- 1 Miesięcznie 2678,30 zł na życie (47 opinii)
- 2 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (131 opinii)
- 3 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (45 opinii)
- 4 Centra handlowe w Wielką Sobotę (89 opinii)
- 5 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (202 opinie)
- 6 Rząd wprowadzi bon energetyczny (156 opinii)
Dwa oceaniczne giganty w Baltic Hub
Dwa gigantyczne statki oceaniczne obsługiwane jednocześnie w Baltic Hub.
Dwa gigantyczne statki oceaniczne, dwóch różnych linii żeglugowych - MSC i OOCL zacumowały przy nabrzeżach Baltic Hub (dawniej DCT). Pomimo że terminal kontenerowy regularnie obsługuje największe kontenerowce, była to wyjątkowa sytuacja. Ostatnio do podobnego spotkania doszło w 2019 r.
Przy T1 obsługiwany był statek MSC Jade, który może zabrać na swój pokład ponad 19 tys. TEU, a przy T2 - OOCL United Kingdom o pojemności ponad 21 tys. TEU. Każda z jednostek ma prawie 400 m długości i 60 m szerokości.
Rozbudowa terminalu kontenerowego w Gdańsku
Pod koniec 2022 r. oficjalnie rozpoczęto budowę kolejnego głębokowodnego nabrzeża w terminalu kontenerowym Baltic Hub w Gdańsku. Projektowany obszar całkowitego zalądowienia Terminala T3 to ponad 36 hektarów, do którego należy użyć ponad 4,5 mln m sześc. materiału. O tyle powiększy się terytorium Polski.
Ponad 36 hektary nowego lądu
Aktualnie zaawansowanie robót refulacyjnych sięga ok. 20 proc. Obszar refulacji podzielony jest na dwa sektory - północny i południowy, które wykonawca wyplenia refulatem. W sektorze południowym poziom refulacji przewyższa poziom morza, co można dostrzec z plaży.
W najbliższych dniach rozpocznie się pogrążanie elementów konstrukcji nabrzeża głównego, które wykonane jest z pali o średnicy 1,42 m i długości od 35 do 40 m, a przestrzenie pomiędzy palami zostaną wypełnione grodzą o długości 24 m każda.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-02-14 09:12
(21)
W ten sposób Europa eksportuje pracę i buduje bogactwo Chin, a importuje bezrobocie. A potem lament i zdziwienie że klasa srednia zanika a wybory wygrywają tzw. populiści.
Tak dalej.- 54 72
-
2023-02-14 14:31
dokładnie tak jest
dlatego chiny maja duzo kaasy i kupują co chcą , nawet tych co poniże j opisują że chiny nie są złe. Są złe, niszczą gospodarki innych krajów poprzez przekupionych politykó i troli na forach. Poza tym wykupili poł afryki.
- 7 1
-
2023-02-14 11:54
Ale jak zamyka fabryki na zachodzie i przenosi do PL to jest dobrze? (1)
- 6 0
-
2023-02-14 14:33
nie, nie jest. tylko chiny są dykaturą i krajem zamordystycznym.
- 6 0
-
2023-02-14 11:02
No tak, bo polskie firmy powinny kupować droższe, lokalne produkty (4)
Jak myślisz, co wybiorą ludzie w sklepach? Tańszy o 30% produkt sprowadzany z zachodu, wyprodukowany z chińskich surowców, czy znacznie droższy bo "w całosci polski"? Gdyby polskie firmy miały polegać tylko na lokalnym rynku to już by nie było polskich firm.
- 5 2
-
2023-02-14 11:07
Polacy nie lubią chińskich telefonów i Niemieckich aut (3)
TVP
- 8 7
-
2023-02-14 11:35
Niemcy lubią rosyjskie paliwo (2)
ARD
- 7 3
-
2023-02-14 12:25
To tak jak Polski rząd!
Niemieckie auta na ruskie paliwo
Tak patryjotycznie- 9 1
-
2023-02-14 11:47
objadek też
- 10 4
-
2023-02-14 10:59
Europa równiez potrzebuje komunikacji i wymiany towarowej
Problem nie jest w porcie i infrastrukturze a we wdrażanych zasadach wymiany towarowej.
Jeśli doktrynalnie przenosi się działalność gospodarczą w regiony "tańsze", nic dziwnego że ktoś na tym traci.
Jednak czerpiącego korzyści z przeniesienia to nie obchodzi.
Do momentu, gdy nie będzie komu kupować sprowadzanych towarów. W tymProblem nie jest w porcie i infrastrukturze a we wdrażanych zasadach wymiany towarowej.
Jeśli doktrynalnie przenosi się działalność gospodarczą w regiony "tańsze", nic dziwnego że ktoś na tym traci.
Jednak czerpiącego korzyści z przeniesienia to nie obchodzi.
Do momentu, gdy nie będzie komu kupować sprowadzanych towarów. W tym zakresie również "gorszy pieniądz wypiera lepszy" i sprowadza się coraz gorsze ale coraz tańsze towary...
Już obecnie większość dochodów wydajemy na obligatoryjne i abonamentowe koszty utrzymania a nie na zakupy (również chińskich) towarów...
Chciwości droga donikąd...- 8 0
-
2023-02-14 10:55
większej bzdury nie słyszałem (1)
plus powierzchowne myślenie
- 18 8
-
2023-02-14 14:31
bo jesteś chinolubnym trolem
- 6 8
-
2023-02-14 09:15
ruch towarów jest w różne strony (9)
ChRL też kupuje. Poza tym poza Chinami świat też istnieje.
Ty chcesz izolacjonizmu, braku towarów, drogich produktów i żadnej konkurencji... niech zgadnę foliarz z konfy?- 47 34
-
2023-02-14 14:35
a wiesz co idzie z polski do chin ? nasze lasy rabowane przez pis, tak, to gospodarka rabunkowa. Zapraszam do lasó i do portów to zobaczysz skalę. Góry drzew przyciętych aby weszły do ładowni statków. Ale dla rodzinymch producentów czasem drzewa brakuje.
- 5 1
-
2023-02-14 11:11
Uczciwa konkurencja (1)
Tylko ze Chiny to bardzo nie uczciwy zawodnik trują nie tylko siebie swym praco i energochłonnym przemysłem do tego darują i stosują dumping cenowy a kiedy ostatecznie zniszczą konkurencję na miejscu ceny lecą do góry.
- 6 1
-
2023-02-14 11:20
Mmm, tylko że zachód in na to pozwolił
A ludzie chcą płacić jak najmniej!
Kiedyś telefon był Fiński, Szwedzki, Niemiecki.
Sprzęt grający też Europejski. Itd.
Chciwość ludzi, spółek, firm itd nie zna granic- 11 1
-
2023-02-14 10:21
(5)
A ty widzę jesteś fanem zamordyzmu, kradzieży praw własności intelektualnej, zasuwania za miskę ryżu i robienia dobrze wielkim korporacjom. Ucz dzieci chińskiego bo to będzie ich drugi język.
- 13 6
-
2023-02-14 10:47
masz problemy to idź do specjalisty
ja nie jestem psychiatrą
- 8 0
-
2023-02-14 10:46
Czy to nie Saudi sprzedano Lotos (3)
Fajny kraj, pisowskie wartości.
W sumie te Chińskie też- 10 8
-
2023-02-18 20:44
Wartosciami sie nie najesz, to jest ideologia dla szarej masy. Liczy sie tylko business
to rozumieja w EU przede wszystkim Niemcy - najwiekszy partner gospodarczy Ruskich i Chin w europie.
- 0 0
-
2023-02-14 12:13
Tak sprzedano, 30% udziałów, a wiesz że nie posiadamy 100% udziałów w Orlenie (1)
- 4 2
-
2023-02-14 12:27
Nie po w TVP nie podajo
- 7 3
-
2023-02-14 09:09
No i cieszy - a czy coś wiadomo na temat portu zewnętrznego w Gdyni? (6)
Czy pomysł upadł czy jednak powstanie?
I czy tam wtedy jest planowany port kontenerowy czy tylko masowy?- 30 7
-
2023-02-14 11:04
prezydent wybudował lotnisko. Nie wystarczy? (1)
- 9 1
-
2023-02-14 15:11
zdecydowanie wystarczy...
i to od wielu lat...
- 3 0
-
2023-02-14 10:51
planowany był terminal kontenerowy (3)
Jednak skala inwestycji potrzebna w Gdyni stawia pod znakiem zapytania to przedsięwzięcie.
Tym wątpliwościom ochoczo potakują "gdyńskie kręgi gospodarcze" żywotnie zainteresowane przejęciem terenów gdyńskiego Portu Zewnętrznego pod... zabudowę mieszkaniową.
Państwo dostało (kupiło sobie) łapówkę w postaci udziałów w BH (DCT) i wJednak skala inwestycji potrzebna w Gdyni stawia pod znakiem zapytania to przedsięwzięcie.
Tym wątpliwościom ochoczo potakują "gdyńskie kręgi gospodarcze" żywotnie zainteresowane przejęciem terenów gdyńskiego Portu Zewnętrznego pod... zabudowę mieszkaniową.
Państwo dostało (kupiło sobie) łapówkę w postaci udziałów w BH (DCT) i w ten sposób wytworzyło kolejną grupę lobbystów typu "pies ogrodnika" broniących swojej premii.
Na razie cieszy modernizacja infrastruktury gdyńskiego portu i dostosowanie go do większych jednostek.
Znaną wszystkim pięta achillesową jest bliskie sąsiedztwo miasta, które usiłuje "naciekać" na strefę przemysłową i brak porządnych i dostosowanych do współczesności rozwiązań komunikacji drogowej. Prowadzona z rozmachem modernizacja sieci kolejowej nie zmienia w żaden sposób możliwości komunikacyjnych, chociaż uzasadnienie dla tak skomplikowanej i rozległej infrastruktury zanikło jakieś prawie 80 lat temu. Otoczenie komunikacyjne portu Gdynia przetrwało w stanie nienaruszonym od jego powstania a czasy "nieco" się zmieniły... Jednak każdy z interesariuszy tego drogowo-kolejowego "węzła gordyjskiego" usiłuje realizować wyłącznie swoje interesy, przy okazji skubiąc współcierpiących...- 6 0
-
2023-02-14 11:25
pierwszy raz czytam, że ktoś ma plany budowy mieszkań na morzu (2)
chyba nieco popłynałeś
- 3 9
-
2023-02-14 14:27
budownie "mieszkań na morzu" nie jest niczym dziwnym
Na całym świecie jest to metoda rewitalizacji terenów przemysłowych, które powstawały na brzegu morza.
Gdy wyczerpały swe możliwości i a działalność gospodarcza została przeniesiona na bardziej odpowiedni teren, takie tereny są cennym nabytkiem dla organizmów cierpiących na brak terenów. Nie trzeba daleko szukać, taka działalność prowadzonaNa całym świecie jest to metoda rewitalizacji terenów przemysłowych, które powstawały na brzegu morza.
Gdy wyczerpały swe możliwości i a działalność gospodarcza została przeniesiona na bardziej odpowiedni teren, takie tereny są cennym nabytkiem dla organizmów cierpiących na brak terenów. Nie trzeba daleko szukać, taka działalność prowadzona jest w każdym większym, nadmorskim mieście Skandynawii. Niedawno jeden z duńskich portów ogłosił rozbudowę swojego czwartego nabrzeża o 100% powierzchni. Pierwsze, pamiętające początki 20 wieku, jest zabudowywane na mieszkania i biura.
Ale pieniądz z handlu płynie bez przerwy, bo nikt tam nie zarzyna "złotej kury"...
W pobliżu Petersburga, w Bronka powstał kolejny terminal, którego udziałowcem jest... Hamburg.
Więc "dasie" i "opłacasie"...- 5 0
-
2023-02-14 12:15
pierwszy raz czytam, aby ktoś nie wiedział
Że nabrzeża od Mola Południowego do Francuskiego to Port Zewnętrzny.
Czyli port na terenie "zalądowionym" a nie wokół wykopanego kanału, jak pozostała (wewnętrzna) część portu.
Planowana rozbudowa o nabrzeże kontenerowe to rozbudowa właśnie tej części portu.
Mieszkania "na morzu" stoją już obecnie, bo zabudowano nabrzeżeŻe nabrzeża od Mola Południowego do Francuskiego to Port Zewnętrzny.
Czyli port na terenie "zalądowionym" a nie wokół wykopanego kanału, jak pozostała (wewnętrzna) część portu.
Planowana rozbudowa o nabrzeże kontenerowe to rozbudowa właśnie tej części portu.
Mieszkania "na morzu" stoją już obecnie, bo zabudowano nabrzeże rybackie oraz pas wzdłuż ulicy Waszyngtona. Na linii tej ulicy (mniej więcej) była pierwotna linia brzegowa.
Biorąc pod uwagę, że do terenów miejskich zaliczono sporą część obszaru Zatoki Gdańskiej i byli już tacy, którzy chcieli w Gdyni budować podwodny hotel, nie sądzę abym był zaskoczony różnymi "pomysłami" afiliowanych przy magistracie "kręgów gospodarczych". Szczególnie gdy da się w nie wpompować społeczne pieniądze.- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.