• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa nowe promy Stena Line w Gdyni

Wioletta Kakowska-Mehring
8 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Drugi ze statków klasy E-Flexer Stena Line będzie się nazywał Stena Ebba i w grudniu tego roku pojawi się w Gdyni. Drugi ze statków klasy E-Flexer Stena Line będzie się nazywał Stena Ebba i w grudniu tego roku pojawi się w Gdyni.

Stena Estelle w sierpniu, a Stena Ebba jeszcze w tym roku. Dwa nowe promy prosto ze stoczni trafią na trasę Gdynia-Karlskrona. Mają one 240 m długości i zwiększoną pojemność - o 50 proc. więcej kabin, mogą zabrać o 30 proc. więcej pasażerów i 15 proc. więcej ładunku - w porównaniu z obecnie kursującymi promami na tej trasie.



Stena Line przedstawiała drugi z dwóch dużych statków klasy E-Flexer, który zostanie wprowadzony na trasę Gdynia-Karlskrona. W grudniu 2022 r. nowo wybudowany statek Stena Ebba dołączy do siostrzanej jednostki Stena Estelle, która od sierpnia połączy Polskę z południową Szwecją. Bliźniacze statki są dwoma największymi jednostkami klasy E-Flexer we flocie Stena Line.

Nowy terminal i nowe promy



Wprowadzenie nowych, większych promów na tę trasę jest możliwe dzięki uruchomieniu nowego Publicznego Terminalu Promowego w Gdyni. W połowie czerwca przyjął on pierwsze promy Stena Line już z pasażerami na pokładzie.

Przypomnijmy, że terminal powstał przy nabrzeżu PolskimMapka w sąsiedztwie Muzeum Emigracji. Pozwoli on na przyjmowanie promów pasażerskich o długości do 240 m. Do tej pory terminal znajdował się przy nabrzeżu HelskimMapka i mógł przyjmować promy do ok. 175 m długości.

Prom Stena Estelle jest już w Trójmieście, na razie w stoczni Prom Stena Estelle jest już w Trójmieście, na razie w stoczni


Nowa lokalizacja skróci pobyt w porcie



- Południowy Bałtyk jest kluczowym regionem dla Stena Line, a nasza trasa Gdynia-Karlskrona stanowi podstawę dla naszego dalszego rozwoju i ekspansji. Stena Ebba, wraz z siostrzanym statkiem Stena Estelle, wyznaczą nowe standardy zarówno w elastyczności i jakości usług, a także zadowolenia klientów. Są to największe statki w naszej flocie w klasie E-Flexer. Jesteśmy dumni, że już wkrótce Stena Ebba i Stena Estelle połączą jedne z najbardziej dynamicznych rynków w Europie - powiedział Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.
Nowa lokalizacja terminalu, bliżej główek wejścia do portu wewnętrznego, znacznie ułatwi manewrowanie promów. Skróci się również czas związany z zawinięciem statku do portu, liczony od rozpoczęcia cumowania do wyjścia jednostki z portu. Łączny czas manewrów nie przekroczy 120 minut. A w transporcie czas to pieniądz. Nowe miejsce jest też udogodnieniem dla pasażerów. Nowy terminal jest bliżej centrum miasta, można tam dojść pieszo, co może zwiększyć zainteresowanie turystów.

Mając długość 240 m, Stena Ebba i Stena Estelle są o 36 m dłuższe od pozostałych trzech E-Flexerów - Stena Edda, Stena Embla i Stena Estrid - eksploatowanych przez Stena Line. Dwa nowe E-Flexery mają pojemność frachtową 3,6 tys. m i zapewniają miejsce dla 1,2 tys. osób. Są doskonale wyposażone, aby sprostać coraz większemu zapotrzebowaniu na transport towarów i pasażerów pomiędzy Polską a Szwecją. Podobnie jak wszystkie statki typu E-Flexer Stena Ebba i Stena Estelle mają zoptymalizowaną konstrukcję kadłuba, śruby napędowej i sterów dla zwiększenia ich wydajności. Są to także jednostki, które w przyszłości mogą być przystosowane do zasilania paliwem alternatywnym.

Miejsca

Opinie (52) 3 zablokowane

  • Udogodnienia dla pasażerów dla kierowców??? (3)

    ... jak wiem tylu ludzi się tam już przewinęło a o pozytywnych opiniach nikt nie słyszał!

    • 6 25

    • "o pozytywnych opiniach nikt nie słyszał"

      A w Polsce słyszysz jakieś pozytywne opinie?
      Jeśli już, to mianowanych celebrytów na własny temat...

      • 25 0

    • Jakich udogodnień sie domagasz ? Śmiało .

      • 9 3

    • Pod

      Jaka bandera plywaja ?

      • 1 1

  • Czy te promy wybudowała stocznia w Szczecinie. (3)

    Bo coś jakby miała budować promy.

    • 24 9

    • (2)

      miała budować promy ale chyba kosmiczne

      • 16 2

      • Partia tylko kreuje politykę... (1)

        Olga Semeniuk przewodniczącą Rady Polskiej Agencji Kosmicznej. Oto jej zadania
        Priorytetami nowej przewodniczącej ma być kreowanie polityki kosmicznej, realizacja zadań wynikających z Polskiej Strategii Kosmicznej przyjętej przez rząd w 2017 r. i przygotowanie Krajowego Programu Kosmicznego.

        • 1 0

        • Kaczka w kosmosie.

          • 0 0

  • A rampa już naprawiona na terminalu/?

    Bo po otwarciu taki kapiszon i ludzie jezdili autobusami:)

    • 9 4

  • Jak wyjechać z nowego terminala? (2)

    Codziennie mam teraz możliwość obserwowania cumowania promów Steny przy nowym terminalu. Cóż z tego, że czas manewrów promu w porcie się skrócił, jeśli z punktu widzenia pasażerów znacznie wydłużył się czas wyjazdu na obwodnicę. Za każdym razem ulica Polska stoi w długim korku. Skrzyżowanie z Janka Wiśniewskiego na zielonym świetle jest w stanie jednorazowo przejechać zaledwie pięć tirów, a potem jeszcze jedne światła przy Energetyków. Obawiam się, że tak będzie aż do czasu zabudowania Drogi Czerwonej, czyli ładnych kilka lat. Trochę wstyd, że władze portu nie przewidziały tego problemu.

    • 37 7

    • No i?

      • 2 8

    • teraz wiesz, dlaczego miasto postawiło zakazy dla ciężarówek

      na Portowej i Jana z Kolna?

      • 3 0

  • Ulica Polska się blokuje (1)

    Dzięki tej przeprowadzce. Jeden autobus, który dowozi ludzi na prom. Trzeba wcześniej pomyśleć o takich rzeczach.

    • 36 6

    • miasto pomyslalo

      Postawilo zakazy dla ciezarowek na Portowej i Jana z Kolna. Tereny wokol Wendy oddaje pod zabudowe mieszkaniowa.
      Autobusy przez Portowa, najkrotsza droga, tez nie jezdza...

      • 2 0

  • Tak STENA zabija śmiechem polskie promy, z których została stępka na złom i czarterowane, nie pasująca jednostka (5)

    Oto prawda czasu wobec PiSowskiej prawdy ekranu, oto odpowiedź na rojenia o morskiej potędze Polski, o PiSowskim wstawaniu z kolan

    • 38 21

    • Uważasz, że jeszcze jeden armator jest potrzebny na tej trasie ? (2)

      • 0 6

      • nie rozumiesz ironii

        • 5 1

      • Tak jest, aby byla konkurencja. Ale nie bedzie to pisowski armator, to pewne.

        • 1 2

    • ile rubli płacą za takie wpisy ? (1)

      Każdy wie, że za POprzedników likwidowano wszystko jak leci i jeszcze się tym chwalili ! Po co nam stocznie skoro są u Niemca, po co nam lotniska skoro są u Niemca ! Nawet lot, kghm itd chcieli wykończyć bo po co nam dobrze prosperujące spółki skarbu, skoro możemy je sprzedać... a pieniądze z ich sprzedaży roztrwonić ! Po co nam cokolwiek skoro zachód już mam... Czy nie taka była ich retoryka, pamiętając jak zamykali jednostki wojskowe itd tak bardzo potrzebne w dobie wojny na wschodzie !

      • 5 9

      • Zapewne dużo mniej

        niż potrafią nakrasc pisowcy aparatczycy od respiratorów

        • 2 1

  • Głupia banda (2)

    Jakby czekać na pisuarów ,że coś zrobią to by nie było dróg gazoportu i oczywiście promów. Kłamać i zmyślać i owszem ale do roboty to ich nie ma. Tylko kradną na potęgę.

    • 23 20

    • Nawet jak na trolla to coś z tobą jest nie tak. (1)

      • 6 8

      • co prawda boli? I bardzo dobrze

        • 5 1

  • Miał być otwarty taras widokowy na terminalu (1)

    ciekawe kiedy go otworzą, pewnie razem z tarasem na See Towers.

    • 16 6

    • Dużo miało być a mało jest. Mniej jeszcze będzie.

      • 5 1

  • a rękaw już nawalił

    pochodził kilka dni i pasażerowie byli wyprowadzani wyjazdem dla samochodów :) Takie to nowości na nowym terminalu :)

    • 16 7

  • Gospodarka morska ? (1)

    Kto odpowiada za zredukowanie polskiej gospodarki, jakoby morskiej, do styku morza z lądem, ale tylko od strony lądu ?

    • 17 3

    • Nikt za nic nie odpowiada.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto...

Najczęściej czytane