• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Czerwona: Sejm znowelizował ustawę

Patryk Szczerba
22 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni
Droga Czerwona to szansa na lepszy transport towaru dla portu i zmniejszenie uciążliwości drogowych dla mieszkańców. Droga Czerwona to szansa na lepszy transport towaru dla portu i zmniejszenie uciążliwości drogowych dla mieszkańców.

Sejm przyjął nowelizację ustawy o portach i przystaniach morskich. - Droga Czerwona w Gdyni w końcu może być zbudowana - zapowiada Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.



Przypomnijmy, że rząd zapowiadał zmiany w ustawie o portach morskich na początku lipca. Ustawa została przyjęta przez Sejm jednogłośnie w piątek. "Za" głosowało 420 parlamentarzystów, natomiast dwóch posłów wstrzymało się od głosu. Dokument dostosowuje polskie prawo do unijnego rozporządzenia, dotyczącego świadczenia usług portowych oraz wspólnych zasad związanych z przejrzystością finansową portów.

Droga Czerwona: budowa z budżetu krajowego



W praktyce oznacza to, że minister infrastruktury wraz z ministrem gospodarki morskiej po konsultacji z samorządem będzie mógł zaliczyć drogi dostępowe do portów jako drogi krajowe w kontekście rozwoju międzynarodowej sieci transportowej TEN-T.

Nadzór nad nimi będzie sprawowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Droga Czerwona ma łączyć się z planowaną trasą Via Maris. Droga Czerwona ma łączyć się z planowaną trasą Via Maris.
Dzięki zmianom Droga Czerwona w Gdyni będzie mogła powstać z udziałem GDDKiA.

- Droga Czerwona w końcu będzie mogła być zbudowana i poprawi logistykę towarową Portu Gdynia, ale także komunikację drogową w samym mieście - mówi Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Droga Czerwona: Gdynia zadowolona z zapowiedzi



Zmiany przyjęte przez Sejm i zapowiedź budowy Drogi Czerwonej wywołała zadowolenie w Urzędzie Miasta Gdyni. Dotąd miasto nie mogło się doprosić wsparcia w budowie tej drogi w administracji krajowej. Co więcej, w ostatnim czasie pojawiały się sugestie, że samorząd powinien w całości sfinansować inwestycję.

- Brak Drogi Czerwonej dla portu stanowi barierę rozwojową, a dla mieszkańców - niezasłużone utrapienie. Bardzo dziękuję panu ministrowi oraz wielu innym zaangażowanym w sprawę osobom za starania i determinację w realizacji tego celu - komentuje Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Na razie nie wiadomo, czy nowelizacja ustawy doprowadzi do przejęcia przez GDDKiA utrzymania także Trasy Kwiatkowskiego, na co liczy miasto.

Trasa Kwiatkowskiego: Port i Gdynia do ministerstwa: zabierzcie tę drogę


- Przejęcie Trasy Kwiatkowskiego przez GDDKiA byłoby rozwiązaniem optymalnym, gdyż dopełniając planowaną Drogę Czerwoną, zmniejszałoby ryzyko związane z możliwością niedrożności układu drogowego obsługującego port - komentował zapowiedzi nowelizacji ustawy Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Droga Czerwona ma kosztować 1,5 mld zł



Według zapowiedzi rządu Droga Czerwona i jej budowa ma kosztować ok. 1,5 mld zł a całość prac zostać zakończona za osiem lat. Pierwsze dwa lata zostaną poświęcone na prace przygotowawcze. Trasa ma być dostępna zarówno dla ciężkiego transportu z portu, aby go wyprowadzić poza granicę miasta Gdyni, jak i dla ruchu lokalnego.

Miejsca

Opinie (234) ponad 10 zablokowanych

  • Kolejna kiełbasa wyborcza (2)

    Szczurek też przed każdymi wyborami obiecywał poszerzenie Chwarznieńskiej, zmanrnotrawił ze swoja ekipą majątek i teraz się przyznali, ze oszukiwali mieszkańców latami i bedą nadal tkwić w korkach. Trasa czerwona to taka sam wydmuszka przedwyborcza jak Chwarznieńska, a kasa popłynie szeoko.

    • 18 5

    • (1)

      ...no przeciez byla pare dni temu informacja ze bedzie obwodnica Witomina

      • 1 2

      • ża się rozważa...

        przystąpienie do opracowania planów tego rozwiązania

        • 4 0

  • ciągle to samo...

    całą kadencję rządu trwało aby ustalić jeden akt prawny. zapowiedzi już były wielokrotnie.
    teraz to już czekamy na konkretne działania budowlane.
    nie damy się mamić słowami.

    • 12 0

  • Nagle potrzebna? (2)

    Jeszcze niedawno Stępa twierdził, że zbędna...

    • 11 0

    • naczelnik dziedzictwa niezrealizowanych inwestycji

      • 6 0

    • szansa na "gondole"?

      ;)

      • 4 0

  • Piszecie że inwestycja spózniona o 15 lat?? (2)

    To dlaczego rząd PO tego nie zrealizował?? Jako dawny mieszkaniec wywodzący się z 3city widzę ślepe zapatrzenie w PO większości mieszkańców.

    • 18 4

    • (1)

      Dobrze, że dawny! Takich pisiorków nie chcemy w Trójmieście. Na marginesie, porównaj sobie jeśli jesteś choć trochę obiektywny inwestycje nie tylko drogowe za PO i za PiS.

      • 4 7

      • Nawet tu 27-1

        • 0 0

  • idą wybory

    Przedwyborcze opowieści. Kto chce niech wierzy. Ten rząd umie rozdawać ale tworzyć, to raczej z tym licho.

    • 10 0

  • Gdynia - radom polnocy....polska bulgaria

    • 8 3

  • Jak to się ma do wypowiedzi niektórych pajaców pisowskich typu Bielan, że w miastach" antypisowskich" inwestycji nie będzie? Przwdwyborcza ściema? Już nie raz i dwa PiS mijał się z prawdą!!!

    • 5 3

  • Może w końcu rząd nie będzie dyskryminował Gdynię

    A przecież gdyńscy samorządowcy, zarząd portu oraz przedstawiciele resortu infrastruktury podpisali już jesienią 2015 r. list intencyjny w sprawie budowy Drogi Czerwonej. Nie licząc wcześniejszych akcji za budową OPAT nawet przez samego Szczurka i innych samorządowców. Ustawa, ustawa, ale po efektach poznamy, jak pamiętamy ponad cztery lata temu Horała z PiSowcami szpadlami przed wyborami chcieli budować lecz efektów brakuje. Rząd już dawno powinien wybudować tę trasę, a dotychczasowe koszty utrzymania dróg dojazdowych do portu zwrócić samorządowi bo jakoś nie palił się do brania na siebie kosztów, a miasto, nawet przy wsparciu finansowym portu, nie byłoby w stanie sfinansować przeciążanych jezdni.

    • 6 2

  • Dziękujemy Panie ministrze jak również dzięki parlamentarzystom za głosy

    Samorządowcom gdyńskim i portowcom za wytrwałość i mimo trudnościom dotychczasowej arogancji PO, aby dotrwać, zwłaszcza wobec przewidywanej budowy nowego Portu Zewnętrznego. W tej chwili drogowy dostęp do terenów portowych to zatłoczona Trasa Kwiatkowskiego, niespełniająca podstawowych norm obciążeniowych dla ciężarówek kursujących z ładunkami obsługiwanych w porcie statków i samochodów osobowych. Dzisiejszy stan jezdni i infrastruktury transportowej do portu zagraża bezpieczeństwu czy sprawnemu funkcjonowaniu i rozwojowi naszego portu. Oby te marzenia z cywilizowanym dostępem drogowym spełniły się bo jest to konieczność ta budowa Drogi Czerwonej.

    • 7 2

  • 8 lat (1)

    8 lat szybko zleci!!!

    • 2 0

    • pierwsze dwa lata jak za brata

      reszta migiem i ani się obejrzymy będziemy radośnie fikać w strukturach byłego CCCP.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki...

Najczęściej czytane