• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektra walczy o tytuł "Statku Roku" 2018. Możesz głosować

VIK
11 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Prom wykonała stocznia Crist. Jednostka została zwodowana w lutym 2017 r. Chrzest odbył się pod koniec maja. Prom wykonała stocznia Crist. Jednostka została zwodowana w lutym 2017 r. Chrzest odbył się pod koniec maja.

P 310 "Elektra", czyli prom pasażersko-samochodowy o innowacyjnym napędzie hybrydowym, wybudowany w stoczni Crist, został nominowany w kategorii "Statek roku" w konkursie Marine Propulsion Awards. O nominacji zdecydowało fachowe jury, ale o tym kto wygra, zdecydują internauci. Możemy głosować do 19 marca.



Konkurs Marine Propulsion Awards prowadzony jest przez wydawcę czasopisma i serwisu "Marine Propulsion & Auxiliary Machinery". W rywalizacji o nagrodę "Elektra" musi walczyć z naprawdę ciekawymi jednostkami, więc każdy głos się liczy. Głosowanie zakończy się w poniedziałek 19 marca, a zwycięzca zostanie ogłoszony 17 kwietnia na konferencji Sulfur Cap 2020 Conference, poświęconej dalszym zmianom zachodzącym w transporcie morskim, które wiążą się z koniecznością stosowania technologii ograniczających szkodliwe emisje.

Głosowanie trwa na http://store.rivieramm.com/

Dlatego do tytułu nominowano jednostki innowacyjne w tym zakresie. P310 "Elektra" to hybrydowy prom typu "double-ended ferry" (diesel-elektryczny), który powstał na zlecenie fińskiego armatora Finferries. Stocznia Crist przekazała jednostkę zleceniodawcy w ub. roku. Prom pływa pomiędzy Nauvo a Parainen i służy do transportu 90 pojazdów i maksymalnie 372 osób. Jednostka o rozmiarach 96 m długości i ponad 15 m szerokości jest obsługiwana przez zaledwie trzyosobową załogę. Podczas trudnych warunków pogodowych jednostka może być opcjonalnie napędzana trzema wysokoprężnymi i ekologicznymi silnikami dieslowo-elektrycznymi. Statek został wyposażony w zespół baterii o żywotności min. 10 lat. Ładowanie akumulatorów odbywa się każdorazowo podczas załadunku i rozładunku, a czas do tego potrzebny wynosi zaledwie siedem minut.

P310 "Elektra" walczy o tytuł z "Cardissa" największym na świecie morskim statkiem bunkrowym LNG należącym do Shella i z pierwszym na świecie lodołamaczem LNG "Christophe de Margerie" armatora Sovcomflot.
VIK

Miejsca

Opinie (24)

  • A mogę nie głosować??

    • 3 6

  • Ekologiczne silniki diesel-elektryczne? Wooow! albo diesel-parowe?

    Ponad 20 lat temu podobny prom pływał po Motławie od Twierdzy Wisłoujście do Nowego Portu. Taki trochę mniejszy on był. Ten jest trochę większy i nic po za tym...

    • 4 11

  • Cris (1)

    Jedyna stocznia gdzie coś się dzieje !!! W przeciwieństwie do rsb....

    • 7 7

    • W całym Gdansku jest obecna padaczka

      Gdynia bije przemyslowo o dwie kategorie. Nie pierwszy i nie ostatni raz. Wbrew temu co tu jest wypisywane i osobiście przeze mnie wyśmiewane

      • 3 5

  • (4)

    RSB nadal buduje i budować będzie.

    • 4 4

    • Niech budują wszystkie stocznie (1)

      Ludzie ! Co to za targowica? Kto ma gorzej ? Cieszymy sie z tego ze któraś stocznia ma problemy? Co to za pokolenie wyrosło ?

      • 10 0

      • Samo wzięło i wyrosło :)

        Bo przecież nie zostało tak wychowane przez starsze pokolenia, w żadnym wypadku :)

        • 0 1

    • Niech dadzą podwyżki bo wstyd

      • 1 0

    • Tak jak budowała to już nie będzie bo pozbyła sie najlepszych ludzi.
      Reszta odejdzie w wyniku nic nie robienia Piotrusia Pana Prezesa i Bartka co osobiście sprząta stocznie popołudniami hehe

      • 3 1

  • czy to Polski statek? (3)

    Z polskiej stoczni budowany dla polskiego armatora?

    • 1 5

    • Polska domaga sie!

      Repolonizacji Stoczni!
      Największą chluba Polski

      • 0 1

    • Stocznia w Radomiu domaga się dostępu do morza (1)

      • 4 2

      • Wyborcy domagają się obowiazkowego szczepienia IQ i EQ w końskich dawkach. Natomiast lekarze zalecają środki uspokajające oraz sport i hobby.

        • 0 0

  • Droga redakcjo (1)

    A kto ten prom zaprojektował? Dla pełnej informacji brakuje choćby tego szczegółu wiedząc że Crist nie ma własnego biura projektowego.

    • 9 4

    • Projektant Elektry

      Do stoczni Crist Armator przekazal projekt koncepcyjny. Dalsze projektowanie odbylo sie w biurze projektowym StoGda.
      W uzupelnieniu dopowiem, ze dzieki wspolpracy Crist i StoGdy powstalo wiele ciekawych jednostek ... wiecej szczegolow jest dostepnych na stronach internetowych obu firm :-)

      • 3 1

  • Crist? (1)

    Jeśli Crist zatrudni ludzi, którzy pod ich marką robią całą robotę na umowy jak należy, tj o pracę to zagłosuję. Póki co wszyscy to podwykonawcy. Co z tego, że zarobią 5-6 czy nawet 7 tys pln? Wszyscy na własnej dzialalności. 12-14h dziennie. Ustawa o zakazie handlu ich nie obowiązuje. Chory? Zdrowy? A może dziecko się rozchorowało? A ch*j mnie to obchodzi. Rozumiem własny biznes, gdzie Ty, jako szef decyduzjesz kiedy robisz itd. Ale tu ni ch*ja nie jesteś żadnym szefem. Albo robisz, albo wyp**asz... Życie. Ale premier powie Ci, że jest super koniunktura.
    Niech spie**zaj ą do Bangladeszu cwaniaki Cristowe.

    • 15 9

    • do tematu

      Teraz nawet Strażaków i Ratowników Medycznych zabezpieczających ten cały bałagan wciągają na działalność. A stawki godzinowe marniutkie.

      • 0 0

  • double-ended (1)

    Czegoś nie rozumiem: double - ended to "diesel-elektryczny"?

    • 3 0

    • nie

      Double ended to dwustronny - dwa dzioby lub dwie rufy. Statek przybija do brzegu raz jednym "końcem" a raz drugim.

      • 0 0

  • Spawacze z Ukrainy pospawali kadłub

    malarze na działalności wymalowali, a całe wyposażenie, konstrukcja, dokumentacja zagraniczna - trochę słabo jal na polski sukces

    • 6 2

  • A ja stawiam na mój kajak..

    jest ładniejszy niż ten 100tysięcznik.

    • 0 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane