• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne kontrakty duńskiej stoczni w Gdyni

Wioletta Kakowska-Mehring
17 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Zwodowany w Naucie w piątek 14 września statek jest szesnastym, który stocznia przekazuje Karstensens Skibsværft w ramach współpracy prowadzonej od 2013 r. Zwodowany w Naucie w piątek 14 września statek jest szesnastym, który stocznia przekazuje Karstensens Skibsværft w ramach współpracy prowadzonej od 2013 r.

Stocznia Karstensen, która od czerwca tego roku działa w Gdyni, rozkręca się. W sierpniu rozpoczęto budowę trawlera, a teraz ogłoszono, że pozyskano kolejne dwa kontrakty na budowę statków rybackich. Do tej pory duńska stocznia zlecała budowę kadłubów stoczni Nauta.



Duńska stocznia Karstensens Skibsværft w czerwcu tego roku wydzierżawiła od Vistal Offshore nowoczesny zakład produkcyjny przy nabrzeżu Indyjskim zobacz na mapie Gdyni w Porcie Gdynia. Stocznia ma się zajmować głównie budową kadłubów jednostek rybackich. Według zapewnień w nowo powstałej spółce Karstensen Shipyard Poland pracę znajdzie ok. 200 osób. Produkcja jest prowadzona w halach, które stawiała gdyńska firma Vistal na terenie po Olejarni w gdyńskim porcie zobacz na mapie Gdyni. Umowa została zawarta na czas określony 3 lat.

W sierpniu w stoczni rozpoczęto budowę trawlera Lunar Bow dla rodziny armatorskiej Buchan. Jednostka będzie miała 80 m długości i 16 m szerokości. Ma zostać ukończona wiosną 2019 r., a następnie przekazana armatorowi w styczniu 2020 r. W ub. tygodniu Duńczycy poinformowali o podpisaniu kolejnych umów, tym razem z armatorami z Islandii. Pierwsza jednostka zostanie zbudowana dla firmy Samherji, druga dla Sildarvinnslan (SVN). Nowe zamówienie dotyczy dwóch identycznych trawlerów o długości 88 metrów. Pierwszy ma zostać oddany w czerwcu 2020 roku, a druki w grudniu 2020 r. W gdyńskim oddziale Karstensena powstaną ich kadłuby.

Jak twierdzą władze Karstensens Skibsværft, inwestycja w produkcję kadłubów w Polsce opiera się na sukcesie, jaki stocznia osiągnęła w niszowym obszarze rybackich statków pelagicznych, dostarczając wysokiej jakości niestandardowe rozwiązania dostosowane do konkretnych potrzeb każdego klienta. Nie wpłynie ona negatywnie na produkcję w Danii i pracowników w Skagen. Wręcz przeciwnie, znacząco poprawi i zwiększy całą produkcję, a także poprawi jakość i przyspieszy dostawę. 

- To dobrze dla wszystkich stron, że ułożyło się to w ten sposób. Jestem pewien, że nasza inwestycja w Polsce jest ważna dla naszego dalszego rozwoju, także tutaj, w Skagen. Karstensen Shipyard Poland stanie się tym samym już drugą stocznią należącą do kapitału zagranicznego, działającą w Gdyni, obok holenderskiej Damen Shipyards Gdynia - powiedział dyrektor Knud Degn Karstensen.

Pytanie, jak to wpłynie na współpracę ze Stocznią Remontową Nauta, która w ostatnim czasie budowała dla Duńczyków. W piątek na terenie Zakładu Nowych Budów Nauty w Gdańsku zwodowano kolejny w tym roku statek. Z pochylni B-1 zjechał na wodę częściowo wyposażony trawler rybacki RAV.

Statek powstał właśnie na zamówienie firmy Karstensens Skibsvaerft AS, z którą Nauta współpracuje od momentu uruchomienia Zakładu Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta, czyli od 2013 roku. Finalnym odbiorcą jednostki będzie zajmująca się połowami ryb norweska spółka Peter Hepso Rederi, która będzie używała go do połowów na północnym Atlantyku. Mierzący blisko 78 m długości i ponad 15 m szerokości RAV jest szesnastym, który Stocznia przekazuje duńskiemu klientowi. Na ten rok zaplanowane są jeszcze wodowania kolejnych trzech statków. Budowa statków rybackich jest jedną ze specjalności Zakładu Nowych Budów.

Miejsca

Opinie (90) 3 zablokowane

  • Innymi słowy Pani Wioletto nasza stocznia to

    zbuduje tylko kadłuby a całe umózgowienie jednostki to u Dunczyków.

    • 14 0

  • Tylko finalny produkt daje zyski (1)

    Budujemy kadłuby,odwalamy czarną robotę po kosztach ,a na wyposażeniu zarabiają obce firmy.

    • 18 2

    • To idź

      i znajdz klienta i zbuduj mu statek od stępki po maszt, wyposaż i sprzedaj z zyskiem. cieszmy się, że duny chcą u nas budować. najlepiej wiecznie narzekać.
      niestety nie ma u nas stoczni sławnej w świecie, wprawionej w budowie nowoczesnych rybaków od deski do deski. a taką stocznią jest duński KS. skoro chcą budować u nas to budujmy. a Ty tylko narzekasz. typowe. polskie. mój kraj taki piękny

      • 0 1

  • (1)

    Za zbudowanie samego kadłuba powinien być dodatkowy podatek dla firm, może wtedy byłoby więcej statków kontraktowanych z pełnym wyposażeniem.

    • 8 12

    • Słuchasz siebie?

      Wprowadź podatek... nikt u Ciebie nic nie zbuduje. Myśl. Amen.

      • 0 0

  • Chciałbym się dowiedzieć gdzie zatrudniają? (3)

    Jakiś kontakt do stoczni? Za ile? Bo to że na działalności to wiadomo.... i jeszcze jedna kwestia, kiedy Vistal offshore odda pieniądze swoim pracownikom?

    • 10 0

    • Rusz tyłek pod bramę tam wiszą ogłoszenia, a dokładniej w biurze przepustek.

      • 4 0

    • kasa

      Jedż do Danii, tam dostaniesz lepiej płatną robotę i ubranie w którym będziesz wyglądał jak fachowiec, a nie jak obszarpaniec w Polsce.

      • 5 0

    • W stoczni Remontowa lub też obok, w RSB - na umowę o pracę

      • 1 1

  • Pracowników zatrudnia firma (1)

    Państwa M. z Lublewa ? ;-) ;-)

    • 3 1

    • Nie, państwa O. z Pomlewa.

      • 1 1

  • Polaki cebulaki, nic sie nie opłaca

    a przyjdzie Duńczyk i daje radę

    • 2 7

  • Jak zwykle.

    Czarna robota wykonana w Polsce, wyposażenie już w Danii, tak zarabia się pieniądze i dba o własnych pracowników. Norwedzy już dawno tak budują statki.

    • 10 0

  • No to chyba nie jest sukces rządu? Czy może pod tę stocznię też zechcą się „podpiąć”?

    Na razie nie słychać jakoś peanów samochwalnych...

    • 3 4

  • PiS wykańcza stocznie prywatne bo liczy, że poprawi to sytuacje państwowych...

    • 5 12

  • Polacy to chyba tylko materace dmuchane będą produkować

    ....nam nic się nie opłaca chyba że zadłużyć własną firmę rozrzutnością i brakiem kompetencji w pionie kierowniczym....bo co im kto zrobi?!

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane