• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne kontrakty duńskiej stoczni w Gdyni

Wioletta Kakowska-Mehring
17 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Zwodowany w Naucie w piątek 14 września statek jest szesnastym, który stocznia przekazuje Karstensens Skibsværft w ramach współpracy prowadzonej od 2013 r. Zwodowany w Naucie w piątek 14 września statek jest szesnastym, który stocznia przekazuje Karstensens Skibsværft w ramach współpracy prowadzonej od 2013 r.

Stocznia Karstensen, która od czerwca tego roku działa w Gdyni, rozkręca się. W sierpniu rozpoczęto budowę trawlera, a teraz ogłoszono, że pozyskano kolejne dwa kontrakty na budowę statków rybackich. Do tej pory duńska stocznia zlecała budowę kadłubów stoczni Nauta.



Duńska stocznia Karstensens Skibsværft w czerwcu tego roku wydzierżawiła od Vistal Offshore nowoczesny zakład produkcyjny przy nabrzeżu Indyjskim zobacz na mapie Gdyni w Porcie Gdynia. Stocznia ma się zajmować głównie budową kadłubów jednostek rybackich. Według zapewnień w nowo powstałej spółce Karstensen Shipyard Poland pracę znajdzie ok. 200 osób. Produkcja jest prowadzona w halach, które stawiała gdyńska firma Vistal na terenie po Olejarni w gdyńskim porcie zobacz na mapie Gdyni. Umowa została zawarta na czas określony 3 lat.

W sierpniu w stoczni rozpoczęto budowę trawlera Lunar Bow dla rodziny armatorskiej Buchan. Jednostka będzie miała 80 m długości i 16 m szerokości. Ma zostać ukończona wiosną 2019 r., a następnie przekazana armatorowi w styczniu 2020 r. W ub. tygodniu Duńczycy poinformowali o podpisaniu kolejnych umów, tym razem z armatorami z Islandii. Pierwsza jednostka zostanie zbudowana dla firmy Samherji, druga dla Sildarvinnslan (SVN). Nowe zamówienie dotyczy dwóch identycznych trawlerów o długości 88 metrów. Pierwszy ma zostać oddany w czerwcu 2020 roku, a druki w grudniu 2020 r. W gdyńskim oddziale Karstensena powstaną ich kadłuby.

Jak twierdzą władze Karstensens Skibsværft, inwestycja w produkcję kadłubów w Polsce opiera się na sukcesie, jaki stocznia osiągnęła w niszowym obszarze rybackich statków pelagicznych, dostarczając wysokiej jakości niestandardowe rozwiązania dostosowane do konkretnych potrzeb każdego klienta. Nie wpłynie ona negatywnie na produkcję w Danii i pracowników w Skagen. Wręcz przeciwnie, znacząco poprawi i zwiększy całą produkcję, a także poprawi jakość i przyspieszy dostawę. 

- To dobrze dla wszystkich stron, że ułożyło się to w ten sposób. Jestem pewien, że nasza inwestycja w Polsce jest ważna dla naszego dalszego rozwoju, także tutaj, w Skagen. Karstensen Shipyard Poland stanie się tym samym już drugą stocznią należącą do kapitału zagranicznego, działającą w Gdyni, obok holenderskiej Damen Shipyards Gdynia - powiedział dyrektor Knud Degn Karstensen.

Pytanie, jak to wpłynie na współpracę ze Stocznią Remontową Nauta, która w ostatnim czasie budowała dla Duńczyków. W piątek na terenie Zakładu Nowych Budów Nauty w Gdańsku zwodowano kolejny w tym roku statek. Z pochylni B-1 zjechał na wodę częściowo wyposażony trawler rybacki RAV.

Statek powstał właśnie na zamówienie firmy Karstensens Skibsvaerft AS, z którą Nauta współpracuje od momentu uruchomienia Zakładu Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta, czyli od 2013 roku. Finalnym odbiorcą jednostki będzie zajmująca się połowami ryb norweska spółka Peter Hepso Rederi, która będzie używała go do połowów na północnym Atlantyku. Mierzący blisko 78 m długości i ponad 15 m szerokości RAV jest szesnastym, który Stocznia przekazuje duńskiemu klientowi. Na ten rok zaplanowane są jeszcze wodowania kolejnych trzech statków. Budowa statków rybackich jest jedną ze specjalności Zakładu Nowych Budów.

Miejsca

Opinie (90) 3 zablokowane

  • Problem dla Nauty (3)

    No to Naucie spadnie sprzedaż i to mocno. Karstensen był jednym z głownych klientow. Oddział w Gdańsku już sie zwija. Marsjanie będą mieli problem.

    • 6 0

    • Wyrezyserowany upadek

      200 baniek na poczet marsa i spolek zaleznych...jako dlug.
      W gdansku nowy karstensen pod wodzą niezmiennie nam panującego łubiny.

      • 0 0

    • To Gdańsk ZNB nie jest opłacalny, tylko szybkie remonty i przebudowy dają zysk

      • 2 2

    • A kto do tego doprowadził

      Super prezes z Pisowskiego nadania

      • 1 1

  • Krach wyrezyserowany

    To było do przewidzenia...
    To było kwestią czasu...
    Nowy Karstensen w Gdyni cienko przędzie...bo za wszystko trzeba płacić.
    Nie tak jak było uprzednio. Czy się stoi czy się lezy w Naucie sie nalezy.

    • 0 0

  • (1)

    Za zbudowanie samego kadłuba powinien być dodatkowy podatek dla firm, może wtedy byłoby więcej statków kontraktowanych z pełnym wyposażeniem.

    • 8 12

    • Słuchasz siebie?

      Wprowadź podatek... nikt u Ciebie nic nie zbuduje. Myśl. Amen.

      • 0 0

  • Tylko finalny produkt daje zyski (1)

    Budujemy kadłuby,odwalamy czarną robotę po kosztach ,a na wyposażeniu zarabiają obce firmy.

    • 18 2

    • To idź

      i znajdz klienta i zbuduj mu statek od stępki po maszt, wyposaż i sprzedaj z zyskiem. cieszmy się, że duny chcą u nas budować. najlepiej wiecznie narzekać.
      niestety nie ma u nas stoczni sławnej w świecie, wprawionej w budowie nowoczesnych rybaków od deski do deski. a taką stocznią jest duński KS. skoro chcą budować u nas to budujmy. a Ty tylko narzekasz. typowe. polskie. mój kraj taki piękny

      • 0 1

  • TKM - Dojna zmiana (6)

    Tak właśnie złotousty załatwił przemysł stoczniowy

    • 28 37

    • Stocznie chłopie to rozmontowywane były już przez AWS i tak każda następna ekipa dodawała coś od siebie (2)

      Niemniej jednak i tak najgorszy wpływ na kondycje stoczni miał rząd PO który nie potrafił się przeciwstawić naciskom Niemiec , które uważały że dotacje państwa w stocznie są nie uczciwe, ale dotacje dla banków są już ok....oczywiście niemieckich banków.

      • 10 2

      • coś ci się w czasie pomyliło

        bo zanim PO doszła do władzy to stocznie były już sprzedane przez PiS
        to Kaczor sprzedał St. Gd. Tarucie w 2007 roku

        • 1 0

      • A ile można to dotować?

        Mnie nikt nie dotuje.

        • 2 4

    • raczej złotowłosy (2)

      • 15 13

      • Pinokio w cynglach zrobił sobie konferencję w Vistalu i po paru miesiącach już go nie ma. (1)

        Pinokio to kłamca! Jak był u Tuska to go chwalił. Jak był bangsterem to też obcy kapitał chwalił. Tylko czekam jak zacznie się nabijać z Kaczyńskiego.

        • 17 6

        • A ten młody Prezes co za dobrej zmiany przyszedł

          Czyżby się dojna zmiana myliła , Duńczycy zobaczyli,że mierny, bierny ale wierny chciał im mówić jak się statki buduje a sam statek widział-jak kiedyś był nad morzem.Dlatego woleli własny oddział Stoczni utworzyć..

          • 11 7

  • To jest skandal ,tam był zamach (3)

    Trzeba to wyjaśnić ,bo to pewnie sztuczna mgła spowodowała ,że Duńczycy otworzyli stocznię w Gdyni

    • 16 19

    • d**il

      Antoni

      • 1 0

    • To jednak wiesz coś o sztucznej mgle?

      • 2 0

    • sztuczna mgla spowodowala, ze tata sie zagapil i Ty powstales

      • 9 2

  • Ja to widzę tak:

    być może nawet Karstensens na początku będzie współpracować z sr nauta, ale później przejmie gdyńską stocznię w całości.
    I wtedy "duńska NAUTA" będzie funkcjonować jak należy pod obcym batem. . . i tak wam powiem. . .

    • 5 0

  • Wszystkie stocznie w polsce zamknąć !!!! (5)

    A kontrakty dać Niemcom !! Donaldzie Kochany wracaj i działaj !!!!

    • 24 44

    • nie, dać miliardy z naszych podatków (2)

      i obsadzić misiewiczami!

      • 9 4

      • (1)

        Ale największy nepotyzm był za czasów PO...

        • 4 3

        • kre

          tyni

          • 1 1

    • Wspomóc stocznie $$$

      • 4 2

    • Donaldzie wracaj i przeginaj tą pisiorską hołotę.

      • 14 9

  • Pisuary czego się nie dotkną to niszczą

    Edukacja -jak widać po reformie
    Wojsko- wszystko się sypie , marynarka złom , samoloty.....taaak będzie przetarg
    Drogi -zamiast tego pomniki

    • 2 4

  • TKM - Dojna zmiana

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane