Druga platforma Lotosu już w stoczni Nauta

W ramach zawartego kontraktu Nauta wykona remont klasowy platformy "Lotos Petrobaltic". Koszt remontu wyceniono na ponad 3,3 mln zł.

Platforma wiertnicza "Lotos Petrobaltic" wpłynęła do Stoczni Remontowej Nauta, gdzie przejdzie remont w zakresie odnowienia klasy. Przy nabrzeżu przeprowadzone zostaną prace przygotowawcze, przed zadokowaniem platformy w suchym doku.


30 października 2014 roku konsorcjum trzech spółek - Energomontaż-Północ Gdynia, Nauta i Crist - zawarły też  umowę na przebudowę platformy wiertniczej

30 października 2014 roku konsorcjum trzech spółek - Energomontaż-Północ Gdynia, Nauta i Crist - zawarły też umowę na przebudowę platformy wiertniczej "Petrobaltic" na platformę wydobywczą.


Platforma "Lotos Petrobaltic" to nowy nabytek Lotosu. Do Gdańska trafiła pod koniec lutego 2014 r. Jej koszt to 300 mln zł. Jest to platforma typu "jack-up" (samopodnośna), została zbudowana w 1989 r. w stoczni w Singapurze i wcześniej nosiła nazwę "GSF Monitor". Jej dotychczasowym właścicielem była firma Transocean Offshore Gulf.

W ramach zawartego kontraktu Nauta wykona remont klasowy obejmujący m.in. przegląd kadłuba, naprawy nóg i zbiorników, konserwację poszycia czyszczenie i malowanie dna oraz rufy, przegląd rurociągów oraz wymianę instalacji elektrycznej. Wszystkie prace odbędą się pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego American Bureau of Shipping. Koszt remontu wyceniono na ponad 3,3 mln zł.

- Ten kontrakt jest doskonałym przykładem tego, że podejmujemy się coraz bardziej wymagających, innowacyjnych zadań. Nasza aktywność w różnych obszarach gospodarki morskiej jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby rynku i potwierdza, że jesteśmy przygotowani nie tylko do tego, by remontować tradycyjne statki, lecz także, by budować nowe jednostki oraz przebudowywać i remontować jednostki wysoko specjalistyczne - twierdzi Krzysztof Juchniewicz, wiceprezes zarządu ds. handlu stoczni Nauta.

"Lotos Petrobaltic" to już druga platforma należąca do koncernu Lotos, która zostanie wyremontowana przez spółki z grupy MARS Shipyards & Offshore. Pod koniec października 2014 roku konsorcjum trzech spółek - Energomontaż-Północ Gdynia, Nauta i Crist - zawarły umowę na przebudowę platformy wiertniczej "Petrobaltic" na platformę wydobywczą.

Opinie (43)

  • Dostęp na falochron. (13)

    Czy ktoś może wskazać miejsce, z którego można się dostać na tę część falochronu, na której stoją ludzie ukazani w filmie?
    (pytam, bo nie znam na tyle Gdyni)

    • 7 3

    • (3)

      Na końcu ul. Polskiej obok kapitanatu portu.

      • 12 0

      • (1)

        A gdzie teraz stoi? Jak się legalnie dostać najbliżej?

        • 1 1

        • Być może zobaczysz przez ogrodzenie.

          Tereny dawnej stoczni Gdynia, za nowobudowanym rondem skręć w lewo.

          • 2 0

      • to jest absolutny POCZĄTEK ul. Polskiej a nie koniec:))

        a tak naprawdę to pirs przy kapitanacie Portu, z widokiem na najbardziej w ląd "wżarty" basen portowy:)) Swobodnie mozna tu dojść lub dojechać, np. autobusem 119

        • 1 0

    • ulica Polska, a właściwie plac przy kapitanacie/dworcu morskim

      • 9 0

    • (1)

      Falochron przy Kapitanacie Portu Gdynia, obok skweru Gombrowicza, ul. Polska, dojedziesz autobusem pod sam próg :)
      Google maps
      https://www.google.pl/maps/place/Kapitanat+Portu+Gdynia/@54.533033,18.5464245,17z/data=!4m2!3m1!1s0x46fda71a3330a24f:0xf9827cad1f40a09

      • 4 0

      • Dziękuję za odpowiedź (wszystkim).

        • 7 0

    • kapitanat port gdynia

      • 4 0

    • Koniec ulicy Polskiej, skwer gombrowicza obok kapitanatu portu Gdynia

      • 1 0

    • Ten falochron jest przy Dworcu Morskim, obecnie Muzeum Emigracji.

      • 2 0

    • miejsce do ktorego chcesz

      sie dostac. Wpisz na google: 54.534791,18.547835

      Mozna dojsc pieszo, dojechac autem lub autobusem.

      Pieszo: Swietojanska>Portowa>Weglowa>Chrzanowskiego> za kilkoma torami dochodzisz do ronda i tam idziesz w prawo :) Do konca - do Muzeum Emigracji, po lewej bedziesz widzial taka duza wieze, niebieska. Do konca, w lewo :) Na koncu falochronu non stop siedza wedkarze takze nie bedziesz sam ;)

      Na miejscu sa nawet 2 lawki.

      • 3 0

    • kapitanat

      Kapitanat portu gdynia

      Inaczej ul. Polska 2

      • 1 0

    • Hmm, wydaje mi się, że jest to fragment falochronu przy Dworcu morskim w Gdyni ( muzeum emigracji)

      • 0 1

  • (8)

    A co Remontową?
    Miały być platformy i co?
    Gdzie są?
    Coś nie tak?

    • 22 20

    • Ciekawski (5)

      Mamy co robić z obecną a za chwilę zaczynamy następny b. duży kontrakt.

      Aha, i mamy nadzieję na tym zarobić, do nas nikt nie będzie dopłacał jak do Marsjan.

      • 19 16

      • (4)

        to samo słyszeliśmy równo rok temu

        • 17 4

        • Nie wiesz nie gadaj (3)

          Znasz przyczyny? jak nie to gęba na kłódkę

          • 4 13

          • nie znam, dlatego pytam,
            a "gęba na kłódkę" to do majstra możesz mówić, jak ci pozwoli.

            • 14 1

          • Sami fachowcy (1)

            Sami fachowcy tutaj jak zwykle!!!Głupek jeden z drugim nauczyli się palnikami robić i klina zabić i już fachowcy że ho ho.

            • 6 12

            • "że ho ho" to nie ten wydział

              • 9 1

    • MARS - spółka z udziałem skarbu państwa... (1)

      na zakup platformy LOTOS dostał pożyczkę, zgadnij skąd??? Chyba wszystko jasne. I nieważne było jaka ofertę da Remontowa, sprawa była jasna w momencie udzielenia pożyczki przez skarb państwa... :)

      • 13 5

      • oj, Janusz, to ty marudo?

        • 1 0

  • Praca. (4)

    Czyli nowe miejsca pracy. Ciekawe czy rozdmuchają oferty w prasie, czy już większość miejsc "zaklepanych"? Ciekawa praca i nawet niezłe zarobki. I następne pytanie: Czy Lotos promuje polskich pracowników czy zatrudnia inne nacje, tańsze, na te platformy? I ciekawe czy są jakieś regulacje prawne, nakazujące zatrudnianie pol obywateli na takie jednostki?!? Nowe odwierty też będą prowadzone w naszej strefie ekonomicznej, czyż nie?!?

    • 6 19

    • Zatrudnia tylko Polaków i wierci tylko w polskiej strefie ekonomicznej

      • 5 3

    • (2)

      zatrudniaja tylko znajomych i rodzine

      • 5 1

      • Strasznie Ci gul skacze skoro w każdym temacie dotyczącym Petrobalticu tak to podkreślasz...

        • 3 2

      • Bzdury wypisujesz, złóż papiery jeśli będziesz kompetentny, to będziesz pracować. No chyba, że nie jesteś....

        • 2 1

  • Idzie nowe ....

    ...być może w naucie zacznie się coś zmieniać, świadczy o tym artykuł - jak do tej pory głównymi aktorami był prezes MARS i prezes stoczni teraz głoś zabiera pan wiceprezes zarządu K. Juchniewicz. Czyżby ma być tak jak kracze nautowska mewa, ptaszysko to wieści koniec złego i zmiany w radzie nadzorczej i zarządzie stoczni Nauta.I dobrze ,że stocznia Nauta chce zajmować się konstrukcjami innymi niż budowa czy remonty statków. Nigdy w tej stoczni nie prowadzono remontów platform wiertniczych i jest to wyzwanie dla stoczniowców z Nauty. Problemów będzie co niemiara. Tak naprawdę Nauta nie jest przygotowana do wykonywania prac tego typu i to z wielu powodów główny to braki kadry inżynieryjno-technicznej. ale może jakoś sobie poradzą i ten remont będzie pierwszym krokiem do tego by stocznia wreszcie odbiła się od dna ku któremu zdąża pod kilku lat. Oby. Życzyć należy powodzenia w realizacji tego i następnych projektów.

    • 23 6

  • Bawią mnie te wyceny, chyba zbierają się grube ryby i rzucają na stół musimy remontować "coś" i dorzucają za tyle.....

    Główny wykonawca zajarany podpisuje umowę wybiera firmy i nagle okazuje się, że podwykonawcy robią faktyczną wycenę tego co chce zrobić inwestor.
    Wtedy cięcia, rezygnacje gorsze materiały dziwni podwykonawcy bo kwota rzucona na stół pokrywa jedynie koszt materiałów żeby wykonać porządnie remont.

    • 17 3

  • (5)

    A Remontowa leci na pysk czy jeszcze zimę przeciągnie?

    • 11 28

    • (4)

      Nie bądźcie śmieszni Remontowa to inna liga, nauta i te wszystkie spółki od marsjan nawet do piet im nie dosięgała

      • 19 12

      • zobaczymy ligę po wyborach :-)

        • 9 8

      • Nauta z małej litery? Chyba jakaś frustracja?

        • 9 8

      • fpf1 pograza gsr (1)

        I taka jest prawda. 2014 or boost hahahahaah

        • 4 7

        • coś tu jednak nie tak z tym słowem "boost"...

          • 1 0

  • Akul!!

    Akul królem ;)

    • 10 2

  • Fajnie zrealizowany materiał. (1)

    Niby krótki, ale jakie ujęcia. Brawo 3miasto.pl :)

    • 12 3

    • w koncu

      dobre wykorzystanie phantoma :) Najazd, odejscie, zawis ;)

      • 4 0

  • Niech pokażą wyniki. (1)

    Niech Nauta pokaże wyniki finansowe i ile do tego tworu gospodarczego dokładamy z naszych podatków. Remontowa swoimi podatkami od bardzo poważnego zysku musi dopłacać do własnej konkurencji. Taka poltyka niby fachowców z Marsa wspieranych przez Ministra Finansów dobije w krótkim czasie nawet dobrze działającą prywatną część tego biznesu.

    • 24 7

    • jakby pokazali to byś się zdziwił , że tyle musi państwo dokładać do tych pseudofachowców . Nie byłoby z tym problemów gdyby pieniądze służyły dobremu celowi ale są one wydawane bezmyślnie i niestety nie na stocznie lecz na różnych dziwnych ludzi, którzy te firmy okrętowe obsiedli. Przecież w firmach Marsa nikt nie liczy wydanych pieniędzy bo to nie z ich prywatnych kieszeni lecz z kasy państwa.

      • 15 5

  • podobno buc zwany nieukiem , ten który rozłozył na polecenie marsjan spółkę Konrem Nauta ma zajmować się remontem tej platformy.będzie na kogo zwalić jak coś nie wyjdzie.

    • 3 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów...