• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa konsorcja z Trójmiasta chcą projektować przekop Mierzei Wiślanej

Maciej Naskręt
22 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Opracowanie dokumentacji przekopu Mierzei Wiślanej może pochłonąć ponad 5,25 mln zł i potrwać 18 miesięcy. Zainteresowane wykonaniem tego zamówienia są dwa konsorcja składające się z trójmiejskich firm. Kontrowersyjna inwestycja ma zielone światło, bowiem prokuratura umorzyła śledztwo dotyczące m.in. niegospodarności przy opracowywaniu studium wykonalności dla budowy kanału żeglugowego.



Czy uda się stworzyć przekop Mierzei Wiślanej?

Urząd Morski w Gdyni sprawdza dwie oferty złożone w przetargu na wykonanie projektu kanału żeglugowego, czyli tzw. przekopu Mierzei Wiślanej. Zamawiający na przedsięwzięcie przeznaczył ponad 6 mln zł, które pochodzą z budżetu państwa.

Oferty złożyły dwa podmioty składające się wyłącznie z trójmiejskich firm. Pierwsze konsorcjum tworzą dwie firmy: Mosty Gdańsk (lider) i gdański Projmors. Za wykonane projektu oczekują ok. 5,25 mln zł. Drugie konsorcjum składa się z firm Transprojekt Gdański (lider) i Wuprohyd z Gdyni. Przedsiębiorstwa złożyły ofertę opiewającą na kwotę 7,34 mln zł, czyli grubo ponad 1 mln zł wyższą niż planowane wydatki Urzędu Morskiego w Gdyni. Z tego powodu może ona nie być brana pod uwagę.

O wyborze wykonawcy będą decydować trzy kryteria - cena w 60 proc., liczba pobytów na radach budowy 20 proc. i liczba pobytów na budowie - 20 proc. Dokumentacja ma być gotowa w ciągu 18 miesięcy od daty podpisania umowy.

Planowane miejsca przekopu i tory wodne. Planowane miejsca przekopu i tory wodne.
Planowany przekop w trzech miejscach

Inwestycja przede wszystkim obejmuje zaprojektowanie kanału żeglugowego między Zalewem Wiślanym a Zatoką Gdańską, w tym między innymi śluzy z konstrukcją zamknięć. Dodatkowo przedsięwzięcie przewiduje przygotowanie dokumentacji połączeń drogowych i mostowych, a także wejścia do portu w Elblągu od strony Zalewu Wiślanego i wykonanie toru wodnego.

Co ciekawe, projekt będzie też obejmował utworzenie jednej lub kilku sztucznych wysp na Zalewie Wiślanym. Powstaną one z gruntu pobranego z toru wodnego. Wstępne szacunki mówią, że realizacja pochłonie ok. 800 mln zł.

Wciąż jednak nie wiadomo, gdzie dokładnie powstanie przekop Mierzei Wiślanej. Pierwotnie były analizowane cztery lokalizacje: Skowronki, Nowy Świat, Przebrno i Piaski. O ich wyborze zdecydują ministerialni urzędnicy. Jednak na obecnym etapie można powiedzieć, że propozycja w Piaskach niemal na pewno nie będzie analizowana.

Nie będzie śledztwa w sprawie studium wykonalności dla przekopu

Prokuratura Okręgowa w Gdańsku postanowiła umorzyć śledztwo wszczęte na wniosek Jerzego Wilka - niedawnego prezydenta Elbląga i obecnego posła PiS z powiatu elbląskiego. Prokuratorzy uznali, że funkcjonariusze Urzędu Morskiego w Gdyni nie przekroczyli uprawnień podczas wdrażania procedury wykonania aktualizacji Studium Wykonalności Inwestycji Budowy Kanału Żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną.

- Jak ustalono, zakres aktualizacji był znacznie szerszy od opracowania pierwotnego, ponieważ miał na celu także dokonanie oceny istnienia nadrzędnego interesu publicznego przy realizacji projektu budowy drogi wodnej i kanału przez Mierzeję Wiślaną. Uzyskana uprzednio prognoza oddziaływania na środowisko wskazywała bowiem na negatywne skutki programu na obszary chronione - mówi Tatiana Paszkiewicz, rzecznik prasowy Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.
Jak ustalono, kwestionowane koszty związane z projektem dotyczyły realizowanych w latach 2007-2014 przez Urząd Morski w Gdyni wszelkich działań związanych z przygotowaniem przedmiotowego projektu (budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską), w tym z konieczności uzyskania szeregu opinii związanych z ochroną środowiska i oddziaływania projektu na środowisko i Obszar Natura 2000.

- W toku postępowania nie potwierdził się również stawiany zarzut dokonania plagiatu opracowania studium wykonalności z 2007 r., którego mieli dopuścić się autorzy opracowania aktualizacji studium wykonalności z 2013 r. - mówi Paszkiewicz.

Miejsca

Opinie (279) 3 zablokowane

  • Mam już dość tej władzy (26)

    i rzucania słów na wiatr i wydawania moich pieniędzy.

    • 112 118

    • (3)

      Tęsknisz za herr tuskiem, który zabrał zasiłek pogrzebowy.

      • 27 45

      • tak

        lepszy brak zasiłku niż sztuczne 500+ które cała Polska będzie spłacała przez najbliższe lata

        • 38 26

      • Poczekaj, zaraz frau Kalkstein dowali ci 40% wyższe OC, zwiększy akcyzę.. (1)

        ... i nie wiadomo ile jeszcze. Żeby patoli żyło się lepiej.

        • 13 5

        • Podwyżkę OC Towarzystwa Ubezpieczeniowe uzasadniają wyższymi odszkodowaniami,

          o które Polacy coraz częściej walczą w sądach. Więc co ma do tego Kalkstein?

          • 2 4

    • a przekop?

      coś na temat może?

      • 16 6

    • Ten przekop jest zbędny... (2)

      Przecież za kilka lat PiS wprowadzi nas do unii euroazjatyckiej i Rosjanie chętnie udostępnią nam Bałtyk przez Kaliningrad.

      • 24 21

      • (1)

        oj a przecież mówicie, że PiS idzie na wojnę z Rosją, możecie się zdecydować?

        • 12 7

        • Hahahahahahahahaha....

          Tylko takie pelikany jak wy łykają sztuczną wojenkę z Putinem...

          • 11 4

    • Mam dość opozycyjnych malkontentów zaklinających rzeczywistość. (4)

      rzucania słów na wiatr? oni w takim tępie działają że człowiek nie nadąża za nowościami legislacyjnymi człowieku. Przestań zaklinać rzeczywistość.

      Mam dość opozycyjnych malkontentów zaklinających rzeczywistość.

      • 19 18

      • idź na miesięcznice i się lepiej nie wypowiadaj, a na wybory wyjedź z kraju i nie głosuj (3)

        Będzie nam na Pomorzu lepiej!

        • 5 7

        • Możesz jeszcze coś pomlaskać i tak niewiele to da :-)

          • 1 3

        • Paweł (1)

          szczym ryj volksdeutschu. Nikt was nie chce na pomorzu, a jak wam źle to wypad do swoich ukochanych niemiec, za herr tusskiem.

          • 1 3

          • Pamiętaj rybko

            że my tu jesteśmy u siebie... Wracaj na Wileńszczyznę...

            • 2 1

    • Szkoda (4)

      że nie wydają twoich pieniędzy na ośmiorniczki i zegarki.

      • 16 13

      • ośmiorniczki w wawie (2)

        w restauracji dostaniesz już w przedziale cenowym 30-50 pln więc nie wiem o co ten lament

        • 12 5

        • jesli za ich pieniadze to nie ma lamentu

          ale jeśli za moje to ja się nie zgadzam

          • 4 4

        • U Sowy był takie same ceny?

          • 1 2

      • Fakt. Kawa dla Orbana za 3500zł to przecież pikuś...

        • 10 2

    • A my mamy już dość Ciebie (1)

      Lepiej pływać przez Rosyjski kanał? Jesteś ruskim trollem zapewne, bo to jest kwestia nawet na skalę bezpieczeństwa Polski... Jak ruskie nas zaatakują to będziemy przez ich kanał pływać?

      • 7 16

      • jak nas zaatakują

        To w parę godzin będą w Gdańsku i przekop i tak będzie ich. A poza tym kto miałby tam pływać w przypadku konfliktu? Okręty atomowe z Elbląga?

        • 25 4

    • Droga do lewackiej Kanady wolna ...

      • 5 5

    • ja powiem krótko, zobaczcie na ruch morski np. na Morzu Żółtym i na ilość w portów w Chinach, nasze 3 porty to za mało, trzeba się rozwijać

      • 5 7

    • spieprzaj dziadu

      • 3 0

    • Adam

      ....pocałuj nas w d..ę!

      • 1 1

    • jak masz dość to wypad z kraju na Madagaskar

      • 1 1

    • Lepsze to, niż Stadion, ECS i Teatr Szekspirowski...

      • 1 1

  • Powinna robic to firma wiarygodniejsza (8)

    A nie garażowa

    • 50 20

    • Jasne

      i niech będzie jeszcze z kapitałem zagranicznym!

      • 4 4

    • Powinna to robić firma z doświadczeniem ! (6)

      Ładne buźki nie pomogą do wykonania tego projektu przez Mosty Gdansk ponieważ oni mają problemy kadrowe. Nie uporali się już z jednym dużym projektem chyba ekspresowki w kujawsko-pomorskim. Za moment o tym usłyszycie. A Projmors, te dziadki leśne - czy oni dadzą radę. Sami emeryci. Niech zlecający dobrze prześwietli sytuację, aby nie było jak z ostatnim ich projektem. Nie wystarczy wynająć pomieszczenia biurowego w warszawie, aby ubiegać się o tak poważne zamówienie.

      • 9 13

      • Polecam masc na ból d*py (2)

        • 6 4

        • a ja rzycze

          Aby udało się Wam spłacić debet w koncie

          • 2 1

        • ktoś w TPG ma hemoroidy i cierpi

          • 2 1

      • Podejrzewam pisze bzdury! Jakie leśne dziadki?w Projmorsie jest wyjątkowo młoda kadra.Jakie biuro w Warszawie???

        • 6 2

      • do osoby podejrzewającej

        Znam dobrze oba biura i coś na temat ładnych buziek i problemów kadrowych wiem. Oba konsorcja sobie poradziły by sobie dobrze. Tylko że TPG przestaje być elastyczne i dlatego min. przegrało w przetargu. A mogło tak dobrze.....

        • 1 3

      • Mosty Gdańsk?

        z ekspresówką sobie poradzą, zlecili Europrojektowi, więc będzie dobrze.

        • 2 4

  • ok, ale czy ktoś policzył roczny koszt utrzymania tego kanału? (18)

    • 91 31

    • po co? jak nie wygramy następnych wyborów to się "nowa" władza będzie martwić jakie kity wciskać wyborcom :) (11)

      • 25 6

      • (10)

        Jesteś w dużym błędzie! Interesujesz się polityką? PIS ma swój elektorat oraz przejął sporą część elektoratu socjalnego SLD! Jeśli PIS straci władze to dopiero za siedem długich lat! Opozycja to dramat PO nad nie rozumie co zrobiło źle i przegrało wybory,Nowoczesna to dziwny twór który już każdy liberał gospodarczy rozgryzł.Kukiz 15 nie ma sensownego programu jest to zlepek ludzi o skrajnie różnych poglądach i jest to moim zdaniem partia podobna do ruchu Palikota zebrała elektorat na buncie społeczeństwa z pełnym szacunkiem do Pana Marka Jakubiaka.PSL to stara kurtyzana polityczna wejdzie z każdym w koalicje aby dostać parę stołków ,dewianci z razem to partia utopi nikt normalny tego nie kupi,KORWIN ma sporo racji ale nie ma struktur i ma jednego słusznego wodza którego społeczeństwo nie darzy zaufaniem. Będzie nowa partia z programem 100000% liberalnym gospodarczo zobaczymy jakim mandatem zaufania społeczeństwo ją w przyszłości obdarzy .Dodam na koniec,że Pani Beata Szydło jest dobrym premierem z punktu wizualnego nadaje się na stanowisko ministra bez teki w 100%- tach.Ja oczywiście nie popieram polityki gospodarczej i socjalnej PIS,ale gdy Pani Szydło reprezentowała jako premier liberałów gospodarczych była by premierem idealnym.

        • 12 10

        • (2)

          pani Szydło jest marionetką a nie premierem, nadto reprezentuje partię bolszewicką a ideologia ta jest najgorszym co mogło spotkać Polskę
          pis przegra następne wybory bo już w 2017 roku skończy się kasa na obiecanki tej bolszewickiej zbieraniny i zacznie się szukanie winnych i zapamiętaj, każda rewolucja zjada w końcu własne dzieci, zatem tylko czekać aż bolszewicy pisowscy zaczną się żreć między sobą (w sumie to powoli zaczynają)

          • 22 11

          • Czy jest marionetką? Tego nie wiem? Mam nadzieję,że kobieta moim zdaniem inteligentna ,potrafiąca się zachować z pełną kulturą osobistą nie da sobą manipulować.Chyba jesteś członkiem PO bo piszesz o tym,że każda rewolucja zjada swoje dzieci...PO jest tego wyśmienitym przykładem wczesniej AWS. Moim zdaniem PIS znajdzie szmal na 500+ bo każdy krzyczy o 500+ a nie widzi ile idzie szmalu na utrzymanie zbytecznych urzędników ,więzienia ,konkordat,partie polityczne itd. Dobrym manewrem PIS- u było obniżenie wieku emerytalnego,ponieważ osoba przechodzaca wcześniej na emeryture dostanie ją mniejszą i z perspektywy dłuższego okresu nie wpłynie to znacząco na finanse funduszu emerytalnego! Co nie zmienia faktu ,że w przyszłosci system emerytalny w Polsce czeka zapasć!

            • 6 14

          • a Wy ciągle z tymi bolszewikami, sami jesteście potomkami PZPR

            • 6 7

        • aleś pojechał... (6)

          szacunek dla Jakubiaka?

          za co?

          • 7 0

          • (4)

            Za wkład w Polskie piwowarstwo, reaktywacje Polskich browarów,za sponsorowanie historii (husaria),za przedsiębiorczość ,tworzenie nowych miejsc pracy i za smaczne piwo z: Ciechana ,Lwówka,Bojana ,Tenczynka! Za to!

            • 2 10

            • (3)

              Te piwa są tak w pół drogi między prawdziwym piwem a koncerniakiem, nie zasługują na swoją cenę

              • 7 3

              • (2)

                To twoje zdanie.Osnośnie piw koncernowych to lubie piwa z Żywca.Dal jasności wypiłem kilkaset piw tak zwanych rzemieślniczych i wiele mnie rozczrowało.Cena za Lwówek jankes jest ok to samo Bojan czarny czy Ciechan porter.Wszystkie piwa z browarów takmzwanych regionalnyxh mają podobną cene czy to Racibórz,Amber,Browary regionalne Jakubiak,Miłosław,Kormoran Gościszewo,Na Jurze,Jabłonowo itd

                • 2 5

              • (1)

                Jakubiak ma daleko do piw wypracowanych w kormoranie, Gościszewie, Na jurze. No tak jest - tyle że on cwany biznesmen, to jego piwa weszły szerzej do sklepów i np. Lidla czasami.

                • 3 0

              • To twoje zdanie.Drwal z gościszewa był przeciętny to samo rybak.Jeśli chodzimo Kormorana Super byy podróże i Plony Orkiszowe tez ok! Na jurze było dobre to z orotopestem (ostem) wiesz o co chodzi i pomarańcza .Pilem wszystkie piwa z wymienionych przez cieboe browarów pamiętam jak z Kormorana było olsztyńskie w bączku! Z browarów regionalnych Jakubiak lubie portery iportert grudniowy palce lizać.Z Gościszewa było moim kiedyś hitem piwo pszeniczne Viva hel etykieta taka jak by dzieciak kredkami nabazgrolił ale piwo było OK !

                • 0 2

          • za apaszki , cha cha .

            • 1 1

    • bedzie to napewno mniej niz tyle co dostal rydzio!

      • 5 1

    • To będzie drogie i nieopłacalne!!! (1)

      • 5 4

      • A konkretnie?

        No, ile-?

        • 3 0

    • a czy ktos liczy koszty utrzymania setek muzeow , teatrów , aguaparkow

      i jakis ECS budowanych za pieniądze unjne i samorządowe?
      Muzeow już powstało tyle , ze brak dla nich nazw i eksponatów .

      • 7 9

    • TAK

      To około 4 miliony zł. rocznie.

      • 1 4

    • Ja policzylem. Wychodzi mi calkiem spoko;)

      • 1 0

  • Ile sztuk statków będzie tamtędy wpływało rocznie? (5)

    Wydaje mi się, że nie opłaca się budowania aż tak drogiej inwestycji dla dwóch statków rocznie...

    • 104 56

    • jak dwóch?

      Antek buduje 3 kajaki atomowe, więc będąc co najmniej 3

      • 18 12

    • Ani jednego

      Bo tor wodny nie będzie odpowiednio głęboki. Tylko kabotaż + jachty.

      • 18 4

    • najpierw kanał, potem port w Elblągu

      • 6 4

    • skoro wiesz, że dwa na rok

      to po co pytasz? a skąd wiesz, tak w ogóle? w gazecie parafialnej było?

      • 6 2

    • Ruski kacap?

      Masz przecież morze w Baltijsku

      • 2 3

  • (8)

    Przekop mierzei wiślanej to absurd!Utopienie gigantycznych pieniędzy, z punktu gospodarczego jest to nierentowne.Ktoś z was myśli ,że Rosjanom zagra na nosie? Jest w błędzie.

    • 101 63

    • (3)

      To wymyślił jakiś bolszewik z pis

      • 11 10

      • (2)

        Kanał to ingerencja kosmitów!

        • 0 0

        • A1 (1)

          z analiz była nierentowna i niepotrzebna

          • 2 3

          • a stadiony ?

            Na stadiony wydano 6 razy tyle i do czego służą?

            • 0 2

    • Nawet jak pogłębi się szlag żeglugowy na Elbląg (3)

      to sens żeglowania jachtem zatokowym po zalewie jest żaden. Średnie jachciki po 8 m mają zanurzenie 1.5m. Głębokość zalewu to 80 cm do 1.25, pełno mielizn i czasami strach tam pływać mieczowką w obawie o zawiśnięcie, to samo ze szlakiem na Elbląg i kanałami. Trzeba będzie kupić 2 łodzie :) PIS szykuje program jacht+?

      • 9 8

      • Zawiśnięcie to globalny problem. Mieczowki mieliśmy już za Mieszka. Taki miecz jak zawiśnie w mule to masz zaraz setki tysięcy turystów zalewających Elbląg i nielegalnie dojących krowy w polu! A jak każdy weźmie ze sobą cegłę na pamiątkę to Elbląg zniknie w ciągu kilku lat!

        • 2 0

      • 80 cn do 1,25 m głębokości? Chyba zalewy ci jakieś pomyliły.

        • 4 3

      • Głupoty piszesz, sprawdź najpierw na mapie średnią głębokość, potem wypisuj bo debile potem myślą że to prawda, bo "czytali w internecie".

        • 4 2

  • (10)

    Niech kopią i przy okazji niech się wezmą za żeglowność Wisły i Odry. Na tle Niemiec czy Holandii w Polsce tonaż towarów przewożonych rzekami czy kanałami jest absurdalnie znikomy.
    Duisburg ( port rzeczny) robi 125 mln ton rocznie. Gdańsk ( port morski) 36 mln ton.

    • 98 23

    • skoro na morskim masz tak niski "przemiał" to nie licz, że na śródlądowym będzie więcej...

      • 8 3

    • (5)

      Ale znajdziesz inwestorów którzy zainwestują we flotę rzeczną aby towary kierować np.z Wrocławia do Szczecina i odwrotnie? Znasz infrastrukturę mostów na Odrze zapewne rzekę trzeba było by pogłębić w wielu miejscach .Czy taki transport będzie szybszy i tańszy od kolejowego ,samochodowego? Jak wygląda taki biznes w kwestii polskiego prawa? Zamów statki w stoczniach do obsługi śródlądowej ,znajdź kontrachętów do przewozu towarów twoją flotą,Zainwestuj swój kapitał w ten pomysł dasz ludziom prace napędzisz gospodarkę! Życzę powodzenia ale rób to za własne środki!

      • 8 6

      • Nie trzeba szukać (4)

        Polski Odratrans jest największym przewoźnikiem rzecznym i przybrzeżnym w zlewisku Bałtyku akurat.

        • 2 2

        • forsa (3)

          sama lista niemieckich firm turystycznych, robiących "Flusskreuzfahrten"
          i rozpaczliwie szukających nowych BEZPIECZNYCH rzek
          nie u Arabów, nie u Rusków, nie na drugim końcu świata
          jest na kilkadziesiąt pozycji

          typowy niemiecki emeryt lubiący Kreuzfahrten widział już Dunaj, Ren, Mozelę, Loarę, Wołgę i jak by mógł spędzić kolejny tydzień na rzece, blisko, dojazd busem, albo własnym samochodem, to nie oparł by się temu. To taniej niz na morzu, nie ma choroby morskiej, dużo zwiedzania, ale...

          nawet Frederic Chopin, który próbował tu działać, ze swym zanurzeniem 1m nie zawsze dawał rady. Na Zalew nie wlazł, bo się w Gdańskiej Głowie i na zakręcie w Drewnicy nie zawsze mieścił, a w weekend te buce potrafili Gdanska Glowe zamknac na glucho. Do Fromborka, Tolkmicka nie wejdzie przy niskiej wodzie. A z Ruskimi mieli problemy, wystarczy jeden pasażer ze złą wizą, by całe 200 ludzi musiało z nim wracać górą z Baltijska.

          Przynajmniej w pasażerów wierzę. To niedużo forsy, w porównaniu z Dusibrursimi przeładunkami kontenerów i paliw, ale pewniejsza niż ładunki, gdy ludzie już uzależnili się od TIRów jak od heroiny

          • 7 3

          • (1)

            Pozdrawiam, widzę głoś rozsądku i pojęcia w temacie.

            • 3 3

            • pewnie się znamy, w końcu to jest mały świat, szczególnie w Polsce
              gdzie "nie musi Polak wiedzieć co morze, bo pole orze"

              mam dość pracy na pasażerach u Amerykanów, na AIDĘ mnie nie wezmą bez szprechu i znajomości

              a na rzecznych niepotrzebni ludzie z mojej branży :-(

              • 3 1

          • Co do Tolkmicka to rok temu skończyli gruntowny remont portu, pogłębili kanał itd.

            • 0 1

    • Żegluga śródlądowa nie będzie istnieć w Polsce !!!!

      • 2 3

    • Jedna mądra wypowiedź na forum

      Porty, autostrady, żegluga rzeczna. Polska jako szlak tranzytowy Sztokholm Teheran.

      • 3 0

    • kolej

      wpompowaliśmy grube pieniądze w modernizację kolei więc powinniśmy robić wszystko, żeby to kolej przejęła więcej transportu. Po co mamy inwestować kolejne ileś mln ton ropy w przebudowę kanałów, żeby potem tą ropę oszczędzić. A koszty środowiskowe?

      • 0 0

  • Raczej nie ożywi to gospodarki w Elblągu (4)

    Jerzy Wilk ex prezydent Elbląga robi szum wokół tej inwestycji, która i tak nie ożywi gospodarki tego miasta.

    • 63 54

    • (1)

      i pomińmy milczeniem jego dokonania w Elblagu

      • 10 3

      • Kanał już teraz ożywił fantazję malkontentów!

        • 1 2

    • A założysz się? (1)

      Niemcy już trzęsą portkami

      • 1 4

      • ja ja, naturlich... potfierrdzam,

        • 3 0

  • (9)

    Ten przekop nie ma sensu ekonomicznego. Port w Elblągu nie jest w stanie przyjąć współczesnych jednostek pełnomorskich. Kto zatem ma z owej przeprawy korzystać?

    • 83 49

    • włodarze, przy przecinaniu wstęg i robieniu konferencji prasowych!

      • 16 3

    • ten malutki port w Elblągu chce konkurować z DCT w Gdańsku? hahaha dobre żarty. Już widzę, jak wielkie kontenerowce tam wpływają. Śr głębokość zalewu to 1,5 m powodzenia życzę!!!

      • 9 12

    • Tak, kołtunie (6)

      95% jednostek pod polską banderą będzie mogło zawinąć do Elbląga, 75% jednostek pod banderą niemiecką, 65% jednostek pod banderą szwedzką, 60% pod banderą fińską.
      To będzie port jakich pełno w Europie, a polakom dalej się "nie opłaca", i dalej w pocie czoła wymyślają teorie dlaczego się "nie opłaca"

      • 18 10

      • (5)

        i napisz jeszcze, że te możliwości zawinięcia wystąpią jeżeli tylko wybuduje się ów przekop, to po pierwsze
        po drugie napisz proszę po co jednostki owe miałyby zawijać do Elbląga
        po trzecie wskaż zasadność dokonania dodatkowych prac związanych chociażby z pogłębieniem torów podejściowych (i ich utrzymaniem) w aspekcie funkcjonujących nieopodal portów trójmiejskich
        po czwarte zerknij w dokumenty ZP Elbląg i doczytaj jakie jednostki port ów może przyjąć

        oczywiście, że można ów przekop wykonać, ale w takim otoczeniu w jakim on działa całą operacja nie ma uzasadnienia ekonomicznego
        przytaczane jako argument np. Schwedt mają się nijak do Elbląga zarówno z punktu widzenia geograficznego (w tym możliwości dalszej żeglugi śródlądowej) jak i przemysłowego

        • 11 5

        • (4)

          Odsyłam do Urzędu Morskiego:
          http://www.umgdy.gov.pl/wp-content/uploads/2015/01/TI_Zalacznik_6-Raport.pdf
          Która analiza wskazuje na rzekomy "brak uzasadnienia ekonomicznego" przekopu?
          Powtarzam, pytam o analizę taką jak np wykonał Urząd Morski czy niemiecki Magistrat der Stadt Elbing: "Denkschrift über die Trockenlegung des Frischen Haffs und den Durchstich durch die Frische Nehrung bei Kahlberg", a nie wynaturzenia różnych Januszków z portali internetowych
          Czy bajania o "brak uzasadnienia ekonomicznego" to są tylko Twoje autorskie teorie?

          • 1 7

          • lotnisko w Radomiu też miało stosowny dokument analizujący opłacalność całej inwestycji i co z tego?

            • 10 2

          • (2)

            nie ma co tego tłumaczyć ludziom sterowanym przez TVN dla nich nic się w Polsce nie opłaca przemysł się nie opłaca górnictwo rolnictwo przemysł stoczniowy maszynowy itd niezależność ekonomiczna się nie opłaca, rozwalenie przemysłu stoczniowego wysłanie na emigrację tysięcy fachowców rozwalenie całego segmentu kooperacyjnego w całym kraju też się opłacało opłacało się organizować przepłacone i bezsensowne kursy zawodowe na których dorobiły się tylko wątpliwej reputacji firemki szkoleniowe

            • 5 5

            • przekop powstanie i nie z racji ekonomicznych, ale dla podniesienia wybujałego

              ego jednego "ptaka wodnego".... Może skorzysta z tych sztucznych wysepek które powstaną?

              • 2 0

            • mamy pelnomorski port w Kolobrzegu i prosze napisz jakie ma przeladunki ...

              • 2 0

  • lepiej lotnisko zrobić w Sztutowie i będzie git (1)

    • 30 20

    • Nie, nie, Ja za tą kasę sam ten przekop wykopie łopatą

      płatne z góry, a tamtych odesłać do Janowa Podlaskiego.

      • 2 0

  • Przekopać (6)

    to należy kretynów co pchają ten kompletnie nierentowny pomysł. Na pierwszym miejscu prezesa...

    • 72 50

    • skaczą jak małpy na ulicach (2)

      Kretynami są twoi kolesie z kodu co skaczą jak małpy na ulicach

      • 10 17

      • Prezes odpisal :p

        • 14 3

      • Nowyport

        I nie mam więcej pytań :)

        KODu nie znam i nie identyfikuje się z tym ruchem.

        tymczasem ty idź porzucać kamieniami w dzieci to poczujesz się lepszym patryidiotą.

        • 14 5

    • (2)

      ale ruska agentura sie uaktywnila.
      Jak bys mial rozum to bys wiedzial ze tu nie chodzi o koszty czy o rentownosc,
      ale o honor. O to zeby nam ruski wg wlasnego widzimisie nie zablokowal
      mozliwosci przeplywu, chociazby dla zaglowki.
      I tylko o to chodzi. Zeby miec kacapa gdzies.
      Rosja przeciez nie jest w Unii.

      • 8 8

      • Pewnie dlatego antek sprowadza nasze możliwości obronne do parteru

        Głupcem jesteś jeśli nie widzisz, że takie myślenie kreml chce implementować w paranoicznym umyśle polskiego narodowca. Niech się wypstrykają z kasy to nie będą mieli na obronę.
        ja swój rodowód znam i ze wschodem nie mam nic wspólnego. A Ty? Skąd wiesz czy twej babki krasna swołocz na stogu siana nie rozmnożyła?

        • 5 3

      • Świetnie, dziękuję!

        To najgłupszy post, jaki kiedykolwiek czytałem na tym portalu. Wydamy blisko miliard złotych na budowę i dalsze miliony na utrzymanie przekopu z powodu honoru. Żeby kilka żaglówek mogło przepłynąć raz na jakiś czas. Bo nie będzie kacap pluł nam w twarz ni żaglówek nam blokował.
        Z takim podejściem to żadna ruska inwazja nie jest do niczego potrzebna, za kilka lat sami ogłosimy upadłość i wszyscy wyjedziemy do Niemiec/Norwegii/Irlandii, czy gdzie tam akurat będzie można coś zarobić, bo na pewno nie tu. Kilku honorowych mędrców pozostanie, by pilnować przekopu.

        • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Justyna Kowalczyk

Prezes zarządu OptiWay Biuro Rachunkowe Sp. z o.o.. Absolwentka Wydziału Finansów i Rachunkowości...

Najczęściej czytane