- 1 Jak zarobiłem 2 mln USD na giełdzie (60 opinii)
- 2 Maksymalna cena prądu - 500 zł za MWh (234 opinie)
- 3 Zwolnienia grupowe. Stały trend czy tylko zmiana jakościowa (62 opinie)
- 4 Nowa linia energetyczna na Pomorzu (53 opinie)
- 5 Elektrownia jądrowa. Prace geologiczne już w maju (132 opinie)
- 6 Badanie dna Zatoki Gdańskiej (12 opinii)
Droga Czerwona: umowa na przygotowania podpisana. 20 mln zł od CPK dla GDDKiA
W poniedziałek podpisano umowę w sprawie sfinansowania prac przygotowawczych do budowy Drogi Czerwonej w Gdyni. Spółka Centralny Port Komunikacyjny przekaże regionalnemu oddziałowi GDDKiA na ten cel 20 mln zł.
W poniedziałek Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. CPK, członek zarządu CPK, Radosław Kantak i wiceszef GDDKiA, Grzegorz Dziedzina podpisali umowę w sprawie sfinansowania prac przygotowawczych do budowy drogi.
Rozwój portu i znaczenie dla CPK
- Będzie to tzw. ostatnia mila bezpośrednio włączająca gdyński port do sieci dróg ekspresowych i autostrad, co poprawi atrakcyjność inwestycyjną Trójmiasta dla przedsiębiorców z całego świata. Droga Czerwona zapewni dalszy rozwój Portu Gdynia, ale będzie miała ogromne znaczenie również dla ogólnopolskiego Programu CPK - mówi wiceminister infrastruktury Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. CPK.
Koszty procesu przygotowawczego, które zostaną sfinansowane przez spółkę CPK, to ok. 20 mln zł. Pieniądze ma zapewnić Program Społeczno-Gospodarczy CPK, wchodzący w skład Programu Wieloletniego CPK.
- Droga Czerwona przebiegać będzie w obszarze silnie zurbanizowanym, z którego na co dzień korzystają przede wszystkim mieszkańcy Gdyni, ale również lokalni i krajowi przedsiębiorcy. Jest to więc niezwykle złożony obszar do analiz, ale i projekt niezbędny dla dalszego rozwoju gospodarczego Polski. Inwestycja przyczyni się do poprawy przepustowości i bezpieczeństwa transportu towarów pomiędzy Portem Gdynia a siecią dróg szybkiego ruchu - dodaje Grzegorz Dziedzina z GDDKiA.
W październiku rozstrzygnięcie przetargu na studium
W październiku tego roku ma zostać rozstrzygnięty przetarg na wykonawcę studium. Dokument ma być gotowy w 2024 roku.
Budowa Drogi Czerwonej zostanie podzielona na trzy odcinki o łącznej długości 8,8 km. Będzie trasą dwujezdniową z pięcioma węzłami. Jej koszt jest szacowany obecnie na 2,7 mld zł. W całości ma być sfinansowana z budżetu państwa.
Podpisanie umowy z wykonawcą budowy Drogi Czerwonej jest planowane na 2026 rok. Prace przy budowie drogi mogą potrwać do 2029 roku.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-04-11 15:37
(20)
Ta droga mogła już być dawno gotowa gdyby nie budowano estakady przez las, koszt podobny ale ta droga jest po płaskim, a estakada już się sypie a miała rozwiązać problemy transportowe portu.Plany żeby przedłużyć obwodnicę do portu były w tatach 1970 jak budowano obwodnicę
- 64 46
-
2022-04-11 18:38
Przez las budowało miasto (1)
Drogę czerwoną wybuduje państwo. Ciesz się z tego co jest i nie narzekaj
- 5 3
-
2022-04-12 09:12
Jak wybuduje... Bo już wiele inwestycji regionalnych/centralnych w Gdyni obiecywano. Głównie przed wyborami.
Gdyby miasto wówczas owej drogi przez las nie zbudowało, dzisiaj sytuacja wyglądałaby nawet nie tyle kiepsko, co tragicznie.- 4 0
-
2022-04-11 16:59
(6)
Coś ci się powaliło z tymi estakadami; tą przez las zbudowało miasto bo zanim powstała, cały ruch z terminali na Obluzu, odbywał się albo przez centrum albo przez Chylonię a ta prawdziwa estakada nigdy w lesie nie była. Poczytaj zanim następny raz głupoty napiszesz
- 21 5
-
2022-04-11 17:52
odcinek leśny estakady faktycznie został zbudowany przez miasto (5)
Wbrew opinii zarządcy dróg, który uważał to za mało rozwojowe działanie. Chciał w zamian budować przedłużenie obwodnicy na drugą stronę torów, czyli podstawową część "drogi czerwonej". Miasto się uparło i ma drogę... miejską, bo to co zbudowało nie ma parametrów drogi krajowej.
- 12 3
-
2022-04-11 18:33
dokończenie estakady (2)
w większości budowano w ramach funduszu phare, które Gdyni udało się pozyskać jeszcze przed wstąpieniem do UE. Był to wielki sukces i pokazanie, że z nowych funduszy Polska bardzo skorzysta. Dziś funduszami odbudowy się gra głupio i politycznie, aż wstyd, że w ramach polityki wewnętrznej PiS nie mogą się dogadać, a społeczeństwo będzie cierpieć
w większości budowano w ramach funduszu phare, które Gdyni udało się pozyskać jeszcze przed wstąpieniem do UE. Był to wielki sukces i pokazanie, że z nowych funduszy Polska bardzo skorzysta. Dziś funduszami odbudowy się gra głupio i politycznie, aż wstyd, że w ramach polityki wewnętrznej PiS nie mogą się dogadać, a społeczeństwo będzie cierpieć gospodarczo i rozwojowo.
Tu trzeba jasno powiedzieć Szczurek stanął na wysokości zadania i wiele miast zazdrościło nam wtedy tak kreatywnego prezydenta.- 9 7
-
2022-04-12 14:01
"tak kreatywnego prezydenta"
Szkoda że kreatywność kończy się na PR i wciskaniu kitu o budowie park(ingu) oraz kolejnych pretekstów nie pozwalających na podjęcie działań...
- 3 0
-
2022-04-11 18:48
" w ramach polityki wewnętrznej PiS nie mogą się dogada"
Dogadać to się nie mogą praktycznie "od zawsze".
A efekty widzimy - i co się stało, że z tej "kreatywności" tak niewiele zostało?- 7 3
-
2022-04-11 18:09
coś słyszałem ale nie sprawdziłem (1)
cała "estakada" jest w zarządzie miasta, więc o jakim "zarządcy" piszesz ?!
- 3 7
-
2022-04-11 18:44
a kto zarządza drogami krajowymi?
Miasto zbudowało drogę, bo tenże miał inne widzenie sprawi oraz tradycyjny brak środków. W efekcie wozimy się z utrzymaniem tek przestarzałej już wtedy konstrukcji.
- 6 2
-
2022-04-11 15:48
(10)
Koszt Drogi Czerwonej wg dzisiejszych szacunków to ko. 2 miliardy PLN.
- 2 4
-
2022-04-12 10:14
no i ?? (2)
20 mln jest na planowanie a później będą konkretne finasowania, właśnie od rządu. .który wręcz musi w to zainwestować ! Ps. Gdynia już dawno mogła wiele rzeczy zrobić ale skupiano się na lotnisku czy innych niepotrzebnych rzeczach ... Oczywiście w centrum Gdyni pełno dziur... nawet koło dworca głównego i sądu aż strach jechać autem aby nie
20 mln jest na planowanie a później będą konkretne finasowania, właśnie od rządu. .który wręcz musi w to zainwestować ! Ps. Gdynia już dawno mogła wiele rzeczy zrobić ale skupiano się na lotnisku czy innych niepotrzebnych rzeczach ... Oczywiście w centrum Gdyni pełno dziur... nawet koło dworca głównego i sądu aż strach jechać autem aby nie uszkodzić zawieszenia a co dopiero bardziej na obrzeżach !!! Ps. Zwracam uwagę. że z roku na rok samorządy dostają coraz większe dofinansowania ale jak je wykorzystują ??
- 1 3
-
2022-04-12 11:52
(1)
Droga Czerwoana to zupełnie nie ten poziom.
Poza tym, dlaczego rząd ma tego nie finansować? Porty przynoszą krociowe zyski. W przypadku Gdańska to dostrzeżono, pora na Gdynię. Chociaż Elbląg może być ważniejszy...- 3 2
-
2022-04-12 13:02
dostrzeżono?
Zauważyli to Brytole i Australijczycy, którzy sfinansowali, zbudowali i zarobili na DCT...
Cała reszta kula się byle do emerytury...- 3 0
-
2022-04-11 18:10
mogła być budowana na początku wieku, gdy miasto postanowiło dokończyć leśny odcinek estakady (5)
Taki szybki i efektowny ruch po wyborców z północy.
Następna szansa była w 2014 ale Euro zjadło kasę.
Wtedy ceny były inne...- 12 3
-
2022-04-12 12:13
Mogła być, ale lotnisko dla Prezydenta Szczurka było priorytetem... (1)
....jak widać bezsensownym całkowicie i nikt do dziś nie poniósł odpowiedzialności. A samo Euro to było wydarzenia, które wyniosło 3city z poziomu "ledwo ponad Bydgoszcz/Szczecin" na 2 ośrodek w Polsce po Warszawie. Bez Euro i inwestycji powiązanych (lotnisko, obwodnica, tunel itd.) dalej bylibyśmy za Poznaniem.
- 4 0
-
2022-04-12 13:00
i nadal nie jesteśmy
przed...
- 2 1
-
2022-04-11 20:23
(2)
mogła być już dawno wybudowana gdyby nie i**otyczne inwestycje jak port lotniczy, plany budowy na nieswoich działkach, 4 hamaki za 125 tyś, napis #Gdynia i parę doniczek przy oceanarium za 700tyś itd ;D
uzbierało by się na wkład własny reszta z funduszy celowych ale po co w mieście infrastruktura? ;)- 20 12
-
2022-04-12 11:49
(1)
Tak, na pewno - w zamian za hamaki, doniczki a nawet adaptację istniejącego lotniska (bo to nie jest nowe lotnisko) zbudowałbyś drogę za 2-3 mld złotych.
Nawet nasz stołeczny Gdańsk takich tematów sam nie jest w stanie udźwignąć - tej rangi inwestycje (jak Obwodnica Południowa) są finansowane zewnętrznie.- 6 2
-
2022-04-12 12:59
ale tunel, Sucharskiego, Słowackiego, most wantowy...
Ciągnęło miasto.
- 2 0
-
2022-04-11 17:54
czyli tyle, na ile się szacuje koszt organizacji Igrzysk Europejskich w Krakowie
I Kraków wyszarpie te kasę od rządu.
Nie wspominając o szarpaniu kasy na "zakopiankę"...
Czyli igrzyska wystarczają, chleb może poczekać...- 20 2
-
2022-04-11 15:39
(1)
Jak będzie podpisana umowa na budowę to będzie jakiś konkret. Na razie daleka droga do tego, a bez tego nie będzie rozwoju portu.
- 109 1
-
2022-04-11 21:35
Droga powinna być zielona
Obecna nazwa może się źle kojarzyć.
- 0 9
-
2022-04-11 17:40
Pan Kantak (3)
chyba zapomniał jak pracował kiedyś w GDRD i była mowa o drodze czerwonej od Gdańska do Gdyni wzdłuż linii kolejowej gdzie podobno był zarezerwowany teren pod jej budowę . Teraz droga czerwona ma być w Gdyni do portu a gdzie wcześniejsze plany i ustalenia - nawet konferencja była na ten temat w latach 90 tych w NOT. No i co na to GDDKiA w Oliwie.
- 54 16
-
2022-04-13 08:16
Chyba o Różowej piszesz zostało dawno wykonane ale żeby do Gdańska?
- 0 0
-
2022-04-12 09:27
podobno był zarezerwowany teren pod jej budowę - w Gdańsku ?, proszę o solidną analizę dokumentacji, proszę o rozmowy z mieszkańcami Oliwy
- 1 0
-
2022-04-11 17:44
to są dwie różne drogi, w dwóch różnych miastach
Nazwy to kryptonimy od kolorów kredek używanych do wrysowania ich zgrubnie na planach miast
- 19 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.