) pod warunkiem zabezpieczenia środków finansowych w budżecie miasta. Wnioski o dotację przyjmowane są przez cały rok.
Opinie wybrane
-
2022-07-30 13:06
mam nadzieję, że będzie się promować transport rowerowy, nawet dopłacając do niego (8)
dobry ruch, choć na pewno potrzebna większa skala: również jeżeli chodzi o infrastrukturę
- 25 61
-
2022-08-01 09:26
ja bym chętnie dopłacił żeby te świńskie oczka zniknęły z gdyńskiej polityki
- 1 1
-
2022-07-30 17:02
Sprzedam dofinansowanie na rower elektryczny z Gdyni za połowę wartości! Tak sie zarabia połowę miesięcznej wypłaty w kilka
w kilka sekund !!Jak sie ma naturalnie znajomości w UM :)
- 3 1
-
2022-07-30 16:16
w retoryce władz miasta transport rowerowy się promuje (3)
w praktyce nie wykorzystuje się wielu szans jego bardziej dynamicznego rozwoju w wyniku niewykorzystywania możliwości likwidacji wielu "wąskich gardeł" rozwoju tego transportu. Pierwszy przykład: brak likwidacji "stromego" podjazdu obok schodów na przedłużeniu mostka prowadzącego wzdłuż linii SKM od stacji SKM Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana. Inny
w praktyce nie wykorzystuje się wielu szans jego bardziej dynamicznego rozwoju w wyniku niewykorzystywania możliwości likwidacji wielu "wąskich gardeł" rozwoju tego transportu. Pierwszy przykład: brak likwidacji "stromego" podjazdu obok schodów na przedłużeniu mostka prowadzącego wzdłuż linii SKM od stacji SKM Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana. Inny problem to obawa władz miasta przed wyraźnym zakwestionowaniem dotychczasowej roli samochodów w życiu mieszkańców i wydawanie milionów na podziemny parking w pobliżu Urzędu Miasta, gdy od dawna wiadomo, że szczodre oferowanie miejsc do parkowania samochodów zwiększa korki na dojazdach do niego.
- 0 4
-
2022-07-30 16:46
idac tym tropem to kazdy problem mozna rozwiazac przez redukcje (2)
mniej chodnikow - bedzie mniejszy tlok
mniej przychodni - bedzie mniej chorych
mniej szkol - bedzie mniejszy tlok w szkolach
poziom 'intelektualny' zwolennikow polityki rowerowej rozczula- 10 1
-
2022-08-03 08:39
rozczula poziom jakości refleksji osób cierpiących na cyklofobię (1)
głównym źródłem problemów z poruszaniem się po mieście i parkowaniem samochodów jest nadmiar samochodów. Osoby korzystające z rowerów w 3mieście to w 80% posiadacze samochodów nie cierpią na tą przypadłość.
- 0 1
-
2022-08-05 08:08
Statystyki wzięte z nieba?
- 0 0
-
2022-07-30 16:11
każdy kilometr przejechany rowerem to korzyść nie tylko dla użytkownika, ale dla innych mieszkańców miasta
każdy kilometr przejechany samochodem to obciążenie kosztami nie tylko użytkownika, ale także innych podatników i przyszłe pokolenia.
- 4 5
-
2022-07-30 13:29
nie ten czas i nie ta kupka kasy
( a raczej jej brak) na koncie.- 10 1
-
2022-07-30 10:17
Przedewszystkim należy pochwalic (5)
Tych którzy dojeżdżają do pracy zwykłymi rowerami mimo braku ścieżek rowerowych. Praktycznie z każdej z dzielnic Gdynię nie ma możliwości dojechać do centrum rowerem bezproblemowo.
- 79 10
-
2022-08-05 08:09
Masz na myśli tych, co jeżdżą niezgodnie z przepisami, czyli po chodnikach?
- 0 0
-
2022-07-31 14:06
Bezproblemowo, to samochodem nigdy nie dojechałem, 50 lat.
Za to tristar i generowana przez niego czerwona fala, zwiększył mi spalanie, brawo eco.
- 0 2
-
2022-07-30 14:17
Jest taka możliwość, wystarczy jeździć rowerem (2)
Zgodnie z przepisami ruchu drogowego, DDR nie jest konieczne aby jeździć rowerem
- 3 4
-
2023-02-15 20:44
Konieczne nie ale czy bezpieczne...
- 0 0
-
2022-07-30 16:40
Płk.
Dąbka sobie pojedź ograniczenie do 50? Tak a jak większość jeździ ? Na wysokości ckziu wyprzedzanie na pasach - norma , prędkość ? Zazwyczaj sporo ponad 50, mijanie rowerzystów na milimetry ? Norma , dlatego nie jadę tu jezdnia, tylko po chodniku , dodatkowo na nawierzchnia na skrajach drogi ... Min 0.5 m od skraju dało by się jechać a na szosie to chyba środkiem
- 7 1
-
2022-07-30 09:55
Gdynia rowerowa (3)
To doskonale , że Gdynia stawia na rowery , tym bardziej elektryczne .
Komunikacja miejska od września będzie działała rzadko , bo brak kierowców .
Ci którzy dostali dofinansowanie może by pomogli Gdyni i namówili innych aby kupili rowery elektryczne - ale już za własne pieniądze - bo kasa Gdyni pusta .
Szkoda tylko , że pogoda u nas nie jest taka jak w Hiszpanii- 21 35
-
2022-07-30 23:24
Wiczlino to stan umysłu.
Dlaczego aż tam,......... niepojęte
- 0 4
-
2022-07-30 14:51
(1)
Niby nie jak w Hiszpanii, ale podobna jak w Kopenhadze, a im to nie przeszkadza w rowerstwie ;)
- 3 1
-
2022-07-30 16:10
faktycznie, w miastach krajów skandynawskich i Finlandii, o podobnym lub dużo surowszym klimacie
procentowy udział przejazdów rowerem w dojazdach do pracy bywa duuuużo wyższy niż w krajach takich jak Hiszpania, Portugalia, Włochy czy Grecja.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.